اخبار ارز دیجیتال

بررسی آخرین اخبار و تحولات بلاک چین؛‌ ۸ تا ۱۴ فوریه

بررسی آخرین اخبار و تحولات بلاک چین؛‌ ۸ تا ۱۴ فوریه

در این مطلب به بررسی آخرین اتفاقات و تحولات فناوری بلاک چین، تامین مالی پروژه‌ها و همکاری‌های جدید در بازه ۸ تا ۱۴ فوریه می‌پردازیم.

Lit Protocol در تاریخ ۱۲ فوریه Litv0 را راه‌اندازی کرد. Litv0 پیشرفت قابل‌توجهی در کنترل و مدیریت کلیدها و داده‌های خصوصی برای توسعه‌دهندگان محسوب می‌شود. طبق گفته تیم این پروژه، Lit یک سیستم بومی برای رمزگذاری مبتنی بر هویت، محاسبات و امضا، ادغام TSS، ایمن‌سازی سخت‌افزارها، بلاک چین و IPFS جهت مدیریت کلیدهای مقاوم به خطا و عملکردهای بدون سرور ارائه می‌دهد.

بروزرسانی آکسفورد ۲ بلاک چین تزوس، رولاپ‌های هوشمند خصوصی را به ارمغان می‌آورد

۱۰ فوریه: بلاک چین تزوس (Tezos) در روز جمعه پانزدهمین بروزرسانی خود به نام آکسفورد ۲ را انجام داد. طبق گفته تیم تزوس، این بروزرسانی رولاپ‌های هوشمند خصوصی را به عنوان یک ویژگی امنیتی جدید برای توسعه‌دهندگان معرفی می‌کند، فرآیند استیکینگ‌ ولیدیتورها روان‌تر می‌شود و مجازات‌ اسلشینگ در این شبکه تعدیل خواهد شد. این بروزرسانی یک ماه قبل از راه‌اندازی شبکه اصلی Etherlink، یک لایه دوم سازگار با ماشین مجازی اتریوم (EVM) که بر روی تزوس ساخته شده و از Smart Rollups نیرو می‌گیرد، انجام شده است.

اخبار مهم Aptos Ecosystem Summit و بهترین ایده‌ها در بین ۳۲ پروژه

۱۰ فوریه: به گفته تیم آپتوس (Aptos)، اجلاس این اکوسیستم حول محور راه‌اندازی پروژه‌ها، پروتکل‌ها و سازندگان این شبکه انجام شد. آپتوس در این رویداد یک هفته‌ای دستاوردهای خود را جشن گرفت، اخبار جدیدی را منتشر و بهترین ایده‌ها و اقدامات مربوط به این اکوسیستم را در بیش از ۱۵ کشور، ۳۲ پروژه و بیش از ۵۰ سرمایه‌گذار از ۲۶ شرکت برجسته کرد. در حاشیه این اجلاس، ۱۲۲ پنل گفتگو به صورت تک به تک برگزار شد. این تعاملات یک به یک بین رهبران اکوسیستم و نمایندگان بنیاد آپتوس امکان گفتگوهای عمیق، پشتیبانی عملی، به اشتراک‌گذاری دیدگاه‌های خاص مربوط به مهندسی شبکه، بازاریابی، توسعه محصول، اقدامات حقوقی و موارد دیگر را فراهم کرد.

بنیاد DYdX پس از رای DAO مبلغ ۳۰ میلیون دلار از خزانه DYdX دریافت کرد

۹ فوریه: بنیاد dYdX پس از رای مثبت اغلب اعضای dYdX DAO، مبلغ ۳۰ میلیون دلار توکن DYDX از خزانه dYdX Chain Community دریافت کرد. طبق گفته تیم dYdX، پیشنهاد جمع‌آوری کمک‌های مالی آن‌ها ۹۸ درصد رای مثبت و ۸۶/۴ درصد نرخ مشارکت داشته است. این بودجه منابع مالی ۳ سال دیگر بنیاد dYdX را تامین خواهد کرد تا این بنیاد بتواند نقشه راه خود را اجرا کند.

