اخبار ارز دیجیتال

طوفان بیت کوین قبل از هاوینگ! نکاتی که باید در مورد این هفته بیت کوین بدانید

طوفان بیت کوین قبل از هاوینگ! نکاتی که باید در مورد این هفته بیت کوین بدانید

قیمت بیت کوین با حرکات صعودی چند روز اخیر خود، به طور کلی سناریوهای نزولی در کوتاه مدت را نابود کرده است و با افزایش انتظار معامله‌گران، بسیاری از افراد منتظر رسیدن به 69 هزار دلار قبل از هاوینگ هستند. اما نکاتی وجود دارد که معامله‌گران در مورد این هفته بیت کوین باید بدانند.

برخی کارشناسان معتقدند قبل از بسته شدن کندل ماهانه بیت کوین، این ارز می‌تواند حمله به سطوح بالاتر را آغاز کند. البته همپوشانی این اتفاق با انتشار برخی داده‌های اقتصاد کلان مربوط به ایالات متحده آمریکا، اهمیت آن برای معامله‌گران را دوچندان کرده است. با توجه به اینکه بیشتر پیش‌بینی‌ها در مورد داده‌های اقتصادی اشتباه بوده است و میزان تورم واقعی تحلیل‌گران را غافل‌گیر کرده است، بسیاری از افراد امید دارند تا بیت کوین باز هم به سمت بالا حرکت کند.

یکی دیگر از عوامل پویایی بازار، نزدیکی به هاوینگ بیت کوین است؛ هر چقدر به رویداد هاوینگ بعدی بیت کوین نزدیک‌تر می‌شویم، تحرکات ریز و درشت بازار برای خرید و فروش بیت کوین بیشتر می‌شود و این تحرک به وضوح در بازار مشخص است.

همه نگاه ها به قیمت بیت کوین در پایان این ماه است

بر اساس بررسی Cointelegraph Markets Pro، قیمت بسته شدن بیت کوین در هفته قبل، در محدوده 51700 دلار بوده که تقریبا 450 دلار کمتر از هفته قبل است. البته تحرک در بیت کوین همچنان وجود دارد و فعالان بازار ممکن است طی روزهای آتی شاهد حرکات شدید قیمتی در هفته آخر این ماه باشند.

نمودار هفتگی قیمت بیت کوین

یکی از تحلیل‌گران فضای مجازی به نام Material Indicators، در حساب خود در X (توییتر سابق) گفت:

چنین شرایطی می‌تواند یک سیگنال فروش (Short) برای معامله‌گران باشد و یک روند نزولی کوتاه‌مدت را در بیت کوین ایجاد کند. البته تا زمانی که کندل این ماه بیت کوین بسته نشود، این سیگنال تایید نمی‌شود. با نزدیک‌تر شدن به پایان ماه فوریه، نوسانات بیت کوین بیشتر می‌شود و بسیاری از معامله‌گران به دلیل ترس از تاثیر داده‌های کلان اقتصادی ایالات متحده، دارایی‌های خود را به فروش می‌رسانند تا از اصلاحات قیمتی احتمالی در امان باشند.

معامله‌گران به دنبال باز کردن معاملات فروش در محدوده 53 هزار دلار هستند؛ هدف این افراد رسیدن بیت کوین به حمایت مستحکم 50 هزار دلار است.

انتشار داده های اقتصادی قبل از بسته شدن کندل ماهانه

علاوه بر بازار ارزهای دیجیتال و بیت کوین، تمام بازارهای مالی چشم انتظار انتشار داده‌های اقتصادی توسط فدرال رزرو هستند. در این هفته نرخ جدید شاخص PCE منتشر می‌شود که یکی از مهم‌ترین آمارها برای معامله‌گران به حساب می‌آید. انتشار این داده‌ها قبل از بسته شدن کندل ماهانه بیت کوین، ریسک معامله در بازار را به طرز وحشتناکی افزایش می‌دهد.

این آمارها حتی قبل از انتشار، احساسات بازار را تجریک می‌کنند. یکی از دلایل اصلی این موضوع، اهمیت شاخص هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) برای سیاست‌های فدرال رزرو در مورد تصمیمات نرخ بهره است. شرایط اقتصاد کلان آمریکا بسیار پیچیده شده است و بازارهای مالی خود را تغییرات نرخ بهره آماده کرده‌اند تا کمترین نوسان ناگهانی را تجربه کنند. این هفته داده‌های بسیار مهمی توسط فدرال رزرو اعلام می‌شوند که برخی از آنان عبارتند از:

  • نرخ فروش خانه، روز دوشنبه
  • داده‌های اعتماد مصرف کننده (CB)، روز سه‌شنبه
  • داده‌های تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم 2023، روز چهارشنبه
  • داده های تورم ژانویه، روز پنجشنبه

رکورد شکنی داده ها متوقف شده است!

