ویزا کارت

دبیت کارت چیست؟ آشنایی با تفاوت دبیت کارت با کردیت کارت

دبیت کارت چیست؟ آشنایی با تفاوت دبیت کارت با کردیت کارت

دبیت کارت چیست و کارمزد استفاده از آن چقدر است؟ تقریبا تمام کسانی که از کارت‌‌های اعتباری بین المللی استفاده می‌کنند، در زمان مواجهه با انواع کارت‌ها با این سوال و سوالات مشابه مواجه می‌شوند. اگر شما هم قصد خرید از سایت‌های معتبر بین‌المللی را دارید و به دلیل محدودیت‌های موجود با مشکل مواجه شده‌اید، به خرید دبیت کارت نیاز پیدا کرده‌اید. این کارت یکی از معتبرترین کارت‌های اعتباری است که توسط درصد بالایی از کاربران مورد استفاده قرار گرفته و محبوبیت زیادی دارد.

دبیت کارت یک کارت پرداخت بین‌المللی است که به طور مستقیم از حساب جاری شما پول کسر می‌کند. به همین دلیل، پیش از اینکه نسبت به خرید آن اقدام کنید، موارد بی‌شماری وجود دارند که باید به آن‌ها توجه داشته باشید تا بتوانید سرمایه خود را در جای درستی هزینه کنید.

در این مقاله بررسی می‌کنیم که دبیت کارت چیست و استفاده از آن، چه مزایا و معایبی را در اختیار شما می‌گذارد و همچنین با انواع و میزان کارمزد آن نیز آشنا می‌شویم؛ با ما همراه باشید.

دبیت کارت چیست؟

دبیت کارت (debit card) کارت اعتباری یا کارت پرداختی است که استفاده از آن، نیاز شما به حمل پول نقد یا چک فیزیکی را (خصوصا در خارج از کشور) به شکل قابل توجهی کاهش می‌دهد. در واقع این کارت، مستقیما به حساب جاری شما وصل می‌شود تا شما بتوانید بدون کوچک‌ترین محدودیتی خرید کنید؛ فرآیندی شبیه به همان‌چیزی که در کارت‌های بانکی معمول اتفاق می‌افتد.

در گذشته، خرید با دبیت کارت تنها در یک کشور خاص (کشوری که بانک صادرکننده دبیت کارت در آن حضور دارد) امکان‌پذیر بود؛ اما در اواسط دهه 2000 امکان خرید با این کارت‌ها در کشورهای دیگر هم امکان‌پذیر شد و در نتیجه یکی از بزرگ‌ترین محدودیت‌های موجود از میان رفت.

درست است که خرید با دبیت کارت در بسیاری از موارد به شماره شناسایی شخصی (PIN) نیاز دارد، اما پیش می‌آید که برخی از خریدها را بتوانید بدون شماره شناسایی انجام دهید.

«نکته مهمی که باید به آن توجه کنید، دسته‌بندی متفاوت و متنوع دبیت کارت است؛ برخی از آن‌ها، ویژگی‌های خاصی مانند 1% پس‌انداز خرید را در اختیار کاربران خود می‌گذارند. همچنین این کارت‌ها که به عنوان چک کارت یا کارت نقدی شناخته می‌شود از ویژگی‌های دیگری مانند اتصال به حساب تراکنش روزانه نیز برخوردارند.»

آشنایی با دبیت کارت

دبیت کارت چگونه کار می‌کند؟

کار کردن با دبیت کارت بسیار آسان است؛ پس از نهایی شدن خرید از سمت شما، پول از حساب کم می‌شود. به همین راحتی! البته نهایتا پول پس از 24 ساعت به حساب فروشنده واریز می‌شود و دلیل این تاخیر در بانک‌های جهان طبیعی است؛ در واقع بانک‌ها برای جلوگیری از پولشویی و تقلب این پروسه را پیش می‌برند.

«همچنین باید این نکته را نیز به یاد داشته باشید که دبیت کارت‌ معمولاً دارای محدودیت‌های خرید روزانه است؛ بدین معنا که در یک دوره 24 ساعته نمی‌توانید بیش از مقدار مشخصی هزینه کنید.»

