مستر کارت

آشنایی با تفاوت بیلینگ آدرس و شیپینگ آدرس برای خرید مطمئن‌تر

آشنایی با تفاوت بیلینگ آدرس و شیپینگ آدرس برای خرید مطمئن‌تر

بیلینگ آدرس چیست؟ شیپینگ آدرس چیست؟ مهم‌ترین تفاوت بیلینگ آدرس و شیپینگ آدرس کدام است؟ اگر شما هم از دنیای سنتی خرید فاصله گرفته‌اید و تمایل دارید تا بخشی از خریدهای خود را به صورت آنلاین و اینترنتی انجام دهید، مطمئنا با این سوالات مواجه می‌شوید؛ خصوصا اگر از سایت‌های بین‌المللی و خارجی خرید کرده باشید.

زمانیکه شما می‌خواهید از یک سایت آنلاین خرید کنید، برای اینکه فروشنده بتواند محصول را برای شما ارسال کند و شما بدون دردسر و مشکلی آن را دریافت کنید، به اطلاعات و موارد گوناگونی مانند Billing Address و Shipping Address نیاز پیدا می‌کنید؛ البته که خرید مسترکارت، ویزا کارت و یا هر کارت اعتباری که بتوانید با استفاده از آن از سایت موردنظر خرید کنید در اولویت قرار دارد.

در این مقاله، می‌خواهیم به طور مشخص شما را با بیلینگ و شیپینگ آدرس آشنا کرده و به طور کامل در مورد تفاوت و دلیل اهمیت آن‌ها صحبت کنیم؛ تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا به تمامی سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم.

بررسی تفاوت بیلینگ آدرس و شیپینگ آدرس

از آنجایی که روش و روند خرید در سایت‌های ایرانی و خارجی به شکل قابل توجهی با هم تفاوت دارد، کاملا طبیعی است که کاربران ایرانی با اصطلاحاتی مانند بیلینگ آدرس (Billing Address) و شیپینگ آدرس (shipping address) آشنایی نداشته باشند. در واقع زمانیکه شما بخواهید خرید خود را ثبت کنید و از یک فروشگاه اینترنتی کالای خاصی را سفارش دهید، باید هردوی این اطلاعات را ارائه دهید؛ درست است که در نگاه اول، تفاوت خاصی در این دو دیده نمی‌شود، اما تفاوت‌های بزرگی که میان آن‌ها وجود دارد ممکن است روند تحویل محصول به شما را دچار چالش نماید.

«مهم‌ترین و اصلی‌ترین مسئله‌ای که این ادرس‌ها را از هم جدا می‌کند، مورد استفاده از آن‌هاست؛ در واقع بیلینگ آدرس با اطلاعات مالی، کارت یا حساب بانکی ارتباط دارد. در مقابل اما شیپینگ آدرس مربوط به محل تحویل کالاست.»

بررسی تفاوت بیلینگ آدرس و شیپینگ آدرس

Billing Address چیست؟

بیلینگ آدرس (Billing Address) یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین اطلاعاتی است که باید در زمان خرید اینترنتی ارائه کنید تا محصول بدون هیچ مشکلی برای شما ارسال شود. این مورد بیشتر به مکان مرتبط با حساب مالی مشتری ارتباط دارد و ماهیت کلی آن باعث می‌شود که در سایت‌های داخلی کاربردی نداشته باشد. در واقع در زمان خرید از سایت‌های ایرانی داخلی شما تنها نیاز به یک حساب بانکی و کدپستی و آدرس محل سکونت دارید!

همانطور که می‌دانید، در بیشتر کشورهای خارجی، امکان خرید از فروشگاه اینترنتی بدون داشتن موجودی در کارت اعتباری هم امکان‌پذیر است؛ البته تنها در صورتی که خوش حسابی شما ثابت شده باشد! (برای اینکه بدانید این اتفاق چگونه پیش می‌آید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله کردیت کارت چیست را مطالعه کنید)

در چنین شرایطی در واقع فروشندگان از اعتبار شما استفاده می‌کنند و پس از پرداخت حقوق شما، هزینه سفارش را از حسابتان برداشت می‌کنند. به‌طورکلی بیلینگ آدرس برای تعیین روش پرداخت (کارت اعتباری یا کارت نقدی) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در گذشته برای دریافت صورتحساب و آگاهی درباره تمام خریدهای خود از بیلینگ آدرس استفاده می‌کردند، اما با گذشت زمان تغییراتی در آن به وجود آمد. در حال حاضر بیلینگ آدرس مانند رمز دوم کارت ایرانی‌هاست و باید در هنگام پرداخت ارزی در سایت‌های خارجی آن را به طور دقیق وارد کنید.

