اکانت های خارجی

شماره مجازی چیست و چه کاربردی دارد؟

شماره مجازی چیست و چه کاربردی دارد؟

شماره مجازی virtual number، یک شماره تلفن است که علی‌رغم اینکه وجود خارجی ندارد، اما بسیاری از امکانات شماره تلفن واقعی مانند ارسال و دریافت پیامک و برقراری تماس را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با ساخت شماره مجازی می‌توان بدون داشتن سیمکارت، از شماره تلفن‌های سایر کشورها استفاده کرده و بدون احراز هویت از امکانات ارتباطی آن بهره‌مند شد. کاربرد شماره مجازی بیشتر برای استفاده در مسنجر‌ها، شبکه‌های اجتماعی و سایت‌هایی است که شماره تلفن‌های خاصی را می‌پذیرند و یا کاربر تمایلی به فاش شدن اطلاعات شخصی خود ندارد. در این مطلب با ما همراه باشید تا به این مسئله بپردازیم که شماره مجازی چیست و چه کاربردی دارد؟!

شماره مجازی چیست؟

شماره مجازی (virtual number) یکی از سرویس‌های پرکاربرد برای استفاده از شماره تلفن سایر کشورها است. شماره‌های مجازی متکی بر سیم کارت نبوده و بدون داشتن سیمکارت فیزیکی، بسته به نوع سرویس، امکانات شماره‌های حقیقی مانند ارسال و دریافت پیامک، برقراری تماس، دریافت تماس و غیره را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

درواقع، با خرید شماره مجازی، بدون داشتن سیم کارت و احراز هویت، می‌توانید از امکانات ارتباطی سیمکارت‌های حقیقی بهره‌مند شده و از آن برای ساخت اکانت‌های مختلف در مسنجرها، شبکه‌های اجتماعی، سایت‌های مختلف و در تمامی پلتفرم‌ها بدون نمایش اطلاعات شخصی و شماره اصلی استفاده کنید.

از آنجایی‌که شماره‌های مجازی متکی به سیمکارت خاصی نمی‌باشند، می‌توان آن را به چندین تلفن مختلف متصل کرده و یا در بین آن‌ها جابجا نمود.

برای استفاده از شماره‌های مجازی، تنها کافی است به سایت‌ها و پلتفرم‌های ارائه دهنده شماره‌های مجازی معتبر همچون ایرانیکارت مراجعه کرده و شماره مجازی خود را از کشور دلخواه خریداری کنید.

انواع شماره مجازی چیست

انواع شماره مجازی در ایرانیکارت

شماره مجازی رایگان

بنابر کاربرد شماره‌های مجازی، بسیاری از افراد برای استفاده از این سرویس، به دنبال شماره مجازی رایگان می‌باشند. با اینکه شماره‌های مجازی رایگان، راحت و بی‌هزینه هستند اما باید توجه داشت که موضوع امنیت و حریم خصوصی در این نوع سرویس به درستی رعایت نشده و با ریسک‌های زیادی روبرو است.
شماره‌های مجازی رایگان، به افراد مختلفی واگذار می‌شود که این امر در اکثر مواقع، علی‌الخصوص در شبکه‌های اجتماعی موجب هک و بروز اطلاعات شخصی، تاریخچه پیام‌ها، مخاطبین و سایر اطلاعات به افراد دیگر می‌شود.
همچنین، به دلیل اعتبار ناپایدار این نوع شماره‌ها، دریافت کد برای وریفای سرویس‌ها در شماره مجازی رایگان بسیار سخت می‌باشد. به همین دلیل، توصیه می‌کنیم به  جای صرف زمان و پذیرفتن ریسک امنیت شماره مجازی رایگان، از شماره‌های اختصاصی پلتفرم‌های معتبر ارائه دهنده شماره مجازی استفاده کنید.

