اخبار ارز دیجیتال

عرضه در گردش استیبل کوین پی پال در ماه مارس ۳۸ درصد کاهش یافت

عرضه در گردش استیبل کوین پی پال در ماه مارس ۳۸ درصد کاهش یافت

مقدار کل PayPal USD در گردش طی ماه مارس به ۱۸۸/۵ میلیون دلار رسیده که ۳۹ درصد کمتر از فوریه ۲۰۲۴ است.

PayPal USD – استیبل کوین صادر شده توسط غول حوزه پرداخت یعنی پی پال (PayPal) و شرکت ارزهای دیجیتال Paxos – در ماه مارس شاهد کاهش قابل‌توجهی از عرضه در گردش خود بود.

طبق آخرین گزارش شفاف‌سازی PayPal USD توسط Paxos، عرضه در گردش PYUSD در ماه مارس به ۱۸۸/۵ میلیون دلار رسید که ۳۹ درصد کمتر از ماه فوریه است.

در ماه فوریه و ژانویه، عرضه در گردش PayPal USD به ترتیب به ۳۰۴ میلیون دلار و ۳۰۱ میلیون دلار رسیده بود.

تا تاریخ ۲۹ مارس، خزانه‌داری PayPal USD مبلغ ۱۴/۹ میلیون دلار اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده، با ارزش واقعی حدود ۱۴/۸ میلیون دلار را در خود جای داده است.

ارزش بازار فعلی وثیقه PYUSD در قراردادهای بازخرید معکوس با وثیقه اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده ۱۷۷/۹ میلیون دلار است و ارزش مفهومی آن تقریباً به ۱۷۴ میلیون دلار می‌رسد. مجموع دارایی‌های خالص بالغ PYUSD برابر با ۱۹۲ میلیون دلار، با ارزش مفهومی ۱۸۹ میلیون دلار است.

بر اساس داده‌های CoinGecko، ارزش بازار PayPal USD از اواخر فوریه و پس از رسیدن به سقف تاریخی ۳۱۲ میلیون دلاری خود در ۲۶ فوریه، کاهش یافته است.

این استیبل کوین در ابتدای سال ۲۰۲۴ شاهد رشد شدیدی بود و ارزش بازار آن تا اواسط ژانویه تنها در عرض یک ماه دو برابر شد.

در زمان نگارش این خبر، ارزش بازار PYUSD به ۱۹۴ میلیون دلار رسیده و در هفت روز گذشته حدود ۳ درصد افزایش داشته است.

نمودار مارکت کپ PayPal USD
نمودار مارکت کپ PayPal USD

افت عرضه در گردش PYUSD علی رغم رالی بازار ارزهای دیجیتال رخ داده و قیمت بیت کوین در تاریخ ۱۳ مارس به بالاترین سطح خود یعنی ۷۳ هزار دلار رسید.

پی پال استیبل کوین PayPal USD را با همکاری Paxos Trust در آگوست ۲۰۲۳ راه‌اندازی کرد و آن را به عنوان طراحی برای پرداخت‌های دیجیتال و Web3 به بازار ارائه داد. PYUSD با نسبت ۱:۱ به دلار آمریکا، توسط سپرده‌های دلاری، اوراق خزانه‌داری کوتاه‌مدت و سایر معادل‌های نقدی پشتیبانی می‌شود.

هشت ماه پس از راه‌اندازی این استیبل کوین، PYUSD به‌عنوان یک رمزارز مهم ظاهر شده و طبق گزارش CoinGecko، سیزدهمین استیبل‌ کوین بزرگ جهان را از نظر مارکت کپ محسوب می‌شود که Pax Dollar (USDP) شرکت Paxos و Gemini Dollar (GUSD) را پشت سر گذاشته است.

۱۳ استیبل کوین برتر بازار بر اساس مارکت کپ
۱۳ استیبل کوین برتر بازار بر اساس مارکت کپ

مارکت کپ PYUSD تنها ۰/۱۸ درصد از استیبل کوین تتر را تشکیل می‌دهد که در زمان نگارش این خبر ارزش بازار ۱۰۶/۶ میلیارد دلاری دارد. ارزش کل بازار تمامی استیبل کوین‌ها در زمان انتشار این خبر به ۱۵۵ میلیارد دلار می‌رسد.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...