دانستنی های گیفت کارت

ea play چیست؟ آشنایی با تفاوت سرویس EA Play با EA Play Pro

ea play چیست؟ آشنایی با تفاوت سرویس EA Play با EA Play Pro

ea play چیست و چه کاربردی دارد؟ ea play یک سرویس اشتراک بازی است که بهترین بازی‌های آنلاین را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در واقع سال 2014 بود که شرکت EA توانست سرویس اشتراک بازی خود را با نام EA Play (که قبلاً EA Access نامیده می‌شد) راه‌اندازی کند، این سرویس به بازیکنان امکان دسترسی به طیف گسترده‌ای از بازی‌ها و همچنین امتیازات و خدمات متنوع را می‌دهد.البته کاربران ایرانی برای اینکه بتوانند به خوبی و بدون مشکل از این سرویس و خدمات آن استفاده کنند، باید حتما نسبت به خرید گیفت کارت EA Play اقدام کنند.

اگر می‌خواهید از این سرویس جذاب استفاده کنید و نحوه دسترسی به خدمات آن را بدانید، قبل از هر کاری باید اطلاعات دقیقی درباره آن به دست بیاورید. در ادامه با ما همراه باشید تا به شما بگوییم که ea play چیست و چه ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد. همچنین در نهایت نحوه دسترسی به بازی‌های این سرویس و تفاوت آن با سرویس EA Play Pro را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

EA Play چیست؟

چه مبتدی باشید چه حرفه‌ای، در ابتدا باید بدانید که EA Play چیست و چه خدماتی در اختیار شما می‌گذارد. به بیانی ساده، EA Play یک سرویس اشتراک بازی‌های ویدئویی آنلاین است که توسط شرکت معتبر الکترونیک آرتز ارائه شده و روی کنسول‌های PS5، PS4، Xbox One و کامپیوتر قابل استفاده است.

این سرویس که قبلاً با نام‌های EA Access و Origin Access شناخته می‌شد، علاوه بر بازی‌های آنلاین محبوب و مشهور، خدمات و امکانات دیگری را به شما ارائه می‌کند تا اوج لذت و هیجان را تجربه کنید. برای مثال، برای خرید بازی‌های جدید و یا پیش خرید آن‌ها، 10٪ تخفیف در اختیار شما قرار می‌گیرد. همچنین می‌توانید به عناوین جدید EA مانند سری بازی Trials دسترسی داشته و حتی آن‌ها را تا 10 ساعت بدون خرید بازی کنید؛ البته باز هم با خرید گیفت کارت.

آشنایی با EA Play

تاریخچه EA Play

در یک دهه گذشته سرویس‌های اشتراکی، محبوبیت زیادی در میان کاربران پیدا کردند و بیشتر شرکت‌ها توانستند سرویس اشتراکی مختص خود را راه‌اندازی کنند. در همین راستا، این سرویس‌ها در نسل هشتم بازی‌های ویدئویی با قدرت زیادی وارد شدند که شرکت الکترونیک آرتز با ارائه ea play خود را به‌عنوان یکی از پیشگامان معرفی کرد.

شرکت الکترونیک آرتز در سال 2014 سرویس اشتراکی EA Access را به‌صورت آزمایشی برای Xbox One راه‌اندازی کرد تا گیمرها بتوانند به‌صورت آنلاین به بازی‌های مختلف دسترسی داشته باشند. البته باید بدانید که این شرکت بعد از مدت کوتاهی اسم پلتفرم خود را به Origin Access و سپس ea play تغییر داد؛ در واقع این سرویس، ترکیبی از EA Access و Origin Access است.

دو سال بعد یعنی در سال 2016، شرکت الکترونیک آرتز تصمیم گرفت که Origin Access را به پلتفرم‌های PC و لانچر اوریجین بیاورد تا کاربران PC هم بتوانند از قابلیت‌های آن استفاده کنند. زمانیکه شرکت الکترونیک آرتز پیشرفت پلتفرم خود را مشاهده کرد، امکان استفاده از آن را برای کنسول پلی استیشن 4 و سایر کنسول‌های بازی از جمله پلی استیشن 5، ایکس باکس سری اس و ایکس باکس سری ایکس فراهم کرد.

