دانستنی های گیفت کارت

گیفت کارت ایکس باکس چیست + راهنمای خرید و مزایای استفاده

گیفت کارت ایکس باکس چیست + راهنمای خرید و مزایای استفاده

گیفت کارت ایکس باکس از محصولاتی است که برای کاربران کنسول XBox بسیار اهمیت دارد؛ خصوصا اگر ایرانی هستید. زیرا به دلیل وجود محدودیت‌ها و تحریم‌های موجود، برای دسترسی به بازی‌های اورجینال با مشکل مواجه شده و نمی‌توانید پرداخت ارزی انجام دهید و در نتیجه خرید بازی آملاین بدون استفاده از گیفت کارت و یا خرید اکانت غیرممکن می‌شود.

در سال‌های گذشته، تحریم‌ها بزرگ‌ترین مانع برای خرید اینترنتی از فروشگاه‌های مختلف مانند فروشگاه XBox بوده است؛ اما در حال حاضر راه‌های متفاوتی برای کنار زدن این مشکلات به وجود آمده‌اند که یکی از بهترین و به صرفه‌ترین آن‌ها خرید گیفت کارت ایکس باکس است. درواقع این کارت به شما کمک می‌کند تا بتوانید حساب خود را شارژ کرده و در نهایت بدون هیچ مشکل خاصی بازی‌های اورجینال را تهیه کرده و از تجربه آن‌ها لذت ببرید.

در این مقاله قصد داریم تا شما را با این کارت و مزایایی که استفاده از آن در اختیار شما می‌گذارد آشنا کرده و به تمامی سوالاتی که ممکن است در این زمینه برای شما ایجاد شود، پاسخ دهیم.

گیفت کارت ایکس باکس چیست؟

گیفت کارت چیست؟ این سوال عموما از سمت گیمرهایی مطرح می‌شود که به تازگی کنسول ایکس باکس خریده و اطلاعات زیادی در مورد نحوه خرید بازی‌ها ندارند. به طور کلی، پس از خرید این کنسول، کاربران می‌توانند با مراجعه به فروشگاه XBox، بازی‌های موردنظر خود را به شکل اصل و اورجینال خریداری کرده و از کیفیت بالای آن‌ها لذت ببرند.

درست است که این روند بسیار آسان بوده و به راحتی قابل انجام است اما گیمرهای ایرانی به دلیل مشکلاتی که برای پرداخت‌های ارزی دارند نمی‌توانند این روند را به همین سادگی پشت سر بگذارند. در چنین شرایطی یکی از بهترین راه‌های پیش روی شما، استفاده از گیفت کارت‌های ارائه شده توسط کمپانی مایکروسافت است که در مبالغ و اعتبارهای مختلف ارائه شده و شما می‌توانید براساس نیاز خود اکانت‌تان را شارژ کنید.

«موردی که در زمان خرید این کارت‌ها باید به آن دقت داشته باشید، ریجن و منطقه جغرافیای کارت‌هاست. به عبارتی دیگر در زمان خرید کارت‌ها باید در نظر یگرید که ریجن اکانت با کارت تطابق داشته باشد تا بتوانید بدون مشکل و چالش، بازی‌ها را خریداری کنید. در نتیجه حتما باید بدانید ریجن چیست و چه دلیلی برای اهمیت آن وجود دارد»

آشنایی با گیفت کارت ایکس باکس

انواع گیفت کارت Xbox

همانطور که پیش تر نیز عنوان کردیم، استفاده از گیفت کارت Xbox یکی از بهترین راه‌ها برای دسترسی به بازی‌های اصل و اورجینال است. در زمان خرید این کارت‌ها با چند مدل و نوع مواجه می‌شوید که به شما امکان می‌دهند تا خرید بازی را بر اساس سلیقه و نیاز خود انجام دهید. در ادامه انواع این کارت‌ها را با هم بررسی می‌کنیم تا در زمان خرید، انتخاب دقیق‌تری داشته باشید.

1. معرفی گیفت کارت معمولی

گیفت کارت معمولی یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین گیفت کارت‌های شرکت مایکروسافت است که معمولاً بیشتر گیمرها از آن استفاده می‌کنند. خرید این کارت‌ها به شما امکان خرید بازی و سرویس‌های مختلف ایکس باکس را می‌دهد. در واقع خرید گیفت کارت معمولی هیچ ویژگی منحصربه‌فردی نداشته و صرفاً برای خرید بازی ایکس باکس (بر اساس میزان اعتبار کارت) طراحی شده است.