بنیاد Web3 به Ideal Labs برای هدف «رمزگذاری آینده» بودجه می‌دهد

۹ فوریه: بنیاد Web3 که از پولکادات به عنوان پروتکل شاخص خود حمایت می‌کند، از Ideal Labs برای ایجاد شبکه رمزگذاری آینده (ETF) حمایت مالی کرده است. طبق گفته تیم بنیاد Web3، این بودجه بخشی از منابع مالی Decentralized Futures Funding Program این بنیاد است. این برنامه تاکنون ۲۰ میلیون دلار آمریکا و ۵ میلیون دلار DOT دریافت کرده است. شبکه ETF یک بلاک چین مبتنی بر بستر پیشرفته است که از مکانیزم اجماع منحصر به فرد و متمرکز بر تصادفی بودن زنجیره عمومی متغیر و رمزگذاری قفل ساعتی استفاده می‌کند. این ابتکار گامی مهم در جهت برطرف کردن چالش‌های تراکنش‌های معلق ایمن است.

Zeitgeist استیبل کوین USDC را از طریق ارتباط اجماع متقابل (XCM) با خود ادغام می‌کند

۹ فوریه: Zeitgeist، یک پلتفرم پیشرو در بازارهای پیش‌بینی غیرمتمرکز، ادغام USDC با شبکه خود را تایید کرد. طبق گفته تیم Zeitgeist، استیبل کوین USDC از طریق ارتباط اجماع متقابل (XCM) با این پلتفرم یکپارچه خواهد شد. این تحول امکان انتقال آسان USDC از اکوسیستم‌های پولکادات، HydraDX و Moonbeam به Zeitgeist را فراهم می‌کند. این تغییر بزرگ گواهی بر تعهد مداوم Zeitgeist به اکوسیستم پولکادات است. Zeitgeist با استفاده از فناوری پیشرفته پولکادات و اشتراکات آن به ارائه راه‌حل‌های نوآورانه در بازارهای پیش‌بینی ادامه می‌دهد.

پالیگان «Type 1 Prover» را منتشر کرد

۸ فوریه: Polygon Labs، توسعه‌دهنده بلاک چین پالیگان، روز پنجشنبه هفته گذشته «Type 1 Prover» را منتشر کرد. Type 1 Prover یک جزء جدید در پالیگان است که به هر شبکه سازگار با استاندارد EVM اتریوم اجازه می‌دهد تا به یک شبکه لایه دوم تبدیل شود. این امر با کمک اثبات‌های دانش صفر صورت می‌گیرد و شبکه‌ها را به اکوسیستم گسترده پالیگان متصل می‌کند. تیم پالیگان ادعا می‌کند که انتشار Type 1 Prover یک پیشرفت بزرگ و شاهکاری تکنولوژیکی محسوب می‌شود که حتی ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، یکی از بنیانگذاران اتریوم نیز آن را به عنوان کلیدی برای ساخت شبکه‌های کمکی لایه دوم تقریباً معادل بلاک چین پایه معرفی کرده است.

توسعه‌دهنده بلاک چین لایه دوم StarkWare قصد اجرای برنامه «Cairo» را برای تأیید شبکه‌های لایه سوم‌ دارد

۸ فوریه: StarkWare، توسعه‌دهنده بلاک چین استارک‌نت (Starknet)، روز پنج‌شنبه از راه‌اندازی یک «Cairo Verifier» جدید طی چند هفته آینده خبر داد. Cairo دری را به روی زنجیره‌های مبتنی بر لایه سوم در استارک‌نت باز می‌کند. Cairo که StarkWare و توسعه‌دهنده دیگری به نام Herodotus با هم روی آن کار کرده‌اند، بخشی کلیدی از یک فناوری محسوب می‌شود که اثبات‌ها را تأیید و آنها را به‌ جای شبکه اصلی اتریوم به بلاک چین لایه دوم ارسال می‌کند.

