دانستنی های گیفت کارت

آموزش رفع خطاها و مشکل گیفت کارت اپل

آموزش رفع خطاها و مشکل گیفت کارت اپل

همان‌طور که می‌دانید خرید گیفت کارت اپل، راهی ساده و راحت برای خرید اشتراک اپلیکیشن‌ها، موسیقی، فیلم و خدمات دیگر از اپ استور است. این کارت‌ها به دو صورت فیزیکی یا الکترونیکی و در مقادیر مختلف ارائه می‌شوند. با اینکه گیفت کارت‌های آیتونز، یک راهکار عالی برای پرداخت هزینه سرویس‌های اپل هستند، اما گاهی اوقات ممکن است هنگام استفاده از آن با خطاهایی مانند نامعتبر بودن کد، فعال نبودن، ناخوانا بودن، تفاوت ریجن کارت با اپل آیدی شما و… مواجه شوید؛ اما نگران نباشید، زیرا هر مشکلی در این کارت‌ها، ارور مخصوص به خود را دارد که نشان دهنده خطای پیش آمده است. اگر شما هم با گیفت کارت آیتونز خود به مشکل خورده‌اید، با ما همراه باشید تا خطاهای گیفت‌ کارت اپل و راه‌های رفع آن‌ها را بررسی کنیم.

انواع گیفت کارت آیتونز و ارورهای آن

 گیفت‌کارت‌های iTunes به‌صورت فیزیکی و مجازی در دسترس هستند. این گیفت‌کارت‌ها با ارزهای مختلفی مانند دلار آمریکا، پوند انگلیس، لیر ترکیه و…صادر می‌شوند و برای هر کشور کد منحصربه‌فردی دارند. از آنجایی که، کشور ایران با محدودیت‌های زیادی روبرو است، امکان خرید گیفت کارت فیزیکی در داخل کشور وجود ندارد؛ به همین دلیل، کاربران ایرانی برای پرداخت سرویس‌های موردنظر خود و مخصوصا برای شارژ اپل آیدی باید از نمونه مجازی آن استفاده می‌کنند.

با اینکه این کارت‌های هدیه یکی از سرویس‌های پرطرفدار کمپانی اپل برای پرداخت راحت‌تر برنامه‌های اپ استور، موسیقی، فیلم و سایر سرویس‌های آیتونز در تمام دنیا هستند؛ اما برخی از کاربران، هنگام استفاده از این کارت‌ها با خطاها و ارورهای مختلفی مانند گیفت کارت‌ نامعتبر، غیرفعال بودن کارت، خطای ردیم گیفت‌کارت اپل و… مواجه شده‌اند.

با توجه به قیمت این محصول، کاربران زیادی به دنبال دریافت گیفت کارت رایگان اپل هستند؛ درست است که در این صورت شما هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنید اما در تمام مدت ممکن است با ارورها و مشکلات متعددی مواجه شوید.

دانستن دلیل هریک از این ارورها می‌تواند از مشکلات احتمالی جلوگیری کرده و یک تجربه مثبت از استفاده از این کارت‌ها را برای شما رقم بزند. در ادامه لیست ارورهای اپل آیدی حین استفاده از گیفت کارت آیتونز را بررسی خواهیم کرد و روش‌های رفع این خطاها را نیز بررسی می‌کنیم.

انواع گیفت کارت آیتونز و ارورهای آن

خطاهای ردیم گیفت کارت اپل آیتونز

 هر گیفت کارت آیتونز دارای یک کد ۱۶ رقمی است که با X شروع می‌شود که می‌توانید آن را در اپ‌استور وارد کنید. برخی از خطاهای ریدیم گیفت کارت آیتونز که ممکن است با آن‌ها روبرو شوید عبارتند از:

  • خطای This code has already been redeemed

به این معنی است که گیفت کارت شما قبلاً توسط شخص دیگری استفاده شده است و دیگر معتبر نیست!

  • خطای This Code is from a different country or region

یعنی ریجن گیفت کارت شما برای کشور یا منطقه دیگری است و باید Apple ID خود را به آن کشور یا منطقه تغییر دهید.

  • خطای Card or code is invalid

یعنی گیفت کارت شما برای فروشگاه دیگری است و باید به آن فروشگاه مراجعه کنید. به‌عنوان‌مثال اگر کارت هدیه شما برای Apple Music است، نمی‌توانید از آیتونز با آن خرید داشته باشید.

