اخبار ارز دیجیتال

پرونده SEC و Binance.US به کجا رسید؟ بررسی آخرین تحولات

پرونده SEC و Binance.US به کجا رسید؟ بررسی آخرین تحولات

این رگولاتور مدعی شده که Binance.US از ارائه برخی اطلاعات خودداری کرده، اما صرافی بایننس چنین چیزی را رد می‌کند.

شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) علیه بایننس از ماه ژوئن ادامه دارد. در آن ماه رگولاتور آمریکا شکایتی را بر علیه صرافی کوین‌بیس (Coinbase) نیز تنظیم کرد.

روند دادرسی بایننس فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته است. از آن زمان، شعبه اصلی صرافی بایننس با SEC به توافق رسید و از Binance Holdings Ltd درخواست شد که جریمه‌ای بالغ بر ۴/۳ میلیارد دلار را بپردازد و چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، مدیر‌عامل سابق آن نیز مجبور به کناره‌گیری از سمت خود شد. CZ در حال حاضر با وثیقه آزاد است – اگرچه او موظف شده تا زمان صدور حکم نهایی خود در ایالات متحده بماند.

ادعای مبهم‌گویی

با این حال، Binance.US که از نظر قانونی با نام BAM Trading Services شناخته می‌شود، هنوز در دادگاه با SEC دست و پنجه نرم می‌کند. پس از درخواست‌های قبلی کمیسیون برای مداخله، دادگاه واشنگتن دی سی که به این پرونده رسیدگی می‌کند، به دو طرف دستور داد تا در روند کشف اطلاعات با یکدیگر همکاری داشته باشند. در گزارش مشترکی که دیروز ارائه شد، SEC ادعا کرد که دو طرف با بن بست مواجه شده‌اند.

به گفته کمیسیون بورس و اوراق بهادار، Binance.US در مخالفت خود با بازرسی نرم‌افزار داخلی این صرافی توسط نمایندگان آژانس تسلیم شده است. با این حال، SEC ادعا می‌کند که این بازرسی نمایشی بوده و هیچ اطلاعات واقعی در مورد عملکرد درونی آن‌ها ارائه نکرده است.

‌با وجود جلسات متعدد و بحث و گفتگو در مورد دامنه و فرآیند این صرافی، BAM از انجام هر چیزی بیشتر از یک بازرسی ثبت‌نشده و عمدتاً در ارتباط با نرم‌افزارها و زیرساخت‌های مرتبط با دارایی‌های مشتریان خودداری کرده است. وکیل BAM درخواست‌های SEC برای بررسی اجزای مختلف نرم‌افزار BAM را رد کرده و سپس از پاسخ دادن به سؤالات متعددی که مشاور SEC در طول بازرسی مطرح کرده بود، خودداری کرده است.

SEC با بیان این نکته که اکنون شک دارد BAM دسترسی انحصاری به کلیدهای خصوصی داشته باشد، ادامه می‌دهد:

شاهدان BAM شهادت داده‌اند که BHL کلیدهای خصوصی این کیف‌ پول‌ها را در محیط خدمات وب آمازون (AWS) که میزبان سرورهای BHL و نرم‌افزار کیف پول‌های BAM است ایجاد کرده و همچنان حفظ می‌کند. همچنین BAM به محیط، سرورها یا نرم‌افزار AWS دسترسی نداشته است.

با این حال، SEC اقرار کرد که BAM به طور کلی با آن‌ها همکاری داشته و هر زمان که لازم بود پاسخ‌های خود را تکمیل کرده است.

Binance.US اتهامات خود را رد کرد

نمایندگان Binance.US اظهار داشتند که به تمامی درخواست‌های SEC پاسخ داده‌اند، حتی زمانی که سوالات این رگولاتور «بسیار گسترده و کلی» بوده‌اند.

تیم حقوقی BAM مدعی شده که آن‌ها از تعهدات سازمانی خود تجاوز کرده‌اند و ترجیح داده‌اند اطلاعات مربوط به اسرار تجاری را که بر مالکیت دارایی‌های مشتریان و سوابق خرید ارز دیجیتال تأثیر نمی‌گذارند، فاش نکنند.

گفته می شود اطلاعات ارائه شده توسط Binance.US شامل هزاران صفحه سند، گزارش ماهانه، سوگندنامه و بازرسی از دستگاه‌های حضانتی می‌شود.

بنابراین BAM خواستار پایان دادن به روند کشف اطلاعات شده که به دادگاه اجازه می‌دهد در نهایت حکمی را در مورد امور BAM صادر کند.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...