میزان کارمزدها

یکی از ویژگی‌های مثبت دبیت کارت، عدم وجود حق عضویت سالانه یا هزینه‌های پیش پرداخت نقدی است؛ اما برای استفاده از آن باید مبلغ خاصی را به‌عنوان کارمزد پرداخت کنید. موارد زیر انواع کارمزدهای دبیت کارت هستند که باید آن‌ها را بپردازید:

  • هزینه اضافه برداشت: درصورتی‌که بیش از حد خود هزینه کرده‌اید، خریدتان انجام می‌شود، اما باید هزینه اضافه برداشت را متحمل شوید.
  • کارمزد تعویض کارت: در صورت گم شدن، آسیب دیدن یا دزدیده شدن دبیت کارت، باید برای سفارش کارت جدید اقدام کنید؛ البته در اینجا باید هزینه تعویض کارت را بپردازید.
  • کارمزد تراکنش خارجی: اگر از کارت نقدی برای خرید ارزهای خارجی استفاده می‌کنید، امکان دریافت یک کارمزد تراکنش خارجی مانند 3٪ از مبلغ تراکنش برایتان امکان‌پذیر خواهد بود.
  • کارمزد وجوه ناکافی: اگر بخواهید مبلغی بیشتر از موجودی خود برداشت کنید، با هزینه ناکافی وجوه مواجه می‌شوید. به این کارمزدها، کارمزدهای غیرکافی (NSF) نیز گفته می‌شود.
  • کارمزد تراکنش خودپرداز: اگر از دستگاه خودپردازی که وابسته به بانک صادرکننده کارت نقدی شما نیست، وجه نقد برداشت کنید، به احتمال زیاد کارمزد تراکنش خودپرداز از شما دریافت شود. معمولاً این کارمزدها را به نام کارمزدهای خارج از شبکه هم می‌شناسند.

«به یاد داشته باشید که یک کارت نقدی پیش پرداخت (prepaid debit card) ممکن است کارمزدهای مختلفی داشته باشد که کارمزد نگهداری ماهانه، تراکنش، ATM، بارگیری مجدد، استعلام موجودی، عدم فعالیت، صورت‌حساب کاغذ و کارمزد تراکنش‌های خارجی از مهم‌ترین آن‌ها به شمار می‌آیند.»

میزان کارمزدها

بررسی امنیت Debit card

به‌طورکلی امنیت دبیت کارت، کردیت کارت، مسترکارت و یا هر کارت اعتباری بین‌المللی دیگری، بسیار بالاست و به‌سادگی هک نخواهد شد. البته درست مانند هر اطلاعات و کارت دیگری، در صورت بی‌توجهی شما، امکان سرقت اطلاعات و سوءاستفاده از کارت وجود دارد. برای اینکه همیشه میزان امنیت کارت خود را در بالاترین سطح نگه دارید، دبیت کارت را به دست شخص دیگری نداده و رمز آن را در بازه‌های زمانی مختلف عوض کنید.

نحوه استفاده از Debit card

نحوه استفاده از دبیت کارت مانند سایر کارت‌های اعتباری و بانکی ایران است. برای استفاده از این کارت، به کمک رمز و اطلاعات آن خرید خود را انجام دهید؛ بعد از 24 ساعت پول به حساب فروشنده واریز می‌شود. البته در همان لحظه خرید، پول از حساب شما کسر شده و به مدت 24 ساعت در بانک مسدود می‌شود.

آموزش نحوه شارژ کردن

نکته‌ای که حتما باید به خاطر داشته باشید این است که به دلیل تحریم‌ها و محدودیت‌های موجود برای ایرانیان، انتقال ارز در بانک‌های بین‌المللی تقریبا غیرممکن است؛ در نتیجه شما نمی‌توانید از طریق بانک‌های ایرانی دبیت کارت را شارژ کنید. برای انجام این کار راه‌های خاصی وجود دارد که استفاده از خدمات شرکت‌های واسطه و معتبر مانند ایرانیکارت، مهم‌ترین گزینه است. در واقع این شرکت‌ها به کمک مجموعه خود می‌توانند شارژ دبیت کارت را به هر اندازه‌ای که دوست داشتید، انجام دهند.

آموزش نحوه شارژ کردن

انواع دبیت کارت

در حال حاضر سه روش EFTPOS (به عنوان بدهی آنلاین یا بدهی PIN نیر شناخته می‌شود)، بدهی آفلاین (همچنین به عنوان بدهی امضا شناخته می‌شود) و سیستم کارت الکترونیکی کیف پول برای پردازش تراکنش‌های دبیت کارت وجود دارد. همچنین این کارت، شبکه‌های مختلفی دارد که UnionPay ،American Express Discover، Mastercard و Visa (ویزا کارت) اصلی‌ترین آن‌ها به شمار می‌آیند.

