دانستنی های گیفت کارت

۱۸ مشکل گیفت کارت ایکس باکس + بهترین روش‌ها برای حل ارورها

۱۸ مشکل گیفت کارت ایکس باکس + بهترین روش‌ها برای حل ارورها

احتمالا برای شما هم پیش آمده است که هنگام استفاده از گیفت کارت‌، با ارور مواجه شوید؛ در چنین شرایطی، نیازی به نگرانی نیست! کافیست بدانید هر ارور به چه دلیلی اتفاق می‌افتد و برای حل کردن آن، چه کاری باید انجام بدهید. حل مشکل گیفت کارت ایکس باکس نیز به همین راحتی است. در این مقاله، ارورهای مختلف گیفت کارت ایکس باکس و راه حل هر کدام را بررسی خواهیم کرد؛ با ایرانیکارت همراه باشید.

لیست ارور و مشکل گیفت کارت ایکس باکس

در ادامه معرفی گیفت کارت ایکس باکس و مشکلاتی که ممکن است در زمان استفاده از آن برای شما ایجاد شود را با هم بررسی کرده و سپس یاد می‌گیریم که هر زمان که با هر کدام مواجه شدیم، بتوانیم به راحتی و بدون کوچک‌ترین نگرانی، آن‌ها را برطرف کنیم.

۱. ارور Something went wrong. Sorry about that. Give it a try in a while

زمانی که این خطا را می‌بینید، یعنی در حالی که سیستم سعی داشته با گیفت کارت شما کار کند، مشکلی رخ داده است. اصلا نگران نباشید، این پیام بدین معناست که کارت شما هیچ مشکلی نداشته و موضوع اصلی، در روش ردیم کردن شماست. تنها راه چاره برای این ارور، دوباره امتحان کردن گیفت کارت در زمان دیگری است؛ در نتیجه، چند ساعت صبر کرده و دوباره، اطلاعات کارت را وارد کنید.

در نتیجه از همان ابتدا تلاش کنید از روش درستی برای فعال کردن کارت خود استفاده کرده و آموزش ردیم گیفت کارت ایکس باکس را به درستی مطالعه کنید تا از به وجود آمدن این مشکل جلوگیری کنید.

ارور مربوط به روش ردیم کردن گیفت کارت ایکس باکس

۲. ارور Unable to redeem a 25-character digital code on Xbox

به طورکلی، وقتی Gift card تهیه می‌کنید، یک کد 25 کاراکتری برای شما ارسال می‌شود؛ مهم نیست کارتی که تهیه کردید فیزیکی است یا مجازی، در هر حال این کد را دریافت می‌کنید. ارور Unable to redeem a 25-character digital code on Xbox دقیقا مربوط به همین کد است؛ بدین معنا که احتمالا در زمان وارد کردن آن یک کاراکتر را جا انداخته‌اید و باید مجددا کد را وارد کنید.

با اینحال، اگر کد را درست وارد کرده‌اید ولی همچنان با همین ارور مواجه می‌شوید، باید اینترنت و DNS خود را بررسی کنید. با انجام این دو کار، ارور Unable to redeem a 25-character digital code on Xbox باید رفع شود. همچنین ارور Please enter a valid code نیز به دلیل همین مشکل برای شما به نمایش در می‌آید. 

«اگر همچنان این ارور را می‌بینید، با پشتیبانی محصول تماس بگیرید تا کارشناسان شما را راهنمایی کنند.»

۳. ارور An error has occurred during the transaction. Please try again later

نگران نباشید! این هم یک ارور سیستمی است و کاری از دست شما بر نمی‌آید. در نتیجه بهتر است چند ساعت یا حداقل چند دقیقه صبر کرده و سپس مجددا اطلاعات گیفت کارتتان را وارد کنید؛ در این مدت، باید مشکل سیستمی ردیم ایکس باکس، حل شده باشد.

۴. ارور This token has expired and cannot be redeemed

برای حل این ارور نیز باید سراغ سایتی بروید که از آن گیفت کارت خریده‌اید. این ارور اعلام می‌کند که کد شما قابل استفاده نبوده و یا تقلبی است؛ در هر صورت، کد مشکل داشته و باید از سایتی که خرید خود را از آنجا انجام داده‌اید، کمک بگیرید.

ارور مربوط به کد کارت

۵. ارور This code cannot be redeemed under your current membership type

ارور This code cannot be redeemed under your current membership اعلام می‌کند که گیفت کارت خود را نمی‌توانید از طریق اکانت کاربریتان استفاده کنید؛ مهم‌ترین دلیل این اتفاق می‌تواند این موضوع باشد که در زمان خرید گیفت کارت، نوع عضویت را به درستی بررسی نکرده‌اید؛ برای مثال، ممکن است کارتی که دارید برای لایو گلد باشد. در این صورت، نمی‌توانید از آن استفاده کنید؛ مگر آنکه عضوی از همین سرویس باشید.

