اخبار ارز دیجیتال

پرایویسی کوین‌ها زیر ذره بین قانون گذاری

پرایویسی کوین‌ها زیر ذره بین قانون گذاری

شبکه اجرایی جرائم مالی خزانه داری آمریکا (FinCEN)، طی تلاش‌های اخیر خود پیش‌نویسی از مقررات پیشنهادی علیه CVC‌ها را ارائه کرده است. وزارت خزانه داری ایالات متحده همواره نگاهی منفی به سرویس‌های میکسر (خدماتی که پرایوسی کوین‌ها ارائه می‌دهند) ارزهای دیجیتال داشته است. در صورت تصویب این پیشنهاد، سرویس‌های میکسر که وظیفه غیرقابل رهگیری کردن تراکنش‌ها را دارند، در دسته حوزه‌های اصلی در خصوص پولشویی طبقه‌بندی خواهند شد.

مهم‌ترین خدماتی که پرایوسی کوین‌ها در ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهند مفهومی بنام Mixing است، این فرایند در ارزهای دیجیتال در لایه‌های بلاکچینی این ارزها ورودی و خروجی تراکنش‌ها را با هم مخلوط می‌کنند (میکس کردن). پس از خروج تراکنش از این میکسرها هیچ رد و نشانی از تراکنش‌های بعدی باقی نمی‌ماند و نمی‌توان تراکنش را رهگیری کرد.

در بین پروژه‌های نامدار بازار در حوزه پرایوسی کوین‌ها، پروژه Monero پروژه‌ای است که در لایه‌های بلاکچینی خود تنها لایه میکسینگ را دارد و دارای لایه شفاف نیست. از این رو می‌توان این پروژه را در صدر لیست تهدیدی از سمت قوانین پیش روی خرانه داری آمریکا در نظر گرفت.

البته لازم است بدانید استفاده‌های کاملا مشروعی از سرویس‌های میکسر هم وجود دارد. برای مثالب مشتریانی که بر حفظ حریم خصوصی تأکید دارند و حاضرند هزینه‌ای بپردازند تا امکان ردیابی شدن توسط ابزارهای تحلیل تراکنش و داده‌های آنچین را کاهش دهند. با این حال این نیز حقیقت دارد که جرایم سایبری و پولشویی نیز از این سرویس‌ها استفاده می‌کنند.

یکی از سرویس‌های میکسر Tornado Cash است. بنیانگذاران آن در دادگاهی در منهتن با اتهاماتی روبرو هستند که می‌تواند منجر به حکم ۲۰ سال زندان برای آن‌ها شود.

طبق شواهد، شبکه اجرایی جرایم مالی خزانه داری آمریکا (FinCEN) تمام سرویس‌های میکسر را هدف نهایی مقررات پیشنهادی خود قرار داده است و به صورت جدی پیگیر ممنوعیت کل این حوزه است. این پیشنهاد پس از اطلاعاتی بود که این نهاد در پرونده‌هایی مانند تعطیلی صرافی Bitzlato و سرقت از Axie Infinity و تأثیر میکسرها در این جرایم سایبری داشت، ارائه شد.

آندرا گاکی، مدیر این نهاد، اعلام کرد که هدف NPRM پیشنهادی علیه میکسرهای ارزهای دیجیتال است که آنان را وارد دسته پولشویی کند. در صورت تأیید این پیش‌نویس به عنوان قانون، این اولین استفاده از اختیارات بخش ۳۱۱ علیه یک حوزه کامل معاملاتی است.

آندرا گاکی گفت دراین باره گفت:

«CVC‌ ها سرویس بسیار مهمی ارائه می‌دهند که به اخاذان و دیگر مجرمان اجازه می‌دهد تا فعالیت‌های غیرقانونی خود را تأمین مالی کنند و جریان درآمدهای نامشروع خود را مخفی نگه دارند. این اولین باری است که FinCEN از اختیارات بخش ۳۱۱ برای هدف قرار دادن یک دسته از معاملاتی که نگرانی اصلی پول‌شویی محسوب می‌شوند، استفاده می‌کند. همانند تلاش‌های ما در سیستم مالی سنتی، خزانه‌داری برای شناسایی و ریشه‌کن کردن استفاده و سوءاستفاده غیرقانونی از اکوسیستم CVC تلاش خواهد کرد».

لایحه ۳۱۱ به بخش ۳۱۱ از قانون پاتریوت اشاره دارد. در بخش ۳۱۱ از قانون پاتریوت، قدرت را به وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌دهد که در صورت اعتقاد تحلیلگران آن وزارتخانه، حقوق بانکی را از برخی از نوع حساب‌ها، مؤسسات یا کلاس‌های معاملات، حذف کند.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
اکانت های خارجی
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
تلگرام پرمیوم چیست؟ تلگرام با میزبانی از 700 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، از جدیدترین پلن اشتراکی جذاب خود یعنی تلگرام پرمیوم رونمایی کرد. تلگرام پریمیوم نسبت به...
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج ارز دیجیتال
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج بیت کوین با استفاده از گوشی‌های هوشمند، که در ابتدا تنها توسط رایانه‌های قدرتمند و تجهیزات مخصوص ممکن بود، اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش قدرت پردازشی گوشی‌های هوشمند،...
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
آموزش ارز دیجیتال
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
هر پولی، یک پشتوانه دارد. بیت کوین، اولین و پراستفاده‌ترین ارز دیجیتال دنیا، پیش‌فرض‌های ذهن بسیاری از افراد در مورد پشتوانه پول‌ها به هم ریخته است. بیت کوین برخلاف ارزهای...
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
اکانت های خارجی
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
شماره مجازی (virtual number) شماره تلفنی است که وجود حقیقی نداشته و بدون نیاز به سیمکارت کارایی شماره‌های واقعی را دارد؛ به بیان دیگر، این سرویس نوعی تلفن مجازی است...
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
معاملات روزانه ارزهای دیجیتال به دلیل داشتن سودهای کوتاه‌مدت اما پربازده، اخیرا به روشی محبوب برای تریدرها تبدیل شده است. بدین‌ ترتیب، معامله‌گران از طبیعت سریع و پرنوسان بازار کریپتو...