آموزش ارز دیجیتال

سوشال تریدینگ (Social Trading) چیست؟

سوشال تریدینگ (Social Trading) چیست؟

سرمایه گذاری در بازار‌های مالی مانند سهام، فارکس و ارز‌های دیجیتال نیازمند دانش و تجربه بالایی است. شما باید در اخبار مهم که بر دنیای تجارت تاثیر می‌گذارند، به روز باشید و همچنین توانایی تحلیل تکنیکال و بررسی تخصصی روند بازار را داشته باشید. در غیر این صورت سرمایه خود را در این بازار از دست خواهید داد. شما باید بدانید که چه زمانی و چطور وارد این بازارها شوید. از این رو Social Trading برای حل این چالش‌ها بوجود آمده است. اگر شما هم به دنبال خرید و فروش ارز‌های دیجیتال و بازارهای مالی هستید، در این مقاله همراه ما باشید تا بفهمیم سوشال تریدینگ چیست و پلتفرم‌های مطرح آن کدام است.

سوشال تریدینگ چیست

سوشال تریدینگ چیست؟

سوشال تریدینگ مانند یک شبکه اجتماعی عمل می‌کند با این تفاوت که افراد به جای اشتراک گذاری عکس ها و مطالب، ایده‌های تجاری و معاملاتی خود را به اشتراک می‌گذارند. در این پلتفرم ها معامله‌گران با یکدیگر تعامل برقرار می‌کنند، نتایج معاملات یکدیگر را تماشا کرده و در زمان نیاز برای ورود به بازار با یکدیگر همفکری می‌کنند. اگر می‌خواهید سرمایه گذاری یا ترید کنید ولی تجربه کافی ندارید، می‌توانید از اطلاعات دیگر معامله‌گران در پلتفرم‌های سوشال تریدینگ استفاده کنید. به عبارت دیگر زمانی که شما یک تریدر حرفه‌ای و موفق پیدا کردید، می‌توانید او را دنبال کنید و طبق معاملات او ترید کنید.

برای مطالعه بیشتر مقاله متاورس چیست را مطالعه کنید.

سوشال تریدینگ چه ویژگی‌هایی دارد؟

برای انتخاب یک پلتفرم مناسب Social Trading باید با توجه به ویژگی‌های هر کدام بهترین گزینه را متناسب با نیاز های خودتان انتخاب کنید. در این قسمت به بررسی مهم ترین ویژگی‌های این پلتفرم‌ها می‌پردازیم تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید. ویژگی‌ها و خصوصیت‌های مهم سوشال تریدینگ در زیر لیست شده است.

دسترسی به اطلاعات معاملات موثق

پلتفرم‌های سوشال تریدینگ با ارائه اطلاعات گسترده از معامله‌گران حرفه‌ای در سطح جهان، روند جست و جوی اطلاعات بازار را بسیار ساده کرده است. در پلتفرم‌هایی مانند Tutorage می‌توانید با معامله‌گران حرفه‌ای به صورت شخصی تعامل داشته باشید.

درک سریع بازار

با استفاده از سوشال تریدینگ و استفاده از سرمایه گذاران با تجربه و موفق، می‌توانید در زمان کمتر و با هزینه کمتر به یک تریدر حرفه‌ای تبدیل شوید.

کسب درآمد در مدت یادگیری

در پلتفرم‌های سوشال تریدینگ به شما این امکان را می‌دهد تا از معامله‌گران حرفه‌ای بیاموزید. در این حین می‌توانید با کپی کردن معاملات آن ها، کسب درآمد هم بکنید. بنابراین دیگر لازم نیست منتظر بمانید تا اطلاعات و تخصص مورد نیاز برای ترید را کسب کنید.

ایجاد یک گروه سرمایه گذاری

پلتفرم‌های سوشال تریدینگ یک جامعه بزرگ از سرمایه گذاران را ایجاد می‌کنند که بتوانند با یکدیگر تعامل داشته و اطلاعات خود را به اشتراک بگذارند. به این صورت می‌توانند در معاملات مختلف همکاری نیز داشته باشند. این پلتفرم ها از طریق اینترنت قابل دسترسی است. از این رو در هر کجای دنیا و در هر زمان می‌توانید به راحتی به اطلاعات معامله‌گران دیگر دسترسی داشته باشید.