با توجه به نزدیکی هاوینگ، به نظر می‌رسد رکورد شکنی داده‌های فاندامنتال (بنیادی) آن طور که کارشناسان انتظار داشتند، انجام نشده است. به همین دلیل تحلیل‌گران فاندامنتال به دنبال بررسی دقیق‌تر شرایط هستند.

بر اساس داده‌های BTC.com، ممکن است سختی بیت کوین در آخر ماه فوریه، کاهشی کم را تجربه کند. نرخ هش ریت بیت کوین در سالیان گذشته، همواره صعودی بوده است و این اصلاحات کوتاه مدت دوام زیادی نداشتند. بر اساس گزارش کوین تلگراف، ماینرهای بیت کوین به احتمال زیاد از این تقاضا بازار برای عرضه بیت کوین‌هایی که در اختیار دارند استفاده خواهند کرد و قبل از هاوینگ و افزایش هزینه‌های استخراج بیت کوین، نسبت به فروش بیت کوین‌های خود اقدام می‌کنند.

البته روند کلی عرضه بیت کوین توسط ماینرها در سال 2024 مثبت بوده است. بر اساس داده‌های پلتفرم گلس نود، از 23 اکتبر سال 2023 تا به اکنون، موجودی بیت کوین کیف پول ماینرها تقریبا 11.6 درصد کاهش داشته که نشان از عرضه استخراج‌کنندگان بیت کوین است. با این وجود، شرایط کنونی بیت کوین نشان از برتری تقاضا نسبت به عرضه است و پادشاه بازار خیلی خوب توانسته ثبات و روند افزایشی خود را حفظ کند.

Straten، پژوهش‌گر و تحلیل‌گر داده‌های بنیادی ارزهای دیجیتال می‌گوید:

کیف پول‌هایی که بین 1 تا 10 هزار بیت کوین دارند و عمدتا متعلق به نهنگ‌ها هستند، در یک دوره 30 روزه بیش از 236000 واحد بیت کوین خریداری کردند. به همین اتفاق قدرت عرضه ماینرها به کلی از بین رفته است. البته این کیف پول‌ها فقط به خرید بیت کوین مشغول نیستند و در ماه قبل بیش از 50000 واحد بیت کوین در بازار عرضه کردند اما میزان انباشت بیت کوین آنان بسیار بیشتر از عرضه بوده است.

بیت کوین می تواند قبل از هاوینگ به قله خود برسد؟

Rekt Capital یکی از تحلیل‌گران مشهور می‌گوید در حال حاضر در ابتدای یک روند صعودی کلان هستیم و اکنون می‌تواند بهترین زمان برای خرید بیت کوین باشد. رکت کپیتال در ویدیویی که در حساب یوتیوب خود منتشر کرد، به بررسی اصلاحات بیت کوین قبل از هاوینگ‌های قبلی پرداخت و به این موضوع اشاره کرد که اصلاح‌های احتمالی، فرصت خریدهای خوبی هستند.

Rekt Capital در ادامه صحبت خود گفت:

با توجه به بررسی میزان تقاضا برای بیت کوین و مقایسه آن با دوره‌های قبلی، بیت کوین توانایی رسیدن به قله قیمتی خود قبل از هاوینگ را دارد.

Venturefounder، یکی از مدیران پلتفرم تحلیلی کریپتوکوانت می‌گوید:

در چنین شرایطی، بررسی میانگین قیمتی 50 روزه اهمیت زیادی دارد. او با اشاره به این اندیکاتور گفت احتمال کاهش قیمت بیت کوین وجود دارد. او افزود هر بار که بیت کوین بیش از 12 درصد از میانگین 50 روزه خود فاصله گرفته است، قیمت اصلاحاتی را تجربه کرده است و احتمال اصلاح قیمتی بیت کوین بسیار زیاد است.

نمودار روزانه بیت کوین و میانگین 50 روزه

عرضه معامله گران کوتاه مدتی می تواند قیمت را به 48 هزار دلار برساند!

سفته بازان و معامله‌گران کوتاه مدتی، به دلیل خرید بیت کوین در قیمت‌های پایین‌تر و کسب سود مناسب در بازه زمانی بسیار کوتاه، می‌توانند با عرضه ناگهانی دارایی‌های خود، باعث افت قیمت تا محدوده 48 هزار دلار شوند.

پلتفرم تحلیلی کریپتوکوانت، در مورد احتمال عرضه این افراد در بازار به معامله‌گران هشدار داد. این پلتفرم در گزارش 25 فوریه خود با اشاره به شاخص SORP که نشان‌دهنده میزان سود و زیان معامله‌گران در بازار است، به فعالان بازار در مورد احتمال عرضه سنگین در بازار هشدار داد و افزود شرایط بازار در حال آماده شدن برای سیو سود معامله‌گران کوتاه مدتی و سفته بازان است.

شاخص SORP بیت کوین

این شاخص با بررسی قیمت خرید افرادی که بیت کوین را 155 روز یا کمتر نگه می‌دارند، میزان سود آنان را محاسبه می‌کند.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...