  • خطای Card or code is unreadable

این خطا به این معنی است که کارت یا کدی که وارد کرده‌اید قابل خواندن نیست. این مسئله می‌تواند ناشی از یک کارت یا کد آسیب‌دیده و یا خراشیده شده باشد.

  • خطای This code is inactive

یعنی گیفت کارت شما فعال نشده است.

رفع ارور‌های اپل آیدی زمان استفاده از گیفت کارت

اپل آیدی و داستان‌های وریفای و شارژ آن در ایران یکی از دغدغه‌های همیشگی کاربران اپل ایرانی بوده است! اگرچه خدمات اختصاصی خرید شارژ اپل آیدی از سمت شرکت ایرانیکارت ارائه شده است، اما بازهم بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند تا برای شارژ اکانت خود، از گیفت کارت اپل استفاده کنند. با اینکه استفاده از کارت‌های هدیه هم یکی از ساده‌ترین راه‌های شارژ apple id است، اما ممکن است هنگام استفاده از گیفت کارت، ارورهای مختلفی رخ دهد. در این بخش روش‌های رفع ارورهای اپل آیدی زمان استفاده از گیفت کارت آورده شده است که هریک را به طور کامل توضیح داده ایم:

  • رفع ارور This code has already been redeemed

 همان‌طور که می‌دانید کد گیفت کارت یکبار مصرف است. اگر هنگام استفاده از گیفت کارت خود، این ارور را مشاهده کردید، نشان می‌دهد که کارت هدیه یا کد قبلاً استفاده شده است! پس اولین کاری که باید انجام دهید انتخاب گزینه Sign Out است تا تمام دستگاه‌های متصل به این Apple ID را جدا کنید؛ سپس دوباره وارد شوید. این کار منجر به رفرش شدن اعتبار کیف پول شما یا میزان credit balance می‌شود.

  • رفع ارور This Code is from a different country or region

این خطا زمانی رخ می‌دهد که ریجن گیفت کارت با ریجن اپل آیدی متفاوت باشد. در واقع، گیفت کارت شما باید مختص کشور و منطقه‌ای باشد که اپل آیدی خود را در آن راه‌اندازی و فعال کرده‌اید. برای رفع این خطا باید همان کشور کارت و حساب خود را انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که یکسان بودن ریجن کارت و ریجن اکانت اپل شما اولین نکته‌ای است که باید به آن توجه کنید.

  • رفع ارور Card or code is invalid

 در صورت مشاهده‌ی این خطا بهتر است گیف کارت خود را از چند جهت بررسی کنید:

  1.  ابتدا به نوع گیفت کارت خریداری شده توجه کنید؛ زیرا گیفت کارت اپل انواع مختلفی مانند گیفت کارت آیتونز و گیفت کارت اپل موزیک دارد. هر یک از این گیفت‌کارت‌ها با یک سرویس خاص اپل مرتبط هستند و نمی‌توان آن‌ها را به‌جای هم استفاده کرد.
  2.  اگر گیفت کارت فیزیکی گرفته‌اید، تاریخ انقضای آن (EXPIRATION DATE) را بررسی کنید تا مطمئن شوید کد صحیح است؛ و اگر گیفت کارت را به‌صورت الکترونیکی خریداری کرده‌اید، صحت اعتبار آن را از فروشنده بخواهید.
  3.  همچنین، اگر یک کارت هدیه فیزیکی خریده‌اید، با کندن برچسب پشت کارت، کد نمایش‌داده‌شده‌ای را که توسط دوربین گوشی خود ردیم کرده‌اید، با کد گیفت کارت ۱۶ رقمی که با حرف X شروع می‌شود بررسی کنید تا از صحت آن مطمئن شوید.
  • رفع ارور Card or code is unreadable

 این خطا زمانی رخ می‌دهد که کد ثبت شده در گیفت کارت اپل آیتونز مخدوش شده است و نمی‌توانید کد را روی دستگاه اسکن کنید. برای رفع این خطا می‌توانید از طریق مراجعه به  فروشنده علت را پیگیری کنید یا با ارائه عکس کارت، از طریق گزینه contact us شرکت اپل، درخواست پشتیبانی نمایید.

  • رفع ارور This code is inactive

 پیغام اکتیو نبودن کارت به این معناست که این گیفت کارت در اپل ثبت یا فعال نشده است؛ بنابراین در چنین شرایطی باید گیفت کارت را عوض کنید.

