اخبار ارز دیجیتال

گزارش سازمان ملل: تتر بیشترین استفاده را در جرایم کریپتویی آسیا داشته است

گزارش سازمان ملل: تتر بیشترین استفاده را در جرایم کریپتویی آسیا داشته است

آخرین گزارش سازمان ملل متحدد بر نقش قابل‌توجه ارز دیجیتال تتر در فعالیت‌های مجرمانه مرتبط با ارزهای دیجیتال در جنوب شرقی آسیا تاکید می‌کند. علی رغم این نگرانی، مارکت کپ تتر افزایش یافته و به ۱۰۰ میلیارد دلار نزدیک شده که یعنی USDT بالای ۷۳ درصد سهم بازار استیبل کوین‌ها را به خود اختصاص داده است.

جایگاه تتر در حوزه کریپتو همیشه متناقض و بحث‌برانگیز بوده است. تتر به عنوان یک استیبل کوین متصل به دلار آمریکا، انعطاف‌پذیری بالایی را برای معامله‌گران فراهم می‌کند تا به راحتی در معاملات ارزهای دیجیتال پول جابجا کنند.

سازمان ملل متحد تتر را برای نقش داشتن در جرایم سایبری مورد انتقاد قرار می‌دهد

با این حال، همین مشخصه انعطاف‌پذیری، تتر را به ابزاری مطلوب برای پولشویان و کلاهبرداران در جنوب شرقی آسیا تبدیل کرده است و دفتر مواد مخدر و جرایم سازمان ملل نیز به این موضوع تاکید داشته است. گزارش سازمان ملل به جزئیات حضور تتر در کلاهبرداری‌های مرتبط با اپلیکیشن‌های دوستیابی می‌پردازد که تحت عنوان «خوک‌کُشی» نیز شناخته می‌شوند. خوک‌کُشی به یک استراتژی فریبکارانه اشاره دارد که در آن از ارتباطات عاشقانه دروغین برای فریب قربانیان و انتقال مقادیر زیادی پول استفاده می‌شود.

جذابیت تتر برای مجرمان ریشه در ظرفیت آن جهت انجام تراکنش‌های سریع و غیرقابل برگشت دارد. این ویژگی تتر به‌ طور ویژه در پلتفرم‌های قمار آنلاین و غیرقانونی که اکنون روشی رایج برای پول‌شویی مبتنی بر ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. گزارش سازمان ملل بر استفاده پیچیده از تتر در عملیات پولشویی سریع تاکید دارد.

علی رغم مواجهه با چالش‌های نظارتی و بررسی‌های دقیق، تسلط تتر بر بازار تزلزل‌ناپذیر بوده است. دامیننس تتر به طور قابل‌توجهی نزدیک‌ترین رقیب خود یعنی استیبل کوین USDC سرکل (Circle) را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد که مارکت کپ ۲۵/۵ میلیارد دلاری دارد. این تفاوت بر موقعیت قدرتمند تتر در بازار، برخلاف مواجهه آن با چالش‌های قانونی و اخلاقی تأکید می‌کند.

تتر در جهت تطابق با قوانین و شفافیت گام برمی‌دارد

در سال ۲۰۲۱، تتر با اتهامات کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده به دلیل اظهارات گمراه‌کننده در مورد ذخایر دلاری خود دست و پنجه نرم می‌کرد که با یک جریمه ۴۱ میلیون دلاری خاتمه یافت.

تتر از آن زمان با درک نیاز به کنترل شدیدتر، با مقامات ایالات متحده برای منع استفاده غیرقانونی از توکن خود همکاری کرده است. طبق گزارش CCData، ارائه‌دهنده داده‌های صنعت کریپتو، این امر منجر به افزایش قابل‌توجه لیست سیاه کیف پول‌های تتری شده است.

افشاگری‌های سازمان ملل در گزارش خود مبنی بر دخالت تتر در جرایم مالی و رشد بی چون و چرای آن در بازار چشم‌انداز پیچیده‌ای را برای این استیبل کوین ترسیم می‌کند. در حالی که تتر همچنان سنگ بنای بازار ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود، استفاده از آن در فعالیت‌های مجرمانه نگرانی‌های مهمی را در بین کاربران ایجاد خواهد کرد. این تحولات الزام ایجاد چارچوب‌های نظارتی قوی‌تر و همکاری‌های بین‌المللی برای مقابله با چالش‌ها را برجسته می‌کند.

به طور کلی، روایت جدید تتر یادآور ماهیت دوگانه ارزهای دیجیتال است. در حالی که کریپتو معاملات مالی را دستخوش تغییرات زیادی کرده، اما از طرفی راه‌های جدیدی را برای انجام فعالیت‌های مجرمانه نیز باز می‌کند.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...