دبیت کارت‌‌ها انواع مختلفی دارند که هرکدام از آن‌ها قابلیت خاصی را در اختیار شما قرار خواهند داد. تا زمانی که مدل‌های مختلف این کارت را نشناسید، امکان خرید بهترین گزینه برایتان فراهم نمی‌شود. در ادامه با انواع آن آشنا می‌شویم:

1. کارت آنلاین

این نوع از دبیت کارت برای هر پرداخت به مجوز الکترونیکی نیاز دارد. همچنین، پرداخت‌هایی که انجام شده است، فورا در حساب خریدار واریز می‌شوند. همچنین برخی از این نوع کارت‌ها برای هر تراکنش به احراز هویتی نیاز دارند که اساساً آن‌ها را به کارت‌های پیشرفته دستگاه خودپرداز (ATM) تبدیل می‌کند. یکی از مشکلات استفاده از دبیت کارت‌های آنلاین، نیاز آن‌ها به یک دستگاه مجوز الکترونیکی در محل فروش (POS) و گاهی نیاز به PINpad جداگانه برای وارد کردن پین است.

«با این حال، برخورداری از سیستم احراز هویت امن‌تر باعث می‌شود که کارت آنلاین برتری خاصی نسبت به سایر کارت‌ها داشته باشد.»

2. کارت آفلاین

این نوع از دبیت کارت یک کارت فیزیکی است که افراد برای خرید حضوری و دریافت پول از ATM از آن استفاده می‌کنند. روی این کارت‌ها از  آرم کارت‌های اعتباری اصلی (Visa یا Mastercard) استفاده شده است.

معرفی کارت آفلاین

3. کارت نقدی پیش‌پرداخت (Prepaid)

کارت نقدی پیش‌پرداخت به هیچ حساب بانکی متصل نبوده و شما باید آن را شارژ کنید. همچنین در زمان خرید تنها تا سقف موجودی کارت امکان برداشت وجه وجود دارد. در نتیجه کسانی که می‌خواهند یک جایگزین عالی برای کردیت کارت پیدا کنند، کارت نقدی پیش پرداخت گزینه بسیار خوبی است. همچنین چون این کارت‌ها به حساب بانکی نیاز نداشته و بدهی ایجاد نمی‌کنند، برای استفاده جوانان گزینه مناسبی هستند.

مزایای استفاده از کارت نقدی

استفاده از دبیت کارت مزایای مختلف برایتان به همراه دارد. یکی از این مزایای بسیار عالی، اطلاع از موجودی حساب و هزینه‌های خود به کمک برنامه CommBank و NetBank است. از دیگر مزایای استفاده از کارت نقدی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان شارژ مجدد
  • امکان خرید به صورت آنلاین و آفلاین
  • امکان اتصال دبیت کارت به شبکه ATM
  • امکان دریافت وام در صورت کسب امتیازات بالا
  • آسان بودن رهگیری و کنترل خریدهای انجام شده
  • برخورداری از امنیت بالا به منظور جلوگیری از سرقت اموال
  • امکان جابه‌جا کردن پول به‌صورت بین‌المللی با کد سوئیفت
  • آسان بودن روش استفاده تنها با وارد کردن رمز و شماره کارت
  • امکان کنترل هزینه‌های ماهانه و ایجاد بهینه‌تر پس‌اندازهای ماندگار

مزایای استفاده از کارت نقدی

معایب اخذ دبیت کارت

حال که تا حد زیادی فهمیدید دبیت کارت چیست و استفاده از آن چه مزایایی دارد، باید با معایب آن آشنا شوید تا تصمیم بهتری برای خرید آن اتخاذ کنید. از جمله مهم‌ترین این موارد، می‌توان به لیست زیر اشاره کرد:

  • امکان استفاده جعلی از دبیت کارت
  • وجود محدودیت در برداشت‌های روزانه
  • برداشت سود از هر تراکنش توسط بانک‌ها
  • امکان خرج کردن بیش از حد به دلیل مجازی بودن پرداخت‌ها

