دانستنی های گیفت کارت

گیم پس آلتیمیت چیست؟ سرویسی ضروری برای کاربران ایکس باکس

گیم پس آلتیمیت  چیست؟ سرویسی ضروری برای کاربران ایکس باکس

گیم پس آلتیمیت یکی از مهم‌ترین خدمات مایکروسافت است که باعث ایجاد تغییرات مثبت بسیار زیادی در دنیای گیم و سرگرمی شده است. چه بازیکن حرفه‌ای باشید چه تازه‌کار، می‌توانید از این اشتراک‌ها استفاده کرده و تجربه‌های جدید جذابی را تجربه کنید. البته که کاربران ایرانی برای استفاده از خدمات این سرویس باید نسبت به خرید گیفت کارت گیم پس در این مقاله می‌خواهیم بررسی کنیم گیم پس آلتیمیت چیست و استفاده از آن چه مزایا و معایبی به همراه دارد؛ با ما همراه باشید.

گیم پس آلتیمیت چیست؟

برای اولین بار در سال 2017 بود که شرکت معتبر مایکروسافت سرویس Game Pass for Console را در اختیار گیمرها قرار داده و یک سال بعد یعنی در سال 2018، سرویس جدید خود گیم پس آلتیمیت را عرضه کرد تا دارندگان کنسول ایکس باکس وان و سایر مدل‌های ایکس باکس بتوانند از امکانات ویژه آن استفاده کنند.

«شرکت مایکروسافت امکان استفاده از گیم پس آلتیمیت را برای ویندوز 10 هم ارائه کرده است تا گیمرها بتوانند از بازی‌های این سرویس برای pc استفاده کنند.»

این سرویس، دسترسی به 450 بازی مختلف را برای کنسول‌های ایکس باکس (Xbox Series X/S) و کامپیوتر (pc) فراهم کرده است. البته این کمپانی اشتراک‌ها و سرویس‌های دیگری نیز دارد که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به گیم پس پی سی (PC)، گیم پس کور (Core) و گیم پس کنسول (Console) اشاره کرد که هر یک از آن‌ها نیز به‌تنهایی بازی‌ها و امکانات خاصی را به گیمرها ارائه می‌کنند.

«لازم به ذکر است که گیمرهایی که اشتراک گیم پس آلتیمیت را خریداری می‌کنند، علاوه بر بازی‌های متنوع و خدمات Xbox Live Gold، به بازی‌های ابری و EA Play هم دسترسی پیدا می‌کنند.»

معرفی گیم پس آلتیمیت

بررسی مزایای Game Pass Ultimate

در ادامه معرفی game pass ultimate می‌خواهیم شما را با مزایای متفاوت و منحصر به فرد آن آشنا کنیم؛مواردی که باعث شده‌اند روزبه‌روز محبوبیت این سرویس افزایش پیدا کرده و کاربران بیشتری از آن استفاده کنند:

  • ارائه 100 بازی رایگان برای گیمرها
  • برخورداری از DLC و محتوای رایگان (برخلاف گیم پس معمولی)
  • دسترسی کامل به Xbox Live Gold، بازی‌های ابری و EA Play
  • ارائه بیش از 240 بازی محبوب و پرطرفدار برای دارندگان کنسول ایکس باکس و pc
  • دسترسی به انواع بازی‌های عناوین Xbox Game Studios و Bethesda در روز عرضه آن‌ها
  • عرضه بازی‌های جدید طبق برنامه و اصول مایکروسافت (برخلاف سال 2023 که اوضاع مقداری تغییر کرده بود.)

معایب گیم پس

برای اینکه بهتر بفهمید گیم پس آلتیمیت چیست و درک بهتری درباره آن کسب کنید، باید با معایب آن نیز آشنا شوید. درست است که این سرویس مزایای جذابی را در اختیار کاربران خود می‌گذارد اما با این حال، مواردی نیز وجود دارند که ممکن است نحوه استفاده شما را تحت تاثیر بگذارند.