«بیلینگ آدرس به کارت بانکی شما متصل است؛ پس هنگامی که قصد خرید اینترنتی را دارید، باید آن را در کنار شماره کارت و cvv2 ارائه کنید تا مبلغ تراکنش از حساب شما کسر شود.»

Shipping Address چیست؟

شیپینگ آدرس به‌ معنای تحویل کالا به آدرس دلخواه شماست؛ هرجای دنیا که باشید، در زمان سفارش باید یک آدرس خاص را به همراه کدپستی ثبت کنید تا کالا را دقیقا به همان نقطه ارسال کنند. ازآنجایی‌که در ایران هم دقیقا همین روند طی می‌شود، این آدرس برای کاربران ایرانی معنایی آشناتر دارد.

آشنایی با Shipping Address

تفاوت بیلینگ آدرس و شیپینگ آدرس

شاید تفاوت بیلینگ آدرس و شیپینگ آدرس از لحاظ فنی زیاد قابل مشاهده نباشد، اما کاربرد آن‌ها در پروسه خرید کالا کاملا باهم فرق دارد. در ادامه این 2 مفهوم را به شکل دقیق‌تری بررسی می‌کنیم تا بدانید از هرکدام از آن‌ها باید در چه مواقعی استفاده کنید:

  • هدف: هدف Billing Address تایید پرداخت در حین تراکنش آنلاین است؛ اما shipping address تحویل فیزیکی کالا در محل مورد نظر را تعیین می‌کند.
  • ارتباط با معاملات: Billing مجوز پرداخت و بررسی‌های امنیتی برای اطمینان از مشروعیت روش پرداخت را انجام می‌دهد، اما shipping اهداف لجستیکی و تحویل دقیق کالا را مشخص می‌کند.
  • تجربه مشتری: بیلینگ، امنیت انجام معاملات غیرمجاز را افزایش می‌دهد. شیپینگ آدرس هم می‌تواند ارسال کالا به فرد دیگر را امکان‌پذیر کند؛ یعنی شما می‌توانید به کمک آن کالای خاصی را در تاریخ مورد نظر به آدرس خاصی ارسال کنید.
  • تاثیر: بیلینگ آدرس، بخش‌های امنیتی را به‌شدت بررسی می‌کند تا در صورت وجود هرگونه عدم تطابق، تراکنش و مراحل تایید را لغو کند. در طرف مقابل اشتباه وارد کردن شیپینگ آدرس مانع انجام خرید نمی‌شود؛ در این صورت تنها سفارش به یک محل اشتباه فرستاده می‌شود.

شما با خرید گیفت کارت های برندهای معتبری مانند نایک، آدیداس و… می‌توانید به این محصولات دسترسی پیدا کرده و از کیفیت بالای آن‌ها لذت ببرید. با خرید این محصول شما دیگر نگرانی بابت تحریم‌ها و محدودیت‌های موجود برای کاربران ایرانی نداشته و به راحتی مراحل خرید را پشت سر می‌گذارید.»

علت اهمیت Billing Address و Shipping Address

در هنگام خرید اینترنتی، اطلاعات مختلفی از خریدار دریافت می‌شود که این 2 آدرس از مهم‌ترین و اصلی‌ترین آن‌ها به شمار می‌آیند. در واقع اهمیت این اطلاعات آن‌قدر زیاد است که دقیق نبودن آن‌ها می‌تواند فرایند ارسال کالا را با مشکل مواجه کند. در ادامه برخی از مهم‌ترین دلایل اهمیت این موارد را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

1. تضمین تحویل به‌موقع سفارشات

تحویل سفارشات یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خرید اینترنتی است که معمولاً خریداران با آن مواجه هستند. برای دریافت به‌موقع کالا و سفارش‌های، عوامل مختلفی دخیل هستند که شیپینگ آدرس و بیلینگ آدرس مهم‌ترین آن‌ها محسوب می‌شوند. در واقع اگر این اطلاعات را به‌درستی وارد کنید، کالا در زمان دقیق به دست شما می‌رسد؛ اما اگر در وارد کردن آن‌ها مرتکب خطای خاصی شوید، قطعاً فرایند ارسال و یا پرداخت هزینه کالا با مشکل مواجه می‌شود.

