اخبار ارز دیجیتال

جیمی دیمون: به انتخاب شما برای خرید بیت کوین احترام می‌گذارم، اما خودم نمی‌خرم

جیمی دیمون: به انتخاب شما برای خرید بیت کوین احترام می‌گذارم، اما خودم نمی‌خرم

جیمی دیمون (Jamie Dimon)، مدیرعامل جی‌پی مورگان (JPMorgan)، همچنان به ارائه پیام‌های ضد و نقیضی درباره بیت کوین ادامه می‌دهد و اکنون متعهد شده که از حق مردم برای خرید این دارایی محافظت کند.

طی سال‌های گذشته، جیمی دیمون، مدیر عامل جی‌پی مورگان، شهرت خود را بر پایه یک منتقد به بیت‌ کوین ایجاد کرده و اغلب این دارایی را به فعالیت‌های مجرمانه مرتبط می‌کند، آن را کلاهبرداری می‌خواند و از دولت می‌خواهد که بیت کوین را تعطیل کند. رئیس این بانک اما در مورد مشتریان و سرمایه‌گذاران خود آنقدر مصمم عمل نکرده است.

در آخرین نمونه از این سخنان متناقض دیمون، او بر موضع خود برای محافظت از توانایی مردم جهت خرید ارز دیجیتال پیشرو تاکید کرد.

دیمون بیت کوین را به سیگار تشبیه می‌کند

دیمون طی اجلاس تجاری Australian Financial Review در روز دوشنبه ۱۱ مارس که به صورت زنده در رسانه‌های مختلف پخش می‌شد، دیدگاه خود را درباره بیت کوین تکرار کرد و گفت که که کاربرد اصلی این ارز دیجیتال در فعالیت‌های مجرمانه مانند قاچاق جنسی، کلاهبرداری و تروریسم نهفته است.

رئیس جی‌پی مورگان در حالی که متعهد شده هرگز شخصاً این دارایی را خریداری نکند، تأکید کرد که دیگران در تصمیم‌گیری برای خرید این دارایی رمزارزی پیشرو آزادند. او آمادگی خود را برای دفاع از این انتخاب اعلام و آن را به آزادی مردم در سیگار کشیدن تشبیه کرد.

‌من نمی‌دانم خود بیت کوین برای چه چیزی ساخته شده، اما من حق شما را برای کشیدن یک سیگار محفوظ می‌دارم و انتخابتان برای خرید بیت کوین نزد من محترم است. من شخصاً هرگز بیت کوین نمی‌خرم.

بیانیه اخیر دیمون به طور بالقوه به این نکته اشاره می‌کند که چگونه کسب سود می‌تواند جایگزین طرز فکر رئیس این بانک شود. جی‌پی مورگان از سال ۲۰۲۱ تاکنون شش صندوق ارز دیجیتال را به طور فعال مدیریت کرده و یک شریک بانکی کلیدی برای ETF بیت کوین بلک راک (BlackRock)‌ محسوب می‌شود که اخیراً راه‌اندازی شده است. در همین حین، تقاضای نهادی برای بیت کوین همچنان به افزایش خود ادامه می‌دهد و این امر با رکوردزنی ETF‌های اسپات بیت کوین از لحاظ جریان سرمایه ورودی مشهود است.

اوج نفاق؟

بسیاری از افراد با اظهارات دیمون مخالفت کردند و استدلال می‌کنند که تلاش وی برای جداسازی خود از بیت کوین تا زمانی که شرکت تحت کنترل او از این ارز دیجیتال پیشرو بهره می‌برد، شکست می‌خورد.

ادوارد اسنودن (Edward Snowden)، کارشناس سابق آژانس امنیت ملی و مدافع حریم خصوصی، از جمله کسانی بود که دیمون را به خاطر اظهاراتش مورد انتقاد قرار داد.

او طی پستی در پلتفرم X گفت:

مدیر عامل جی‌پی مورگان اقرار کرده شرکت بزرگ او واقعاً اکنون که بیت کوین به بالاترین سطح تاریخی خود رسیده، این ارز دیجیتال را خریداری می‌کند، در حالی که خودش در حاشیه باقی مانده و می‌گوید این به حساب نمی‌آید چرا که من شخصاً بیت کوین نمی‌خرم.

در ژانویه ۲۰۲۴، دیمون اظهار داشت که دیگر در مورد بیت کوین صحبتی نمی‌کند. علیرغم احترام او به حق مردم برای خرید بیت کوین، در جلسه اخیر کمیته بانکداری سنا، دیمون اظهار داشت:

اگر دولت آمریکا در اختیار من بود، این ارز دیجیتال را تعطیل می‌کردم.

در حالی که رئیس جی‌پی مورگان همچنان به موضع مخالفت خود با بیت کوین پایبند می‌ماند، اما او از فناوری بلاک چین حمایت می‌کند.

به توجه به اظهارات جیمی دیمون، جذابیت فزاینده بیت کوین در وال استریت غیرقابل انکار است و موسسات در نادیده گرفتن فرصت‌های کسب سود بالقوه از این ارز دیجیتال ناتوان هستند.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...