اخبار ارز دیجیتال

بازار صعودی بیت کوین در سال ۲۰۲۴ فرق می‌کند، اما چرا؟

بازار صعودی بیت کوین در سال ۲۰۲۴ فرق می‌کند، اما چرا؟

چهارمین هاوینگ بیت کوین یک تغییر تاریخی را نشان می‌دهد، زیرا BTC قبل از این رویداد به بیش از ۷۰ هزار دلار رسیده که نشان‌دهنده یک مسیر منحصر به فرد در بازار است.

بولران فعلی از چندین جنبه مهم نسبت به نمونه‌های پیشین خود متفاوت است.

تاکنون سه رویداد هاوینگ بیت کوین انجام شده است. اولین مورد در سال ۲۰۱۲ و به دنبال آن یکی دیگر در سال ۲۰۱۶ رخ داد. آخرین هاوینگ نیز در سال ۲۰۲۰ انجام شده است. قیمت بیت کوین همیشه پس از هاوینگ برای دستیابی به رکوردهای تاریخی جدید افزایش یافته است.

اما این بار، هنوز هاوینگ چهارم رخ نداده که بیت کوین از سقف قبلی خود در سال ۲۰۲۱ عبور کرده است. همین هفته گذشته، قیمت بیت کوین به بالای ۷۰ هزار دلار رسید و با توجه به نصف شدن پاداش استخراج بلوک‌ها که برای اواسط ماه آوریل برنامه‌ریزی شده، اتفاق قابل توجهی است.

رالی فعلی بیت کوین الگوهای تاریخی را به چالش می‌کشد

چیزی که این رالی را بیش از پیش متمایز می‌کند، معرفی ETF‌های اسپات بیت کوین در بورس‌های ایالات متحده است و چنین چیزی در صنعت دارایی‌های دیجیتال تازگی دارد.

PlanB، تحلیلگر مشهور نیز بر این امر تاکید کرده و گفته که بیت کوین از الگوهای تاریخی خود فاصله می‌گیرد. تجزیه و تحلیل بصری نمودارها در بولران‌های گذشته در کنار مسیر فعلی حرکت بیت کوین، تفاوت‌های فاحشی را برجسته می‌کند.

در ضمن PlanB به یک تصور نادرست در مورد رویدادهای هاوینگ نیز اشاره کرد: در گذشته، بازارها معمولاً تأثیرات هاوینگ را قبل از وقوع آن‌ها دریافت نمی‌کردند. با این حال، اکنون گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه چهارمین هاوینگ ممکن است از همین حالا بر روی قیمت بیت کوین تاثیر خود را گذاشته باشد.

این وضعیت برای رویدادهای مشابه قبلی نیز صادق بوده و ثابت شد که نادرست است، زیرا پیش‌بینی چیزی به اندازه کاهش عرضه برای بازار بسیار چالش‌برانگیز خواهد بود.

تغییری چشمگیر در چرخه هاوینگ بیت کوین

به گفته یکی دیگر از تحلیلگران برجسته به نام Rekt Capital، معمولاً چرخه هاوینگ بیت کوین از چهار مرحله تشکیل شده است.

اولین مرحله، رالی قبل از هاوینگ است که حدود ۶۰ روز پیش از خود رویداد رخ می‌دهد و با افزایش قیمت بیت کوین به قله‌های جدید مشخص می‌شود. سپس اصلاح پیش از هاوینگ را داریم، جایی که معامله‌گران کوتاه‌مدت دارایی‌های خود را می‌فروشند تا به سود دست یابند. این امر منجر به پولبک موقت قیمت بیت کوین می‌شود.

مرحله دوم اصلاح نهایی پیش از هاوینگ است که در نزدیکی خود رویداد رخ می‌دهد و شامل پولبک عمیق‌تر قیمت بیت‌ کوین می‌شود، روندی که در چرخه‌های قبلی نیز دیده می‌شد.

مرحله بعدی انباشت مجدد است، جایی که قیمت بیت کوین برای چند ماه پس از هاوینگ تثبیت می‌شود. Rekt Capital خاطرنشان کرد که در این چرخه، محدوده انباشت مجدد با سقف تاریخی جدید و بی‌سابقه‌ای منطبق است و به طور بالقوه منجر به فاز کوتاه‌تر و کم نوسان‌تری برای انباشت مجدد می‌شود.

در نهایت، Rekt شروع مرحله صعود سهمی‌وار (پارابولیک) را پیش‌بینی کرده که با رشد سریع قیمت بیت‌ کوین مشخص می‌شود. با این حال، این تحلیلگر گفته که مدت زمان این مرحله ممکن است به دلیل چرخه شتاب‌دار بازار کوتاه‌تر از دوره‌های قبلی باشد.

از نظر تاریخی، این مرحله کمی بیشتر از یک سال (حدود ۳۸۵ روز) به طول انجامیده، اما با وجود تسریع چرخه در حال حاضر، این رقم ممکن است در شرایط فعلی بازار به نصف کاهش یابد.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...