تحویل به‌موقع سفارشات

2. امنیت مالی

یکی از اهداف بزرگی که باعث شد Billing Address در فرایند خرید اهمیت زیادی پیدا کند، افزایش امنیت مالی بود. در واقع این مورد با اطلاعات مالی، اطلاعات کارت اعتباری یا حساب بانکی شما مرتبط است؛ در نتیجه اگر با آدرس کارت اعتباری شما تطابق نداشته باشد، فرایند خرید متوقف می‌شود تا زمانی که اطلاعات صحیح وارد شود. بدون شک تاثیر این آدرس در افزایش امنیت ثبت سفارش، یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلایل اهمیت آن به شمار می‌آید.

3. جلوگیری از تقلب و سوءاستفاده

بیلینگ آدرس هم مانند شماره کارت، تاریخ انقضا و cvv2 از جمله اطلاعات مهم و حیاتی است که بدون آن امکان ثبت سفارش وجود ندارد. هنگامی که از این اطلاعات به‌خوبی نگهداری کنید، از تقلب و سوءاستفاده جلوگیری می‌شود. در واقع حتی اگر کسی شماره کارت، تاریخ انقضا و cvv2 شما را داشته باشد، بدون داشتن بیلینگ آدرس نمی‌توانند فرایند خرید را تکمیل کند. البته که رعایت نکات ساخت نام کاربری و رمز عبور قوی نیز به شما کمک می‌کند تا از هرگونه سواستفاده احتمالی جلوگیری کنید.

4. تجربه خرید بهتر

به طورکلی اگر شما این آدرس‌ها را به طور صحیح و کامل وارد کرده باشید، دیگر به تماس با پشتیبانی، تصحیح آدرس و یا نگرانی درباره دریافت کالا نخواهید داشت.

Billing Address و Shipping Address در ایران

ازآنجایی‌که ایران توسط بیشتر سایت‌های معتبر خارجی تحریم شده است، امکان ثبت سفارش و ارسال آن به ایران فراهم نیست؛ اگر هنگام ثبت سفارش به لیست کشورهای مجاز در قسمت شیپینگ آدرس بروید، می‌بینید که گزینه ایران حذف شده است.

در نتیجه در این سایت‌ها، رمز دوم کارت بانکی ایران هیچ اعتباری نداشته و اصلاً جایگاهی برای آن تعیین نشده است تا کاربر ایرانی بتواند خرید خود را انجام دهد. پس در مرحله خرید باید به‌جای رمز دوم از بیلینگ آدرس استفاده شود که در چنین شرایطی باید کارت و حساب بانکی خارجی داشته باشید.

اطلاعات مهم در ایران

چگونه می‌توان از تایید شیپینگ آدرس و بیلینگ آدرس اطمینان حاصل کرد؟

برای انجام این کار راه‌حل‌های نرم‌افزاری خاصی ارائه شده است تا کاربر بتواند به‌خوبی اطلاعات خود را ثبت کند. در واقع سایت‌های خارجی به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که شما بتوانید در هنگام ثبت سفارش، تیک تایید آدرس را فعال کرده و در هنگام نهایی کردن سفارش، دوباره آن را با آدرس صحیح تطبیق دهید.

سایت‌های خارجی با استفاده از برنامه‌های خاص، شیپینگ آدرس را به پایگاه‌ داده آدرس USPS ارسال می‌کنند تا آن را به‌خوبی مطابقت بدهند. البته انجام این کار در سایت‌های داخلی هم با برنامه‌های خاص امکان‌پذیر است. به‌طورکلی برای اینکه از صحت و درستی این آدرس‌ها مطمئن شوید، باید قبل از نهایی کردن سفارش بار دیگر آن‌ها را بررسی کنید.

انواع خطاهای شیپینگ آدرس و عیب‌یابی آن‌ها

نکته بسیار مهمی که باید درباره Shipping Address بدانید، امکان ایجاد خطا و غیر مجاز بودن آدرس است. یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین خطاهایی که در این حوزه وجود دارد، اشتباه تایپی و یا املای کلمات است. در واقع بسیاری از افراد هنگام نوشتن کلمات آدرس و یا اعداد کد پستی، دچار اشتباه می‌شوند که این امر فرایند ارسال را با مشکل مواجه می‌شوند. البته برخی از سیستم‌ها می‌توانند این خطا را عیب‌یابی کنند و فرایند ارسال را با همان پروسه عادی انجام دهند.