2. آشنایی با گیفت کارت گیم پس

خرید گیفت کارت گیم پس ایکس باکس یکی از بهترین خریدهای پیش روی شماست. این گیفت کارت، یکی از بهترین‌های حوزه گیم است که دسترسی به بازی‌های سرویس گیم پس را برایتان فراهم می‌کند. نکته‌ای که در مورد این کارت‌ها باید به خاطر داشته باشید این است که این کارت‌ها به 2 شکل مختلف عرضه می‌شوند:

  • گیفت کارت گیم پس معمولی: طراحی برای استفاده از سرویس گیم پس؛ یعنی با خرید آن‌ها تنها می‌توانید به بازی‌ها و امکانات مختلف گیم پس دسترسی داشته باشید.
  • گیفت کارت گیم پس آلتیمیت: نسخه کامل‌تر و جذاب‌تر در مقایسه با سرویس گیم پس معمولی؛ در واقع می‌توان گفت که این سرویس ترکیبی از گیم پس کنسول و PC در کنار امکانات Live Gold و EA Play را به گیمرها ارائه می‌دهد. امکانات و خدمات بسیار عالی این کارت، تمام نیازهای شما را در حوزه گیم برطرف کرده و حتی امکان دسترسی به بازی‌های رایگان را هم فراهم می‌کند.

آشنایی با گیفت کارت گیم پس

3. گیفت کارت ایکس باکس لایو گلد چیست؟

گیفت کارت ایکس باکس لایو گلد یکی دیگر از کارت‌های محبوب و پرطرفدار مایکروسافت است که انواع بازی‌ها را در اختیار شما می‌گذارد. نکته بسیار مهمی که گیفت کارت لایو گلد را از سایر گیفت کارت‌ها و سرویس‌های بازی متمایز می‌کند، ارائه بازی‌های آنلاین به‌صورت لایو یا زنده است. در واقع اگر می‌خواهید بازی‌‌های لایو را به‌صورت چند نفره تجربه کنید، بهترین کار، خرید این کارت‌هاست.

«لازم به ذکر است که شما با خرید گیفت کارت گیم پس آلتیمیت، دیگر نیازی به خرید جداگانه سرویس لایو گلد ندارید. در واقع دارندگان گیم پس آلتیمیت می‌توانند به‌صورت رایگان از امکانات سرویس لایو نیز استفاده کنند.»

مزایای استفاده از سرویس گیفت کارت Xbox

حال که به طور کامل فهمیدید گیفت کارت ایکس باکس چیست و مدل‌های مختلف آن چه کاربردی دارند، باید با مزایای بسیار عالی آن آشنا شوید. برخلاف تصور اکثریت افراد، خرید این کارت‌ها تنها برای دسترسی به بازی‌های اورجینال نیست و خرید آن مزایای بی‌شمار دیگری نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. برخی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین این مزایا عبارتند از:

1. استفاده از خدمات تحریمی

تحریم‌ها و محدودیت‌های موجود برای کاربران ایرانی مهم‌ترین دلیل عدم دسترسی به بازی‌های اورجینال است. با اینکه روش‌های متفاوتی برای دور زدن این محدودیت‌ها وجود دارد اما خرید گیفت کارت ایکس باکس آسان‌ترین روش پیش روی شماست. با خرید این کارت و استفاده از اطلاعات آن می‌توانید حساب ایکس باکس خود را در مبالغ مختلف شارژ کنید. پس از این کار نیز تنها کافیست به فروشگاه XBox رفته و با پرداخت از شارژ حساب کاربری، به بازی‌های موردنظر خود با بهترین کیفیت دسترسی داشته باشید.

فروشگاه ایکس باکس

2. هدیه دادن به دوستان و نزدیکان

در بسیاری از موارد، خرید هدیه برای دوستان و آشنایان، مقداری سخت و چالش برانگیز می‌شود؛ در چنین شرایطی، اگر شخص موردنظر شما، گیمر حرفه‌ای باشد، خرید گیفت کارت ایکس باکس می‌تواند هدیه جذابی از سمت شما باشد. از آنجایی که این کارت‌ها در کنار امکان دسترسی به بازی‌های اورجینال، خدمات متفاوت دیگری را نیز در اختیار کاربر می‌گذارد، انگار چند هدیه مختلف را در قالب یک کارت ساده به دوستان و یا نزدیکان خود داده‌اید.

