اخبار ارز دیجیتال

نهنگ‌ها در این هفته ۲۱،۴۰۰ بیت کوین را از صرافی‌ها خارج کردند

نهنگ‌ها در این هفته ۲۱،۴۰۰ بیت کوین را از صرافی‌ها خارج کردند

نهنگ‌های بیت کوین این هفته بیش از ۲۱،۴۰۰ بیت کوین را از صرافی‌های کریپتویی خارج کردند تا سود محقق‌ نشده خود ناشی از رالی اخیر این ارز دیجیتال را تثبیت کنند.

نهنگ‌های بیت کوین (BTC) اخیراً در حال حرکت بوده‌اند و طی یک هفته گذشته مقدار قابل‌توجهی از دارایی‌های خود را از صرافی‌ها خارج کرده‌اند. در پی افزایش قیمت بیت کوین و عبور آن از ۷۳ هزار دلار، نهنگ‌های BTC به دنبال برداشت سود خود از بازار بودند و بیش از ۲۱ هزار بیت کوین را در این هفته از صرافی‌ها خارج کردند.

نهنگ‌های بیت کوین مقدار زیادی BTC را از صرافی‌ها خارج می‌کنند

علی مارتینز (Ali Martinez)، تحلیلگر حوزه رمزارز، اخیراً در پلتفرم X به بحث درباره این موضوع پرداخته و فعالیت قابل‌توجهی را از نهنگ‌های بیت کوین افشا کرده است. وی خاطرنشان کرد که ۲۱،۴۰۱ بیت کوین در طول این هفته از صرافی‌های ارز دیجیتال خارج شده و نهنگ‌ها قصد داشتند سود خود از افزایش قیمت بیت کوین را نقد کنند.

تأثیر این فعالیت نهنگ‌ها به ویژه در روز پنجشنبه، ۱۴ مارس، زمانی که رقم حیرت‌آور ۷۵۲ میلیون دلار BTC از صرافی‌های ارزهای دیجیتال خارج شد، آشکار گردید. بر اساس داده‌های Into The Block، این بالاترین مقدار برداشت یک روزه بیت کوین از ماه می ۲۰۲۳ بوده است.

علاوه بر این، پیامدهای این برداشت انبوه به سرعت احساس شد، چرا که قیمت بیت کوین در روز جمعه، ۱۵ مارس سقوط چشمگیری را تجربه کرد. BTC بیش از ۷ درصد از ارزش خود را از دست داد و روند نزولی سراسر بازار کریپتو را فرا گرفت. علاوه بر این، گزارش فراتر از حد انتظار شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) که در روز پنجشنبه منتشر شد نیز روند کاهش قیمت‌ها را تسریع کرد.

علاوه بر این، طبق داده‌های Coinglass، در حال حاضر تنها ۱/۸۱ میلیون دلار بیت کوین در صرافی‌ها وجود دارد. این امر اهمیت شوک عرضه بیت کوین را نشان می‌دهد. با این حال، نکته مثبت این است که شبکه شاهد ظهور ۱۳ نهنگ جدید با ذخایر بیش از ۱۰۰۰ بیت کوین بوده است. از سوی دیگر، کاهش قیمت بیت کوین امروز نیز ادامه یافت.

قیمت بیت کوین به کاهش خود ادامه می‌دهد

قیمت بیت کوین به زیر سطح ۶۵ هزار دلار سقوط کرد که نشان‌دهنده افت بیش از ۱۳ درصدی آن نسبت به سقف ۷۳،۸۳۶ دلاری است که این هفته به آن رسیده بود. در زمان نگارش این خبر، قیمت بیت کوین با ۶/۲۸ درصد کاهش به ۶۴،۹۰۹ دلار در روز یکشنبه، 17 مارس رسید. در حال حاضر مارکت کپ بیت کوین ۱/۲۷ میلیارد دلار است.

علاوه بر این، حجم معاملات ۲۴ ساعته بیت کوین با ۱۵/۷۸ درصد کاهش به ۵۱/۱۶ میلیارد دلار رسید. با این حال، علیرغم رکود اخیر قیمت، سود یک ماهه بیت کوین بیش از ۲۵ درصد است. آخرین حرکت نزولی بیت کوین نیز با لیکوئید شدن پوزیشن‌ها لانگ شتاب بیشتری گرفت.

داده‌های Coinglass نشان می‌دهند که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۵/۳۴ میلیون دلار پوزیشن بیت کوین لیکوئید شده است. از این میان، ۱۲۵/۸۱ میلیون دلار برای پوزیشن‌های خرید بوده که توانسته بر سقوط اخیر قیمت بیت‌ کوین تأثیر بگذارد. این در حالی است که معامله‌گران شورت بازار لیکوئیدیشن قابل‌توجهی را تجربه نکردند و از روند نزولی بیت کوین سود بردند.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...