FuzzLand، شرکت امنیتی Web3، مبلغ ۳ میلیون دلار با رهبری 1kx سرمایه جمع‌آوری کرد

۸ فوریه: FuzzLand، یک شرکت تحلیلی و امنیتی Web3، دور سرمایه‌گذاری اولیه خود به ارزش ۳ میلیون دلار را با مشارکت HashKey Capital ،SNZ و Panga Capital به پایان رساند. به گفته تیم FuzzLand، این بودجه به تسریع تحقیق و توسعه در راه‌حل‌های خودکار برای تجزیه و تحلیل قراردادهای هوشمند با استفاده نرم‌افزارهای محاسباتی توزیع‌شده کمک می‌کند. FuzzLand که توسط Chaofan Shou ،Jeff Liu و Koushik Sen تأسیس شده، با هدف تشخیص آسیب‌پذیری و قابلیت‌های تحلیلی پیشرفته که فراتر از راه‌حل‌های سنتی هستند، فعالیت می‌کند.

پروتکل Flood مبلغ ۵/۲ میلیون دلار به رهبری Bain Capital Crypto و Archetype سرمایه دریافت کرد

۸ فوریه: Flood، پروتکلی برای مسیریابی، مدیریت و تسویه سفارشات، دور سرمایه‌گذاری اولیه ۵/۲ میلیون دلاری خود را به رهبری Bain Capital Crypto و Archetype با مشارکت Robot Ventures به پایان رساند. به گفته تیم Flood، این پروتکل مجموعه‌ای از ابزارها را در اختیار توسعه‌دهندگان برنامه‌های غیرمتمرکز (dApp) قرار می‌دهد تا کل چرخه سفارشات برنامه‌های خود را در اختیار داشته باشند و مدیریت کنند. تجربه کاربری Flood به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا به سرعت معاملات خود را تسویه کنند و در عین حال به طور یکپارچه در این اکوسیستم باقی بمانند.

Casper پچ «Peregrine» را برای کاهش زمان تولید بلوک به ۱۶ ثانیه و کاهش هزینه‌ها منتشر کرد

۸ فوریه: انجمن Casper که از شبکه Casper پشتیبانی می‌کند – یک بلاک چین اثبات سهام، با پشتیبانی از قراردادهای هوشمند و محیط کد WASM – از انتشار Casper Network Peregrine (نسخه ۱.۵.۶) خبر داد. این بروزرسانی ویژگی‌های جدید هیجان‌انگیزی را برای بهبود عملیات شبکه به ارمغان می‌آورد. تغییرات قابل‌توجه این نسخه عبارتند از: کاهش زمان تولید بلوک به ۱۶ ثانیه، بازپرداخت ۹۹ درصدی وجوه خرج‌نشده و کاهش هزینه‌های کنترل جریان که منجر به کاهش هزینه‌های ضرب توکن و نقل و انتقالات قراردادها می‌شود. معماری Casper به طرز منحصربه‌فردی برای تکامل مستمر طراحی شده و خواسته‌های کاربران، شرکا و پروژه‌های پشتیبانی‌شده خود را برآورده می‌کند.

TON Bootcamp متمرکز بر APAC دوازده پروژه اول خود را با حداکثر ۵۰۰ هزار دلار سرمایه برای هر یک از آن‌ها پذیرفت

۸ فوریه: TON Bootcamp که با همکاری Hashkey ایجاد شده، اکنون ۱۲ پروژه اول خود را پذیرفته است. طبق گفته تیم TON، این شتاب‌دهنده متمرکز بر APAC تا ۵۰۰ هزار دلار برای هر یک از تیم‌های بوت‌کمپ در نظر گرفته است. پروژه‌های منتخب به طور انحصاری از فناوری بلاک چین اکوسیستم Web3 تلگرام نیز بهره می‌برند. هدف این پروژه‌ها ادغام قابلیت‌های Web3 بلاک چین TON در پلتفرم فعلی تلگرام است و پایگاه کاربری گسترده این پیام‌رسان محبوب با بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه را شامل می‌شود. این برنامه نشان‌دهنده تعهد بنیاد TON به جامعه APAC است زیرا به نظر می‌رسد که این شبکه بلک چینی قصد دارد از محیط نظارتی پیشرو در صنعت هنگ کنگ استفاده کند.

