اخبار ارز دیجیتال

میلیاردر معروف به فکر خرید بیت کوین افتاده است!

میلیاردر معروف به فکر خرید بیت کوین افتاده است!

در تاریخ ۹ مارس ۲۰۲۴، بیل آکمن (‌Bill Ackman)، سرمایه‌گذار و میلیاردر مشهور و مایکل سیلر (‌Michael Saylor)، یکی از بنیانگذاران و رئیس اجرایی MicroStrategy Inc. (NASDAQ: MSTR)، در مورد پیامدهای آینده بیت کوین بر اقتصاد جهانی و مصرف انرژی صحبت کردند.

بیل آکمن کیست؟

بیل آکمن خود را مدیر صندوق‌های پوشش ریسک می‌داند که به دلیل سرمایه‌گذاری‌های بزرگ، سطح بالا و گاهاً بحث‌برانگیز در دنیای مالی شناخته شده است. او شرکت مدیریت سرمایه Pershing Square، یک صندوق تامینی قدرتمند با حدود ۱۶ میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت را تاسیس و اداره می‌کند. آکمن با فروش موفقیت‌آمیز سهام بیمه‌گر اوراق قرضه MBIA و ایفای نقشی کلیدی در نجات اپراتور مرکز خرید General Growth به شهرت رسید. او به صورت فعال سرمایه‌گذاری می‌کند و به دلیل داشتن سهام قابل‌توجه در شرکت‌ها و اعمال فشار برای ایجاد تغییراتی که معتقد است به سود سهامداران خواهد بود، شناخته می‌شود. سبد آکمن به طور قابل‌توجهی متمرکز است. او در گذشته بر روی شرکت‌هایی از جمله راه آهن اقیانوس آرام کانادا، چیپوتل (Chipotle)، هیلتون (Hilton) و برگر کینگ سرمایه‌گذاری‌ کرده بود و در حال حاضر، بر روی چند شرکت منتخب مانند هیلتون و گوگل آلفابت (Google Alphabet) تمرکز دارد.

آکمن از لحاظ آکادمیک پیشینه خوبی دارند و از کالج هاروارد و مدرسه بازرگانی هاروارد مدرک خود را گرفته است. کار او با Gotham Partners Management در سال ۱۹۹۲ آغاز شد و به دنبال آن Pershing Square را در سال ۲۰۰۳ تاسیس کرد. سبک سرمایه‌گذاری او ترکیبی از حرکات جسورانه با تمایل به اتخاذ مواضع مخالف احساسات بازار‌های محبوب است. این امر منجر به موفقیت‌ها و زیان‌های قابل‌توجهی در طول سال‌ها برای او شده است. آکمن که یک چهره صریح با بیش از یک میلیون دنبال‌کننده در رسانه‌های اجتماعی محسوب می‌شود، اغلب از افراد سرشناس دوقطبی حمایت می‌کند و از پلتفرم خود برای انتقاد از شرکت‌ها یا حمایت از تغییر رهبری آن‌ها استفاده کرده است. اقدامات آکمن گهگاه توجه نهادهای نظارتی مانند کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) را به خود جلب کرده و در استعفای کلودین گی (Claudine Gay)، رئیس سابق هاروارد در ژانویه ۲۰۲۴ نیز نقش ویژه‌ای داشت.

بیل آکمن طی پستی در پلتفرم رسانه‌های اجتماعی X، سناریویی فرضی را ارائه کرد که در آن افزایش قیمت بیت کوین به طور بالقوه می‌تواند یک چرخه خود تقویت‌گر را ایجاد کند و به طور کلی بر اقتصاد تأثیر بگذارد. او اظهار دارد که افزایش ارزش بیت کوین، می‌تواند منجر به افزایش فعالیت‌های ماینینگ شود. این امر به نوبه خود باعث افزایش تقاضا برای انرژی و در نتیجه افزایش قیمت این منبع می‌شود. تشدید هزینه‌های انرژی می‌تواند به تورم کمک کند و منجر به کاهش ارزش دلار شود. چنین سناریویی از سوی دیگر می‌تواند تقاضا برای بیت کوین را حتی بیش از پیش افزایش دهد و چرخه افزایش تقاضا برای استخراج و انرژی را تداوم بخشد. آکمن با یک نتیجه‌گیری ساده، علیرغم مارپیچ اقتصادی فاجعه‌باری که در نظر داشت، ایده خرید بیت کوین را بررسی کرد.

