اخبار ارز دیجیتال

هشدار ویتالیک بوترین: Worldcoin دارای مشکلات عمده است و سال ها طول می‌کشد تا کار کند!

هشدار ویتالیک بوترین: Worldcoin دارای مشکلات عمده است و سال ها طول می‌کشد تا کار کند!

 ارز دیجیتال ورلد کوین (Worldcoin) که اخیرا توسط بنیانگذار Chatgpt راه‌اندازی شد، رشد شدیدی را به همراه داشت. اما ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) انتقاداتی را درمورد کاربردپذیری این کوین برای عموم مردم مطرح کرد. 

Worldcoin روز دوشنبه با سر و صدای زیادی راه اندازی شد. اما Vitalik Buterin، مشکل اصلی این کوین را در طراحی پروژه شناسایی کرده است. این شرکت که توسط سام آلتمن – مدیر عامل OpenAI – تأسیس شده است، یک گذرنامه دیجیتال ارائه می دهد که به مالکان اجازه می دهد ثابت کنند که انسان هستند و نه یک ربات. این امر از طریق استفاده از Orbs به دست می آید (ماشین هایی که کره چشم افراد را برای ایجاد شناسه جهانی اسکن می‌کنند).

بوترین در یک پست جدید طولانی وبلاگ گفت که یک سیستم اثبات شخصیت موثر و قابل اعتماد، مانند Worldcoin، بسیار ارزشمند به نظر می رسد، اما هشدا داد که خطرات بزرگی در رقابت برای توسعه یک سیستم وجود دارد.

اولین نگرانی بنیانگذار اتریوم به حفظ حریم خصوصی و عمل اسکن عنبیه شخصی مربوط می‌شود. بوترین نگران است که این می‌تواند داده‌های بیشتری از آنچه که به نظر می‌رسد، از جمله جنسیت، قومیت و حتی برخی از شرایط پزشکی فرد را به دست آورد.

آخرین ارقام Worldcoin نشان می دهد که 1500 Orb در 35 شهر در دسترس خواهد بود که به افزایش تعداد کل ثبت نام های هفتگی از 40000 نفر در هفته به 200000 کمک می‌کند. به طور کلی، تخمین می‌زند که دو میلیون نفر قبلاً برای شناسه جهانی ثبت‌نام کرده‌اند.

بوترین با پیشنهاد اینکه ثبت‌نام‌ها می‌تواند به سرعت افزایش یابد، نوشت: در حالی که میلیاردها تلفن هوشمند وجود دارد، تنها چند صد Orb وجود دارد. حتی با تولید توزیع‌شده در مقیاس بسیار بالاتر، رسیدن به دنیایی که در آن یک گوی در فاصله پنج کیلومتری همه وجود دارد، دشوار است.

 نگرانی بعدی بوترین، تمرکز است. او در وبلاگ خود اشاره می‌کند که Orbs دستگاه‌های سخت‌افزاری هستند که می‌توان در سیستم نصب کرد و به تولیدکنندگان مخرب اجازه می‌دهد تا بسیاری از هویت‌های انسانی جعلی ایجاد کنند. بوترین هشدار داد: اگر حتی یک سازنده Orb مخرب یا هک شده باشد، می‌تواند تعداد نامحدودی هش اسکن عنبیه جعلی ایجاد کند و به آنها شناسه جهانی بدهد.

در حالی که ورلد کوین متعهد شده است که ممیزی های منظمی را روی Orbs انجام دهد تا مطمئن شود که آن‌ها به درستی ساخته شده اند، بوترین خواستار اطمینان از تمایز شناسه‌های جهانی تولید شده توسط سازندگان مختلف از یکدیگر است. او معتقد است که این می‌تواند فعالیت‌های مخرب را از بین ببرد. در نهایت، او در مورد امنیت هشدار داد و تاکید کرد که این روی همه سیستم‌های اثبات شخصیت و نه فقط Worldcoin تاثیر می‌گذارد.

او معتقد است اگر Orbs به اشتباه عکس های عنبیه تولید شده توسط هوش مصنوعی یا پرینت های سه بعدی افراد جعلی را تایید کند، مقدار نامحدودی از هویت ایجاد می شود. همچنین این خطر وجود دارد که شخصی شناسه جهانی خود را به شخص دیگری بفروشد یا آن را اجاره کند یا آن را پس از هک تلفن از دست بدهد.

بوترین ادعا کرد که اگرچه راه‌حل‌هایی برای همه نگرانی‌های او وجود دارد، اما ورلد کوین ممکن است نیاز به همکاری با سایر پروژه‌های اثبات شخصیت داشته باشد که در تمرکززدایی، دسترسی و محافظت در برابر کاربران جعلی امتیاز بیشتری کسب می‌کنند. او در پایان تاکید کرد که معتقد است دنیای بدون اثبات هویت نیز خطراتی دارد و گفت که ساختن یک سیستم قوی آسان و سریع نیست.

من قطعاً به افرادی که این کار را انجام می دهند حسادت نمی کنم، و احتمالا سال ها طول می کشد تا فرمولی کارآمد پیدا شود.

تاثیر خبر : منفی

منبع: decrypt.co

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...