آموزش صرافی ارز دیجیتال

منظور از لیست شدن ارزهای دیجیتال در صرافی چیست؟

منظور از لیست شدن ارزهای دیجیتال در صرافی چیست؟

تاکنون بیش از ۲۰ هزار رمزارز، برای سرمایه‌گذاری در بازار کریپتو راه اندازی شده است. البته این لیست به این تعداد محدود نمی‌شود و تقریبا هرروز یک ارز جدید وارد بازار  شده و در صرفی‌ها لیست می‌شود. فرآیند «لیست کردن» یک رمز ارز، زمانی اتفاق می‌افتد که یک صرافی خاص، یک جفت معاملاتی برای آن دارایی ارائه دهد. در واقع لیست کردن نشان می‌دهد که یک ارز دیجیتال خاص را می‌توان در آن پلتفرم معامله کرد.  آیا می‌دانید لیست شدن ارزها در صرافی‌های معتبر چه مزایایی دارد و اهمیت این موضوع در چیست؟ اگر پاسخ این سوالات را نمی‌دانید و می‌خواهید در بازار کریپتو کسب درآمد کنید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را از دست ندهید.

لیست شدن ارز دیجیتال در صرافی به چه معناست؟

به فرآیندی که یک صرافی، جفت‌های معاملاتی را برای یک ارز دیجیتال ارائه می‌دهد، لیست کردن ارز دیجیتال می‌گویند. به طور کلی، لیست شدن یک ارز دیجیتال نشان می‌دهد که رمز ارز مذکور، الزامات مالی و نظارتی مورد نیاز را برآورده کرده و با حداقل درجات کیفی صرافی، مطابقت دارد.

همانطور که می‌دانید، صرافی‌های دیجیتال معتبر، راهی برای رسیدن به بازار جهانی ارزهای دیجیتال و بستری برای انجام معاملات ارز دیجیتال هستند. اما پیش از محبوبیت این بازار جهانی، قبل از آن‌که توکن‌های جدید در صرافی‌ها لیست شوند و روند معاملاتی شکل بگیرد؛ توسعه دهندگان، اقدام به جذب سرمایه و فروش عمومی ارز دیجیتال تولید شده می‌کردند. در نهایت پس از آن‌که بخش عظیمی از آن ارز دیجیتال به فروش می‌رسید، در برخی از موارد این پروژه‌ جدید در صرافی‌های مختلف لیست می‌شد. معمولا سرمایه‌گذاری افراد روی توکن جدید قبل از لیست شدن در صرافی‌های دیجیتال باعث می‌شد که تراکنش‌ها و رشد قیمتی آن رمز ارز پس از لیست شدن اتفاق بیفتد.

تاثیر لیست شدن ارز در صرافی

تاثیر لیست شدن ارز در صرافی

لیست شدن ارز دیجیتال در صرافی زمانی اتفاق می‌افتد که تحلیلگران و کارشناسان صرافی‌ها، پروژه را از همه نظر بررسی کرده و از پشتوانه و پتانسیل رشد ارز دیجیتال مطمئن می‌شوند. از آنجایی‌که شرایط نشان داد که یک رمزارزها تنها با لیست شدن در صرافی می‌تواند به ارزش واقعی خود دست پیدا کند؛ توسعه‌دهندگان تصمیم گرفتند برای آن‌که نام پروژه خود را در لیست ارزهای دیجیتال صرافی‌های با اعتبار بالا ببینند، هزینه‌ای را برای انجام این روند کارشناسی، پرداخت کنند.

علاوه بر این، لیست شدن ارزهای دیجیتال در صرافی‌ها، حتی آن‌هایی که مدتی است از عرضه‌شان می‌گذرد، نیز می‌تواند پامپ قیمتی عظیمی را در نمودار ارز به‌دنبال آورد. این موضوع در حقیقت به این دلیل است که این روزها روند لیست شدن رمز ارزها در صرافی دیجیتال، سندی محکم بر معتبر بودن آن رمزارز برای کاربران بازار مالی کریپتو شمرده می‌شود. 

البته به این نکته توجه کنید که لیست شدن یک ارز دیجیتال در صرافی‌های معتبر می‌تواند باعث رشد چشمگیر شود. این موضوع در صرافی‌های کمتر شناخته شده صدق نمی‌کند. برای مثال لیست شدن شیبا اینو در بایننس بسیار جالب توجه بود و سرمایه گذاران زیادی را ترغیب کرد. قبل‌تر شیبا اینو در صرافی‌های ناشخناخته لیست شده بود که تاثیر آنچنانی در بازار نداشت.

بدین ترتیب، تاثیر لیست شدن ارز دیجیتال در صرافی را می‌توان در پنج مورد زیر خلاصه کرد.