سخن پایانی

اگر هنوز نمی‌دانید که این آدرس‌ها چه تفاوتی با یکدیگر دارند، احتمالاً در هنگام خرید کالا از سایت‌های خارجی با چالش بزرگی مواجه خواهید شد. با اینکه بیلینگ آدرس و شیپینگ آدرس از لحاظ فنی باهم شباهت زیادی دارند، اما در برخی از فاکتورهای مهم با هم تفاوت دارند. در این مطلب به طور کامل تفاوت این 2 مورد را بررسی کرده و به دلیل اهمیت آن‌ها نیز پرداختیم. اگر همچنان در این زمینه سوالی دارید در قسمت کامنت با ما در میان بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشیم.

آشنایی با تفاوت بیلینگ آدرس و شیپینگ آدرس برای خرید مطمئن‌تر
بیلینگ آدرس چیست؟ شیپینگ آدرس چیست؟ مهم‌ترین تفاوت بیلینگ آدرس و شیپینگ آدرس کدام است؟ اگر شما هم از دنیای سنتی خرید فاصله گرفته‌اید و تمایل دارید تا بخشی از...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. جالب بود . ممنون از اینکه امروز توسط شما به اطلاعاتم افزوده شد

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  2. سلام
    من اگه حساب پی پال افتتاح کنم از طریق شما ، این بیلینگ آدر هم بهم داده میشه ؟
    آخه من قصد انتشار دوره توی یودمی دارم و اونجا هنگام اتّصال حساب پی پال به اکانت سایت ، نیاز به بیلینگ آدرس هست.

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  3. سلام وقت بخیر یه سوال داشتم از خدمتتون، من اگه گیفت کارت از سایت شما خریداری بکنم، بیلینگ آدرس و زیپ کد هم همراهش داره؟! یا باید از جای دیگه تهیه کنم؟!

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربر گرامی، گیفت کارت‌ها به همراه زیپ کد هستند وشما می‌توانید به راحتی از آن‌ها استفاده کنید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
مستر کارت مجازی چیست و چه کاربردی دارد؟
مستر کارت
مستر کارت مجازی چیست و چه کاربردی دارد؟
اگر تا کنون برای خرید به سایت های خارجی سری زده باشید. به این مورد برخورد کرده اید که در بخش پرداخت این سایت ها معمولا از شما اطلاعات حساب...
مسترکارت چگونه کار میکند
مستر کارت
مسترکارت چگونه کار میکند
آیا می خواهید با مزایای استفاده از مسترکارت آشنا شوید؟ آیا می خواهید بدانید MasterCard چگونه کار می کند؟ آیا می خواهید از اهمیت استفاده از مستر کارت در امور...
روش‌ های دریافت مستر کارت یا ویزا کارت رایگان
ویزا کارت
روش‌ های دریافت مستر کارت یا ویزا کارت رایگان
برای خرید از سایت‌های خارجی مثل خرید از آمازون و به طور کلی پرداخت ارزی در سایت‌های مختلف، مانند ثبت نام آیلتس، ثبت نام تافل و… معمولاً از انواع کارت...
تفاوت مسترکارت با ویزا کارت چیست؟
مستر کارت
تفاوت مسترکارت با ویزا کارت چیست؟
صنعت پرداخت الکترونیکی جهان بر چهار شرکت ویزا کارت، مستر کارت، دیسکاور و امریکن اکسپرس حاکم است و مسئولیت رسیدگی به بیشتر پرداخت ها در جهان بر عهده آن ها...
استفاده از ویزا کارت مجازی برای پی پال
ویزا کارت
استفاده از ویزا کارت مجازی برای پی پال
پی پال، یکی از بزرگترین شبکه‌های مالی برای انجام معاملات تجاری و بانکی است که در سراسر دنیا به عنوان یکی از بهترین روش‌ها برای انجام تراکنش‌ها، پرداخت‌های بانکی و...
چگونه از ویزا کارت استفاده کنیم؟
ویزا کارت
چگونه از ویزا کارت استفاده کنیم؟
ویزا کارت (VisaCard)، یک سیستم پرداخت بانکی است که با آن می‌توان از فروشگاه‌های زیادی به صورت اینترنتی و فیزیکی خریداری کرد و از خدمات سایت‌ها و فروشگاه‌های مختلفی استفاده...