چگونه دبیت کارت بگیریم؟

تجریم‌ها و محدودیت‌های موجود باعث شده‌اند تا امکان فعال کردن این کارت‌ها در ایران وجود نداشته باشد؛ اما درصورتی‌که می‌خواهید برای خرید آنلاین و سفرهای خارج از کشور از آن استفاده کنید، باید ابتدا یک حساب بین‌المللی داشته باشید. بهترین و آسان‌ترین راه برای انجام این کار، استفاده از خدمات شرکت‌های واسطه معتبر مانند ایرانیکارت است. برای این کار، بعد از اینکه حساب بین‌المللی را باز کردید، درخواست خود را در سایت ارائه دهنده کارت دبیت، ثبت کنید تا اطلاعات کارت به ایمیل شما ارسال شود.

چگونه دبیت کارت بگیریم

مدارک لازم برای گرفتن دبیت کارت

برای دریافت دبیت کارت باید مدارک خاصی را ارائه کنید تا شرکت‌های واسطه بتوانند کارهای لازم را انجام دهند. موارد زیر مهم‌ترین مدارکی هستند که برای دریافت دبیت کارت لازم دارید:

  • پاسپورت
  • کارت ملی
  • شناسنامه
  • 2 عکس با سایز گذرنامه
  • کارت پایان خدمت (در برخی از موارد)
  • مدارک گذرنامه و گواهینامه بین‌المللی
  • داشتن فرم KYC یا همان احراز هویت برای جلوگیری از پول‌شویی و کلاهبرداری

هزینه دریافت کارت

هزینه دریافت دبیت کارت از آن دسته موضوعات بسیار مهم است که برای اکثر افراد به یک دغدغه بزرگ تبدیل می‌شود؛ اما نیازی به نگرانی شما نیست! یکی از بهترین ویژگی‌های این کارت، هزینه پایین آن است. در واقع بانک‌ها مانند سایر کارت‌های اعتباری، هزینه‌ای بابت دستمزد کم می‌کنند و سپس کارت را در زمان یک روز الی یک هفته کاری به شما تحویل می‌دهند.

«همچنین در صورت نیاز، دارنده کارت می‌تواند بعد از گذشت چند ماه، بر اساس میانگین گردش و موجودی حساب بانکی درخواست اعتبار اضافه به مبلغ ۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار را به بانک ارائه کند.»

شرایط سنی

شرایط سنی افراد یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین سوالات است؛ متقاضیان برای دریافت این کارت، باید حداقل 18 سال سن داشته باشند.

دبیت کارت در ایران

فعال کردن دبیت کارت در ایران آرزوی بسیاری از افرادی است که خرید بین‌المللی انجام می‌دهند؛ اما متاسفانه به دلیل وجود تحریم‌ها امکان تحقق این آرزو وجود ندارد و کاربران ایرانی نمی‌توانند از این کارت‌ها برای خریدهای داخلی استفاده کنند. البته برای خرید آنلاین و سفرهای خارج از کشور دبیت کارت کارایی داشته و شما می‌توانید آن را خریداری کنید.

دبیت کارت در ایران

تفاوت Debit card با Credit Card

کردیت کارت چیست؟ Debit card و Credit Card از جمله کارت‌های محبوب و پرکاربردی هستند که برنامه‌های پاداش کارت اعتباری را در اختیار کاربران خود می‌گذارند؛ برای مثال هر دوی این کارت‌ها امکان 1% بازگشتی در تمام خریدها را ارائه می‌کنند. همچنین در صورتی که کاربران، کلاهبرداری را به‌موقع گزارش دهند، شامل قانون خریدهای تقلبی بیش از 50 دلار خواهند شد؛ یعنی اگر شما کلاهبرداری از کارت خود را سریعا گزارش دهید، شرکت‌های کارت اعتباری شما را بیش از 50 دلار جریمه نخواهند کرد.

