دانستنی های گیفت کارت

آموزش تغییر ریجن استیم به‌صورت کاملا کاربردی

آموزش تغییر ریجن استیم به‌صورت کاملا کاربردی

تغییر ریجن استیم چه کاربردی دارد و چگونه انجام می‌شود؟ اگر از آن دسته گیمرهای حرفه‌ای هستید که می‌خواهید بازی‌های مورد علاقه خود را از پلتفرم استیم خریداری کنید، قطعاً با چنین سوالاتی مواجه می‌شوید. ازآنجایی‌که شرکت ولو (Valve Corporation) گیفت کارت استیم را با ریجن‌های مختلف ارائه می‌کند، شما باید در هنگام خرید، ریجن کارت را با ریجن اکانت خود مطابقت دهید تا بدون هیچ مشکلی، از کاربردها و مزایای این سرویس استفاده کنید. اگر قصد خرید گیفت کارت با ریجن‌های مختلف را دارید، باید بدانید که در هر حالتی ریجن اکانت شما صابت می‌ماند؛ در نتیجه نمی‌توانید از کارت خریداری شده، استفاده کنید.

تنها راهی که می‌توانید با استفاده از آن انواع گیفت کارت‌های استیم را خریداری کنید، تغییر ریجن استیم است. انجام این کار اصلا سخت و پیچیده نیست، اما برای اینکه بتوانید آن را به‌درستی انجام دهید، باید مراحل مختلفی را سپری کنید. در ادامه این مطلب ابتدا آموزش تغییر ریجن استیم را ارائه می‌کنیم و سپس اطلاعات کاملی درباره دلیل انجام این کار، مزایا و معایب آن در اختیارتان قرار می‌دهیم. همچنین در نهایت، نکات مهم در زمان تغییر ریجن اکانت استیم را بررسی خواهیم کرد.

آموزش تغییر ریجن اکانت استیم

برای تغییر ریجن استیم باید مراحل مختلفی را سپری کنید تا در نهایت موفق شوید آن را به کشور مورد نظر خود تغییر دهید. اولین و مهم‌ترین قدمی که باید در این راه بردارید، پیدا کردن یک برنامه تغییر آی پی است. در واقع برای اینکه بتوانید ریجن یا کشور اکانت خود را تغییر دهید، باید با یک برنامه مخصوص یا همان فیلترشکن، آی پی آن را تغییر دهید.

«نکته مهمی که باید در هنگام دانلود و نصب برنامه تغییر آی پی به آن توجه کنید، استفاده از برنامه‌های معتبر است. پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه بدون مشکل خاصی آی پی را تغییر دهید، باید از برنامه‌های معتبر و پولی استفاده کنید.»

بعد از اینکه برنامه موردنظرتان را پیدا کردید، مراحل زیر را به‌ ترتیب انجام دهید تا تغییر ریجن اکانت استیم با موفقیت انجام شود:

  1. اتصال به سرور کشور موردنظر پس از دانلود و نصب برنامه تغییر آی پی
  2. ورود به بخش فروشگاه یا Store در برنامه استیم
  3. اضافه کردن بازی به سبد خرید از بخش فروشگاه؛ در این بخش نیازی به خرید بازی نیست و فقط برای تغییر ریجن اکانت استیم این کار را انجام می‌دهید.
  4. انتخاب کشور موردنظر در منوی کشویی موجود در بالای صفحه؛ زمانیکه کشور تغییر کرد، طبیعتاً باید قیمت بازی هم تغییر کند.
  5. ورود به بخش تسویه حساب و وارد کردن جزئیات روش پرداخت؛ در این مرحله باید توجه داشته باشید که آدرس صورت حساب شما متعلق به کشوری باشد که انتخاب کرده‌اید. برای انجام این کار می‌توانید با استفاده از گوگل، آدرس هتل، رستوران و یا هر مکان مشخص دیگری را وارد کنید.
  6. انجام تسویه حساب با قیمت نهایی و تغییر یافتن ریجن با موفقیت

آموزش تغییر ریجن اکانت استیم

تغییر ریجن بدون vpn

تغییر ریجن بدون vpn با روش‌های مختلفی انجام می‌شود که هریک از آن‌ها به شکل خاصی انجام می‌گیرند. در ادامه دو روش اصلی برای تغییر ریجن استیم بدون وی پی ان را معرفی می‌کنیم:

  • روش اول: در این روش تغییر ریجن استیم باید یک کارت اعتباری مانند مستر کارت داشته باشید. البته باید این کارت اعتباری مختص منطقه‌ای باشد که قصد دارید ریجن را روی آن تنظیم کنید. بعد از اینکه کشور خود را در استیم تغییر دادید، باید هزینه بازی مورد نظر را با کارت ارائه‌‌دهنده‌ خدمات پرداخت آن کشور بپردازید.
  • روش دوم: در این روش نیز گیفت کارت باید منطقه مورد نظر (منطقه‌ای که قصد دارید ریجن را روی آن تنظیم کنید) را داشته باشد. بعد از اینکه در داخل استیم کشور خود را تغییر دادید، مانند روش اول باید برای خرید بازی از کارت ارائه‌‌دهنده‌ خدمات پرداخت آن کشور استفاده کنید.

