اخبار ارز دیجیتال

هشدار: مراقب وب‌سایت‌هایی که با نام صرافی MEXC فعالیت می‌کنند باشید!

هشدار: مراقب وب‌سایت‌هایی که با نام صرافی MEXC فعالیت می‌کنند باشید!

SFC هنگ کنگ هشت وب‌سایت کلاهبرداری را شناسایی کرده که خود را به عنوان صرافی رمزارزی MEXC معرفی کرده بودند و همگی نام این صرافی را در دامنه خود داشتند.

کمیسیون اوراق بهادار و آتی هنگ کنگ (SFC)، به همراه پلیس محلی این کشور، هشداری را در مورد یک نهاد کلاهبردار که به عنوان صرافی ارز دیجیتال MEXC خود را معرفی می‌کند، صادر کرده است. ظاهراً فرد متقلب سرمایه‌گذاران را فریب می‌دهد و وجوه آن‌ها را تخلیه می‌کند.

SFC در بیانیه‌ای تاکید کرد که در یک عملیات مشترک با پلیس هنگ کنگ و به عنوان بخشی از تلاش‌های گسترده‌تر خود برای نظارت و بررسی ارائه‌دهندگان معاملات دارایی مجازی (VATP) که در فعالیت‌های غیرقانونی دست دارند، همکاری کرده است.

به گفته این رگولاتور، نهاد کلاهبردار که تحت عنوان MEXC فعالیت می‌کند، سرمایه‌گذاران را فریب می‌دهد تا وجوهی را برای سرمایه‌گذاری‌های فرضی به حساب بانکی او واریز کنند. افراد فریب خورده اما در هنگام تلاش برای برداشت وجوه خود با مشکل مواجه می‌شود.

در این گروه‌ها، قربانیان علاقه‌مند به خرید ارز دیجیتال به وب‌سایت‌هایی که توسط MEXC اداره می‌شوند، ارجاع داده شده بودند. سپس از قربانیان خواسته شده بود تا وجوه خود را به حساب‌های بانکی تعیین‌شده برای سرمایه‌گذاری واریز کنند، اما پس از آن مشکلاتی را در برداشت سرمایه خود گزارش کردند.

علاوه بر این، SFC هشت وب سایت مشکوک به ارتباط با این نهاد فریبکار را نیز شناسایی کرده است. همه این وب سایت‌ها عبارت MEXC را در نام دامنه خود دارند، مانند «mexczx.icu» و «mexczx.co».

در بیانیه SFC آمده است:

مردم باید مراقب وب‌سایت‌هایی با نام‌های دامنه مشابه باشند که ممکن است به طور مداوم توسط خود MEXC ایجاد شوند.

در سپتامبر ۲۰۲۳، SFC گفت که فهرستی از VATPهای دارای مجوز، بسته شده و در انتظار درخواست را منتشر خواهد کرد تا مردم بتوانند دامنه‌های غیرقابل تنظیم در هنگ کنگ را شناسایی کنند.

این امر در بحبوحه نظارت بر تصمیمات اجرایی اتخاذ شده توسط صرافی MEXC در ماه‌های اخیر صورت می‌گیرد.

در دسامبر ۲۰۲۳، گزارش شده بود که MEXC ظاهراً حساب‌های تعدادی از معامله‌گران را مسدود و وجوه آنها را توقیف کرده است. این صرافی ادعا می‌کند که انگیزه آن‌ها از این اقدامات «فعالیت‌های معاملاتی غیرعادی» بوده است.

یکی از تریدرها حتی ادعا کرده که ۹۲ هزار دلار تتر را در این صرافی از دست داده است. او این مبلغ را به دنبال سود حاصل از چندین معامله طی ۱۵ روز در بازار آتی MEXC کسب کرده بود.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...