ویژگی‌های سرویس EA Play چیست؟

حال که تا حد زیادی فهمیدید اشتراک ea play چیست، باید با ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن آشنا شوید. در واقع ویژگی‌های برجسته این پلتفرم به قدری جذاب بودند که توجه گیمرهای سراسر جهان را به طرف خود جلب کرد. تعداد ویژگی‌ها و مزایای این سرویس اشتراکی بسیار زیاد است، اما مواردی که در ادامه معرفی می‌کنیم، مهم‌ترین و اصلی‌ترین آن‌ها به شمار می‌آیند:

  • دریافت توکن‌های XP برای FIFA 22 Ultimate Team به‌عنوان جایزه: سرویس ea play جوایز و تخفیف‌های خاصی را برای کاربران خود در نظر گرفته است. یکی از این جوایز مهم و بسیار محبوب، توکن‌های XP برای FIFA 22 Ultimate Team هستند.
  • دسترسی به نسخه‌های پیش از موعود: شما می‌توانید نسخه‌هایی که هنوز منتشر نشده‌اند را برای 10 ساعت به‌صورت آزمایشی انجام دهید. پس از اینکه 10 ساعت شما تمام شد، باید بازی را خریداری کرده و یا منتظر بمانید تا به فهرست The Playlist اضافه شود.
  • لیست Play: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اشتراک ea play، بهره‌‌مندی از بازی‌های EA در The Play List (قبلاً The Vault نامیده می‌شد) است. در واقع شما با انتخاب این پلتفرم می‌توانید حدود 50 تا 60 بازی مختلف را در اختیار گرفته و از انجام تمامی آن‌ها لذت ببرید؛ البته روزبه‌روز به تعداد این بازی‌ها اضافه می‌شود.
  • دسترسی به محتوای Ultimate Team: همان‌طور که گفتیم، سرویس ea play به شما اجازه می‌دهد تا بازی جدید را به مدت 10 ساعت آزمایش کنید. توجه داشته باشید که این دسترسی شامل محتوای Ultimate Team هم خواهد بود. در واقع شما در طول این مدت زمان می‌توانید یک بازی جدید را به طور کامل و با تمام امکانات تجربه کنید.
  • عضویت EA Play Pro: با عضویت در EA Play Pro می‌توانید به بازی‌های بیشتری دسترسی داشته باشید. تعداد بازی‌های این بخش بسیار زیادند، اما باید بدانید که تمامی آن‌ها متعلق به شرکت EA نیستند. بسیاری از بازی‌های این بخش از جمله Star Wars : Knights of the Old Republic، The Surge 2 و Limbo متعلق به سایر شرکت‌های سازنده هستند.
  • امکان دسترسی 10 ساعته به آخرین نسخه‌ها: یکی دیگر از بهترین ویژگی‌های این پلتفرم، امکان دسترسی آزمایشی به بازی‌های مختلف است. در واقع شما به‌عنوان اعضای این سرویس، می‌توانید برای 10 ساعت به‌صورت آزمایشی آخرین نسخه بازی‌ها را انجام دهید.

آشنایی با مزایا و ویژگی‌ها

EA Play روی چه پلتفرم‌هایی در دسترس است؟

در ادامه پاسخگویی به سؤال ea play چیست، به یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش‌های آن می‌رسیم. معمولاً بیشتر افراد با این سؤال مواجه می‌شوند که این سرویس، برای چه پلتفرم‌هایی در دسترس است؟ EA Play در ابتدا برای کنسول ایکس باکس وان ارائه شد، اما بعد از اینکه موفقیت آن تمام کشورهای دنیا را فرا گرفت، شرایط لازم برای دسترسی سایر گیمرها و کنسول‌های بازی فراهم شد.

در حال حاضر نیز علاوه بر ایکس باکس وان، برای کنسول‌های معتبر شرکت سونی از جمله پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 هم ارائه شده است. همچنین سایر مدل‌های ایکس باکس از جمله ایکس باکس سری ایکس/ اس و پی سی هم می‌توانند از آن استفاده کنند.

