اخبار ارز دیجیتال

تولیدکنندگان آمریکایی متاورس را با آغوش باز پذیرفته‌اند

تولیدکنندگان آمریکایی متاورس را با آغوش باز پذیرفته‌اند

تولیدکنندگان ایالات متحده به طور فزاینده‌ای به متاورس صنعتی روی آورده‌اند تا با چالش‌های موجود در چرخه تولید خود مقابله کنند.

بر اساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد (WEF)، تعداد زیادی از تولیدکنندگان آمریکایی تمرکز خود را روی متاورس صنعتی گذاشته‌اند تا به مشکلات پیچیده در طول چرخه تولید رسیدگی کنند.

مجمع جهانی اقتصاد (WEF) طی یک نظرسنجی منتشر شده در تاریخ ۱۲ مارس نشان داد که ۹۲ درصد از مدیران تولید در ایالات متحده در حال بررسی روش‌های مختلف ترکیب و ادغام متاورس در شرکت‌های خود هستند.

داده‌های این نظرسنجی از صد سازمان‌ بزرگ در ده صنعت مختلف به دست آمده و بر این موضوع تاکید دارد که به‌طور میانگین، هر یک از مدیران تا شش کاربرد مجزا برای متاورس را در سازمان خود بررسی می‌کنند.

علاوه بر این، مجمع جهانی اقتصاد (WEF) توجه مخاطبان خود را به این واقعیت جلب کرده که یکی از عوامل محرک در این زمینه، الزام بخش صنعتی برای «بالا بردن جاه طلبی‌های خود» در پاسخ به اثرات همه‌گیری COVID-19 است.

در بحبوحه بهبود وضعیت اقتصاد و همچنین رشد قیمت بیت کوین پس از همه‌گیری کووید-۱۹، یک سری از روندهای فنی، کلان، اجتماعی و تجارت به تجارت (B2B) برای ایجاد چالش‌ها و فرصت‌های جدید جهت رشد در بخش صنعتی، شتاب می‌گیرند و همگرا می‌شوند.

این امر تولیدکنندگان آمریکایی را مجبور کرده تا راه‌هایی را برای تقویت چرخه تولید خود پیدا کنند و در عین حال کارایی و مقرون به صرفه بودن خود را از طریق ارائه‌ یک چشم‌انداز قابل تخمین و پیش‌بینی بهبود بخشند.

در این نظرسنجی راه‌های مختلفی که به واسطه آن‌ها کسب‌وکارها از فناوری همزاد دیجیتال (Digital Twin) بهره می‌برند، برجسته شده‌اند. از جمله این راه‌ها می‌توان به استفاده از مدل‌های مجازی برای نمایش محصولات اشاره کرد.

آمازون NVIDIA Omniverse را برای اجرای مدل‌های شبیه‌سازی‌شده جهت بهبود معماری انبار و ساخت ایستگاه‌های کاری خود بر پایه ربات‌ها پیاده‌سازی کرده است. NVIDIA Omniverse یک پلتفرم ارائه‌دهنده خدمات ابری محسوب می‌شود.

مرسدس بنز نیز به طور همزمان از این پلتفرم برای طراحی تاسیسات مونتاژ و تولید خود استفاده می‌کند. در همین حین، در اول مارس فاش شد که شرکت زیرساخت‌های مخابراتی نوکیا نیز از متاورس در استرالیا برای کمک به تعمیر و نگهداری از راه دور هواپیمای Cessna مستقر در فرودگاه‌ها استفاده می‌کند.

کاربردهای صنعتی و سازمانی در سراسر زنجیره ارزش
کاربردهای صنعتی و سازمانی در سراسر زنجیره ارزش

علاوه بر این، مراحل پیش از تولید، خود تولید و پس از تولید چرخه عمر محصول همگی می‌توانند از متاورس صنعتی بهره‌مند شوند.

به بیان دقیق‌تر، این فعالیت‌ها شامل طراحی محصولات و خدمات، شبیه‌سازی فرآیندها، طراحی و اداره کارخانه‌جات، آزمایش محصولات و تضمین کیفیت آن‌ها می‌شود.

اگرچه کاربردهای واقعی متاورس مصرف‌کننده هنوز در حال توسعه هستند، اما متاورس صنعتی از لحاظ منحنی پذیرش جلوتر است. این نوع از متاورس با مشکلات واقعی و الزامات تجاری هم‌راستا شده و به صورت میدانی هدایت می‌شود.

تولیدکنندگان آمریکایی به فناوری روی می‌آورند

متاورس صنعتی، حوزه فناوری اطلاعات و صنایع خودروسازی را در خط مقدم قرار می‌دهد. بر اساس این گزارش، صنایع پیشرو از نظر سرمایه‌گذاری و فعالیت در متاورس صنعتی عبارتند از: صنایع هوافضا و نظامی، انرژی، نرم‌افزار و پلتفرم‌ها و سیستم‌های خودروسازی.

از سوی دیگر، به دلیل توسعه هوش مصنوعی مولد، برخی از کسب و کارها برای ادامه سرمایه‌گذاری در متاورس صنعتی مردد هستند.

این کاهش سرمایه‌گذاری شرکت‌ها در این زمینه تا حدی به دلیل ظهور هوش مصنوعی مولد بوده است. در حال حاضر این فرض در بین بسیاری وجود دارد که ظهور این فناوری، متاورس را به حاشیه می‌راند.

«وضعیت فعلی نشان‌دهنده گسترش قابلیت‌های هوش مصنوعی پیشرفته است.» نگرانی‌هایی در مورد اثرات نامطلوب و بالقوه متاورس بر سایر صنایع، به‌ویژه صنعت هنرهای خلاق، ابراز شده، حتی اگر کارایی را در بخش‌های خاصی از فرآیند تولید افزایش دهد.

طبق گزارشی که در تاریخ ۸ مارس منتشر شد، فرهیختگان بریتانیا به این نتیجه رسیدند که باید استراتژی‌هایی برای حل و فصل اجرا و حاکمیت مسائل مربوط به مالکیت معنوی در متاورس به کار گرفته شود.

کارشناسان به این نکته تاکید کرده‌اند که مقاومت ذاتی بلاک چین در برابر تغییر یا اصلاح، مدیریت یا بروزرسانی حقوق مالکیت معنوی را دشوار می‌کند.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...