اخبار ارز دیجیتال

تتر در بازیابی ۱/۴ میلیون دلار USDT با FBI و دادگستری آمریکا همکاری کرد

تتر در بازیابی ۱/۴ میلیون دلار USDT با FBI و دادگستری آمریکا همکاری کرد

دفتر دادستانی ایالات متحده در شیکاگو، ایلینوی، از توقیف موفقیت‌آمیز حدود ۱/۴ میلیون دلار تتر (USDT) در تاریخ ۸ مارس خبر داده است. این وجوه مشکوک به درآمد حاصل از یک کلاهبرداری به واسطه پشتیبانی مشتریان بوده‌اند.

تلاش‌های صورت گرفته برای بازیابی این وجوه توسط وزارت دادگستری (DOJ) و اداره تحقیقات فدرال (FBI)، با کمک تتر تسهیل شد.

مقامات ایالات متحده ۱/۴ میلیون دلار تتر را در یک طرح کلاهبرداری توقیف کردند

به گفته دفتر دادستانی ایالات متحده، این کلاهبرداری از طریق پاپ‌آپ‌های رایانه‌ای فریبنده که ادعا می‌کردند سیستم قربانی در معرض خطر قرار گرفته، آغاز شده است.

قربانیان بسته به سیستم عامل خود، برای تماس با نمایندگان پشتیبانی فنی از مایکروسافت یا اپل راهنمایی می‌شدند اما این افراد در واقع وجود خارجی نداشتند.

متعاقباً، این نمایندگان فرد قربانی را گمراه می‌کردند و به او می‌گفتند که حساب‌های بانکی‌شان به خطر افتاده است. در مرحله بعد قربانی به افرادی متصل می‌شد که خود را کارمندان بخش کلاهبرداری بانکی معرفی می‌کردند.

با فشار زیاد این افراد، قربانیان متقاعد می‌شدند که برای در امان ماندن از خطر هکرها، با خرید ارز دیجیتال وجوه خود در حساب‌های بانکی سنتی را به کریپتو تبدیل کنند.

سپس این وجوه به کیف پول‌های کریپتویی غیر‌حضانتی که توسط مجرمان کنترل می‌شد، هدایت می‌گردید. این طرح کلاهبرداری قربانیان زیادی را در سراسر ایالات متحده تحت تأثیر قرار داده و در جمعیت‌ سالمندان به شدت نفوذ کرده است.

تتر طی بیانیه‌ای از همکاری خود با دولت ایالات متحده برای مبارزه با کلاهبرداری‌های مالی در اکوسیستم ارزهای دیجیتال خبر داد و در پاسخ به توقیف این وجوه ابراز افتخار کرد.

این شرکت بر تعهد خود به حفظ یکپارچگی در صنعت کریپتو و محافظت از کاربران در برابر فعالیت‌های غیرقانونی تاکید کرد و متعهد شد با آژانس‌های مجری قانون در سراسر جهان همکاری می‌کند.

در پست تاریخ ۱۲ مارس شرکت تتر آمده است:

ما به همکاری خود با دولت ایالات متحده در مبارزه با کلاهبرداری مالی در اکوسیستم ارزهای دیجیتال افتخار می‌کنیم. توقیف ۱/۴ میلیون دلار تتر (USDT) نقطه عطف مهمی در تلاش‌های مداوم ما برای حفظ یکپارچگی در این صنعت به سرعت در حال تحول است.

مقامات ایالات متحده برای توقیف USDT غیرقانونی گام بر می‌دارند و تلاش‌های مشترک خود را برجسته می‌کنند

توقیف ۱/۴ میلیون دلار تتر (USDT) نقطه عطف بسیار مهمی برای مجریان قانون ایالات متحده محسوب می‌شود و نشان‌دهنده یکی از اولین بازیابی‌های موفق از کیف پول ارز مجازی غیرحضانتی در تاریخ است.

نتیجه این تحقیقات به مرور زمان آشکار می‌شود اما جزئیات مربوط به روش‌های بازیابی وجوه توسط نهادهای درگیر فاش نشده باقی می‌ماند. اما گفتنی است اظهارنامه‌ای که در تاریخ ۲۴ ژانویه ثبت شده، دیدگاه جدیدی را در مورد ردیابی وجوه از پنج کیف پول مجزا مرتبط با این طرح کلاهبرداری ارائه می‌دهد.

در این اظهارنامه‌ خاطرنشان شده کیف پول‌های مشکوک، حاوی دارایی‌های قابل ردیابی و به دست آمده از عواید کلاهبرداری هستند که از طریق آدرس‌های واسطه به دسته‌های کوچک‌تری تقسیم شده‌اند. کلاهبرداران احتمالاً در تلاش برای شستشوی این وجوه بوده‌اند.

تتر به عنوان یک نیروی حیاتی در تلاش‌های مجریان قانون در حوزه ارز دیجیتال مطرح شده و فعالانه با مقامات ایالات متحده برای کمک به مسدودسازی دارایی‌های مرتبط با فعالیت‌های غیرقانونی همکاری می‌کند. قابل ذکر است که در ماه دسامبر، تتر دارایی‌های ۴۱ کیف پول مرتبط با افراد موجود در فهرست تحریمی اداره کنترل دارایی‌های خارجی ایالات متحده (OFAC) را مسدود کرد.

تتر در نامه‌ای طی ماه دسامبر فاش کرد که ۳۲۶ کیف پول حاوی ۴۳۵ میلیون دلار USDT را برای مقامات ایالات متحده مسدود کرده که نشان‌دهنده تعهد این شرکت به حمایت از تلاش‌های مجریان قانون است.

موضع پیشگیرانه این شرکت با همکاری در ۱۹ حوزه قضایی و کمک‌های مداوم به آژانس‌های اجرای قانون در سراسر جهان گسترش می‌یابد.

تلاش‌های تتر فراتر از توقیف دارایی‌ها بوده و این شرکت دائماً اطلاعاتی را برای کمک به تحقیقات در حال انجام ارائه می‌دهد. تتر ۸۰۰ میلیون USDT را در آدرس‌های ثانویه نیز مسدود کرده که عمدتاً با حوادثی مانند هک و سرقت مرتبط بوده‌ است.

تنها در همکاری این شرکت با وزارت دادگستری ایالات متحده، به ۶۸ درخواست رسیدگی کلاهبرداری پاسخ داده شده و ۱۸۸ کیف پول حاوی ۷۰ میلیون USDT توسط تتر مسدود گردیده است.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...