ریجن استیم چیست؟

معمولاً بسیاری از گیمرهایی که به تازگی با دنیای استیم آشنا شده‌اند با این سوال مواجه می‌شوند که استیم چیست و ریجن استیم چه کاربردهایی دارد. به صورت کلی، ازآنجایی‌که استیم از آی پی ایران پشتیبانی نمی‌کند، برای استفاده از خدمات آن باید از برنامه تغییر آی پی یا فیلترشکن استفاده کنید.

در زمان ثبت نام در استیم، ریجن اکانت بر اساس آی پی شما تعیین می‌شود. در واقع با آی پی هر کشوری عملیات ثبت‌نام را انجام دهید، استیم همان کشور را به‌عنوان ریجن شما تعیین می‌کند. برای مثال اگر برای ثبت‌نام در استیم و یا ساخت اکانت از فیلترشکن کشور ترکیه استفاده کنید، ریجن اکانت شما ترکیه خواهد بود. در نتیجه تلاش کنید که از بهترین ریجن استیم استفاده کنید تا دچار محدودیت‌های مختلف آن نشوید.

ریجن استیم قوانین خاصی را برای شما تعیین می‌کند، بنابراین باید هنگام ثبت‌نام دقت زیادی در انتخاب آن داشته باشید. یکی از این قوانین مهم، مطابقت ریجن اکانت شما با ریجن کارت است؛ یعنی در صورت انتخاب ریجن ترکیه، باید گیفت کارت استیم ترکیه را خریداری کنید. همچنین قیمت بازی‌ها با ارز اکانت نمایش داده می‌شود. برای مثال اگر ریجن اکانت شما ترکیه است، قیمت بازی‌ها با لیر نمایش داده می‌شود.

ریجن استیم چیست

دلیل نیاز به تغییر

ریجن اکانت استیم تاثیر زیادی در قیمت بازی و توان خرید شما دارد؛ در واقع کمپانی استیم قیمت بازی‌های خود را بر اساس ریجن اکانت تعیین می‌کند. در نتیجه اگر کشورهایی مانند آمریکا، انگلیس و یا سایر کشورهای اروپا را انتخاب کنید، باید بازی مورد نظر خود را با دلار، پوند و یورو پرداخت کنید. بدون شک قیمت بالای این دسته از ارزها باعث می‌شود که قیمت بازی‌های آنلاین به‌ شدت بالا برود.

در نتیجه هنگامی که گیمرها با قیمت بالای بازی‌ها مواجه می‌شوند، ترجیح می‌دهند که ریجن را تغییر داده و بازی‌ها را با قیمت‌های کمتری خریداری کنند. برای مثال تغییر ریجن به کشور ترکیه باعث می‌شود که قیمت بازی‌ها به لیر تغییر کند. همان‌طور که می‌دانید قیمت لیر به نسبت دلار بسیار پایین‌تر است.

بهترین ریجن استیم برای ایرانی‌ها

ازآنجایی‌که در کشور ایران ارز‌های دنیا در حال نوسان هستند و قیمت برخی از آن‌ها همواره سیر صعودی دارد، باید در انتخاب بهترین ریجن استیم نهایت دقت را به خرج دهید. در بسیاری از مواقع گیمرها به دلیل ناآگاهی، ریجن آمریکا، انگلیس و سایر کشورهای اروپایی را انتخاب می‌کنند و بعد از مدتی پشیمان می‌شوند.

ارزش بالای دلار، پوند و یورو در کشور ایران، عملا انتخاب ریجن آمریکا و تمام کشورهای اروپایی را از لیست گیمرهای ایرانی حذف کرده است. همچنین کشورهای دیگری مانند امارات، عربستان و قطر به دلیل گران بودن ارز آن‌ها اصلا به‌صرفه نیستند.

برای خرید به‌صرفه بازی‌های استیم، باید ریجن کشورهایی را انتخاب کنید که قیمت ارز آن‌ها پایین است. در حال حاضر برخی از کشورها قیمت ارز پایین‌تری دارند و خرید بازی را برای شما مقرون‌به‌صرفه خواهند کرد. موارد زیر بهترین گزینه‌ها برای کاربران ایرانی به شمار می‌آیند:

  • آرژانتین
  • ترکیه
  • روسیه
  • برزیل

بهترین گزینه برای ایرانی‌ها

نحوه تشخیص ریجن

نحوه تشخیص و مشاهده ریجن استیم بسیار آسان است. همان‌طور که گفتیم ریجن اکانت بر اساس آی پی شما در حال ثبت‌نام تعیین می‌شود. برای اینکه بتوانید ریجن را تشخیص دهید، کافی است به بخش Account Details بروید.

