اخبار ارز دیجیتال

پس از سیرکل، آیا تتر هم از شبکه ترون خارج می‌شود؟

پس از سیرکل، آیا تتر هم از شبکه ترون خارج می‌شود؟

تتر مشخص نکرده که آیا قصد دارد پشتیبانی از شبکه ترون را پس از اینکه رقیب این شرکت یعنی سیرکل (Circle) آن را به دلیل نگرانی‌های امنیتی بابت شبکه کنار گذاشت، متوقف کند یا خیر.

تتر، صادرکننده استیبل کوین USDT، پاسخ قطعی در مورد اینکه آیا پشتیبانی از شبکه ترون را متوقف خواهد کرد یا نه، ارائه نکرده است. شرکت سیرکل، رقیب قدرتمند تتر، در روز سه‌شنبه ۲۰ فوریه، ضرب استیبل کوین خود بر روی این بلاک چین را متوقف کرد.

تتر طی بیانیه‌ای در پاسخ به سوالی درباره سیرکل و اینکه آیا تتر نیز در حال بررسی حرکتی مشابه آن است یا اینکه همچنان در ترون باقی می‌ماند گفت:

توکن‌های تتر بر روی چندین بلاک چین صادر می‌شوند و لایه‌های انتقال قابلی برای چنین توکن‌هایی هستند.

این شرکت در ادامه افزود:

تتر امکان فریز کردن تراکنش‌ها را در هر لایه انتقالی که مستقیماً پشتیبانی می‌شود، برای پایبندی به وظایف انطباق خود محفوظ می‌دارد. با این حال، ما دائماً ایمنی هر یک از لایه‌های انتقالی پشتیبانی شده را برای اطمینان از بالاترین سطح استانداردها در جامعه خود نظارت می‌کنیم.

براساس داده‌های CoinGecko، تتر بزرگترین استیبل کوین جهان با مارکت کپ ۹۷/۷ میلیارد دلاری است و USD Circle با ارزش بازار ۲۸ میلیارد دلاری را پشت سر خود دارد.

بر اساس گزارش شفافیت تتر مورخ ۲۱ فوریه، شبکه ترون بیش از ۵۱/۸ میلیارد USDT را در خود جای داده که بیش از نیمی از تقریباً ۱۰۱ میلیارد توکن USDT صادر شده در تمامی بلاک چین‌ها محسوب می‌شود.

۷۶/۲ میلیون دلار هم برای تأمین نقدینگی کوتاه‌مدت توکن‌ها در شبکه ترون کنار گذاشته شده است.

شرکت سیرکل در تاریخ ۲۰ فوریه فاش کرد که در اسرع وقت به ضرب USDC در شبکه ترون پایان می‌دهد و به تدریج پشتیبانی از این شبکه را متوقف می‌کند. سیرکل گفت:

این تصمیم با تلاش‌های ما برای اطمینان از اینکه USDC قابل اعتماد، شفاف و ایمن باقی می‌ماند،‌ مطابقت دارد.

در ماه ژانویه، گزارشی از سازمان ملل منتشر شد مبنی بر اینکه «USDT در بلاک چین ترون به دلیل سهولت در استفاده، ناشناس بودن و کارمزد پایین تراکنش‌ها برای کلاهبرداری‌های سایبری و پول‌شویی در جنوب شرقی آسیا به یک گزینه مناسب تبدیل شده است.»

تتر این گزارش را رد کرد و گفت که سازمان ملل ردیابی USDT و سابقه همکاری این شرکت با مجریان قانون را نادیده گرفته است.

در این بیانیه تاکید شد که تتر بیش از ۳۰۰ میلیون دلار USDT را که «طی چند ماه گذشته» در جرایم مختلف استفاده شده مسدود کرده است. برای مثال ۲۲۵ میلیون دلار USDT در نوامبر ۲۰۲۳ به عنوان بخشی از تحقیقات ایالات متحده در مورد یک سندیکای قاچاق انسان در جنوب شرقی آسیا مسدود شد.

گروه ناظر اخلاقی کمپین پاسخگویی (CfA)، در نوامبر ۲۰۲۳ به سناتورهای ایالات متحده نامه‌ای نوشت و مدعی شد که ترون «در اقدامات مختلف مجریان قانون جهانی مرتبط با جرایم سازمان یافته و نهادهای تحریم شده دخیل بوده و مقادیر قابل‌توجهی پول به واسطه این شبکه معامله و جابجا شده است.»

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در مارس ۲۰۲۳ از بنیاد ترون و بنیانگذار آن یعنی جاستین سان (Justin Sun) شکایت کرد و مدعی شد که این شرکت اوراق بهادار ثبت نشده ارائه داده و معاملات را دستکاری کرده است. سان تمامی این اتهامات را رد می‌کند.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...