نحوه دریافت پشتیبانی از Apple Support

نحوه دریافت پشتیبانی از Apple Support

 چنانچه در رفع خطای ریدیم گیفت کارت اپل موفق نشدید، می‌توانید از پشتیبانی اپل (Apple Support) درخواست کمک کنید. اما بهتر است ابتدا سوال خود را از فروشنده بپرسید و اگر پاسخ خود را دریافت نکردید به سراغ این روش بروید.

 برای دریافت پشتیبانی از اپل، باید موارد زیر را آماده کنید:

  • از پشت و روی گیفت کارت عکس کامل بگیرید.
  • رسید خرید گیفت کارت شما که زمانی را نشان می‌دهد که آن را خریداری کرده‌اید.
  • سریال نامبر گیفت کارت

 نکته: سریال نامبر، با کد ۱۶ رقمی گیفت کارت متفاوت است. این شماره پشت کارت درج شده و باتوجه به کارتی که خریداری کرده‌اید مکان آن متغیر است.

مشکل گیفت کارت اپل و راه حل!

همان‌طور که گفتیم ممکن است در استفاده از گیفت کارت اپل با مشکلات رایجی مانند گیفت کارت نامعتبر، غیرفعال بودن گیفت کارت، گیفت کارت مخدوش شده و… مواجه شوید که در این مطلب تلاش کردیم بهترین راهکارهای ممکن برای رفع خطای ریدیم گیفت کارت آیتونز را با شما در میان بگذاریم. پیشنهاد می‌کنیم برای کاهش خطاهای پیش‌آمده گیفت‌کارت‌های اپل را از مجموعه‌ای معتبر همچون ایرانیکارت خریداری کنید تا در صورت بروز هر خطایی از پشتیبانی کامل برخوردار شوید. اگر شما با خطای دیگری در هنگام ردیم کد گیفت کارت اپل مواجه شده‌اید، از چه راه‌حلی برای رفع آن استفاده کردید؟ سوالات و تجربیات خود را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول
Request for Quote

مشکلات گیفت کارت اپل به دو دسته خطاهای ناشی از اشتباهات کاربر و خطاهای سیستمی که باید با تغییر تنظیمات دستگاه برطرف شوند تقسیم می‌شوند. تمامی این خطاها و مشکلات با ارورهای مشخصی همراه هستند که دلیل خطا و نحوه رفع آن را به ما نشان می‌دهند.

اگر تمام راه‌های ممکن را برای رفع خطای ریدیم گیفت کارت آیتونز خود امتحان کرده‌اید، ولی مشکل شما رفع نشده است، ابتدا صحت گیفت کارت را بررسی کرده و سپس با پشتبانی کمپانی اپل تماس بگیرید. درصورتیکه که گیفت کارت اپل خود را از ایرانیکارت خریداری کرده باشید، نیازی به ارتباط با پشتیبانی کمپانی اپل نیست و مشاورین ایرانیکارت، به صورت تمام وقت پاسخگوی مشکلات شما هستند.

باید وارد حساب iTunes خود شوید و به قسمت credit balance بروید. در این قسمت می‌توانید موجودی حسابتان را مشاهده کنید و از ردیم گیفت کارت خود مطمئن شوید.

این خطا به معنای این است که گیفت کارت یا کد قبلاً استفاده شده است. اگر مطمئن هستید که کسی از کد شما استفاده نکرده است، ابتدا تمام دستگاه‌های متصل به اپل ایدی را Sign Out و مجدد با یک دستگاه وارد شوید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
تفاوت گیفت کارت های پلی استیشن
دانستنی های گیفت کارت
تفاوت گیفت کارت های پلی استیشن
گیفت کارت پلی استیشن از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین کارت‌های هدیه موجود در بازار است که با استفاده از آن می‌توانید انواع بازی جذاب و هیجان انگیز را خریداری کنید. همچنین...
تفاوت گیفت کارت اپل امریکا و کانادا چیست؟
دانستنی های گیفت کارت
تفاوت گیفت کارت اپل امریکا و کانادا چیست؟
اگر شما هم دارای یک محصول اپل مثل گوشی هوشمند یا یک سیستم مک هستید، حتما پیش آمده که برای استفاده از سرویس‌ها و خدمات آن لازم باشد از گیفت...
چگونه گیفت کارت بخریم؟
دانستنی های گیفت کارت
چگونه گیفت کارت بخریم؟
شاید بخواهید برای خرید از آمازون و یا هر سایت خارجی اقدام کرده یا تمایل داشته باشید از طریق اپلیکیشن اسپاتیفای به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید. همچنین ممکن...