3. امکان خرید موسیقی، فیلم و انواع محتوا

نکته‌ای که عموما کاربران از آن غافل می‌مانند، وجود محتواهای متفاوتی مانند فیلم، موسیقی و… در سرویس‌های مایکروسافت است که با خرید گیفت کارت می‌توانید به آن‌ها نیز دسترسی داشته باشید. درست است که برخی از این محتواها پولی هستند و باید هزینه آن‌ها را از حساب خود بپردازید اما در سرویس‌های ایکس باکس محتواهای رایگان هم وجود دارند که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

4. فعال‌سازی ایکس باکس لایو گلد و سرویس‌های ویژه

ایکس باکس لایو گلد یکی از سرویس‌های پرطرفدار مایکروسافت است که امکان دسترسی به بازی‌های آنلاین و چندنفره را به کاربران می‌دهد. برای استفاده از قابلیت‌ها و مزایای این سرویس، باید ابتدا گیفت کارت XBox را خریداری کنید. پس از فعال‌سازی این سرویس نیز می‌توانید علاوه بر بازی‌های آنلاین از مزایای دیگری مانند تخفیف‌های ویژه، بازی‌های رایگان، ارتباط با دوستان، ارتباط با سایر گیمرها، فیلم، موسیقی و… بهره‌مند شوید.

5. استفاده از سرویس دسترسی EA (شرکت Electronic Arts)

شرکت Electronic Arts یکی از شرکت‌های معتبر حوزه گیم به شمار می‌آید که سرویس اشتراکی EA را برای دسترسی بهتر و آسان‌تر به بازی‌های آنلاین ارائه کرده است. هنگامی که شما گیفت کارت گیم پس آلتیمیت را خریداری کنید، تمام بازی‌های سرویس Electronic Arts نیز در اختیارتان قرار می‌گیرد.

استفاده از سرویس دسترسی EA با خرید گیفت کارت ایکس باکس

6. استفاده از فروش‌های ویژه مایکروسافت

شرکت‌ مایکروسافت در برخی از مواقع فروش ویژه برگزار کرده و محصولات مختلفی مانند بازی‌های آنلاین و لوازم جانبی را با قیمت‌های مناسب به فروش می‌رساند. در چنین شرایطی اگر حساب خود را به کمک گیفت کارت ایکس باکس شارژ کرده باشید، زمان کافی برای خرید خواهید داشت. توجه داشته باشید که فروش ویژه مایکروسافت در بازه زمانی کوتاهی تمام می‌شود؛ بنابراین باید گیفت کارت را در زمان مناسبی خریداری کنید تا بتوانید خریدهای خود را به‌موقع انجام دهید.

7. امکان پیش خرید بازی‌های کنسول با گیفت کارت ایکس باکس

برخی از بازی‌های ویدئویی آن‌قدر محبوب‌اند که گیمرهای سراسر جهان برای نسخه جدید آن‌ها لحظه‌شماری می‌کنند و شرکت‌های سازنده بازی از این علاقه بیش از حد استفاده می‌کنند و در برخی از مواقع بازی را پیش فروش می‌کنند. درصورتی‌که قصد پیش خرید بازی را داشته باشید، به کمک گیفت کارت ایکس باکس می‌توانید به هدف خود برسید.

8. خرید آسان امکانات درون بازی

در بسیاری از مواقع برای اینکه بازی‌های آنلاین را به بهترین شکل ممکن انجام دهید، باید به یک‌سری تجهیزات خاص دسترسی داشته باشید. معمولاً شرکت‌های سازنده بازی این امکانات را به‌صورت جداگانه در اختیارتان قرار می‌دهند تا با خرید آن‌ها بتوانید مراحل مختلف را آسان‌تر رد کنید. اگر به انجام این بازی‌ها علاقه دارید و می‌خواهید تمام امکانات و تجهیزات آن را در اختیار داشته باشید، باید با استفاده از گیفت کارت ایکس باکس خرید درون برنامه‌ای را انجام دهید.

خرید آسان امکانات درون بازی

آموزش استفاده از گیفت کارت Xbox

در ادامه پاسخ به سوال گیفت کارت ایکس باکس چیست، باید نحوه استفاده از آن را بررسی کنیم تا بتوانید به درستی از تمام مزایای آن بهره ببرید. برای استفاده از گیفت کارت ایکس باکس کافیست مراحل زیر را به ترتیب پیش ببرید:

  1. ورود به وب‌سایت Microsoft: اگر قبلاً در این سایت حساب کاربری ساخته‌اید، کافیست ایمیل، شماره موبایل یا نام کاربری اسکایپ خود را وارد کنید. اگر هنوز حساب کاربری ندارید، باید با انتخاب گزینه Create one یک حساب جدید بسازید.
  2. فعال سازی کارت: در این مرحله باید بخش Microsoft Store را در سمت چپ انتخاب کرده و سپس روی Redeem a Code بزنید.
  3. ورود اطلاعات: بعد از انتخاب ردیم، باید کد منحصربه‌فرد روی گیفت کارت را وارد کنید.
  4. خرید بازی‌ها: در مرحله آخر هنگامی که کد کارت را وارد کردید، حساب کاربری شما به‌اندازه اعتبار گیفت کارت شارژ می‌شود. بعد از شارژ حساب کاربری، می‌توانید بازی‌های دلخواه خود را دانلود و بر روی کنسول خود نصب کنید.

