اخبار ارز دیجیتال

قیمت طلای توکنیزه شده PAXG در بحبوحه تنش‌های خاورمیانه به سقف جدیدی رسید

قیمت طلای توکنیزه شده PAXG در بحبوحه تنش‌های خاورمیانه به سقف جدیدی رسید

تنش‌ها در خاورمیانه طی آخر هفته میلادی و پس از حمله موشکی و پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی بالا گرفت و قیمت پکس گلد (PAX Gold) و بیت‌ کوین واکنش‌های متفاوتی از خود نشان دادند.

پکس گلد، دارایی دیجیتالی با پشتوانه طلا صادر شده توسط Paxos شنبه شب و در بحبوحه تنش‌های فزاینده در خاورمیانه به بالاترین سطح تاریخی خود رسید و این امر ارزش بیت کوین به عنوان یک محافظ ژئوپلیتیکی را زیر سوال برد.

بر اساس داده‌های CoinGecko، توکن رمزارزی با پشتوانه طلای PAXG در تاریخ ۱۳ آوریل به ۲۸۵۵ دلار رسید و از طرف دیگر قیمت بیت‌ کوین در عرض چند ساعت از بیش از ۶۷،۵۰۰ دلار تقریباً ۵ هزار دلار کاهش یافت و تا حدود ۶۲،۷۰۰ دلار سقوط کرد.

باب الیوت (Bob Elliott)، یکی از بنیانگذاران و مدیر اجرایی Unlimited Funds و مدیر سابق بریج واتر (Bridgewater)، طی پستی در X اظهار داشت:

بیت کوین ممکن است چیزهای زیادی باشد، اما یک پوشش و محافظ در برابر تحولات ژئوپلیتیکی نیست.

تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه طی آخر هفته میلادی و پس از حمله موشکی و پهپادی ایران به اهداف نظامی سرزمین‌های اشغالی افزایش یافت.

رئیس سابق بخش تحقیقات Bridgewater Associates اضافه کرد که این آخر هفته تست خوبی برای بازار بود زیرا BTC با «همبستگی کاملاً منفی در روز گذشته نسبت به PAXG معامله می‌شد.»

او گفت:

در هر صورت، بیت کوین با گذشت زمان روز به روز بیشتر اثر محافظتی خود را از دست می‌دهد.
قیمت BTC و PAXG
قیمت BTC و PAXG

با این حال، توکن PAXG نتوانست شتاب رو به رشد خود را حفظ کند و تا سطح قیمتی لینک شده به طلای اسپات یعنی حدود ۲۳۷۶ دلار در زمان نگارش این خبر عقب‌نشینی کرد.

این دارایی دیجیتال از ابتدای ماه مارس رشد آهسته و پیوسته‌ای داشته و همزمان با قیمت طلا که هفته گذشته به سقف ۲۴۰۰ دلاری در هر اونس رسید، ۲۰ درصد افزایش یافت.

با این حال، برخی خاطرنشان کردند که توکن Paxos دارای نقدینگی بسیار کمی است. حجم روزانه پکس گلد تنها ۳۶ میلیون دلار است و ارزهای دیجیتال با مارکت کپ بالا میلیاردها دلار حجم دارند.

به گفته Checkmatey، تحلیلگر آنچین گلس‌نود (Glassnode)، کسانی که از رشد قیمت یک توکن طلای با نقدینگی پایین به عنوان ابزاری برای انتقاد از بیت کوین استفاده می‌کنند، فعالین جدی بازار نیستند.

در همین حال، الیوت (Elliot) گفته که بیت کوین سال گذشته پس از حمله حماس به رژیم صهیونیستی در تاریخ ۷ اکتبر رفتار مشابهی در بازار داشته، اما قیمت طلا افزایش پیدا کرده است.

الیوت با اشاره به حمله روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ اظهار داشت:

به نظر می‌رسد این همبستگی‌ها در طول زمان منفی‌تر می‌شوند.

او افزود:

BTC به طور تصادفی تا حد زیادی در محدوده نسبتاً باریک و رو به بالایی و پس از این تهاجم معامله می‌شد. اما قیمت طلا طی ماه‌های فوریه و مارس همان سال ۱۲ درصد افزایش یافت.

ویلی وو (Willy Woo)، تحلیلگر بازارهای مالی، به پرایس اکشن بیت کوین در زمان وقوع جنگ روسیه و اوکراین اشاره کرد و افزود که «ریکاوری BTC در عرض چند روز اتفاق افتاد.»

الیوت به این نتیجه رسید که از منظر ژئوپلیتیکی، بیت کوین یک دارایی برای ذخیره ارزش نیست و استفاده گسترده‌تر از آن ممکن است بیت کوین را بیشتر به دارایی‌های مالی انبوه مرتبط کند.

در بُعد ژئوپلیتیکی، کاملاً مطمئن هستم که بیت کوین «طلای دیجیتال» نیست.

در زمان نگارش این خبر، بیت‌ کوین روند ریکاوری خود را از زمان اصلاح قیمت آخر هفته آغاز کرده و در معاملات روز دوشنبه به بالای ۶۵،۸۰۰ دلار رسید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...