۶. ارور This code has already been used

فراموش نکنید که تمام گیفت کارت‌های ایکبس را فقط و فقط یک بار می‌توانید استفاده کنید. پس اگر گیفت کارتی را قبلا استفاده کرده‌اید، دیگر امکان بهره بردن از آن وجود ندارد. این ارور به همین معناست. زمانی با این ارور مواجه می‌شوید که کد گیفت کارتتان، قبلا استفاده شده باشد. تنها راه حل این ارور، خرید گیفت کارت تازه است. می‌توانید از سایت ایرانیکارت، یک گیفت کارت تازه تهیه کنید.

۷. ارور Something happened on our end. waiting a bit might help

این یکی نیز خطای سیستمی است. در سیستم ردیم ایکس باکس اتفاقی پیش آمده که حل کردن آن، دست شما نیست. کمی صبر کنید تا مشکل سیستمی رفع شود و دوباره امتحان کنید.

۸. ارور Check the instructions that came with your code

این ارور به شما می‌گوید که باید روش استفاده از گیفت کارتتان را تغییر بدهید. یک بار دیگه با کنسول یا با اپلیکیشن موبایل ایکس باکس از کد استفاده کنید. اگر کارت شما جزء کدهای دو روزه و چهارده روزه ایکس باکس است، باید از طریق اپلیکیشن ایکس باکس ردیم شود. می‌دانید که ایران تحریم است؛ برای استفاده از ایکس باکس، باید با IP ایران خداحافظی کنید و آن را تغییر بدهید. برای این منظور، استفاده از سرور مجازی خارجی را توصیه میکنیم؛ چراکه با داشتن یک آی پی ثابت به راحتی می‌توانید بدون محدودیت‌های آی پی ایران، به سرویس‌های موردنظر خود دسترسی داشته باشید.

۹. ارور Try again later, Something happened on our end, or Waiting a bit might help

خوشبختانه این ارور نیز سیستمی است. این خطا به شما می‌گوید مشکلی در سیستم ایکس باکس پیش آماده است. از شما می‌خواهند صبور باشید و چند ساعت دیگر، دوباره امتحان کنید. به همین راحتی!

۱۰. ارور This code is not yet active

زمانی که با این ارور رو‌به‌رو شده‌اید، چاره‌ای جز تغییر کد ندارید. به پشتیبانی سایتی پیام بدهید که از آن، گیفت کارت را تهیه کرده‌اید. از پشتیبانی بخواهید که کد شما را تغییر بدهد و یک کد جدید در اختیارتان بگذارد. برای اینکه به چنین مشکلاتی برنخورید، باید از سایت‌های معتبر خرید کنید. ایرانیکارت، یکی از همین سایت‌های معتبر است.

حل مشکل ارورهای کارت هدیه ایکس باکس

۱۱. ارور This code wasn’t activated by the retailer

گیفت‌ کارت‌های ایکس باکس را نمایندگان فروش آن، باید اکتیو کنند. یعنی همان سایتی که از آن خرید می‌کنید، وظیفه فعال کردن کد شما را بر عهده دارد. اگر به این کد بر‌ می‌خورید، یعنی کد شما فعال نشده است. پس یا باید صبر کنید تا نمایندگی کد شما را فعال کند، یا باید به پشتیبانی آن‌ها پیام بدهید و جویای چرایی فعال نشدن کارتتان شوید.

۱۲. ارور Code not found. Try re-entering it. if that does work contact the merchant

اگر این کد را می‌بینید، یعنی اشتباه آن را وارد کرده‌اید. یک بار دیگر با دقت و حوصله، کد 25 کاراکتری خود را وارد کنید. هیچ فاصله‌ای بین کد نزنید، به بزرگ و کوچک بودن حروف دقت کنید و حواستان به اعداد شبیه به هم باشد.

۱۳. ارور Cannot connect to server

این ارور، به معنای ایراد داشتن اینترنت شما است. سراغ تنظیمات اینترنت بروید و اتصال خود را چک و سرعت نت را بررسی کنید. ممکن است ترافیک شما تمام شده باشد و سرعتتان پایین بیاید. اگر اینترنت وصل است، ولی همچنان این خطا رو‌به‌رو شما ظاهر می‌شود، پس باید وضعیت DNS را بررسی کنید. متاسفانه به دلیل استفاده از ابزارهای دور زن تحریم، گاهی این مشکلات پیش می‌آید.

