اخبار ارز دیجیتال

بررسی پشتوانه تتر، این بار با شفافیت بیشتر

بررسی پشتوانه تتر، این بار با شفافیت بیشتر

به گزارش بلومبرگ در تاریخ ۲۰ اکتبر پائولو آردوینو، مدیرعامل جدید تتر، گفت که این استیبل کوین قصد دارد در آینده گزارشاتی از ذخایر وثیقه تتر به صورت زنده و شفاف منتشر کند.

با توجه به نقش قابل توجه تتر در صنعت ارز‌های دیجیتال، فشار‌ها برای افزایش شفافیت درباره ذخایری که نقش پشتوانه تتر را دارند رو به افزایش است.USDT یک رمزارز با ارزش ثابت است که به نحوی نقش دلار آمریکا را در بازار بازی می‌کند، همین امر باعث شده تتر یک بازیکن حیاتی در بازار باشد.

سهم این بازیکن حیاتی از تراکنشات بازار استیبل کوین‌ها طبق داده‌های CryptoSlate، حدود 67٪ از بازار استیبل‌کوین را تشکیل می‌دهد و تتر به عنوان پر تراکنش‌ترین استیبل کوین در بازار فعالیت می‌کند.

تتر ادعا می‌کند که برای هر توکن تتری که صادر می‌کند، یک دلار در حساب‌های بانکی خود به عنوان پشتوانه نگه‌داری می‌کند.در گزارشی که در سال2021 توسط تتر منتشر شد، مشخص شد که تنها 9.2 درصد از USDT‌ها پشتوانه دلاری دارند و بیش از 65 درصد از این توکن‌ها با سفته‌های بدون وثیقه پشتیبانی می‌شوند. بنابراین نسبت تتر به وثیقه بسیار کم است و این ممکن است خطراتی را برای صحت و اعتبار تتر به همراه داشته باشد.

همراهان ایرانیکارت می توانند رمزارز تتر را با بهترین قیمت و بدون کارمزد از ایرانیکارت خریداری نمایند.

بعد از بازرسی نظارتی از سوی کمیسیون تجارت انتقال سرمایه آمریکا (CFTC) و پرداخت جریمه 41 میلیون دلار در سال2021، تتر آغاز به انتشار به‌روزرسانی‌های سه‌ماهه از ذخایر خود کرد که برخی از منتقدان هنوز آن را ناکافی می‌دانند. گزارش تأیید اخیر آن نشان می‌دهد که صادرکننده این استبل‌کوین ذخایر اضافی تا حدود 3.3 میلیارد دلار دارد.

از سال 2022 به بعد، تقاضا برای افزایش شفافیت تتر خصوصاً پس از فروپاشی استیبل‌کوین الگوریتمی Terra و بحران بانکی اخیر در آمریکا که منجر به شکست استبل‌کوین رقیب تتر یعنی USD Coin (USDC) شد، رو به افزایش است.

علاوه بر این، گزارشات نشان می‌دهند که شرکت معاملات رمزنگاری الگوریتمی Alameda Research که توسط سام بانکمن-فرید تأسیس شده است، ممکن است حدود 40 میلیارد دلار استیبل‌کوین USDT را ایجاد کرده باشد. شاهدانی که علیه سام بانکمن-فرید شهادت داده‌اند، از جمله مدیر عامل سابق Alameda، کارولین الیسون، و مدیر فناوری سابق FTX ‌گری وانگ، اظهار کردند که Alameda به روشی برای انتشار مقدار نامحدودی تتر بدون پشتوانه با FTX بهره مند بوده که سؤالات قابل توجهی درباره منشأ مبالغ استفاده شده تتر در Alameda ایجاد کرده است.

تتر به‌طور عمومی ادعا کرده است که همچنان تمام توکن‌های تتر در بازار دارای پشتوانه است. با این حال، ناظران بازار ادعا می‌کنند که اطلاعات ارائه شده توسط تتر باید به سرمایه‌گذاران کمک کند تا خطر‌های احتمالی را بهتر ارزیابی کرده و رابطه حسابرسان با شرکت را به دقت بررسی کنند.

در گزارش سه‌ماهه اخیر، آردوینو بر تعهد شرکت به شفافیت تأکید کرد و گفت:

«ما معتقدیم که ارتباط شفاف و دارایی‌های مالی قوی، اعتماد را فراهم می‌کند و این همان چیزی است که جامعه جهانی در سالی که توسط بسیاری از شکست‌ها در صنعت بانکی و رمزارز رنج برد، لایق آن است. »

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
اکانت های خارجی
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
تلگرام پرمیوم چیست؟ تلگرام با میزبانی از 700 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، از جدیدترین پلن اشتراکی جذاب خود یعنی تلگرام پرمیوم رونمایی کرد. تلگرام پریمیوم نسبت به...
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج ارز دیجیتال
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج بیت کوین با استفاده از گوشی‌های هوشمند، که در ابتدا تنها توسط رایانه‌های قدرتمند و تجهیزات مخصوص ممکن بود، اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش قدرت پردازشی گوشی‌های هوشمند،...
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
آموزش ارز دیجیتال
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
هر پولی، یک پشتوانه دارد. بیت کوین، اولین و پراستفاده‌ترین ارز دیجیتال دنیا، پیش‌فرض‌های ذهن بسیاری از افراد در مورد پشتوانه پول‌ها به هم ریخته است. بیت کوین برخلاف ارزهای...
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
اکانت های خارجی
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
شماره مجازی (virtual number) شماره تلفنی است که وجود حقیقی نداشته و بدون نیاز به سیمکارت کارایی شماره‌های واقعی را دارد؛ به بیان دیگر، این سرویس نوعی تلفن مجازی است...
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
معاملات روزانه ارزهای دیجیتال به دلیل داشتن سودهای کوتاه‌مدت اما پربازده، اخیرا به روشی محبوب برای تریدرها تبدیل شده است. بدین‌ ترتیب، معامله‌گران از طبیعت سریع و پرنوسان بازار کریپتو...