مزایا و معایب این تغییر

تغییر ریجن استیم مزایای بسیار خوبی دارد که مهم‌ترین و اصلی‌ترین آن، خرید بازی‌ها با قیمت مناسب است. همان‌طور که گفتیم با تغییر ریجن اکانت استیم به ترکیه، روسیه، برزیل و آرژانتین، امکان خرید بازی‌ها با قیمت ارزان وجود دارد. یکی دیگر از بهترین مزایای این تغییر، دسترسی به تمام بازی‌های آنلاین است.

در برخی مواقع احتمالا تمام بازی‌های آنلاین به دلیل محدودیت منطقه‌ای در دسترس نیستند؛ در چنین شرایطی، شما با تغییر ریجن می‌توانید به‌راحتی محدودیت‌ها را برداشته و بازی مورد نظرتان را خریداری کنید. همچنین تغییر زبان، شرکت در بتاها و خرید گیفت کارت‌ از دیگر مزایای تغییر ریجن استیم هستند.

با اینکه این کار، مزایای متعددی در اختیار شما می‌گذارد، اما باید انتظار یک‌سری معایب خاص را هم داشته باشید. از جمله مهم‌ترین معایب تغییر ریجن یا منطقه استیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • احتمال از دست رفتن دسترسی به برخی از بازی‌ها
  • از دست رفتن دسترسی به برخی از ویژگی‌ها و محتواها مانند مارکت پلیس و انجمن‌ها
  • مسدود شدن حساب در صورتی که استیم متوجه شود که ریجن خود را به‌صورت غیر قانونی تغییر داده‌اید

مزایا و معایب این تغییر

نکات مهم در زمان تغییر ریجن اکانت استیم

با اینکه تغییر ریجن یا منطقه استیم بسیار آسان است، اما قبل از انجام هر کاری باید به یک‌سری نکات بسیار مهم دقت داشته باشید. موارد زیر مهم‌ترین نکاتی هستند که باید قبل از تغییر به آن‌ها توجه کنید:

  • اطمینان از کامل بودن لیست سرورها: قبل از خرید فیلترشکن و یا برنامه تغییر آی پی، مطمئن شوید که سرورهای کشور مورد نظر شما را دارند.
  • امکان تعویض ریجن هر سه ماه یک‌بار: در واقع استیم برای جلوگیری از تغییر مداوم ریجن و استفاده زیاد از تخفیفات، این قانون را تعیین کرده است.
  • نیاز به دسترسی به آدرس و کد پستی کشور مقصد: درصورتی‌که فرد خاصی را در کشور مقصد نمی‌شناسید، باید این موارد را با دقت و اطمینان بالایی وارد کنید.
  • با اینکه بازی‌های استیم در ریجن روسیه ارزان‌تر است، اما باید برای شارژ کیف پول در روسیه از کارت اعتباری بانک‌های این کشور استفاده کنید.

سخن پایانی

تغییر ریجن استیم یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید گیمرها انجام دهند تا بازی‌ها را با قیمت کمتر خریداری کنند. معمولا بسیاری از گیمرهای ایرانی با این سوالات مواجه می‌شوند که آموزش تغییر ریجن استیم را از کجا پیدا کنیم؟ چگونه ریجن استیم را تغییر دهیم؟

در این مطلب به طور کامل تغییر ریجن اکانت استیم را به طور کامل مورد بررسی قرار دادیم و اطلاعات کاملی درباره مزایا، معایب، نکات قبل از تغییر، دلایل نیاز به تغییر و بهترین ریجن برای ایرانی‌ها ارائه کردیم. همچنین نحوه تغییر ریجن استیم بدون نیاز به vpn را شرح دادیم تا به بهترین شکل ممکن این کار را انجام دهید. اگر همچنان درباره روش تغییر ریجن استیم سوال خاصی دارید، از طریق بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول
مشاوره رایگان

با تغییر ریجن استیم زبان بازی‌های این پلتفرم تغییر خواهد کرد.

خیر؛ با تغییر ریجن استیم، موجودی حساب شما از بین نرفته و به واحد پول کشور مقصد (با نرخ جهانی) تبدیل می‌شود.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
تفاوت گیفت کارت های پلی استیشن
دانستنی های گیفت کارت
تفاوت گیفت کارت های پلی استیشن
گیفت کارت پلی استیشن از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین کارت‌های هدیه موجود در بازار است که با استفاده از آن می‌توانید انواع بازی جذاب و هیجان انگیز را خریداری کنید. همچنین...
تفاوت گیفت کارت اپل امریکا و کانادا چیست؟
دانستنی های گیفت کارت
تفاوت گیفت کارت اپل امریکا و کانادا چیست؟
اگر شما هم دارای یک محصول اپل مثل گوشی هوشمند یا یک سیستم مک هستید، حتما پیش آمده که برای استفاده از سرویس‌ها و خدمات آن لازم باشد از گیفت...
چگونه گیفت کارت بخریم؟
دانستنی های گیفت کارت
چگونه گیفت کارت بخریم؟
شاید بخواهید برای خرید از آمازون و یا هر سایت خارجی اقدام کرده یا تمایل داشته باشید از طریق اپلیکیشن اسپاتیفای به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید. همچنین ممکن...