Dtravel از Borderless Capital سرمایه دریافت کرد

۸ فوریه: Dtravel می‌گوید که «پشتیبانی و مهر تاییدی را از Borderless Capital با یک سرمایه‌گذاری استراتژیک برای حمایت از اکوسیستم اجاره ویلا همتا به همتا (VR) DePIN خود دریافت کرده است.» این مشارکت نه تنها پشتوانه مالی برای Dtravel به همراه دارد، بلکه مجموعه‌ای از فرصت‌های شبکه، از جمله دسترسی به شرکت‌های سبد DePIN Borderless را نیز ارائه می‌دهد که حامی Dtravel در تبدیل شدن به یک ارائه‌دهنده پیشرو برای صنعت اجاره ویلا همتا به همتا خواهند بود. این بودجه راه را برای مرحله بعدی رشد Dtravel با صدها هزار اپراتور، مسافر و هولدر توکن TRVL که با این اکوسیستم درگیر هستند، هموار خواهد کرد.

بازی نقش‌آفرینی آنلاین چند نفره Cornucopias فعالیت خود را به شبکه Base گسترش می‌دهد

۸ فوریه: به گفته تیم Cornucopias، یک بازی نقش‌آفرینی آنلاین چندنفره در مقیاسی عظیم (MMORPG) که در اصل بر روی شبکه‌های کاردانو و بایننس اسمارت چین (BSC) ساخته شده، با فروش گره‌ها و مشارکت با بیس (Base)، شبکه لایه دوم اتریوم، به رشد خود ادامه می‌دهد. به گفته تیم Cornucopias، این بازی در حال حاضر در مرحله پیش از آلفا قرار دارد و بیش از ۵۰ هزار کاربر را پس از راه‌اندازی موفقیت‌آمیز پلتفرم خود در کاردانو و BNB Smart Chain دریافت کرده است. Cornucopias که با موتور بازی‌سازی Unreal Engine 5 توسعه یافته، اکنون به گیمرهای داخل اکوسیستم اتریوم اجازه می‌دهد تا بالاترین سطح از گرافیک این بازی را تجربه کنند. کسانی که در فروش گره این بازی دخیل بودند، نه تنها توکن بومی Cornucopias یعنی COPI را دریافت می‌کنند، بلکه اکنون می‌توانند با دارایی‌های دیجیتال این پلتفرم تعامل داشته باشند و به معامله آن‌ها بپردازند.

راه‌حل آن-رمپ Transak پس از جمع‌آوری کمک‌های مالی وارد هنگ کنگ می‌شود

۸ فوریه: به گفته تیم راه‌حل رمزارزی آن-رمپ (On-Ramp) Transak، این پلتفرم در حال گسترش فعالیت‌های خود به منطقه APAC با یک نهاد جدید در هنگ کنگ است. Transak قصد دارد از وضعیت این کشور به عنوان یک مرکز مالی و چارچوب نظارتی آن برای ارزهای دیجیتال استفاده کند. به گفته تیم Transak، این اقدام ‌آن‌ها به دنبال دور سرمایه‌گذاری سری A به رهبری CE Innovation Capital انجام می‌شود. Transak قصد دارد روش‌های پرداخت محلی هنگ کنگ را با خود ادغام کند و به استانداردهای نظارتی این کشور برای ساده‌سازی دسترسی به Web3 وفادار بماند. گسترش جهانی این شرکت تعهد آن را به رعایت مقررات برجسته می‌کند. علاوه بر این، Transak به Web3 Harbor نیز ملحق شده تا همکاری‌ها در اکوسیستم Web3 APAC را بیشتر کند.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...