اخبار ارز دیجیتال

آیا دولت ایالات متحده به دنبال پایان استخراج بیت کوین است؟

آیا دولت ایالات متحده به دنبال پایان استخراج بیت کوین است؟

نظرسنجی جدید وزارت انرژی ایالات متحده برای جمع‌آوری داده‌هایی در مورد مصرف انرژی کریپتو می‌تواند برای توجیه این موضع که بلاک چین به عموم «آسیب» می‌رساند، استفاده شود.

وزارت انرژی ایالات متحده (DOE) در حال بررسی دقیق‌تر استخراج بیت کوین {BTC} است. این موضوع تا چه حد می‌تواند خطرساز باشد؟

اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA)، یک آژانس آماری زیر نظر DOE، پس از ارائه «درخواست خود برای جمع‌آوری داده اضطراری»، مصرف برق ماینرهای منتخب مستقر در ایالات متحده را طی شش ماه آینده بررسی خواهد کرد.

با توجه به صدور یک دستور «اضطراری» و موضع انتقادی دولت فعلی نسبت به کریپتو، بسیاری نگران این هستند که اطلاعات جمع‌آوری شده برای اعمال سیاست‌های بالقوه مضر برای صنعت ماینینگ مورد استفاده قرار گیرند. EIA در پرونده عمومی خود برای جمع‌آوری داده‌ها به احتمال «آسیب عمومی» ناشی از استخراج رمزارز اشاره می‌کند.

مورگان باترفیلد (Morgan Butterfield)، سخنگوی EIA گفت:

EIA یک آژانس سیاسی بی‌طرف است که خط‌مشی را ایجاد، اجرا یا در مورد آن اظهارنظر نمی‌کند. نتایج حاصل از داده‌هایی که جمع‌آوری می‌کنیم برای تصمیم‌گیری در مورد برنامه خود جهت دریافت دسترسی استاندارد سه ساله طی شش ماه آینده استفاده خواهند شد.

اما بی‌طرف بودن این آژانس از نظر سیاسی لزوماً به این معنی نیست که نظرسنجی آن بر سیاست‌های آینده آمریکا تأثیری نخواهد گذاشت. به نظر می‌رسد که EIA از طریق این نظرسنجی، هدف گسترده‌تر بیت‌ کوین و مزایای اجتماعی آن را زیر سوال می‌برد و پاسخی از پیش تعیین‌شده برای سوالات خود در ذهن دارد.

به عنوان مثال، توجیه EIA برای صدور دستور اضطراری که توسط دفتر مدیریت و بودجه به آن‌ها اعطا شده، رشد اخیر قیمت ارزهای دیجیتال بود که طی چند ماه شاهد افزایش بیش از ۵۰ درصدی قیمت بیت کوین هم بودیم. EIA در این باره گفت:

رشد قیمت محرکی برای افزایش فعالیت‌های ماینینگ است که به نوبه خود مصرف برق را افزایش می دهد.

در این بیانیه آمده است:

با توجه به ماهیت نوظهور و به سرعت در حال تغییر این موضوع و از آنجایی که ما نمی‌توانیم احتمال آسیب عمومی را به صورت کمّی ارزیابی کنیم، EIA لازم می‌داند تا داده‌های معتبری را تولید کند و یک بینش جامع درباره این موارد جدید ارائه دهد.

به گفته باترفیلد، ۸۲ شرکت که تقریباً ۱۵۰ تأسیسات ماینینگ را اداره می‌کنند، به نمایندگی از «تمامی شرکت‌های کریپتویی» در سراسر کشور آمریکا انتخاب شدند.

این آژانس به جهت توجیه خطرات کریپتو برای عموم مردم، به یک سرمای ناگهانی اشاره کرد که در سال ۲۰۱۸ پلاتسبورگ را تحت تاثیر خود قرار دارد. در ادامه این بیانیه آمده است:

اثرات ترکیبی افزایش ماینینگ و سیستم‌های برق تحت فشار، نگرانی‌های بیشتری را در بازارهای انرژی الکتریکی ایجاد می‌کنند که می‌تواند منجر به افزایش شدید تقاضا شود و بر عملکرد سیستم و قیمت‌های مصرف‌کننده تأثیر می‌گذارد.

از آن زمان، ایالت نیویورک یک تعلیق دو ساله برای افتتاح تاسیسات جدید استخراج کریپتو تصویب کرده است، مگر اینکه انرژی آن‌ها به طور کامل از منابع تجدیدپذیر تامین شود. تگزاس که پس از ممنوعیت استخراج کریپتو در سراسر کشور چین، حامی بزرگی برای این صنعت محسوب می‌شد نیز به دنبال کاهش سرعت ماینینگ بوده است. ماینرهای کریپتو در تگزاس مستقیماً با اپراتور شبکه دولتی کار می‌کنند و برای توقف فعالیت خود در دوره‌های اوج تقاضا یا لحظات افزایش بار شبکه، پول می‌گیرند.

اگر بخواهیم منصفانه نگاه کنیم، نسخه عمومی این نظرسنجی نشان می‌دهد که EIA سؤالات معمولی را از شرکت‌های ماینینگ می‌پرسد، از جمله اینکه چه تعداد و چه نوع تراشه‌هایی استفاده می‌کنند، مصرف برق آن‌ها در تأسیسات چقدر است و چه مقدار از آن مستقیماً به سمت استخراج می‌رود.

این آژانس در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد:

ما به‌طور خاص بر چگونگی تحول تقاضای انرژی برای استخراج ارزهای دیجیتال تمرکز می‌کنیم، مناطق جغرافیایی با رشد بالا را شناسایی و منابع برق مورد استفاده برای برآورده کردن تقاضای ماینینگ را تعیین خواهیم کرد.

