اخبار ارز دیجیتال

برنامه NFT استارباکس به پایان راه خود رسید

برنامه NFT استارباکس به پایان راه خود رسید

تصمیم استارباکس برای پایان دادن به برنامه پاداش‌های NFT خود مطابق با اقدامات مشابه سایر شرکت‌های بزرگ در سال گذشته صورت گرفته است.

شرکت ارائه‌دهنده محصولات پر پایه قهوه زنجیره‌ای و چندملیتی استارباکس (Starbucks) اعلام کرده که به برنامه پاداش خود پایان می‌دهد. این طرح استارباکس به مشتریان اجازه می‌داد که تمبرهای کلکسیونی دیجیتالی را به شکل توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) کسب کنند و یا بخرند. استارباکس گفته که می‌خواهد با خروج خود فضا را برای ابتکارات جدید باز کند.

طبق بیانیه اخیر استارباکس، «Odyssey Beta program» در تاریخ ۳۱ مارس به پایان راه خود می‌رسد. این برنامه به کاربران این امکان را می‌دهد تا در ازای تمبرهای دیجیتالی که می‌توانند برای دسترسی به مزایا و تجربیات تعاملی جدید استفاده شوند، در بازی‌ها و چالش‌هایی با موضوع قهوه نیز شرکت کنند.

علاوه بر این، بازاری که کاربران در آن تمبرهای دیجیتال خود را مبادله می‌کنند و سرور دیسکورد جامعه Odyssey نیز تعطیل خواهند شد.

بازار Odyssey به Nifty تبدیل می‌شود و جزئی از آن خواهد شد. می‌توانید به خرید، فروش و انتقال تمبرهای Odyssey در بازار Nifty ادامه دهید.

دلیل تصمیم استارباکس برای خاتمه دادن به این برنامه همچنان نامشخص است و معلوم نیست که آیا ابتکار دیگری در حوزه Web3 به جای آن خواهد آمد یا خیر.

با این حال، گفته شد که این شرکت باید خود را «برای چیزی که در راه است آماده کند، زیرا استارباکس به توسعه برنامه‌های خود ادامه می‌دهد.»

استارباکس این برنامه را در سپتامبر ۲۰۲۲ و طی یک دوره چالش‌برانگیز برای صنعت کریپتو و سقوط قیمت بیت کوین راه‌اندازی کرد. این برنامه پس از فروپاشی اکوسیستم Terra-Luna در می ۲۰۲۲، سقوط سلسیوس (Celsius) در جولای ۲۰۲۲ و درست قبل از سقوط امپراتوری صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال FTX آغاز به کار کرد.

زمانی که استارباکس این برنامه را راه‌اندازی کرد، به دلیل مصرف انرژی کمتر، شبکه پالیگان را به بلاک چین‌های اثبات کار ترجیح داد.

در بیانیه این شرکت آمده بود:

استارباکس از فناوری «اثبات سهام» بلاک چین استفاده خواهد کرد که از لحاظ مصرف انرژی کارآمدتر بوده و توسط پالیگان ساخته شده است. این شبکه انرژی بسیار کمتری را نسبت به بلاک چین‌های «اثبات کار» نسل اول مصرف می‌کند.

در ماه ژانویه نیز خرده‌فروش خدمات بازی و گیمینگ GameStop تصمیم خود را برای بستن بازار NFT خود پس از یک سری تعدیل در خدمات رمزارزی طی دو سال گذشته اعلام کرد.

سال گذشته در همین روزها بود که متا (Meta)، غول حوزه فناوری،‌ ویژگی‌های NFT خود در پلتفرم‌های رسانه‌ اجتماعی فیس‌بوک و اینستاگرام را متوقف کرد. این اتفاق تنها ۱۰ ماه پس از راه‌اندازی‌ آن‌ها رخ داد.

در دسامبر ۲۰۲۳، از چندین مدیر حوزه Web3 درباره عملکرد بازار NFT در سال ۲۰۲۴ و پیش‌بینی آن‌ها از اتفاقات آینده سوال شد.

وینیت بودکی (Vineet Budki)، مدیر‌عامل شرکت سرمایه‌گذاری Web3 Cypher Capital، پیش‌بینی کرده که «NFT‌ها در سال ۲۰۲۴ به ابزارهایی ارزشمند با برنامه‌های کاربردی در دنیای واقعی تبدیل خواهند شد.»

اوه تونگسرینون (Oh Thongsrinoon)، مدیر ارشد بازاریابی Altava Group – که برندهای لوکس حوزه مد و فشن را با Web3 مرتبط می‌کند – گفت که NFTها چیزی بیشتر از تصاویر پروفایل (PFP) هستند:

ما همیشه به NFT باور داشتیم و می‌دانستیم که ابزارهای مفید و باارزشی فراتر از یک عکس پروفایل هستند.

او معتقد است که NFT در سال جاری به صنایعی مانند فلزات گرانبها و املاک و مستغلات نیز ورود می‌کند.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...