اخبار ارز دیجیتال

هکر Mango Markets به ۲۰ سال زندان محکوم شد

هکر Mango Markets به ۲۰ سال زندان محکوم شد

آبراهام آیزنبرگ (Avraham Eisenberg)، هکر Mango Markets، روز پنجشنبه در دادگاه فدرال منهتن به دلیل سازماندهی نقشه‌ای که منجر به سرقت حدود ۱۱۰ میلیون دلار از این پلتفرم DeFi مستقر در سولانا شده بود، مجرم شناخته شد.

دادستان‌های ایالات متحده استدلال کردند که آیزنبرگ یک طرح پیچیده را برای هک کردن این پلتفرم ترتیب داده بود که منجر به خسارات مالی قابل‌توجهی برای آن شده است. آیزنبرگ که از ژانویه ۲۰۲۳ در بازداشت به سر می‌برد، ممکن است با حداکثر ۲۰ سال زندان روبرو شود.

آیزنبرگ به دلیل کلاهبرداری کالا و فریب‌کاری در پرونده Mango Markets مجرم شناخته شد

با توجه به گزارش رویترز، یک هیئت منصفه فدرال در نیویورک در تاریخ ۱۸ آوریل آیزنبرگ را به دلیل کلاهبرداری در زمینه کالاها، دستکاری کالاها و فعالیت متقلبانه الکترونیکی بین ایالتی در ارتباط با یک آسیب‌پذیری که شامل دستکاری توکن بومی Mango Markets یعنی MNGO می‌شد، مجرم شناخت.

این تصمیم پس از ساعت‌ها بحث و مشورت در پی نتیجه جلسه ۱۷ آوریل اتخاذ شد.

محاکمه وی در تاریخ ۹ آوریل آغاز شد و کمی بیش از یک هفته به طول انجامید. آیزنبرگ در دسامبر ۲۰۲۲ در پورتوریکو دستگیر شد و دادستان‌ها او را به کلاهبرداری در زمینه کالاها، دستکاری بازار و فعالیت متقلبانه الکترونیکی بین ایالتی در آمریکا متهم کردند.

در طول صحبت‌های پایانی وکلا در تاریخ ۱۷ آوریل، تیم حقوقی آیزنبرگ ادعا کرد که او هیچ اقدام مجرمانه‌ای مرتکب نشده، بلکه یک «استراتژی معاملاتی موفق و قانونی» را تنظیم کرده که منجر به حدود ۱۱۰ میلیون دلار سود برای او شده است.

در مقابل، دادستان‌ها استدلال کردند که آیزنبرگ برای تسهیل برداشت وجوه از Mango Markets «باید به اپراتور دروغ می‌گفت» که حاکی از قصد او برای کلاهبرداری بود.

برایان کلاین (Brian Klein)، وکیل آیزنبرگ، اظهار داشت که موکلش به طور کامل به قراردادهای هوشمند Mango Markets پایبند بوده و سرمایه خود را بدون دریافت وام خارج کرده است.

علاوه بر این، آیزنبرگ پس از این سوء‌استفاده، ۶۷ میلیون دلار ارز دیجیتال را به Mango Markets بازگرداند و ادعا کرد که بقیه وجوه را به طور قانونی به دست آورده است.

کلاین از این حکم ابراز ناامیدی کرد اما گفت که به مبارزه برای موکل خود ادامه می‌دهد.

او اظهار داشت:

ما آشکارا ناامید شده‌ایم، اما به مبارزه برای موکل خود ادامه می‌دهیم.

او به برنامه‌هایی برای اقامه دعوی پس از محاکمه اشاره کرد.

هکر پرونده سوء‌استفاده ۱۱۰ میلیون دلاری از Mango Markets محکوم شد

در تاریخ ۱۱ اکتبر ۲۰۲۲، پلتفرم خرید ارز دیجیتال و سواپ Mango Markets قربانی حمله‌ای شد و تقریباً ۱۱۰ میلیون دلار از خزانه آن خارج گردید.

اندکی پس از این حمله، آبراهام آیزنبرگ به عنوان عامل آن مطرح شد و ادعا کرد که این سوء‌استفاده صرفا یک «استراتژی معاملاتی بسیار سودآور» بوده و مدعی شد که این اقدام در محدوده قانونی و مورد نظر پروتکل انجام شده است.

به گفته دادستان‌ها، آیزنبرگ از دو حساب برای شرکت در معاملات فریب‌دهنده‌ای شامل قراردادهای آتی مرتبط با توکن MNGO و استیبل کوین USD Coin استفاده کرده است.

ظاهراً این معاملات در عرض ۲۰ دقیقه ارزش قراردادهای او را ۱۳۰۰ درصد افزایش دادند و او توانست در برابر دارایی‌های خود وام بگیرد و ۱۱۰ میلیون دلار را در قالب ارزهای دیجیتال مختلف برداشت کند.

متعاقبا، آیزنبرگ موافقت کرد که ۶۷ میلیون دلار را در ازای این که دیگر هولدرها از پیگیری قانونی یا مسدود کردن دارایی‌های او خودداری کنند، بازگرداند.

او در تاریخ ۲۶ دسامبر ۲۰۲۲ در سان خوان، پورتوریکو، محل زندگی خود، دستگیر شد و از آن زمان تاکنون در بازداشت به سر می‌برد.

در تاریخ 9 ژانویه، کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) به ضمیمه اتهامات FBI دو مورد اتهام دستکاری بازار را علیه آیزنبرگ اعلام کرد.

پیامدهای قانونی این هک برای آیزنبرگ ادامه یافت زیرا کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) نیز در تاریخ ۲۰ ژانویه اتهاماتی را علیه او مطرح کرد. از جمله اتهامات این کمیسیون می‌توان به نقض مقررات ضدکلاهبرداری و دستکاری بازار در قوانین اوراق بهادار ایالات متحده اشاره کرد.

شکایتی که توسط Mango Labs تنظیم شده بود، آیزنبرگ را به عنوان یک «شخصیت آنلاین بدنام» با سابقه حمله به چندین پلتفرم ارزهای دیجیتال و دستکاری بازارهای کریپتویی معرفی کرد.

محکومیت آیزنبرگ در تاریخ ۲۹ ژوئیه حداکثر ۲۰ سال زندان را برایش در پی دارد، اگرچه انتظار می‌رود که مجازات واقعی او کمتر از این باشد.

این حکم مدت کوتاهی پس از محکومیت سم بنکمن-فرید (Sam Bankman-Fried)، بنیانگذار صرافی ورشکسته FTX، به ۲۵ سال حبس به دلیل اختلاس ۸ میلیارد دلاری از مشتریان خود صادر شد که بر افزایش نظارت و اجرای قانون در صنعت ارزهای دیجیتال تاکید می‌کند.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...