هزینه اشتراک برای عضویت در سرویس

معمولاً هنگامی که افراد با پلتفرم EA Play آشنا می‌شوند، میزان هزینه اشتراک ماهیانه یا سالیانه آن به یک سوال مهم تبدیل می‌شود. نکته بسیار مهمی که باید درباره هزینه اشتراک آن بدانید، ارزان بودن اشتراک سالیانه آن است. یعنی اگر اشتراک سالیانه خریداری کنید، هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد. به‌طورکلی هزینه اشتراک ماهیانه در کنسول‌های ایکس باکس، پلی استیشن و پی سی ماهانه 4.99 دلار/3.99 یورو/3.99 پوند است. همچنین برای اشتراک سالیانه آن‌ها باید 29.99 دلار/24.99 یورو و 19.99 پوند بپردازید.

با عرضه کنسول‌های نسل نهم، امکان استفاده از این سرویس در پلتفرم گیم پس آلتیمیت به وجود آمد؛ به طوریکه می‌توان از تجربه 200 بازی مختلف در کنسول‌های ایکس باکس وان، ایکس باکس 360، ایکس باکس اورجینال و برخی از بازی‌های ایکس باکس سری ایکس یا اس را به همراه سرویس EA Play لذت برد.

اگر بخواهید از سرویس ارتقا یافته EA Play Pro برای پی سی استفاده کنید، طبیعتا هزینه ماهیانه و سالانه شما بالا خواهد رفت. هزینه ماهیانه EA Play Pro حدود 19.99 دلار/14.99 یورو/14.99 پوند و هزینه سالیانه آن معادل 99.99 دلار/99.99 یورو، 89.99 پوند است.

هزینه اشتراک برای عضویت

گیفت کارت EA Play

گیفت کارت چیست؟ چرا باید از گیفت کارت ea play استفاده کنیم؟ با اینکه استفاده از این پلتفرم بسیار آسان است، اما تحریم‌های آمریکا علیه ایران باعث می‌شود که گیمرهای ایرانی نتوانند عملیات خرید بازی و سایر امکانات را با کارت خود انجام دهند.

برای اینکه بتوانید تحریم‌ها را دور بزنید و به‌سادگی خدمات ea play را خریداری کنید، استفاده از گیفت کارت لازم و ضروری است. در واقع این کارت، یکی از روش‌های بسیار عالی برای شارژ اکانت و خرید انواع بازی‌ها، فیلم، موسیقی و… به شمار می‌آید.

گیفت کارت ea play توسط شرکت‌های واسطه معتبر مانند ایرانیکارت با اعتبارهای مختلفی ارائه می‌شود که شما بر حسب نیاز خود بهترین گزینه را خریداری می‌کنید. هریک از این کارت‌ها اطلاعات خاص خود را دارند که به وسیله آن‌ها می‌توانید حساب خود را شارژ کنید.

«البته باید دقت داشته باشید که ریجن گیفت کارت با ریجن شما مطابقت داشته باشد.»

فرق بین سرویس EA Play با EA Play Pro چیست؟

همان‌طور که گفتیم، شرکت الکترونیک آرتز نسخه ارتقا یافته EA Play را با اسم EA Play Pro برای کاربران پی سی عرضه کرد. با اینکه هر دوی این پلتفرم‌ها دسترسی گیمرها به بازی‌های آنلاین را فراهم می‌کنند، اما در موارد مختلفی با هم تفاوت دارند. موارد زیر مهم‌ترین تفاوت‌های این دو سرویس محسوب می‌شوند:

  • بیشتر بودن مزایا و امکانات EA Play Pro به نسبت EA Play
  • نیاز به پرداخت هزینه بیشتر برای استفاده از نسخه EA Play Pro
  • عدم وجود محدودیت زمانی برای انجام بازی‌ها در نسخه EA Play Pro و امکان انجام بازی‌ها از زمان عرضه تا اتمام اشتراک
  • دسترسی به آیتم‌های مختلف مانند سیزن‌پس‌ها، محتوای اختصاصی و اضافی و نسخه‌ دیلاکس بازی‌ها در صورت خرید اشتراک EA Play Pro

