اخبار ارز دیجیتال

جنگ چگونه بر قیمت بیت کوین تأثیر می‌گذارد؟

جنگ چگونه بر قیمت بیت کوین تأثیر می‌گذارد؟

در دوره‌های بی‌ثباتی‌ ژئوپلیتیکی، بیت کوین (BTC) از نظر تاریخی با نوسانات قابل‌توجهی روبرو شده زیرا سرمایه‌گذاران بازارهای مالی نقدینگی خود را به سمت دارایی‌های امن‌تر هدایت می‌کنند.

تهاجم روسیه به اوکراین

روسیه در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ به اوکراین حمله کرد، زمانی که قیمت بیت کوین تقریباً ۳۹ هزار دلار بود و فقط یک هفته قبل حدود ۴۴،۵۰۰ دلار ارزش داشت. رکود ناشی از تهاجم روسیه باعث ریسک‌گریزی و افزایش عدم اطمینان در بین سرمایه‌گذاران شد.

قیمت بیت کوین پس از حمله روسیه به اوکراین
قیمت بیت کوین پس از حمله روسیه به اوکراین

تا اول مارس ۲۰۲۲، قیمت بیت کوین تقریباً به طور کامل به حدود ۴۴ هزار دلار بازگشت. پس از به اوج رسیدن نوسانات، قیمت BTC در پایان مارس ۲۰۲۲ یک روند صعودی به سمت ۴۸ هزار دلار تجربه کرد، اما چندان در حفظ آن موفق نبود و قیمت در طول سال کاهش یافت. بیت کوین در آغاز سال ۲۰۲۳ در حدود ۱۶،۶۰۰ دلار قیمت داشت.

رژیم صهیونیستی و فلسطین

حماس در تاریخ ۷ اکتبر ۲۰۲۲ به رژیم صهیونیستی حمله کرد، زمانی که قیمت بیت کوین تقریباً ۲۸ هزار دلار بود. برخلاف تهاجم روسیه به اوکراین، قیمت بیت کوین طی پنج روز بعد از آغاز این عملیات کمتر از ۶ درصد کاهش یافت و به حدود ۲۶،۵۰۰ دلار رسید.

در ۲۵ اکتبر ۲۰۲۳، قیمت بیت کوین به ۳۵ هزار دلار رسید و تا ۲۷ اکتبر ۲۰۲۳، زمانی که رژیم صهیونیستی به غزه حمله کرد، تقریباً ۵ درصد کاهش یافت. قیمت BTC کاملاً متفاوت از نوسانات سال ۲۰۲۲، تا اوایل دسامبر ۲۰۲۳ به ۴۰ هزار دلار رسید و برای اولین بار در ۱۲ مارس سقف ۷۳ هزار دلار را رد کرد.

قیمت بیت کوین پس از حمله حماس به رژیم صهیونیستی
قیمت بیت کوین پس از حمله حماس به رژیم صهیونیستی

انتظار چه چیزی را داشته باشیم؟

در پی حمله تلافی‌جویانه ایران به سرزمین‌های اشغالی، قیمت بیت کوین از ۶۷ هزار دلار در روز گذشته طی تنها دو ساعت به کف فعلی ۶۲ هزار دلار سقوط کرد.

با تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی، فروش دارایی‌های پرریسک بازار احتمالاً ادامه خواهد داشت، زیرا سرمایه‌گذاران به دنبال پناهگاه‌های امن‌تری برای ذخیره ارزش هستند.

با این حال، جالب اینجاست که طلاT فلزی که معمولاً ذخیره‌ ارزش امن‌تری نسبت به بیت کوین در نظر گرفته می‌شود؛ شاهد کاهش شدید قیمت خود بوده و در عرض پنج ساعت حدود ۱۰۰ دلار به ازای هر اونس اصلاح داشته است. علاوه بر این، رکود قیمت طلا می‌تواند نشان‌دهنده فشار فروش گسترده‌تری باشد زیرا سرمایه‌گذاران از طبقات دارایی متعددی دور می‌شوند یا به دنبال جبران ضرر و زیان‌های خود هستند.

نمودار یک ساعته طلا
نمودار یک ساعته طلا

طی ماه‌های پیش‌رو که احتمالاً شاهد نتیجه یک واکنش هیجانی به پیامدهای اقتصاد جهانی خواهیم بود، چشم‌انداز تیره‌ای از شروع نزولی تابستان کریپتو شکل می‌گیرد.

کمتر از یک هفته تا رویداد هاوینگ ۲۰۲۴ بیت کوین باقی مانده و در حالی که بسیاری از ماینرها آماده‌اند تا درآمد خود را به نصف کاهش دهند، وقوع این رویداد ژئوپلیتیکی خبر از طوفان کریپتویی جدیدی می‌دهد.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...