اخبار ارز دیجیتال

یکی از بزرگترین بانک‌های سرمایه‌گذاری جهان به دنبال ارائه بیت کوین است

یکی از بزرگترین بانک‌های سرمایه‌گذاری جهان به دنبال ارائه بیت کوین است

مورگان استنلی (Morgan Stanley)، یک بانک سرمایه‌گذاری جهانی و شرکت مدیریت دارایی، برای افزایش ارتباط خود با بیت کوین در چندین صندوق متمرکز نهادی ثبت نام کرده تا برترین دارایی دیجیتال را برای در اختیار عموم قرار دهد.

مورگان استنلی در پرونده خود نزد کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) اظهار داشت که برخی از صندوق‌های این بانک از طریق سرمایه‌گذاری‌ در ETF اسپات بیت کوین به صورت غیرمستقیم در معرض این دارایی دیجیتال قرار خواهند گرفت.

مورگان استنلی خواهان ارائه بیت کوین به مردم است

مورگان استنلی قصد دارد که صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین را در ۱۳ ابزار سرمایه‌گذاری خود ادغام کند. این صندوق‌های سرمایه‌گذاری عبارتند از Advantage Portfolio ،‌Asia Opportunity Portfolio ،‌Counterpoint Global Portfolio و International Opportfolio. با این حال، این صندوق‌ها نسبت به تخصیص بیش از ۲۵ درصد از دارایی‌های تحت مدیریت مورگان استنلی به صندوق‌های ETF بیت کوین محدود شده‌اند.

مورگان استنلی همچنین اذعان کرد که این دست از سرمایه‌گذاری‌ها نیز خطرات مشابهی با سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و بیت‌ کوین دارند.

صندوق‌های ما ممکن است به طور غیرمستقیم از طریق سرمایه‌گذاری در ETF بیت کوین، امکان خرید این دارایی دیجیتال را برای مشتریان فراهم کنند. مقدار سرمایه‌گذاری صندوق در ETF‌های بیت کوین در زمان آغاز طرح مشمول محدودیت‌های خاصی خواهد بود. ریسک سرمایه‌گذاری در ETF‌های بیت کوین به طور کلی مشابه ریسک سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال است. سرمایه‌گذاری در ETF بیت کوین، صندوق مورگان استنلی را در معرض تمام خطرات مربوط به بیت کوین قرار می‌دهد.

این اولین باری نیست که مورگان استنلی به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال پاسخ مثبت می‌دهد. تعدادی از صندوق‌های این شرکت قبلاً سهام تراست بیت کوین (GBTC) گری‌اسکیل (Grayscale) را پیش از تبدیل شدن آن به یک ETF قابل معامله در بورس در اختیار داشتند.

پرونده اخیر این بانک سرمایه‌گذاری در کمیسیون بورس و اوراق بهادار می‌تواند به طرز قابل‌توجهی پذیرش و گسترش ETF‌های اسپات بیت کوین را تقویت کند. از زمان عرضه این محصولات طی ماه ژانویه در ایالات متحده، ETF‌های اسپات این دارایی پیشرو باعث افزایش قیمت بیت کوین شده‌اند و ارزش آن را از ۶۰ هزار دلار عبور دادند. این افزایش قیمت به دلیل ورود سرمایه عظیمی به ETFها بالغ بر تقریباً ۷ میلیارد دلار و انباشت قابل‌توجه سرمایه‌گذاران بزرگ بوده است.

در حالی که بسیاری پیش‌بینی می‌کنند این روند صعودی ادامه یابد، اما کارشناسان نسبت به اصلاح بالقوه قیمت بیت کوین هشدار می‌دهند. تحلیلگران تکنیکال خاطرنشان کرده‌اند که بیت کوین ممکن است به شاخص‌هایی نزدیک شود که از رسیدن یک چرخه به سقف خود خبر می‌دهند.

پیتر برانت (Peter Brandt)، از جمله معامله‌گران قدیمی بازار گفت:

از تاریخ ۱۱ سپتامبر، بیت کوین ۲۳۳ درصد پیشرفت کرده است. بدترین ریزش قیمت را از ۸ ژانویه تا ۲۲ ژانویه تجربه کردیم، به طوری که بیت کوین ۱۵/۷ درصد ریخت. من معتقدم که کاهش قیمت به زیر ۵۵ هزار دلار یک فرصت خرید خواهد بود، اگرچه چنین ریزشی را من به شخصه پیش‌بینی نمی‌کنم.
سقف‌های چرخه بیت کوین
سقف‌های چرخه بیت کوین

یکی دیگر از شاخص‌هایی که بیت کوین به آن نزدیک شده، ضریب نسبت طلایی است. این شاخص نشان می‌دهد که سقف‌های بیت کوین معمولاً در حدود «سطح ۵» تشکیل می‌شوند. این آستانه در چرخه فعلی سطح ۶۷،۵۰۰ دلار است. جالب اینجاست که این اندیکاتور در تمامی چرخه‌های قبلی به درستی روند قیمت را پیش‌بینی کرده است، به طوری که قیمت بیت کوین پس از رسیدن به این سطح، همواره اصلاح می‌شود.

CryptoCon، تحلیلگر تکنیکال، در این باره توضیح داد:

سطح ۵ از نظر تاریخی جایی است که سقف‌های میانی چرخه‌های قبلی تشکیل شده‌اند و آن را به بالاترین هدف برای قیمت متوسط ​​تبدیل می‌کند.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...