مطرح ترین پلتفرم‌های سوشال تریدینگ

تا اینجا متوجه شدیم سوشال تریدینگ چیست و چه ویژگی‌های بارزی دارد. اکنون به بررسی معروف ترین پلتفرم‌های Social Trading می‌پردازیم. در اینجا علاوه بر پلتفرم‌های سنتی و بازار‌های سهام، پلتفرم‌های سوشال تریدینگ ارز دیجیتال را نیز بررسی می‌کنیم.

سوشال تریدینگ

1- Spiking

Spiking اولین پلتفرم سوشال تریدینگ بود که برای کمک به سرمایه گذاران معمولی برای درک مشکلات بازار طراحی شد. تحلیل‌های بزرگان بازار به سرمایه گذار تازه وارد کمک می‌کند تا بازار را بهتر درک کرده و نوسانات را شناسایی کند. در این پلتفرم سرمایه گذاران بزرگی مانند وارن بافت حضور دارند که می‌توان از نکته ها و تحلیل‌های آن ها استفاده کرد. اسپایکینگ در حال حاضر حدود 170000 سرمایه گذار حرفه‌ای دارد.

در پلتفرم اسپایکینگ می‌توانید تمام بازار‌های سهام بین المللی مثل NASDAQ ،Dow Jones ،NYSE ،AMEX ،S&P و… را مشاهده و بررسی کنید. از طرفی می‌توانید از معاملات دوستانتان هم با خبر شوید. اسپایکینگ یک سیستم مدیریتی است که از پروتکل بلاکچین استفاده کرده و به معامله‌گر امکان دنبال کردن و همکاری با یک نهنگ بازار را فراهم می‌کند. نهنگ ها به معامله‌گران با تجربه، هولدرهای بزرگ ارزهای دیجیتال و استخراج کننده‌های کلان گفته می‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌های Spiking این است که با استفاده از برنامه Certified Smart Trader (CST) می‌توانید در حوزه معاملات ارز‌های دیجیتال بیشتر بیاموزید.

برای مطالعه بیشتر مقاله بهترین استراتژی معاملاتی ارز دیجیتال 2023 را مطالعه کنید.

2- Coinmatics

Coinmatics یک پلتفرم تعاملات تحلیل بازار است که در سال 2018 طراحی شد. این سرویس روند کسب سود از بازار‌های رمز ارز را بسیار ساده می‌کند. تریدر ها، سرمایه گذاران و سازمان‌های مختلف می‌توانند در این پلتفرم با هم ارتباط داشته باشند و از استراتژی‌های یکدیگر استفاده کنند. Coinmatics دو نوع معاملات کپی را فراهم می‌کند: اتوماتیک و دستی.

در نوع اتوماتیک معامله‌گران یک تریدر حرفه‌ای را شناسایی و انتخاب می‌کنند و به صورت اتوماتیک معاملات این فرد برای آن ها کپی می‌شود. در نوع دستی کاربران باید معاملات تریدرهای حرفه‌ای را خودشان کپی کرده و فعال کنند.

3- eToro

eToro پلتفرمی است که به کاربران امکان اشتراک گذاری اطلاعات و فعالیت‌های تجاری را مانند یک شبکه اجتماعی فراهم می‌کند. این پلتفرم دارای ویژگی‌هایی مانند News Feed ،Copy Trading و حساب‌های آزمایشی است. ویژگی News Feed به کاربران اجازه می‌دهد معامله‌گران مورد علاقه خود را تماشا کنند و هر کدام از معاملاتشان را که خواستند به صورت دستی کپی کنند. در حالی که ویژگی Copy Trading به طور خودکار این معاملات را برای کاربران فعال می‌کند. حساب دمو و آزمایشی برای کاربران کاملا رایگان و نامحدود است و می‌توانند از تمام ویژگی‌های سوشال تریدینگ eToro استفاده کنند.

4- TradingView

TradingView یک فضای ابری بر بستر اینترنت است که ابزارهای مختلفی را برای معامله‌گران مبتنی و پیشرفته برای اشتراک گذاری ایده‌های معاملاتی فراهم می‌کند. از طریق تنظیمات این پلتفرم کاربران می‌توانند با سایر معامله‌گران در تعامل باشند و تریدرهای مورد نظر خود را پیدا کرده و از روی آن ها کپی کنند. ویژگی دیگر تریدینگ ویو این است که معامله‌گران پیشرفته می‌توانند در مورد شرایط فعلی بازار با یکدیگر مشورت کنند.  تریدر ها تحلیل‌های معاملاتی خود را در این پلتفرم منتشر می‌کنند تا دیگر معامله‌گر ها از آن استفاده کنند.