شماره‌ مجازی پولی (ایمن)

کاربرانی که به دنبال خرید اسن نوع شماره می باشند، در ابتدا باید بدانند که انواع شماره مجازی چیست و چه کاربردی دارد؟! شماره‌های مجازی پولی را از چند لحاظ می‌توان طبقه‌بندی کرد؛ اما رایج‌ترین انواع شماره مجازی، دسته‌بندی آن‌ها از لحاظ هزینه، زمان و کاربرد آن می‌باشد که به سه دسته شماره مجازی دائمی، اجاره‌ای (رنتی) و عادی (یکبار مصرف) تقسیم می‌شود.

  • شماره مجازی دائمی

شماره مجازی دائمی (گوگل ویس Google Voice) از خدمات شرکت گوگل بوده و معمولا از کشور امریکا یا کانادا ارائه می‌شود که به صورت پیش فرض کد 1+ است. با خرید شماره مجاز دائمی، تنها با یکبار هزینه، بدون داشتن محدودیت زمانی می‌توانید از شماره تلفن امریکا یا کانادا استفاده کنید. لازم به ذکر است که شماره‌های مجازی رایگان با اینکه تاریخ انقضا نداشته و به صورت مادام‌العمر می‌توان از آن‌ها استفاده کرد، اما اگر یک ماه مداوم از ان استفاده نشود، این سرویس از سمت گوگل غیرفعال خواهد شد.

امنیت شماره مجازی گوگل در سطح بالایی قرار داشته و به راحتی می‌توان از آن برای برقراری تماس، ارسال پیامک و یا ساخت اکانت در سایت‌های خارجی و سایر پلتفرم‌ها استفاده کرد. خدمات خرید شماره مجازی آمریکا با ضمانت اعتبار و تحویل فوری در ایرانیکارت ارائه می‌شود.

  • شماره مجازی اجاره‌ای

شماره مجازی اجاره ای یا رنتی، نوعی شماره مجازی معتبر است که برای زمان مشخصی در اختیار شما قرار گرفته و امکانات ارتباطی این سرویس که معمولا برای دریافت پیام کدهای فعالسازی ساخت اکانت‌های مختلف کاربرد دارد، در اختیار شما قرار می‌گیرد. از آنجایی‌که شماره‌های اجاره‌ای، در موارد خاص کاربرد دارند، کیفیت بالایی داشته و امکان مسدود شدن و یا محدودیت عملکرد آن‌ها کم‌تر است. به عنوان یکی از محبوب‌ترین شماره‌های مجازی اجاره‌ای ایرانیکارت می‌توان به شماره مجازی پی پال اشاره کرد که امکان استفاده و دریافت پیامک نامحدود در مدت یک ماه را برای کاربران فراهم می‌کند.

  • شماره مجازی عادی

این نوع شماره مجازی، از به صرفه‌ترین شماره‌های معتبر مجازی است که بنابر کاربرد آن در ایران طرفداران زیادی دارد. نکته‌ای که هنگام خرید شماره‌های مجازی عادی باید بدان توجه کنید این است که این نوع شماره‌ها معمولا برای استفاده از یک سرویس ارائه می‌شوند و امکان استفاده در چند بستر را ندارند. شماره مجازی Open AI یکی از پرطرفدارترین شماره‌های مجازی از نوع عادی ایرانیکارت است.

کاربرد شماره مجازی چیست

کاربرد شماره مجازی چیست؟

پس از اینکه متوجه شدید ماهیت شماره مجازی چیست، باید با کاربرد و هدف این سرویس آشنا شوید. به عنوان کاربرد شماره مجازی می‌توان به مواردی مانند استفاده از شماره تماس کشورهای مختلف، برقراری تماس‌های خارجی، ساخت اکانت شبکه‌های اجتماعی، ثبت نام در وبسایت‌هایی که شماره کشوری را تحریم کرده‌اند و به طورکلی استفاده از پلتفرم‌های مختلف بدون نیاز به سیم کارت و نمایش اطلاعات و شماره تماس شخصی افراد اشاره کرد.

