اخبار ارز دیجیتال

احتمال رشد ۲۰ برابری این آلت کوین‌ها پس از هاوینگ!

احتمال رشد ۲۰ برابری این آلت کوین‌ها پس از هاوینگ!

بازار کریپتو در حال حاضر در شرایط پویایی قرار دارد. بیت کوین (BTC) به واسطه رویداد هاوینگ (Halving) آینده خود که برای تاریخ ۲۴ آوریل در نظر گرفته شده، توجه زیادی را به خود جلب کرده و انتظار می‌رود با کاهش پاداش استخراج هر بلوک از ۶/۲۵ به ۳/۱۲۵ BTC، تأثیر قابل‌توجهی بر روی بازار بگذارد. از نظر تاریخی، هاوینگ‌ها باعث افزایش قیمت شده‌اند و این امر ناشی از کاهش عرضه این دارایی دیجیتال بوده است. هنگامی که بیت کوین کمیاب و کمیاب‌تر می‌شود اما تقاضا برای آن همچنان در سطوح بالایی قرار دارد، قیمت به دلیل کاهش عرضه افزایش پیدا می‌کند. در مورد بیت کوین این امر به طور سنتی منجر به آغاز یک روند صعودی آن شده است.

در کنار بیت کوین، تعدادی از آلت کوین‌های اصلی مانند اتریوم (ETH)، سولانا (SOL)، کاردانو (ADA)، آربیتروم (ARB) و آپتوس (APT) نیز مورد توجه قرار گرفته‌اند، به طوری که برخی از تحلیلگران در پیش‌بینی‌های خود می‌گویند که این رمزارزها به طور بالقوه سر به فلک می‌کشند و ارزش آن‌ها حداقل ۲۰ برابر می‌شود. تحولاتی همچون تایید احتمالی ETF‌های اسپات اتریوم در سال جاری و ویژگی‌های منحصربه‌فرد سایر آلت‌ کوین‌ها، شرایط را برای سرمایه‌گذاران جذاب کرده‌، چرا که آن‌ها در این مدت احتیاط و خوش‌بینی را چاشنی راه خود کرده‌ بودند.

اتریوم: تاثیرات ارتقاء دنکان

اتریوم در آستانه تحول بزرگی از طریق بروزرسانی آتی دنکان (Dencun) خود قرار دارد. این ارتقاء فضای بلابی (blobspace) را به ارمغان می‌آورد که یک روش تراکنش جدید برای کاهش مصرف گس (Gas) شبکه محسوب می‌شود. انتظار می‌رود که این کاهش مصرف گس باعث کاهش میزان توکن‌سوزی اتر شود و بر عرضه کلی این توکن نیز تأثیر بگذارد. بنابراین، ارتقاء دنکان تراکنش‌های مقرون به صرفه‌تری را معرفی می‌کند و جذابیت اتریوم را برای کاربران گسترده‌تری افزایش می‌دهد.

اتریوم در حال حاضر در محدوده قیمتی بین ۲۰۶۹ تا ۲۴۷۰ دلار معامله می‌شود. میانگین متحرک ۱۰ روزه قیمت اتریوم در سطح ۲۴۶۳ دلار و میانگین متحرک ۱۰۰ روزه آن در سطح ۲۱۲۶ دلار قرار گرفته است. اتریوم سطوح حمایتی را در ۱۴۵۶ دلار و ۱۸۵۷ دلار و سطوح مقاومتی را در ۲۶۵۹ دلار و ۳۰۵۹ دلار تشکیل داده است.

بروزرسانی دنکان ممکن است کارایی اتریوم را افزایش دهد و کاربران بیشتری را به این شبکه جذب کند، اما احتمالاً چالش‌هایی را نیز به همراه خواهد داشت. به عنوان مثال، کاهش نرخ توکن‌سوزی اتر می‌تواند بر جنبه ضدتورمی این آلت‌ کوین تأثیر بگذارد و به طور بالقوه ارزش آن را نیز تحت تأثیر قرار دهد. باید منتظر باشیم و ببینیم که این تغییرات چگونه مسیر قیمت اتریوم را دستخوش تغییر می‌کنند.