برای خرید اکانت تریدینگ ویو، می‌توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده کنید و در خواست خود را از طریق لینک زیر ثبت کنید.

خرید اکانت تریدینگ ویو

5- Covesting

Covesting یک پلتفرم مبتنی بر بلاکچین و قراردادهای هوشمند است که به سرمایه گذاران مبتدی امکان ارتباط با معامله‌گران حرفه‌ای را فراهم می‌کند تا بتوانند در بازار ارزهای دیجیتال کسب سود کنند. به این شکل که می‌توانید با کپی کردن استراتژی‌های معاملاتی تریدرهای حرفه‌ای در بازار رمز ارز، سود کنید. در این پلتفرم می‌توانید معامله‌گران حرفه‌ای ارز‌های دیجیتال را بر اساس استراتژی معاملاتی آن ها ببینید و بهترین آن ها را انتخاب کنید. قبل از این انتخاب، به استراتژی های معامله‌گر و تاریخچه معاملاتی او دسترسی پیدا می‌کنید. بنابراین باید مطابق با اهداف خود بهترین معامله‌گر را انتخاب کنید.

حرف آخر

پلتفرم‌های سوشال تریدینگ شرایطی را فراهم می‌کنند تا معامله‌گران مبتدی بتوانند به راحتی و بدون ترس از شکست در بازار فعالیت کنند و آموزش ببینند. ولی باید گفت که احتمال شکست از بین نمی‌رود ولی کمتر می‌شود. لازم به ذکر است که انتخاب یک تریدر حرفه‌ای در این پلتفرم ها نیازمند دقت زیادی است تا بهترین آن ها را انتخاب کنید. این پلتفرم ها، هم برای مبتدیان و هم برای معامله‌گران حرفه‌ای سود بخش است. در مقاله متوجه شدیم سوشال تریدینگ چیست و چه ویژگی‌هایی دارد. اگر شما هم Social Trading را امتحان کرده اید، تجربه‌ی خود را برای ما بنویسید.

سوشال تریدینگ (Social Trading) چیست؟
سرمایه گذاری در بازار‌های مالی مانند سهام، فارکس و ارز‌های دیجیتال نیازمند دانش و تجربه بالایی است. شما باید در اخبار مهم که بر دنیای تجارت تاثیر می‌گذارند، به روز...
5 از 3 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. سلام علی عزیز
    مقالت رو خوندم و خیلی عالی بود
    فقط یک سوال و اونم این که آیا ما ایرانی ها هم میتوانیم در این پلتفرم ها ثبت نام کرده و از سیستم کپی تریدینگ استفاده کنیم؟
    با تشکر

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی، بله این امکان برای کاربران ایرانی هم وجود دارد. برای خرید اشتراک در هر یک از اکانت‌های سوشال تریدنیگ، می‌توانید از خدمات ایرانیکارت استفاده نمایید و در پنل سایت درخواست خود را ثبت کنید.
      پایدار باشید
      ایرانیکارت

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گام به گام معامله اسپات در ارز دیجیتال
آموزش ترید ارز دیجیتال
آموزش گام به گام معامله اسپات در ارز دیجیتال
از زمان پیدایش بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال، شاهد رشد سریع و پذیرش گسترده صنعت کریپتو در جهان بوده‌ایم. بدین ترتیب، امروزه دارایی‌های دیجیتال در پرتفوی مدیران و...
تحلیل آنچین On-Chain چیست و چه کاربردی دارد؟
آموزش تحلیل فاندامنتال
تحلیل آنچین On-Chain چیست و چه کاربردی دارد؟
اگر بازار ارزهای دیجیتال را مانند یک ماشین در حال حرکت تصور کنیم، تحلیل و استراتژی‌ در نقش راهنمای راه یا همان گوگل مپ مشهور ظاهر می‌شود. همانند نقشه‌های راهنما،...
دامیننس چیست؟ بازار رمزارزها را زیرکانه تحلیل کنید
آموزش ارز دیجیتال
دامیننس چیست؟ بازار رمزارزها را زیرکانه تحلیل کنید
دامیننس Dominance یک معیار مهم برای درک موقعیت یک ارز دیجیتال در بازار است. دامیننس نسبت بین ارزش بازار یک رمز ارز خاص و کل ارزش بازار ارز دیجیتال است....