از پرطرفدارترین کاربردهای شماره مجازی، امکان ایجاد همزمان چند اکانت متفاوت در شبکه‌های اجتماعی است. برای این کار، تنها با یک شماره مجازی، بدون نیاز به سیمکارت و شماره تلفن مجزا می‌توانید اکانت‌های خود را در اپلیکیشن‌ها و پیام‌رسان‌های مختلف بسازید.

ارتباط با سایر کشورها نیز یکی دیگر از موارد کاربرد شماره مجازی است. برای این منظور، شماره‌های مجازی هم برای برقراری تماس و ارسال پیام به دوستان و خانواده در کشورهای خارجی با هزینه‌ای به صرفه‌تر مناسب‌اند و هم برای اهداف تجاری، می‌توان با سایر افراد در کشورهای خارجی، به طوری که آن‌ها متوجه نشوند که شما از ایران با آن‌ها تماس گرفته‌اید، همکاری کرد.

یکی دیگر از کاربردهای شماره مجازی در ایران، استفاده از آن برای ثبت نام و یا بهره‌مندی از سرویس‌های بین‌المللی است که به دلیل تحریم‌های موجود، از ارائه خدمات به کاربران با پیش شماره ایران، خودداری می‌کنند. به همین منظور برای اینکه بتوان از این خدمات بهره‌مند شد، می توان به سادگی با ساخت یک شماره مجازی و ثبت نام با آن شماره، به سرویس مورد نظر خود دست یافت.

 

مزایای شماره مجازی

به عنوان مهمترین مزیت شماره مجازی می‌توان به این موارد اشاره داشت که استفاده از این شماره‌ها محدودیتی نداشته و بدون نیاز به احراز هویت و با امنیت بالا می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. همچنین راه‌اندازی و کار با این شماره‌ها آسان بوده و برقراری ارتباط با سایر کشورها و دسترسی به سرویس‌های بین‌المللی نیز به سادگی امکان‌پذیر است. بطور خلاصه مزایای داشتن شماره مجازی عبارتست از:

  • استفاده از شماره تلفن کشورهای مورد نظر
  • هزینه به صرفه و سهولت در خرید
  • امنیت و حفظ حریم خصوصی
  • پنهان ماندن هویت شخصی و مکانی
  • عدم محدودیت و سهولت در استفاده
  • کاربردهای گسترده
  • دور زدن تحریم های مربوط به ارائه خدمات

مزایا و معایب شماره مجازی چیست

معایب استفاده از شماره مجازی

به طور کلی، استفاده از شماره مجازی معایب خاصی ندارد؛ با این حال استفاده از شماره‌ مجازی رایگان و نامعتبر ممکن است برخی معایب را به همراه داشته باشد.

  • ریسک فاش شدن اطلاعات شخصی و حریم خصوصی

معمولا استفاده از شماره‌های مجازی رایگان با ریسک هک و بروز اطلاعات شخصی افراد همراه است. متاسفانه شماره‌های رایگان هیچ تضمینی مبنی‌بر ارائه ندادن شماره فعلی شما به افراد دیگر ارائه نداده و همین موضوع موجب دسترسی سایر افراد به حریم خصوصی شما خواهد شد.

  • احتمال مسدود شدن و حذف اکانت‌های ساخته شده

شماره‌های مجازی رایگان حفره‌های امنیتی زیادی داشته و در بسیاری از موارد به عنوان ربات یا اسپم شناخته شده و تمامی اکانت‌های ساخته شده در شبکه‌های اجتماعی آن حذف می‌شوند.

  • محدودیت دریافت یک کد

در برخی از شماره‌های مجازی، دریافت کد تنها یکبار انجام می‌گیرد. این مورد ممکن است برای بازیابی اطلاعات اکانت و.. مشکل‌ساز شده و موجب از دست رفتن اطلاعات مهم شما شود.

  • اتلاف وقت و نتیجه بد

معمولا ساخت شماره مجازی رایگان وقت قابل‌توجهی را تلف کرده و در نهایت شماره با کیفیت خوبی را ارائه نخواهد داد.