فرق بین سرویس EA Play با EA Play Pro

بازی‌های سرویس EA Play کدام‌ها هستند؟

بدون شک شرکت الکترونیک آرتز یکی از بهترین شرکت‌های حوزه گیم به شمار می‌آید که بازی‌های محبوبی را به بازار عرضه کرده است. اگر فهرست The Play List را بررسی کنید، بازی‌های مختلفی را مشاهده خواهید کرد که بیشتر آن‌ها متعلق به الکترونیک آرتز هستند. البته باید بدانید که به دلیل برخورداری از قابلیت Backward Compatibility، کنسول‌های ایکس باکس وان، سری ایکس و اس مایکروسافت از بازی‌های قدیمی‌تر هم برخوردار هستند. مواردی که در ادامه معرفی می‌کنیم، مهم‌ترین و مشهورترین بازی‌های این پلتفرم هستند:

  • Lost in Random
  • Madden NFL 22
  • F1 2022
  • Knockout City
  • Mass Effect Legendary Edition
  • It Takes Two
  • Star Wars Jedi: Fallen Order
  • The Sims 4
  • بتلفیلد
  • مجموعه کراسیس
  • مجموعه دد اسپیس
  • فیفا 20
  • تایتان فال

سخن پایانی

به‌طورکلی ea play یک پلتفرم بازی آنلاین است که توسط شرکت معتبر الکترونیک آرتز برای کنسول‌های ایکس باکس وان، ایکس باکس سری اس و ایکس، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5 و پی سی عرضه کرده است. شما با خرید اشتراک این سرویس می‌توانید به انواع بازی‌های آنلاین و سایر خدمات دیگر دسترسی داشته باشید.

در این مطلب به شما گفتیم که ea play چیست و استفاده از آن شما را با چه ویژگی‌ها و مزایایی مواجه می‌کند. همچنین اطلاعات کاملی درباره هزینه‌های خرید اشتراک ارائه کردیم و مهم‌ترین تفاوت‌های ea play با EA Play Pro را مورد بررسی قرار دادیم.

سؤالات متداول
Request for Quote

سرویس EA Play و EA Access هیچ تفاوتی باهم ندارند، شرکت الکترونیک ابتدا اسم EA Access را برای پلتفرم خود انتخاب کرد و سپس آن را به EA Play تغییر داد.

بله؛ بازی FIFA 21 از جمله بازی‌های رایگان این سرویس به شمار می‌آیند.

بله؛ سرویس EA Play برای پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 در دسترس است.

خیر؛ تمام سیوهای شما روی دستگاه یا کلود خواهد ماند.

خیر؛ بدون داشتن اکانت پلاس هم می‌توانید از خدمات EA Play استفاده کنید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
تفاوت گیفت کارت های پلی استیشن
دانستنی های گیفت کارت
تفاوت گیفت کارت های پلی استیشن
گیفت کارت پلی استیشن از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین کارت‌های هدیه موجود در بازار است که با استفاده از آن می‌توانید انواع بازی جذاب و هیجان انگیز را خریداری کنید. همچنین...
تفاوت گیفت کارت اپل امریکا و کانادا چیست؟
دانستنی های گیفت کارت
تفاوت گیفت کارت اپل امریکا و کانادا چیست؟
اگر شما هم دارای یک محصول اپل مثل گوشی هوشمند یا یک سیستم مک هستید، حتما پیش آمده که برای استفاده از سرویس‌ها و خدمات آن لازم باشد از گیفت...
چگونه گیفت کارت بخریم؟
دانستنی های گیفت کارت
چگونه گیفت کارت بخریم؟
شاید بخواهید برای خرید از آمازون و یا هر سایت خارجی اقدام کرده یا تمایل داشته باشید از طریق اپلیکیشن اسپاتیفای به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید. همچنین ممکن...