اخبار ارز دیجیتال

محدودیت‌ مقامات بریتانیا برای توقیف ارزهای دیجیتال کمتر می‌شود

محدودیت‌ مقامات بریتانیا برای توقیف ارزهای دیجیتال کمتر می‌شود

از تاریخ ۲۶ آوریل، قانون جرایم اقتصادی بریتانیا شامل احکام بازیابی مدنی برای مصادره دارایی‌های کریپتویی می‌شود.

دولت بریتانیا اخیراً اسناد قانونی را منتشر کرده که به مقامات مجری قانون بریتانیا اجازه می‌دهند تا از اواخر ماه آوریل دارایی‌های رمزنگاری مورد استفاده در جرم و جنایت را بدون نیاز به محکومیت توسط دادگاه مسدود کنند.

این سند که در ۲۹ فوریه منتشر شد، اصلاحات اعمال شده در قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی ۲۰۲۳ را تشریح می‌کند. در نتیجه این تغییرات قدرت آژانس ملی جرم و جنایت برای مصادره و توقیف دارایی‌های رمزنگاری که مظنونان آژانس را به فعالیت‌های غیرقانونی مشکوک مرتبط می‌کنند، بدون نیاز به طی کردن مراحل قانونی گسترده، افزایش می‌دهد.

علاوه بر این، مقامات می‌توانند دارایی‌های کریپتویی را مستقیماً از مجاری صرافی‌ها و ارائه‌دهندگان کیف پول بازیابی کنند. آنها همچنین این امکان را خواهند داشت که در صورت نیاز دارایی‌های کریپتویی را از بین ببرند.

در حالی که دولت بریتانیا روند خود را برای انجام این کار مشخص نکرده، اما رایج‌ترین راه برای از بین بردن توکن‌های رمزارزی، سوزاندن آنهاست. توکن‌سوزی با انتقال توکن‌ها به یک آدرس کیف پول غیرقابل استفاده و خارج کردن آنها از گردش صورت می‌گیرد.

این قانون از ۲۶ آوریل اجرایی می‌شود.

در سپتامبر ۲۰۲۲، گزارش شده بود که این قانون با هدف گسترش توانایی مقامات برای سرکوب استفاده از رمزارزها در جرائمی مانند سایبری، کلاهبرداری و قاچاق مواد مخدر تصویب شده است.

یکی از مفاد لایحه جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی امکان بازیابی دارایی‌های رمزنگاری مورد استفاده در جرایم را پیش از دستگیری فرد مجرم در وهله اول فراهم می‌کند، چرا که ممکن است برخی از افراد با خروج از کشور از محکومیت خود توسط دادگاه آن منطقه قضایی جلوگیری کنند.

با این حال، یک تبعه بریتانیایی که قربانی کلاهبرداری رمزارزی شده و تقریباً ۴۶ هزار دلار از سرمایه خود را از دست داده بود، اعلام کرد که مقامات بریتانیا ممکن است «برای رسیدگی به جرایم رمزارزی صورت گرفته علیه ساکنان این کشور آماده نباشند.»

او مدعی شد که آژانس اقدامات مناسبی را برای بازپس‌گیری وجوه دزدیده شده او انجام نداده است.

در همین حین، دولت بریتانیا اخیراً اعلام کرده که قصد دارد تا شش ماه آینده قوانین جدیدی را برای تنظیم استیبل کوین‌ها و استیکینگ کریپتو تصویب کند.

طی یک رویداد کریپتویی که توسط صرافی کوین‌بیس (Coinbase)، مرجعی رگوله‌شده برای خرید ارز دیجیتال در لندن مورخ ۱۹ فوریه برگزار شد، بیم افولامی (Bim Afolami)، وزیر اقتصاد خزانه‌داری بریتانیا فاش کرد که دولت قصد دارد مقررات جدید خود را قبل از انتخابات سال آینده تکمیل کند. این اصلاحات قرار است حداکثر تا ۲۸ ژانویه ۲۰۲۵ اجرایی شوند.

ما می‌خواهیم این کارها را در اسرع وقت انجام دهیم و نسبت به موضع خود مصمم هستیم. من فکر می‌کنم طی شش ماه آینده، الزامات قانونی قابل اجرا خواهند بود.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...