 

امنیت و خطرات استفاده از شماره مجازی

همانطور که در بخش‌های پیشین بدان اشاره شد، موضوع امنیت در شماره‌های مجازی بر اساس کاربرد این نوع سرویس و ارتباط مستقیم آن با حریم خصوصی، از اهمیت بالایی برخوردار است. موضوع امنیت در شماره‌های مجازی پولی، در صورتیکه از بسترهای معتبر خریداری شده باشد به خوبی رعایت شده و جای نگرانی نیست! اما در مقابل، شماره های مجازی رایگان دارای حفره هی امنیتی زیاید بوده و استفاده از انها با خطرات درز اطلاعات شخصی و مهم همراه است.

راه ساخت شماره مجازی چیست

چگونه می‌ توان شماره مجازی ساخت؟

بسیاری از کاربران برای استفاده از این سرویس با این سوال مواجه می‌شوند که: راه ساخت شماره مجازی چیست؟ شماره های مجازی از طریق اپلیکیشن‌ و سایت‌های مختلف به دو صورت پولی و رایگان قابل ارائه هستند. اگر به دنبال ساخت شماره مجازی می‌باشید، به دلیل مسائل امنیتی و حفظ حریم خصوصی خود، پیشنهاد می‌کنیم به هیچ عنوان از شماره مجازی رایگان استفاده نکنید؛ چراکه استفاده از شماره مجازی اشتراکی مخصوصا برای ساخت اکانت شبکه‌های اجتماعی و سایر بسترهایی که اطلاعات شخصی و مهم شما در آن قرار دارد، موجب هک و فاش شدن اطلاعات حریم خصوصی شما خواهد شد.

به همین منظور، اکیدا توصیه می‌کنیم برای ساخت شماره مجازی از پلتفرم‌های معتبر ارائه دهنده شماره مجازی با ضمانت اعتبار مانند ایرانیکارت استفاده کنید.

نحوه استفاده از شماره مجازی در ایران

برای استفاده از شماره مجازی در ایران تنها کافی است به یکی از سایت‌های ارائه دهنده شماره مجازی معتبر مراجعه کرده و بر اساس نیاز و کاربرد مورد نیاز، نوع شماره مجازی خود را از کشور موردنظر خریداری کنید. اگر به دنبال شماره مجازی برای استفاده مداوم و ارتباط با دوستان خود در سایر نقاط دنیا می‌باشید، توصیه می‌کنیم شماره مجازی از نوع دائمی و اگر به دنبال ساخت اکانت اپلیکیشن‌ها و شبکه‌های اجتماعی و یا ثبت نام در سایت‌های خارجی می‌باشید می‌توانید از شماره مجازی عادی و یا اجاره‌ای استفاده کنید.

آموزش استفاده از شماره مجازی در واتساپ

استفاده از شماره مجازی در واتس آپ یکی از پرطرفدارترین موارد استفاده از این سرویس است. برای ساخت اکانت واتساپ با شماره مجازی مراحل زیر را دنبال کنید.

  • ابتدا ip سیستم خود را تغییر دهید (برای این‌ منظور می‌توانید به مدت چند ثانیه گوشی موبایل خود را روی حالت هواپیما بگذارید و یا از VPN استفاده نمایید.)
  • برای اطمینان از آک بودن شماره، آن را در مخاطبین خود ذخیره کرده و از نداشتن هیچگونه اکانتی در شبکه‌های اجتماعی مطمئن شوید.
  • وارد برنامه واتساپ شده و در سمت ورود شماره موبایل، شماره مجازی خود را وارد کنید. در نظر داشته باشید که پیش شماره و کد کشور باید مطابق با ریجن شماره مجازی وارد شود.
  • وارد پنل شماره مجازی خود شده و کد فعالسازی ارسال شده را در واتس آپ وارد کنید.