سولانا: تحول فناوری تلفن همراه با گوشی Solana Saga

سولانا اخیراً سطوح حمایت خود را از دست داد که منجر به کاهش قابل‌توجه قیمت آن شد. با این حال، جذابیت نسل بعدی تلفن‌های همراه Solana Saga برای مردم و ثبت ۴۰ هزار پیش‌سفارش برای این گوشی جدید، نقطه عطفی مهمی را نشان می‌دهد و ممکن است در پی معرفی Saga 2 شاهد روند صعودی بعدی سولانا نیز باشیم.

قیمت سولانا در حال حاضر بین ۶۴/۸۴ دلار و ۱۳۲/۳۶ دلار نوسان دارد و میانگین متحرک ۱۰ روزه آن در سطح ۹۲/۸۴ دلار و میانگین متحرک ۱۰۰ روزه نیز در سطح ۶۸/۳۹ دلار قرار گرفته است. حمایت کف سولانا ۲۷/۹۷ دلار و مقاومت سقف این توکن ۱۶۳/۰۱ دلار است. همچنین هدف بلندپروازانه قیمت آن نیز ۲۳۰/۵۴ دلار خواهد بود.

روند صعودی بالقوه سولانا به موفقیت نسل بعدی تلفن‌های همراه Solana Saga و توانایی این شبکه در جذب کاربران بیشتر بستگی دارد. اگر سولانا بتواند از این وضعیت بهترین استفاده را داشته باشد، شاهد افزایش قابل‌توجه قیمت توکن آن خواهیم بود. با این حال، افزایش فشار فروش ممکن است از عملکرد بهینه این آلت کوین جلوگیری کند، منجر به عدم حفظ قیمت در بالاتر از سطوح حمایت و باعث سقوط آن شود.

کاردانو: پیش‌بینی یک جهش صعودی

سیگنال‌هایی از یک روند صعودی احتمالی برای قیمت کاردانو صادر شده و تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که در شرایطی می‌توانیم شاهد یک رشد چشمگیر باشیم. روندهای تاریخی حاکی از تکرار بازارهای گاوی گذشته هستند و در این حالت قیمت کاردانو می‌تواند تا 7 دلار هم افزایش پیدا کند.

کاردانو در محدوده ۰/۴۱۸ تا ۰/۷۲۴ دلار در نوسان است و میانگین متحرک ۱۰ روزه در سطح ۰/۵۱ دلار و میانگین متحرک ۱۰۰ روزه در سطح ۰/۴۵ دلار قرار گرفته است. یک حمایت در سطح ۰/۲۴۳ دلار و دو مقاومت در سطوح ۰/۸۵۴ دلار و ۱/۱۶ دلار تشکیل شده است.

رالی کاردانو تا ۷ دلار به ادامه الگوی فعلی بازار و غلبه بر چالش‌های نظارتی بستگی دارد. در حالی که امید و خوش‌بینی زیادی برای رشدهای قیمتی چشمگیر وجود دارد، اما ماهیت بی‌ثبات بازار کریپتو بدان معنی است که این پیش‌بینی‌ها تضمین نشده‌اند و کاردانو هم ممکن است در دستیابی به این اهداف بلندپروازانه با چالش‌هایی روبرو شود.

آربیتروم: رشد قیمت با برنامه‌های تشویقی

آربیتروم در حال اجرای یک برنامه تشویقی ۹۰ میلیون دلاری برای ارائه پاداش به توسعه‌دهندگان و افزایش پذیرش کاربران در شبکه لایه دوم (L2) خود است. از جمله اهداف این برنامه می‌توان به افزایش قابلیت‌های اتریوم و جذب برنامه‌های کاربردی جدید و توسعه‌دهندگان قرارداد هوشمند اشاره کرد.

