اخبار ارز دیجیتال

ضرب 4 میلیارد دلار تتر تنها در یک هفته

ضرب 4 میلیارد دلار تتر تنها در یک هفته

تتر ۴ میلیارد دلار از استیبل‌کوین خود یعنی USDT را در ماه اخیر ضرب کرده است، که حدود ۱۸ درصد از کل USDT های ضرب شده در سال ۲۰۲۳ را تشکیل می‌دهد.

براساس اطلاعاتی که توسط شرکت Whale Alert، ارائه دهنده داده‌های بلاکچین گزارش شده است، تتر در تاریخ ۱۰ نوامبر یک میلیارد‌دلار دیگر از استیبل‌کوین USDT را روی بلاکچین ترون ضرب کرد. این رخداد تنها چند روز پس از ضرب یک میلیارد دلار دیگر USDT توسط تتر روی بلاکچین اتریوم در ۹ نوامبر و ۲ میلیارد دلار در دو مرحله روی بلاکچین ترون در ۳ نوامبر و ۱۹ اکتبر بود.

مدیر فناوری تتر و مدیرعامل جدید آن پائولو آردوئینو، به داده‌های شرکت Whale Alert در توییتر اشاره کرد و گفت تراکنش یک‌میلیارد دلاری اخیر روی شبکه ترون مربوط به «تکمیل موجودی USDT» بوده است. او در این‌باره نوشت:

توجه داشته باشید که این یک تراکنش مجاز است اما همچنان در بازار عرضه نشده است، یعنی این مبلغ برای تامین موجودی درخواست‌های صدور فوریه و تبادل زنجیره‌های بعدی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

بر اساس داده‌های شرکت Whale Alert، تتر باید تاکنون ۲۲٫۷۵ میلیارد USDT ضرب کرده باشد که ۱۳ میلیارد دلار از آن یعنی ۵۷ درصد، تنها روی بلاکچین ترون تولید شده است. مابقی ۹٫۷۵ میلیارد USDT نیز روی بلاکچین اتریوم تولید شده‌اند.

جامعه ارزهای دیجیتال سریعاً به صدور USDT جدید واکنش نشان داد. یک فعال در توییتر نظراتی را درباره تأثیر صدور سابق تتر USDT با مقدار قابل توجهی بر بازار به اشتراک گذاشت.

این کاربر عنوان کرده بود که:

«آخرین باری که به این اندازه تتر در یک هفته چاپ شد، یک بانک کامل ورشکسته شد».

همچنین به بانک‌هایی مانند Silicon Valley Bank و Silvergate و Signature Bank که در مارس ۲۰۲۳ فعالیت‌های خود را متوقف کردند، اشاره کرد.

بعد از رخداد فروپاشی بانک‌ها، برخی ناظران صنعتی اظهار داشتند که تتر و Signature ارتباطی با یکدیگر داشته‌اند. سپس تتر این ادعاها را رد کرده و بدون ابهام تأکید کرده است که هیچگونه ارتباطی با Silvergate، Silicon Valley Bank و Signature Bank ندارد.

مدیر عامل تتر در توییتر اعلام کرد که شرکت در حال آماده‌سازی برای اعلام پنج پروژه جدید در سال ۲۰۲۴ است. او گفت:

«چند تا از این پروژه‌ها می‌توانند برخی از سرویس‌های متمرکز وب۲ محبوب را به طور کامل نابود کنند

نکته مهم دراین رابطه این است که ضرب تتر به تنهایی بازار را متوجه زیان و تاثیرات منفی نمی‌کند بلکه مهم میزان تامین پشتوانه تترهای ضرب شده است. در این باره طبق دیتاهای جدید خطرات زیادی پشتوانه‌های تتر را تهدید نمی‌کند، مگر درصورت بروزرسانی داده‌های پشتوانه استیبل کوین‌ها.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
اکانت های خارجی
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
تلگرام پرمیوم چیست؟ تلگرام با میزبانی از 700 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، از جدیدترین پلن اشتراکی جذاب خود یعنی تلگرام پرمیوم رونمایی کرد. تلگرام پریمیوم نسبت به...
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج ارز دیجیتال
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج بیت کوین با استفاده از گوشی‌های هوشمند، که در ابتدا تنها توسط رایانه‌های قدرتمند و تجهیزات مخصوص ممکن بود، اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش قدرت پردازشی گوشی‌های هوشمند،...
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
آموزش ارز دیجیتال
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
هر پولی، یک پشتوانه دارد. بیت کوین، اولین و پراستفاده‌ترین ارز دیجیتال دنیا، پیش‌فرض‌های ذهن بسیاری از افراد در مورد پشتوانه پول‌ها به هم ریخته است. بیت کوین برخلاف ارزهای...
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
اکانت های خارجی
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
شماره مجازی (virtual number) شماره تلفنی است که وجود حقیقی نداشته و بدون نیاز به سیمکارت کارایی شماره‌های واقعی را دارد؛ به بیان دیگر، این سرویس نوعی تلفن مجازی است...
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
معاملات روزانه ارزهای دیجیتال به دلیل داشتن سودهای کوتاه‌مدت اما پربازده، اخیرا به روشی محبوب برای تریدرها تبدیل شده است. بدین‌ ترتیب، معامله‌گران از طبیعت سریع و پرنوسان بازار کریپتو...