آموزش استفاده از اکانت مجازی تلگرام

با توجه به استراتژی‌های امنیتی شدیدتر تلگرام، ساخت اکانت با شماره مجازی در نسخه رسمی تلگرام با محدودیت‌های جدی همراه است. به همین دلیل برای استفاده از شماره مجازی در تلگرام لازم است تا از نسخه‌های قدیمی یا فرعی این شبکه استفاده نمایید.

برای ساخت اکانت در تلگرام، ابتدا آی‌پی خود را تغییر داده و پس از مطمئن شدن از آک بودن شماره، وارد تلگرام شوید. در قسمت ساخت اکانت، شماره مجازی را وارد کرده و کد کشور را نیز به کد کشوری که سرور اصلی شماره مجازی در آن قرار گرفته تغییر دهید. به پنل شماره مجازی مراجعه کرده و کد فعالسازی ارسال شده را در تلگرام وارد کنید. به این ترتیب، ساخت اکانت شما در تلگرام به پایان می‌رسد.

سوالات متداول
Request for Quote

شماره مجازی، سرویسی بر پایه اینترنت می‌باشد که بدون نیاز به سیمکارت فیزیکی امکانات شماره تلفن‌های حقیقی مانند ارسال و دریافت پیام و برقراری تماس را ارائه می‌دهد.

شماره‌های مجازی برای ساخت اکانت اپلیکیشن‌ها و شبکه‌های اجتماعی، ثبت نام در سایت‌های خارجی، برقراری تماس با کشورهای خارجی و استفاده از سرویس‌های بین‌المللی کاربرد دارند.

بله، یکی از اصلی‌ترین موارد استفاده از شماره مجازی در ایران، ساخت اکانت یا ثبت نام در سایت و اپلیکیشن‌هایی است که به دلیل تحریم‌ها و محدودیت‌های وضع شده علیه ایران، با شماره تلفن ایران قابل انجام نیست.

شماره مجازی چیست و چه کاربردی دارد؟
شماره مجازی virtual number، یک شماره تلفن است که علی‌رغم اینکه وجود خارجی ندارد، اما بسیاری از امکانات شماره تلفن واقعی مانند ارسال و دریافت پیامک و برقراری تماس را...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. سوال : هزینه شماره مجازی برای چت جی پی تی چند است؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      برای اطلاع از قیمت‌های به روز خدمات لطفا از طریق پنل کاربری اقدام کنید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  2. به قیمت اشاره ای نشده و نفرمودید باشماره مجازی غیردائمی میتوان تماس برقرار کرد و دو میتوان باان شماره به تمام اپلیکیشنها ورود کرد یا برای هر برنامه باید یک شماره مجازی غیردائمی بخریم

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      کاربر گرامی، شماره‌های مجازی غیر دائمی یکبار مصرف هستند و متناسب با برنامه، فقط یک بار قابلیت استفاده را دارند.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  3. با سلام و تشکر از مطالب خوبتون
    آیا با شماره مجازی میتوان با شماره های داخل کشور هم تماس گرفت یا پیامک ارسال کرد؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      خیر، به دلیل تحریم‌های بین المللی این مورد امکان‌پذیر نمی‌باشد.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
اکانت های خارجی
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
شماره مجازی (virtual number) شماره تلفنی است که وجود حقیقی نداشته و بدون نیاز به سیمکارت کارایی شماره‌های واقعی را دارد؛ به بیان دیگر، این سرویس نوعی تلفن مجازی است...
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
اکانت های خارجی
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
تلگرام پرمیوم چیست؟ تلگرام با میزبانی از 700 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، از جدیدترین پلن اشتراکی جذاب خود یعنی تلگرام پرمیوم رونمایی کرد. تلگرام پریمیوم نسبت به...
آموزش استفاده از ChatGPT در ایران از صفر تا صد
اکانت های خارجی
آموزش استفاده از ChatGPT در ایران از صفر تا صد
چت بات ChatGPT از جذاب‌ترین ربات‌های هوش مصنوعی است که می‌تواند پاسخگوی بسیاری از سوالات انسان باشد. جذابیت این ربات موجب شده است تا استفاده از ChatGPT در ایران نیز...