اخبار ارز دیجیتال

ضرر ۲۰۰ میلیون دلاری پاراگوئه در صورت ممنوعیت ماینینگ بیت کوین

ضرر ۲۰۰ میلیون دلاری پاراگوئه در صورت ممنوعیت ماینینگ بیت کوین

یکی از بنیانگذاران Hashlabs Mining استدلال کرده که استخراج بیت کوین «نقش مثبتی در تراز تجاری پاراگوئه» داشته و ممنوعیت استخراج ارزهای دیجیتال می‌تواند اقتصاد این کشور را تحت تاثیر قرار دهد.

اگر قانونگذاران لایحه‌ای را که اخیراً برای ممنوعیت استخراج کریپتو در این کشور ارائه شده تصویب کنند، اقتصاد پاراگوئه ممکن است سالانه بیش از ۲۰۰ میلیون دلار ضرر کند.

قانونگذاران این لایحه را در تاریخ ۴ آوریل ارائه کردند و مدعی شدند که ماینرهای غیرقانونی ارزهای دیجیتال، برق پاراگوئه را می‌دزدند و تامین برق این کشور را مختل می‌کنند. در صورت تصویب لایحه آنها، این ممنوعیت ۱۸۰ روز یا تا زمانی که قوانین جدید وضع شود و اپراتور ملی شبکه برق بتواند از تامین انرژی کافی اطمینان حاصل کند، ادامه خواهد داشت.

به گفته جاران ملرود (Jaran Mellerud)، یکی از بنیانگذاران و استراتژیست ارشد ماینینگ که اخیراً مصاحبه کرده، ممنوعیت فعالیت ماینرهای قانونی منطقه می‌تواند برای این کشور آمریکای جنوبی گران تمام شود:

ممنوعیت استخراج بیت کوین می‌تواند بیش از ۲۰۰ میلیون دلار در سال برای پاراگوئه هزینه داشته باشد، با این فرض که این کشور ۵۰۰ مگاوات ماینر قانونی دارد و ۰/۰۵ دلار به ازای هر کیلووات ساعت هزینه عملیاتی می‌پردازند.

به گزارش Worldometer و به نقل از داده‌های سال ۲۰۲۲، بازارهایی با این مقیاس در پاراگوئه رایج نیست. این کشور جمعیت ۶/۸ میلیون نفری دارد و با ۴۱/۷ میلیارد دلار ۹۴مین تولیدکننده ناخالص داخلی بزرگ در جهان محسوب می‌شود.

ملرود توضیح می‌دهد که استخراج بیت‌ کوین تا این مرحله «نقش مثبت و قابل‌توجهی در تراز تجاری پاراگوئه» داشته است.

شرکت‌های ماینینگ بیت کوین در حال حاضر نیاز به ثبت نام و دریافت مجوز از وزارت صنعت و تجارت پاراگوئه دارند.

این لایحه در صورت تصویب ممکن است بر یکی از بزرگترین بازیگران این صنعت یعنی Marathon Digital Holdings تأثیر بگذارد. این شرکت سهامی عام در نوامبر سال گذشته شروع به استقرار ۲۷ مگاوات دستگاه ماینینگ در اطراف نیروگاه برق آبی Itaipu کرد.

منبع: BowTiedMara
منبع: BowTiedMara

سد Itaipu به مکانی محبوب برای راه‌اندازی کسب و کار ماینینگ تبدیل شده، زیرا تمام نیازهای برق محلی پاراگوئه را تامین می‌کند و مقدار زیادی از برق اضافی برای استفاده سایر شرکت‌ها باقی می‌گذارد.

این برق مازاد در طول تاریخ با قیمت‌های پایینی به برزیل صادر شده است. با این حال، ملرود خاطرنشان کرد که موج بزرگی از ماینرهای بیت کوین با هزینه‌های کمی بالاتر در ماه‌های اخیر وارد این کشور شده‌اند.

اما قانونگذاران می‌گویند که از فوریه تاکنون تنها ۵۰ مورد قطعی برق مربوط به استفاده غیرقانونی ماینرهای ارزهای دیجیتال از این منابع بوده است.

اداره ملی برق این کشور تخمین می‌زند که هر عملیات استخراج ارز دیجیتال تا ۹۴،۹۰۰ دلار خسارت و زیان به پاراگوئه وارد کرده است. مجموع خسارات سالانه در منطقه آلتو پارانا – جایی که نیروگاه Itaipu در آن مستقر است – می‌تواند تا ۶۰ میلیون دلار باشد.

ملرود اذعان کرد:

اگر شبکه بیشتر از حد مجاز از خطوط فشار ضعیف برق مصرف کند، فعالیت غیرقانونی ماینرها می‌تواند برای شبکه مضر باشد.

وضعیتی مشابه پاراگوئه چند سال پیش در قزاقستان رخ داد که در نهایت منجر به سرکوب صنعت ماینینگ و اخراج اپراتورهای غیرقانونی از این کشور شد.

ملرود پیش از این گفته بود که پاراگوئه و آرژانتین شاهد هجوم ماینرهای مستقر در ایالات متحده بوده‌اند که به دنبال توسعه و یا حتی مهاجرت به کشورهای غنی از انرژی هستند، چرا که این کشورها به دلیل هزینه‌های کمتر برق، پذیرای آنها خواهند بود.

منبع: Luxor Technology
منبع: Luxor Technology

جنجال بر سر ماینینگ در پاراگوئه در حالی رخ می‌دهد که ماینرهای بیت کوین برای رویداد هاوینگ بعدی این ارز دیجیتال که انتظار می‌رود در تاریخ ۲۰ آوریل انجام شود، آماده می‌شوند. هاوینگ پاداش ماینرها برای استخراج هر بلوک جدید را از ۶/۲۵ بیت کوین (۴۳۴ هزار دلار) به ۳/۱۲۵ BTC (۲۱۷ هزار دلار) کاهش می‌دهد و پیش‌بینی می‌شود در آینده بر روی قیمت بیت کوین تاثیر مثبتی بگذارد.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...