قیمت آربیتروم بین سطوح ۱/۱۵ تا ۱/۸۲ دلار در نوسان است و میانگین متحرک ۱۰ روزه آن در سطح ۱/۹۱ دلار و میانگین متحرک ۱۰۰ روزه در سطح ۱/۲۸ دلار قرار دارد. سطوح حمایت مهم این توکن ۰/۰۷ دلار و ۰/۷۴ دلار در نظر گرفته شده و مهم‌ترین سطوح مقاومت آن نیز در سطوح ۲/۰۷ دلار و ۲/۷۴ دلار قرار دارند.

برنامه تشویقی آربیتروم در صورتی که تعامل کاربران و غنی‌سازی این پلتفرم را افزایش دهد،‌ می‌تواند بر ارزش توکن ARB هم تأثیر بگذارد. با این حال، همچنان شک و تردیدهایی نسبت به این موضوع وجود دارد زیرا هنوز مشخص نیست که آیا این برنامه منجر به رشد پایدار شبکه خواهد شد یا کنترل متمرکز آن را افزایش می‌دهد. فعالین بازار به دقت چگونگی اثرگذاری این برنامه بر قیمت آربیتروم را زیر نظر خواهند داشت.

آپتوس: تاثیر آزادسازی توکن‌ها

پروژه آپتوس خود را برای بازگشایی قفل بیش از ۲۴ میلیون توکن APT آماده می‌کند که بیش از ۸ درصد از عرضه در گردش آن را تشکیل می‌دهد. اساساً رویدادهای بازگشایی توکن به طور قابل‌توجهی بر بازار تأثیر می‌گذارند و احتمالاً باعث افزایش قیمت هم می‌شوند.

آپتوس در محدوده ۷/۲۱ تا ۱۱/۲۷ دلار معامله می‌شود و میانگین متحرک ۱۰ روزه آن در سطح ۸/۸۵ دلار و میانگین متحرک ۱۰۰ روزه در سطح ۷/۸۸ دلار قرار دارد. سطوح حمایت ۰/۹۷ دلار و ۵/۰۳ دلار و سطوح مقاومت ۱۳/۱۵ دلار و ۱۷/۲۱ دلار آپتوس از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند.

بازگشایی قفل تعداد زیادی از توکن‌ها می‌تواند منجر به افزایش فعالیت‌های معاملاتی و افزایش قیمت شود. البته در شرایطی هم چنین تغییری منجر به فشار فروش و کاهش کوتاه‌مدت قیمت خواهد شد. واکنش بازار به این اتفاق مهم، مسیر آتی قیمت آپتوس را شکل خواهد داد.

جمع‌بندی

جامعه ارزهای دیجیتال بی‌صبرانه منتظر چهارمین هاوینگ بیت کوین در آوریل ۲۰۲۴ است. این رویداد پتانسیل ایجاد تغییرات زیادی را بر چشم‌انداز ماینینگ دارد و ممکن است منجر به افزایش پارابولیک قیمت بیت کوین هم شود. در کنار بیت کوین، آلت کوین‌هایی مانند اتریوم، سولانا، کاردانو، آربیتروم و آپتوس که در این مطلب به بررسی آن‌ها پرداختیم نیز توجه زیادی را به خود جلب می‌کنند. تحولاتی مانند تایید احتمالی ETF اتریوم و ویژگی‌های منحصربه‌فرد سایر آلت‌ کوین‌ها، شرایط مساعدی را برای سرمایه‌گذاران ایجاد کرده است. در میان این هیجانات، برخی از کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت این آلت کوین‌ها احتمالاً سر به فلک می‌کشد و ارزش برخی از آن‌ها نیز تا ۲۰ برابر افزایش پیدا می‌کند. با این حال، به دلیل نوسانات و ذات غیرقابل پیش‌بینی بازار کریپتو، باید در سرمایه‌گذاری خود احتیاط کنید و تمامی جوانب را در نظر بگیرید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...