اخبار ارز دیجیتال

از شایعه تا تکذیب؛ ماجرای جریمه ۱۰ میلیارد دلاری بایننس توسط نیجریه چه بود؟

از شایعه تا تکذیب؛ ماجرای جریمه ۱۰ میلیارد دلاری بایننس توسط نیجریه چه بود؟

بایو اونانوگا (Bayo Onanuga)، مشاور رئیس جمهور نیجریه، گفت که هیچ تصمیمی در مورد جریمه صرافی کریپتویی بایننس گرفته نشده است.

یکی از نمایندگان دولت نیجریه گمانه‌زنی‌ها در مورد جریمه ۱۰ میلیارد دلاری صرافی ارز دیجیتال بایننس را رد کرد. بایو اونانوگا، مشاور ویژه رئیس جمهور نیجریه در زمینه اطلاعات و استراتژی، می‌گوید که گزارش منتشر شده توسط بی بی سی نتیجه یک نقل قول اشتباه بوده است.

به گفته یکی از رسانه‌های خبری محلی نیجریه به نام روزنامه مردم (People’s Gazette)، اونانوگا اظهارات خود را تغییر داد و گفت که سخنان او به شکلی نادرست تفسیر شده‌اند. او ادعا می‌کند که تصمیم قطعی برای جریمه بایننس اتخاذ نشده است. اونانوگا در تصریح سخنان خود گفت که مطلع بودن بایننس از این جریمه‌ و مبلغ ۱۰ میلیارد دلاری آن را تایید یا رد نمی‌کند. او فقط به احتمال جریمه شدن این صرافی اشاره کرد و هنوز هم هیچ چیزی قطعی نیست.

در مورد جریمه ۱۰ میلیارد دلاری بایننس، روزنامه Peoples Gazette اعلام کرد که صرافی بایننس از این موضوع بی‌اطلاع بوده و دولت نیجریه نیز چیزی به آن‌ها نگفته است. طبق گزارشات منتشر شده، این صرافی ارزهای دیجیتال تمایلی به مذاکره با دولت نیجریه برای جریمه خود ندارد.

این بیانیه در حالی منتشر می‌شود که صرافی‌های کریپتویی در نیجریه با نظارت‌ رو به رشدی مواجه هستند و فعالیت پلتفرم‌های متعددی اخیراً برای محافظت از پول ملی این کشور، نایرا نیجریه، ممنوع‌ شده‌ است. بایننس روز چهارشنبه، ۲۸ فوریه، در بحبوحه سرکوب صرافی‌های ارز دیجیتال، نایرا را از سرویس همتا به همتا (P2P) خود حذف کرد.

ویژگی همتا به همتا به کاربران، خریداران و فروشندگان اجازه می‌دهد تا بدون دخالت شخص ثالث به خرید ارز دیجیتال و فروش آن بپردازند. این روش در سال ۲۰۲۱ در نیجریه به دنبال ممنوعیت صنعت پررونق کریپتو در زمان دولت رئیس جمهور سابق محمدو بوهاری (Muhammadu Buhari)، محبوب شد.

بایننس در نیجریه تحت نظارت شدیدی قرار دارد و بانک مرکزی نیجریه (CBN) در مورد «جریانات مشکوک» وجوه از طریق بازوی نیجریه این صرافی در سال ۲۰۲۳ ابراز نگرانی کرد. اولیمی کاردوسو (Olayemi Cardoso)، رئیس CBN تاکید کرد که ۲۶ میلیارد دلار دارایی از طریق بایننس در سال ۲۰۲۳ و به دست منابع و کاربران ناشناس در نیجریه عبور کرده است.

دفتر مشاور امنیت ملی نیز دو مقام ارشد بایننس را در ابوجا، پایتخت نیجریه، بازداشت کرده است. این کشور به دنبال سرکوب صرافی‌های ارزهای دیجیتال است تا بتواند کاهش ارزش نایرا را مهار کند.

در دسامبر ۲۰۲۳، CBN ممنوعیت دو ساله بانک‌هایی را که در تراکنش‌های ارزهای دیجیتال شرکت می‌کردند لغو و به طور همزمان دستورالعمل‌هایی را برای تنظیم ارائه‌دهندگان خدمات دارایی‌های مجازی صادر کرد.

نیجریه دومین کشوری بود که ارز دیجیتال بانک مرکزی خود را در سال ۲۰۲۲ راه‌اندازی کرد. کنسرسیوم استیبل کوین آفریقا نیز در ماه فوریه، استیبل کوین cNGN متصل به نایرا را در محیط رگولاتوری CBN ارائه داد.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...