قرار است این گزارش‌ها در آخرین جمعه هر ماه تا پایان جولای ارائه شوند و پس از آن هم امکان تمدید آن‌ها وجود دارد.

علاوه بر این، می‌توان گفت که داشتن آمار دقیق در سطوح بالاتر هم برای کشور آمریکا و هم برای صنعت ماینینگ سودمند خواهد بود، زیرا اطلاعات دقیق‌تری را مستقیماً از خود منبع ارائه می‌دهد.

در حال حاضر، بهترین داده‌هایی که برای ردپای صنعت ماینینگ در اختیار داریم، از شاخص مصرف برق بیت‌ کوین کمبریج به دست می‌آید. این شاخص تخمین‌های فرضی خود از مصرف انرژی روزانه شبکه بیت‌ کوین را اساساً با برون‌یابی از هش‌ ریت (Hash Rate) فعلی ارائه می‌دهد.

اما سوال مهم این است که چرا حالا این نظرسنجی را اجرا می‌کنید؟ چرا افزایش اخیر قیمت بیت کوین دلیلی برای صدور دستور اضطراری بوده اما موارد دیگر نه؟ شایان ذکر است که دولت بایدن کاهش ردپای کربن کشور را در اولویت قرار داده است. همچنین سناتور الیزابت وارن (.D-Mass)، منتقد ارزهای دیجیتال، از رگولاتورهای فدرال خواسته تا ماینرها را مجبور به افشای مقدار تولید گازهای گلخانه‌ای و مصرف انرژی خود کنند.

استخراج بیت کوین احتمالاً در آستانه رویداد هاوینگ (Halving)، کاهش برنامه‌‌ریزی‌شده «یارانه بیت‌ کوین» پرداختی به ماینرها که هر چهار سال یک‌بار اتفاق می‌افتد، به موضوع محبوب رسانه‌ها تبدیل خواهد شد. هنوز مشخص نیست که هاوینگ علاوه بر از غیرقابل استفاده کردن تجهیزات ماینینگ با کارآمدی کم در کوتاه‌مدت، دیگر چه تاثیری بر این صنعت خواهد گذاشت. برخی انتظار دارند ردپای کربن کریپتو در سال‌های آینده افزایش پیدا کند، در حالی که برخی دیگر کاهش آن را پیش‌بینی می کنند.

در ماه‌های اخیر، آگاهی عموم از تأثیرات زیست‌محیطی بیت‌ کوین، به‌ویژه پس از کاهش قابل‌توجه ۹۹ درصدی مصرف انرژی دومین شبکه بزرگ یعنی اتریوم از طریق یک بروزرسانی، افزایش یافته است. در حالی که برخی از سازمان‌ها مانند صلح سبز بر ماینرهای بیت‌ کوین فشار می‌آورند تا استخراج پرمصرف خود را کنار بگذارند، اما برخی این بخش را به عنوان موهبتی برای محیط‌زیست تلقی می‌کنند.

به عنوان مثال، کمبریج اخیراً تخمین‌ خود ازمصرف انرژی سالانه بیت‌ کوین را کاهش داده است. مؤسساتی از جمله MIT و KPMG نیز گزارشاتی را ارائه کرده‌اند مبنی بر اینکه این شبکه می‌تواند در به «تعادل» رساندن شبکه‌های برق، کمک به توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و سبز کردن اقتصاد مفید باشد.

ماینینگ یک فرآیند انرژی‌بر است. الگوریتم رمزنگاری بیت کوین یعنی اثبات کار (POW)، توسط دانشمندان کامپیوتر طراحی شده تا از حملات اسپم، Sybil و محروم‌سازی از سرویس (DoS) در شبکه‌ها با افزودن هزینه جهت تعامل با سرور جلوگیری کند. این امر معمولاً شامل اختصاص زمان پردازش کامپیوتری برای حل یک پازل ریاضی است.

برخی از منتقدان فرآیند ماینینگ اغلب استخراج بیت کوین را به عنوان انرژی «هدررفته» در نظر می‌گیرند. با این حال، به این نکته توجه داشته باشید که انرژی مصرف‌شده در خدمت یک هدف خاص است و به عنوان یک توکن یا نوعی اثبات در سیستم عمل می‌کند. رقابت ماینرهای بیت‌ کوین برای «حل» این پازل، به این معنا نیست که به دانش بشر چیزی را اضافه می‌کنند، اما ارزشمند است چرا که امنیت شبکه تامین می‌شود.

اما ارزش‌گذاری بیت کوین بخش دشوار ماجراست. بیت کوین چقدر ارزش دارد؟ پاسخ عادی این است که ببینیم بازار چگونه آن را ارزش‌گذاری می‌کند که در زمان نگارش این مطلب حدود ۴۸ هزار دلار است. اما بیشتر بحث‌های پیرامون ردپای شدید انرژی بیت‌ کوین ارتباط چندانی با قیمت آن ندارند، بلکه حول محور هزینه‌ها و منافع بیت کوین مطرح می‌شوند.

ای کاش می‌توانستیم بگوییم که نظرسنجی EIA به ما در درک بهتر این هزینه‌ها و مزایا کمک می‌کند. با این حال، به نظر می‌رسد نویسندگان این نظرسنجی از قبل به سؤالات خود در مورد اینکه آیا بیت کوین برای عموم مردم خطرناک است یا خیر پاسخ داده‌اند و به دنبال داده‌هایی برای حمایت از این پاسخ هستند.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...