  • قیمت بالاتر نسبت به سرویس‌های دیگر
  • قرار داشتن بازی‌های ابری در مرحله ابری
  • نیاز به بروزرسانی ویندوز به صورت دائمی برای اجرای بازی‌ها
  • محدود بودن جریان این سرویس به 1080p با سرعت 60 فریم در ثانیه

معایب گیم پس

محبوب‌ترین بازی‌های سرویس گیم پس آلتیمیت

در سرویس گیم پس آلتیمیت بازی‌های مختلفی وجود دارند که برخی از آن‌ها محبوبیت بیشتری دارند. بازی Forza Horizon 5 یکی از این بازی‌های محبوب است که هیجان مسابقات آن، گیمرها را هیجان‌زده می‌کند. همچنین بازی Doom Eternal در سبک تیراندازی اول شخص و بازی Gears 5 در سبک تیراندازی سوم شخص توانسته‌اند محبوبیت بسیار زیادی در میان بازی‌های این سرویس به دست بیاورند.

1. بازی‌های انحصاری مایکروسافت

برخی از بازی‌های محبوب سرویس گیم پس آلتیمیت انحصاری مایکروسافت‌اند؛ به همین دلیل دسترسی به جدیدترین نسخه آن‌ها برای کاربارن آسان‌تر است. علاوه بازی مشهور Forza Horizon 5 و بازی مهیج Gears 5، بازی‌های دیگری هم انحصاری این کمپانی‌اند که موارد زیر مهم‌ترین آن‌ها به شمار می‌آیند:

  • سری بازی‌های Ori در ژانر اکشن ماجراجویی
  • بازی Halo Infinite در ژانر تیراندازی اول شخص
  • بازی Flight Simulator به‌عنوان بهترین بازی شبیه‌ساز پرواز
  • مجموعه فرانچایز Gears of War در ژانر تیراندازی سوم شخص

2. بازی‌های EA Play

EA Play یکی دیگر از سرویس‌های اشتراک بازی به شمار می‌آید که توسط شرکت الکترونیک آرتز توسعه‌ یافته است. با خرید اشتراک گیم پس آلتیمیت می‌توانید به بازی‌های مختلف این سرویس هم دسترسی داشته باشید. بازی FIFA 23 یکی از بازی‌های بسیار عالی EA Play است که در game pass ultimate به آن دسترسی خواهید داشت.

همچنین بازی Madden NFL 23 یکی دیگر از بازی‌های محبوب و پرطرفدار EA Play در سبک فوتبال آمریکایی است که می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. از دیگر بازی‌های آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • UFC
  • Grid
  • FIFA
  • DIRT 5
  • Battlefield
  • It Takes Two
  • Battlefield 2042
  • Mass Effect Legendary Edition
  • STAR WARS Jedi: Fallen Order
  • Need for Speed Hot Pursuit Remastered

بازی‌های EA Play

3. بازی‌های مستقل

در گیم پس آلتیمیت بازی‌های مستقلی نیز وجود دارند که محبوبیت زیادی در میان گیمرها به دست آورده‌اند؛ مهم‌ترین بازی‌های مستقل عبارت‌اند از:

  • بازی Celeste در سبک سکوبازی
  • بازی Hades در سبک نقش‌آفرینی اکشن
  • بازی Stardew Valley در سبک شبیه‌سازی مزرعه‌داری

راه‌اندازی سرویس گیم پس ایکس باکس

حال که به طور کامل فهمیدید گیم پس آلتیمیت چیست و چه بازی‌های مشهوری را به شما ارائه می‌کند، باید نحوه راه‌اندازی آن را یاد بگیرید. برای خرید و راه‌اندازی این سرویس، روش‌های مختلفی وجود دارند که خرید گیفت کارت گیم پس یکی از بهترین و راحت‌ترین آن‌ها به شمار می‌آید.

با خرید این کارت، کافیست کد 25 رقمی را دریافت کرده و در کنسول ایکس باکس وارد بخش استور شوید. در مرحله بعد کد مورد نظر را در قسمت Use a Code وارد کرده و در بخش تنظیمات، گزینه Payment & Billing را بزنید. بعد از اینکه در کادر سوم (از سمت چپ)، شارژ حسابتان را بررسی کردید، خواهید دید که حسابتان شارژ شده است. حال باید به قسمت فروشگاه برگردید و خریدهای خود را انجام دهید.