با وجود این ویژگی‌های مشترک، دبیت کارت و کردیت کارت یک‌سری تفاوت‌های بزرگ باهم دارند که شما را بر سر دوراهی قرار می‌دهند. موارد زیر مهم‌ترین و اصلی‌ترین تفاوت کردیت کارت و دبیت کارت هستند:

  • اتصال دبیت کارت به حساب جاری شما و امکان انجام خرید تنها تا زمان وجود پول در حساب بانکی؛ در مقابل، عدم اتصال کردیت کارت به حساب بانکی و امکان انجام خرید در صورت کمبود موجودی (هزینه خرید بعداً پرداخت می‌شود)
  • بررسی سابقه مالی برای دریافت کردیت کارت؛ در مقابل، تنها نیاز به برخورداری از یک حساب بین‌المللی برای دریافت دبیت کارت
  • ارائه دبیت کارت توسط بانک‌ها؛ در مقابل، صدور کردیت کارت توسط بانک‌ها، اشخاص و شرکت‌ها
  • امکان منفی شدن حساب با خرید کردیت کارت؛ البته در دبیت کارت نیز اگر هزینه منفی یا بدهی را در زمان مشخص پرداخت نکنید، مشمول جریمه خواهید شد.
  • عدم وجود محدودیت برای دریافت دبیت کارت؛ در مقابل نیاز به بررسی سابقه مالی، سو استفاده مالی، عدم پرداخت اقساط و… برای دریافت کردیت کارت

سخن پایانی

معمولاً بیشتر افراد هنگام خرید کارت‌های اعتباری بین‌المللی با این سوال مواجه می‌شوند که کارت دبیت چیست؟ در این مطلب به طور کامل این کارت را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار دادیم تا بیشتر از پیش با نحوه فعالیت، میزان کارمزد، مزایا، معایب، مدل‌های مختلف، نحوه تهیه و تفاوت آن با کردیت کارت آشنا شوید. اگر همچنان در مورد این کارت‌ها سوالی دارید با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن، پاسخگوی شما باشیم.

دبیت کارت چیست؟ آشنایی با تفاوت دبیت کارت با کردیت کارت
دبیت کارت چیست و کارمزد استفاده از آن چقدر است؟ تقریبا تمام کسانی که از کارت‌‌های اعتباری بین المللی استفاده می‌کنند، در زمان مواجهه با انواع کارت‌ها با این سوال...
4.8 از 5 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. درود،آیا با این کارت میشه از خارج بهش پول ریخت و از خارج میشه ازش پول برداشت کرد؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربرگرامی، این کارت‌ها قابلیت دریافت حواله، همچنین استفاده در دستگاه‌های atm و پوز فروشگاهی را دارد.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  2. سلام با امید که سلامت باشید .من یه سوال داشتم که من خودم در ایران هستم و در آمریکا در یک بانگ حساب باز کردم و دیبیت کارت اختیار کردم الان اونا گفتند که ما به شما دیبیت کارت مفرستیم حالا این دیبیت کارت چجوری مفرسته از کدام طریق دستم میرسه و یا اینکه اینجا تو ایران برایم ادرس بانک میده از اونجا تحویل بیگیرم ؟اگر لطف بکنین معلومات بدهید.

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربر گرامی، متاسفانه در این رابطه اطلاعاتی موجود نمی‌باشد.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  3. برای دریافت ماستر دیبت کارت میتوانید به بانک های خصوصی افغانستان مراجعه کنید. بانک ها برای اتباع بیگانه ماستر کارت کردیت کارت دیبت کارت اراعه میکند. فقط کافیه پاسپورت داشته باشی.

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربر گرامی، از دیدگاه شما متشکریم
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  4. به کمک دبیت کارت ، میتونم درآمد دلاریم رو دریافت کنم ؟
    ( چون باید داخل استیم ثبت نام کنم و اطلاعات بانکی و سوییفت کد ارایه بدم )
    آیا امکان پذیر هست ؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربر گرامی، بستگی به سایت مورد نظر شما دارد که پرداختی‌های خود را از چه طریقی انجام دهد.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  5. آیا با دبیت کارت می شود از سایتهای معتبر خرید آنلاین کرد؟ آیا امکان تبدیل دبیت به کردیت کارت بعد از افتتاح حساب وجود دارد؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      بله شما می‌توانید از دبیت کارت از سایت‌های معتبر آنلاین خرید کنید.
      امکان تبدیل دبیت کارت به کردیت کارت وجود ندارد.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  6. ممنون از اطلاع خوبتان
    لطفا بفرمایید ماایراینان که تحریم هستیم چطور میتوانیم دبیت کارت ایا ویزا کارت داشته باشیم ممنون میشوم

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربر گرامی، در ایران صرفا برای پرداخت اینترنتی با وی پی ان امکان استفاده از کارت‌های بین المللی می‌باشد. برای دریافت کارت اعتباری بین المللی می‌توانید از خدمات شرکت‌های واسطه همچون ایرانیکارت استفاده نمایید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  7. سلام میشه با دیبیت کارت ایرانی به پی پال وصل شد

