اخبار ارز دیجیتال

آیا زمان مناسب برای سرمایه‌گذاری در بیت کوین فرا رسیده است؟

آیا زمان مناسب برای سرمایه‌گذاری در بیت کوین فرا رسیده است؟

ظهور مجدد بیت کوین امری غیرقابل انکار است. پس از پایان دوره‌ای از رسوایی‌ها، شکست‌ شرکت‌ها و کاهش شدید قیمت بیت کوین، این ارز دیجیتال پیشرو بازگشت چشمگیری داشت و در تاریخ ۵ مارس به بالاترین سطح خود یعنی ۶۹،۱۹۱ دلار رسید. قیمت BTC حتی برای لحظه‌ای از مرز ۷۰ هزار دلار نیز عبور کرد و کل بازار ارزهای دیجیتال از جمله اتریوم، سولانا و دوج کوین را به سمت بالا هدایت کرد.

رشد اخیر قیمت بیت کوین برای علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال یک موهبت بوده و اعتقاد آن‌ها را به پتانسیل بلندمدت کریپتو دوچندان می‌کند، باوری که در زبان عامیانه کریپتو تحت عنوان «hodl» گنجانده شده است. در همین حین، کسانی که به تازگی به بازار ارزهای دیجیتال علاقه‌مند شده‌اند، به این فکر فرو رفته‌اند که آیا اکنون زمان مناسبی برای سرمایه‌گذاری در بیت کوین است یا خیر؟

همانطور که در جریان هستید بیت کوین سهم منصفانه‌ای از فراز و نشیب‌ها داشته است. پس از رسیدن قیمت بیت کوین به کف خود در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰، این ارز دیجیتال در طول موج اولیه همه‌گیری کووید-۱۹ بازگشت قابل‌توجهی را تجربه کرد، اما در بهار ۲۰۲۱ با رکود دیگری مواجه شد که فروپاشی صرافی FTX نیز آب سردی بر این پیکره ریخت. با این حال، رشد فعلی قیمت بیت کوین از حدود ۱۰ ژانویه و همزمان با تایید صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) شرکت‌های مالی بزرگی مانند بلک راک (BlackRock)، اینوسکو (Invesco) و فیدلیتی (Fidelity) توسط کمیسیون بورس و اوراق و بهادار ایالات متحده (SEC) آغاز شد.

این ETFها که هدف آن‌ها منعکس کردن قیمت بیت کوین بدون نیاز به مالکیت مستقیم ارز دیجیتال است، بیش از ۹ میلیارد دلار جریان ورودی خالص را از زمان پیدایش خود جذب کرده‌اند. داگلاس بونپارث (Douglas Boneparth)، برنامه‌ریز مالی معتبر مستقر در نیویورک، افزایش اعتماد به بازار ناشی از این تعامل نهادی را تایید می‌کند و تخصیص تا ۱۰ درصد بیت‌ کوین برای سبد مشتریان را منطقی می‌داند که نشان‌دهنده تغییر دیدگاه سرمایه‌گذاران است.

علیرغم نوسانات شدید بیت کوین و شک و تردیدی که از بخش مالی سنتی نشات می‌گیرد، نگرش مردم به بازار کریپتو به تدریج در حال تغییر است. مدیران سرمایه باتجربه شاهد کسب سودهای قابل‌توجهی از سرمایه‌گذاری در بیت کوین بوده‌اند و از سرمایه‌گذاران خُرد تا بزرگان وال استریت را به این بازار جذب کرده‌اند. این دیدگاه در حال تحول ارزش درک شده بیت کوین در بازار را تأیید می‌کند و نقش بالقوه، هرچند محدود، آن را در سبدهای سرمایه‌گذاری متنوع نشان می‌دهد.

پیتر ملادینا (Peter Mladina) از North Trust Wealth Management اما رویکردی محافظه‌کارانه‌ای را در رابطه با این بازار توصیه می‌کند و این روایت را که بیت‌ کوین می‌تواند به‌ عنوان یک ارز متعارف یا ذخیره ارزش پایدار عمل کند، به واسطه نوسانات جدایی‌ناپذیر آن به چالش می‌کشد. به طور مشابه، جوزف بوگان (Joseph Boughan) از Parkmount Financial Partners نیز اهمیت مدیریت انتظارات در مورد نوسانات قیمت بیت کوین را برجسته کرده و از تخصیص حداکثر ۵ درصدی سبد مشتریان به بیت کوین حمایت می‌کند.

افزوده شدن بیت کوین به سبدهای سرمایه‌گذاری، حتی در نسبت‌های کوچک، می‌تواند به طور قابل‌توجهی وضعیت ریسک‌پذیری آن را مانند یک دارایی سهامی تغییر دهد. این نوسانات رو به رشد، در حالی که به طور بالقوه برای برخی سودآور هستند، اما خطراتی را نیز به همراه دارند، به ویژه برای کسانی که در طول رکود بازار به نقدشوندگی سرمایه‌ خود نیاز پیدا می‌کنند.

با تجدید حیات بیت‌ کوین شاهد بازگشت دارایی‌های دیجیتالی پرریسک‌تر مانند میم کوین‌ها و توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) نیز بودیم که در طول تاریخ مستعد نوسانات شدید و حباب‌های قیمتی بوده‌اند. کارشناسان نسبت به تلقی این روندها تحت عنوان استراتژی‌های سرمایه‌گذاری پایدار هشدار می‌دهند و ریسک آن‌ها را به سرمایه‌گذاران یادآوری می‌کنند.

در این میان، نهنگ‌های بیت کوین – سرمایه‌گذارانی که مقادیر قابل‌توجهی از این ارز دیجیتال را در اختیار دارند – علیرغم سقف‌های قیمتی اخیر، تمایلی به فروش ندارند. تعداد آدرس‌هایی که حداقل ۱۰۰۰ بیت‌ کوین را در خود جای داده‌اند، افزایش یافته، اگرچه همچنان از سقف‌های خود در فوریه ۲۰۲۱ کمتر است. این الگو نشان‌دهنده اعتقاد سرمایه‌گذاران بزرگ به پتانسیل بیت‌ کوین برای رشد در آینده است.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...