راه اندازی سرویس

نحوه خرید گیفت کارت گیم پس

می‌دانید گیفت کارت گیم پس ایکس باکس چیست و برای خرید آن باید چه اقداماتی انجام دهید؟ برای خرید این کارت، باید ابتدا ریجن کارت را با ریجن خود تطبیق داده و بعد از اطمینان از نوع ریجن و مبلغ آن، خرید خود را نهایی کنید. نکته مهمی که باید به آن توجه داشت باشید، خرید گیفت کارت از فروشگاه‌ها و شرکت‌های معتبر است؛ امروزه شرکت‌های مختلفی این کارت‌ها را ارائه می‌کنند که ایرانیکارت بهترین و معتبرترین آن‌ها به شمار می‌آید. برای خرید انواع گیفت کارت گیم پس کافیست به سایت ایرانیکارت مراجعه کنید.

انواع ظرفیت Game Pass Ultimate در هنگام خرید

هنگام خرید Game Pass Ultimate باید بدانید که امکان خرید ظرفیت‌های مختلف برایتان فراهم شده است که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

  • ظرفیت هوم: اکانت روی کنسول شما Home می‌شود.
  • ظرفیت کامل: این اکانت برای دو دستگاه مناسب است.
  • ظرفیت سوئیچ یا غیر هوم: شما به‌صورت سوئیچ از گیم پس استفاده می‌کنید.

تفاوت گیم پس و گیم پس آلتیمیت چیست؟

در این قسمت از معرفی گیم پس آلتیمیت به مقایسه آن با گیم پس معمولی می‌رسیم، این نوع از گیم پس‌ها تفاوت‌های خاصی دارند که در جدول زیر مهم‌ترین آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

تفاوت‌ها گیم پس آلتیمیت گیم پس معمولی
دسترسی به محتوا دسترسی به بازی‌های گیم پس و بازی‌های Xbox Live Gold فقط دسترسی به بازی‌های گیم پس
قابلیت‌های آنلاین امکان بازی آنلاین و عضویت در Xbox Live Gold امکان بازی آنلاین
پلتفرم‌های پشتیبانی شده دسترسی کامل به گیمرها در Xbox و PC روی Xbox One و Xbox Series X/S در دسترس است. همچنین بعضی از بازی‌ها در PC نیز قابل‌اجرا هستند.
بازی‌ها دسترسی به Xbox و PC و همچنین جدیدترین بازی‌های شرکت مایکروسافت به طور مستقیم دسترسی به بازی‌های Xbox و PC
قیمت قیمت بالاتر

قیمت پایین‌تر

سخن پایانی

بیشتر گیمرها با این سوال مواجه می‌شوند که گیم پس آلتیمیت چیست و چه مزایایی دارد؛ در این مطلب به طور کامل گیم پس آلتیمیت را به همراه مزایا و معایب مورد بررسی قرار دادیم و معروف‌ترین بازی‌های آن را به همراه نحوه راه‌اندازی سرویس بیان کردیم. همچنین در نهایت این سرویس را با گیم پس عادی مقایسه کردیم تا بیشتر از پیش با آن آشنا شوید. اگر همچنان درباره گیم پس آلتیمیت سؤال خاصی دارید، از طریق بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
تفاوت گیفت کارت های پلی استیشن
دانستنی های گیفت کارت
تفاوت گیفت کارت های پلی استیشن
گیفت کارت پلی استیشن از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین کارت‌های هدیه موجود در بازار است که با استفاده از آن می‌توانید انواع بازی جذاب و هیجان انگیز را خریداری کنید. همچنین...
تفاوت گیفت کارت اپل امریکا و کانادا چیست؟
دانستنی های گیفت کارت
تفاوت گیفت کارت اپل امریکا و کانادا چیست؟
اگر شما هم دارای یک محصول اپل مثل گوشی هوشمند یا یک سیستم مک هستید، حتما پیش آمده که برای استفاده از سرویس‌ها و خدمات آن لازم باشد از گیفت...
چگونه گیفت کارت بخریم؟
دانستنی های گیفت کارت
چگونه گیفت کارت بخریم؟
شاید بخواهید برای خرید از آمازون و یا هر سایت خارجی اقدام کرده یا تمایل داشته باشید از طریق اپلیکیشن اسپاتیفای به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید. همچنین ممکن...