۱۴. ارور Your token contains invalid characters . only A-Z and 0-9

کد را اشتباه وارد کرده‌اید. این ارور به شما می‌گوید کاراکتری اشتباه در کدی وجود دارد که وارد کرده‌اید. یک بار دیگر کد را بررسی کنید. این کد شامل حروف انگلیسی از حرف A تا Z  و اعداد انگلیسی از 0 تا 9 است. اگر چیزی به غیر از این کاراکترها در کد شما وجود دارد، این کد اشتباه است.

۱۵. ارور Hold off extending this right now

این ارور به شما می‌گوید که فعلا از این گیفت کارت استفاده نکنید. یعنی شما نهایت سابکرایب را تهیه کرده‌اید و برای تمدید کردن سابکرایب بعدی، باید صبر کنید. به فرض مثال، شما دو گیفت کارت دوازده ماهه دارید، یکی از گیفت کارت‌ها را استفاده کرده‌اید و هنوز دوازده ماه آن تمام نشده است. اما قصد دارید گیفت کارت بعدی را نیز بلافاصله وارد کنید. ایکس باکس این اجازه را به شما نمی‌دهد و با این خطا رو‌به‌رو می‌شوید. باید تا زمانی که این دوازده ماه تمام می‌شود صبر کرده و سپس کارت بعدی را وارد کنید.

۱۶. ارور Code has expired

به این معناست که کد شما قابل استفاده نیست. زمانی که این خطا را می‌بینید، باید به پشتیبانی سایتی پیام بدهید که از آن کارت را خریده‌اید. از پشتیبانی بخواهید کد جدیدی به شما بدهد یا مشکل این کد را بررسی و آن را رفع کند.

۱۷. ارور Code was already redeemed

همانطور که گفتیم، شما فقط یک بار می‌توانید از کد گیفت کارت‌ها استفاده کنید. اگر این ارور را می‌بینید، یعنی قبلا یک بار از این کد استفاده شده است و دیگر اجازه بهره بردن از آن را ندارید. گیفت کارت جدیدی بخرید و یک کد جدید تهیه کنید.

۱۸. ارور Something went wrong. Sorry about that. Give it a try in a while

یک خطای سیستمی دیگر. مقصر این خطای سیستمی نیز شما نیستید. همانطور که در متن خطا می‌بینید، باید کمی صبر کنید. چند ساعتی مهلت بدهید و دوباره امتحان کنید. در این زمان، سیستم ایکس باکس، مشکل را حل خواهد کرد.

کلام آخر

تمام ارورهایی را بررسی کردیم که ممکن بود هنگام استفاده از گیفت کارت ایکس باکس با آن مواجه شوید. پس دیگر نگرانی بابت وجود این مشکلات نداشته و تنها طبق دستورات بالا رفتار کنید.

همچنین برای آنکه مطمئن شوید کارتی که خریده‌اید، هیچ مشکلی نداشته و معتبر است، باید از سایت‌ها و فروشگاه‌های مطمئن خرید کنید؛ ایرانیکارت، یک مرجع معتبر و مطمئن، برای خرید گیفت کارت و انجام سایر کارهای ارزی است.

اگر شما هم در مورد ارورهای گیفت کارت ایکس باکس و نحوه برطرف کردن آن‌ها تجربه‌ای دارید، با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول
Request for Quote

علت خطاها متفاوت است. از خطای سیستمی گرفته تا درست وارد نکردن کد، ممکن است مشکل گیفت کارت ایکس باکس شما باشد. اگر خطا سیستمی است، باید کمی صبر کنید. اگر خطا به خاطر مشکلی در کد است، یکبار دیگر با دقت کد را وارد کنید و اگر همچنان درست نشد، به پشتیبانی سایتی پیام بدهید که از آن گیفت کارت را خریده‌اید و جویای علت شوید.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
تفاوت گیفت کارت های پلی استیشن
دانستنی های گیفت کارت
تفاوت گیفت کارت های پلی استیشن
گیفت کارت پلی استیشن از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین کارت‌های هدیه موجود در بازار است که با استفاده از آن می‌توانید انواع بازی جذاب و هیجان انگیز را خریداری کنید. همچنین...
تفاوت گیفت کارت اپل امریکا و کانادا چیست؟
دانستنی های گیفت کارت
تفاوت گیفت کارت اپل امریکا و کانادا چیست؟
اگر شما هم دارای یک محصول اپل مثل گوشی هوشمند یا یک سیستم مک هستید، حتما پیش آمده که برای استفاده از سرویس‌ها و خدمات آن لازم باشد از گیفت...
چگونه گیفت کارت بخریم؟
دانستنی های گیفت کارت
چگونه گیفت کارت بخریم؟
شاید بخواهید برای خرید از آمازون و یا هر سایت خارجی اقدام کرده یا تمایل داشته باشید از طریق اپلیکیشن اسپاتیفای به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید. همچنین ممکن...