آکمن می‌گوید:

بیت کوین تا بی‌نهایت رشد می‌کند، قیمت انرژی سر به فلک می‌کشد و اقتصاد سقوط می‌کند. شاید باید مقداری بیت کوین بخرم.

مایکل سیلر در پاسخ به گمانه‌‌پردازی‌های آکمن، استدلالی متقابل را ارائه کرد که بر تأثیرات مثبت استخراج بیت‌ کوین بر بخش انرژی تأکید دارد. سیلر استدلال می‌کند که برخلاف افزایش هزینه‌های انرژی، ماینرهای بیت‌ کوین در کاهش قیمت برق برای سایر مصرف‌کنندگان مؤثر بوده‌اند. او باور دارد که پیشرفت‌های تکنولوژیکی و توسعه‌ کارایی صنعت استخراج بیت‌ کوین می‌تواند با کاهش هزینه‌ها به بازار انرژی کمک بیشتری کند.

راهول سود (Rahul Sood)، مدیرعامل Irreverent Labs که در ساخت بازی‌ها و تجربیات در حوزه بلاک چین و Web3 تخصص دارد، با افزودن بُعد جدیدی به این گفتگو، ایده قانع‌کننده‌ای را بررسی کرد. سود مستقیماً بیل آکمن را مورد خطاب قرار داد و روایت تحول‌آفرین مایکل سیلر را برجسته کرد، کسی که از یک منتقد به مدافعی برای سرسخت بیت کوین تبدیل شد و در نهایت مایکرواستراتژی را هدایت کرد تا از طریق پذیرش استراتژیک بیت کوین به یکی از باارزش‌ترین نهادهای جهانی تبدیل شود. اظهارات سود به عنوان مهر تأییدی بر گزاره سیلر عمل می‌کنند و نشان می‌دهد که آکمن می‌تواند در تعامل با سیلر به بینش ارزشمندی دست یابد.

آکمن با لکس فریدمن صحبت می‌کند

آکمن پیش از این طی مصاحبه‌ای در مورد فلسفه سرمایه‌گذاری خود صحبت کرده و به طور خلاصه به ارزهای دیجیتال اشاره کرده بود. این مدیر صندوق‌های سرمایه‌گذاری تفاوت بین سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز (ولی با احتمال سود بالا) و سرمایه‌گذاری مطمئن را مورد بحث قرار داد و خاطرنشان کرد که مورد اول یعنی حدس زدن آینده، بدون اینکه دانش دقیقی از آن داشته باشیم.

او در حالی که معاملات کوتاه‌مدت کریپتو را بیشتر به عنوان یک حرکت پرخطر می‌بیند، اما معتقد است که ارزهای دیجیتال احتمالاً در بلندمدت ارزش ذاتی پیدا می‌کنند. او در مصاحبه خود با پادکستر محبوب، لکس فریدمن (Lex Fridman) طی ماه فوریه گفت:

شاید ارز دیجیتال در درازمدت ارزش ذاتی داشته باشد.

آکمن تفاوت بین سرمایه‌گذاری و کسب سود کوتاه‌مدت را توضیح می‌دهد

آکمن دیدگاه خود را در مورد کریپتو به عنوان یک سرمایه‌گذاری پرریسک توضیح داد. او گفت که بسیاری از سرمایه‌گذاران کریپتو در یک حباب گرفتار شده‌اند و به سمت سقوطی اجتناب‌ناپذیر پیش می‌روند که عمدتاً ناشی از حدس و قیاس آن‌هاست.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...