آموزش استفاده در کنسول

برای فعال‌سازی گیفت کارت ایکس باکس، می‌توانید از کنسول هم استفاده کنید. برای انجام این کار باید مراحل زیر را به ترتیب طی کنید.

  1. ورود به کنسول Xbox شده و انتخاب گزینه Home
  2. دکمه RB را 4 بار فشار داده و سپس تب Store را انتخاب کنید.
  3. بعد از انتخاب Store، روی redeem a code بزنید.
  4. در این مرحله باید کد 25 رقمی گیفت کارت خود را وارد کرده و سپس دکمه Menu را فشار دهید. بعد از انجام تمام این مراحل، می‌توانید خریدهای خود را انجام دهید.

نحوه خرید گیفت کارت ایکس باکس از ایرانیکارت

آخرین موضوعی که در معرفی گیفت کارت ایکس باکس به آن می‌پردازیم، نحوه خرید آن از شرکت‌های معتبر است. ازآنجایی‌که نمایندگی مایکروسافت به دلیل تحریم‌ها از ایران پشتیبانی نمی‌کند، باید گیفت کارت را از طریق شرکت‌های واسطه معتبر خریداری کنید.

ایرانیکارت به‌عنوان یکی از شرکت‌های معتبر و باسابقه، امکان خرید انواع گیفت کارت ایکس باکس را فراهم کرده است. برای انجام این کار، باید به سایت ایرانیکارت رفته و از قسمت خدمات، گزینه گیفت کارت را انتخاب کنید. در این لیست انواع گیفت کارت‌های ایکس باکس وجود دارند که با کلیک بر روی آن‌ها، فرایند خرید (انتخاب اعتبار، ریجن و…) آغاز می‌شود.

سخن پایانی

گیفت کارت ایکس باکس چیست؟ گیفت کارت یک کارت اعتباری است که با استفاده از آن می‌توانید حساب مایکروسافت خود را شارژ کرده و به‌راحتی بازی‌های اورجینال را بخرید. در این مطلب معرفی گیفت کارت ایکس باکس را به طور کامل انجام دادیم تا بیشتر از پیش با مدل‌های مختلف گیفت کارت ایکس باکس، مزایا و نحوه استفاده از آن آشنا شوید. اگر همچنان درباره خرید گیفت کارت ایکس باکس سوالی دارید، از طریق بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشیم.

سوالات متداول
مشاوره رایگان

بله؛ باید ریجن گیفت کارت با ریجن حساب کاربری شما تطابق داشته باشد تا بتوانید از مزایای آن بهره‌مند شوید.

گیفت کارت ایکس باکس چیست + راهنمای خرید و مزایای استفاده
گیفت کارت ایکس باکس از محصولاتی است که برای کاربران کنسول XBox بسیار اهمیت دارد؛ خصوصا اگر ایرانی هستید. زیرا به دلیل وجود محدودیت‌ها و تحریم‌های موجود، برای دسترسی به...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. سلام وقت بخیر گیفت کارت با ریجن های مختلف هم دارید؟؟؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  2. من میخوام pes2021 روی ایکس باکس سری اس انلاینم نصب کنم اما وقتی میرم داخل استور ماکروسافت ایکس باکس و عبارت pes2021 رو سرچ می کنم روش نوشته بطور جداگانه خریداری چجوری می تونم بخرمش لطفا کمکم کند خواهش میکن ازتون🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • با سلام و عرض ادب
      کاربر گرامی، شما می‌توانید در پنل سایت ایرانیکارت تیکت ارسال فرمایید تا بر روی اکانت xbox شما خریداری انجام شود.
      پایدار باشید
      ایرانیکارت

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
تفاوت گیفت کارت های پلی استیشن
دانستنی های گیفت کارت
تفاوت گیفت کارت های پلی استیشن
گیفت کارت پلی استیشن از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین کارت‌های هدیه موجود در بازار است که با استفاده از آن می‌توانید انواع بازی جذاب و هیجان انگیز را خریداری کنید. همچنین...
تفاوت گیفت کارت اپل امریکا و کانادا چیست؟
دانستنی های گیفت کارت
تفاوت گیفت کارت اپل امریکا و کانادا چیست؟
اگر شما هم دارای یک محصول اپل مثل گوشی هوشمند یا یک سیستم مک هستید، حتما پیش آمده که برای استفاده از سرویس‌ها و خدمات آن لازم باشد از گیفت...
چگونه گیفت کارت بخریم؟
دانستنی های گیفت کارت
چگونه گیفت کارت بخریم؟
شاید بخواهید برای خرید از آمازون و یا هر سایت خارجی اقدام کرده یا تمایل داشته باشید از طریق اپلیکیشن اسپاتیفای به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید. همچنین ممکن...