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربر گرامی، کارت‌های اعتباری ایرانی قابلیت اتصال به پی پال را ندارند. برای استفاده از سرویس پی پال، از خدمات پی پال ایرانیکارت استفاده نمایید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  8. سلام درود بر شما
    مستر کارت ، ویزیت کارت ، دیبایت کارت ، پلوتنیوم کارت ها چه تفاوت دارند از هم و کار کرد همه شان چجوری می باشد ؟
    در کسانیکه در ایران هستند چجوری مستر کارت بدست آورد البته برای خود ایرانی ها شاید مشکل نباشد ولی مهاجرین را میگویم.

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      ویزا و مسترکارت شبکه مالی هستند. دبیت و کردیت و پریپید نوع کارت هستند. پلاتینیوم سطح بالایی از کارت های متصل به حساب بانکی میباشد. برای دریافت کارت های متصل به حساب بانکی باید به صورت حضوری یا وکالتی اقدام بفرمایید. برا این منظور می‌توانید از خدمات افتتاح حساب بانکی در ترکیه استفاده کنید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  9. سلام خسته نباشید میخواستم بدونم برای استفاده از دبیت کارت محدودیتی نداریم چون تحریم هستیم و این که هر بانکی حساب داشته باشیم میتونیم از طریق همون بانک اقدام کنیم؟ چون من میخوام باهاش از خود سایت پلی استیشن قسمت فروشگاهش خرید کنم چون قیمت گیفت کارت خیلی گرونه… ممنون میشم راهنمایی کنید با تشکر

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربر گرامی، به دلیل تحریم‌های اعمال شده تحت شرایط خاصی می‌توان به افتتاح حساب کارت‌های اعتباری اقدام و از آن‌ها استفاده کرد. بله در هر بانکی که حساب داشته باشید از طریق همان بانک می‌توانید اقدام کنید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
مستر کارت مجازی چیست و چه کاربردی دارد؟
مستر کارت
مستر کارت مجازی چیست و چه کاربردی دارد؟
اگر تا کنون برای خرید به سایت های خارجی سری زده باشید. به این مورد برخورد کرده اید که در بخش پرداخت این سایت ها معمولا از شما اطلاعات حساب...
مسترکارت چگونه کار میکند
مستر کارت
مسترکارت چگونه کار میکند
آیا می خواهید با مزایای استفاده از مسترکارت آشنا شوید؟ آیا می خواهید بدانید MasterCard چگونه کار می کند؟ آیا می خواهید از اهمیت استفاده از مستر کارت در امور...
روش‌ های دریافت مستر کارت یا ویزا کارت رایگان
ویزا کارت
روش‌ های دریافت مستر کارت یا ویزا کارت رایگان
برای خرید از سایت‌های خارجی مثل خرید از آمازون و به طور کلی پرداخت ارزی در سایت‌های مختلف، مانند ثبت نام آیلتس، ثبت نام تافل و… معمولاً از انواع کارت...
تفاوت مسترکارت با ویزا کارت چیست؟
مستر کارت
تفاوت مسترکارت با ویزا کارت چیست؟
صنعت پرداخت الکترونیکی جهان بر چهار شرکت ویزا کارت، مستر کارت، دیسکاور و امریکن اکسپرس حاکم است و مسئولیت رسیدگی به بیشتر پرداخت ها در جهان بر عهده آن ها...
استفاده از ویزا کارت مجازی برای پی پال
ویزا کارت
استفاده از ویزا کارت مجازی برای پی پال
پی پال، یکی از بزرگترین شبکه‌های مالی برای انجام معاملات تجاری و بانکی است که در سراسر دنیا به عنوان یکی از بهترین روش‌ها برای انجام تراکنش‌ها، پرداخت‌های بانکی و...
چگونه از ویزا کارت استفاده کنیم؟
ویزا کارت
چگونه از ویزا کارت استفاده کنیم؟
ویزا کارت (VisaCard)، یک سیستم پرداخت بانکی است که با آن می‌توان از فروشگاه‌های زیادی به صورت اینترنتی و فیزیکی خریداری کرد و از خدمات سایت‌ها و فروشگاه‌های مختلفی استفاده...