  1. لیست شدن ارز دیجیتال در صرافی باعث بیشتر دیده شدن آن رمز ارز می‌شود. در نتیجه، افراد بیشتری تصمیم می‌گیرند که آن ارز را برای معامله یا سرمایه‌گذاری بلند مدت یا کوتاه مدت خریداری کنند.
  2. کاربران بر این باورند که ارزهای با ارزش و با اعتبار بالا در صرافی‌های دیجیتال بین‌المللی و معتبر معامله می‌شوند.
  3. پس از لیست شدن ارز دیجیتال در صرافی، قابلیت مبادلات آن با جفت ارزها فعال شده و می‌توان آن را با ارز فیات نیز معامله کرد.
  4. انجام تراکنش‌ها، پس از لیست شدن ارزهای قدیمی یا جدید در صرافی به کاربر احساس امنیت می‌دهد.
  5. از تقلب و کلاهبرداری توسط سودجویان بازار کریپتو برای جذب سرمایه توکن‌های بی‌ارزش جلوگیری می‌شود.

مراحل خرید ارزهای جدید لیست شده در صرافی‌ها

مراحل خرید ارزهای جدید لیست شده در صرافی‌ها

برای اینکه بتوانید قبل از بالا رفتن قیمت یک ارز جدید آن را خریداری کنید؛ باید زمان لیست شدن ارز دیجیتال را در صرافی‌های معتبر نظیر بایننس بدانید. تنها در این صورت است که می‌توانید سریع‌تر از دیگران رمز ارز را خریداری کرده و تا زمان عرضه و پامپ ارز دیجیتال آن را در کیف پول خود نگهداری کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه از لیست شدن ارزهای جدید باخبر شویم؟

یکی از راه‌ها برای اطلاع پیدا کردن از نام ارزهای تازه لیست شده، دنبال کردن اخبار صرافی‌های معتبر و بین‌المللی است. به‌ منظور بالا رفتن درآمد کاربران بازارهای مالی و رفاه معامله‌گران و سرمایه‌گذارن، منابع زیادی به‌وجود آمده تا افراد بتوانند از زمان لیست شدن ارزهای جدید در صرافی‌ها باخبر شوند. با مراجعه به سایت‌های معتبر زیر می‌توانید مطلع شوید که در دنیای کریپتو چه اتفاقاتی در حال وقوع است.

  • کوین رنکینگ (CoinRanking)
  • کریپتوکارنسی آلرتینگ (Cryptocurrency Alerting)
  • بایننس انانسمنت (Binance Announcement)
  • لیستینگ اسپای (ListingSpy)
  • توکن اسنیفر (Token Sniffer)
  • آلت فینز (Altfins)

یک نمونه از یافتن لیست شدن ارزهای دیجیتال

شما می‌توانید هم در صرافی‌های ارز دیجیتال مورد نظر خود، در بخش برنامه لیستینگ آن‌ها جستجو کنید و هم از طریق پلتفرم‌هایی که لیست شدن ارزهای دیجیتال در تمام صرافی‌ها را بررسی می‌کنند. توصیه می‌کنیم از پلتفرم‌هایی که به صورت کلی بررسی می‌کنند، استفاده کنید. چرا که پلتفرم‌ها تمام اطلاعات لازم مانند پروژه، توسعه دهندگان، صرافی‌های لیست شده و در انتظار لیست و… را ارائه می‌دهند.

مهم ترین نکته در رابطه با یافتن ارزهای دیجیتال لیست شده و خرید و سرمایه گذاری از آن ها، تحقیق جامع درمورد پروژه ارز دیجیتال است. چرا که شما باید از پتانسیل رشد پروژه اطمینان حاصل کنید.

در ادامه از پلتفرم کوین رنکینگ که در بخش قبل معرفی کردیم برای یافتن ارزهای دیجیتال در انتظار لیست یا لیست شده استفاده کرده ایم . به این منظور طبق مراحل زیر عمل کنید.

سایت کوین رنکینگ مناسب برای یافتن ارزهای لیست شده جدید

  • وارد پلتفرم کوین رنکینگ به آدرس coinranking.com شده و روی تب new کلیک کنید.
  • لیست ارزهای دیجیتالی که به تازگی لیست شده‌اند را مشاهده می‌کنید.
  • روی یکی از ارزها کلیک کنید تا اطلاعات بیشتر را به دست آورید.
  • در این نمونه ما ارز AIBOT را در نظر گرفتیم.
  • در قسمت صرافی‌ها مشاهده می‌کنید که فقط در صرافی یونی سواپ لیست شده است.

مراحل یافتن ارزهای تازه لیست شده در وبسایت کوین رنکینگ

اکنون باید به صرافی‌های معتبر مراجعه کنید و بخش لیستینگ‌های آن‌ها در آینده را بررسی کنید. اگر این ارز در لیستینگ صرافی ارز دیجیتال بود می‌توانید آن را خریداری کنید و منتظر افزایش قیمت آن به محض لیست شدن در صرافی‌های معتبر شوید و یا برای فرصت‌های آربیتراژ از آن استفاده کنید.

جمع بندی و نتیجه گیری

همانطور که از مزایا و اهمیت لیست شدن ارز دیجیتال پیداست، دانستن پاسخ سوال منظور از لیست شدن ارزهای دیجیتال در صرافی چیست، برای همه کسانی که قصد دارند در بازار کریپتو فعالیت کنند واجب است. به همین دلیل در این مقاله از وبلاگ ایرانیکارت به این سوال به‌طور کامل پاسخ دادیم. گفتیم که لیست شدن ارز رمزنگاری شده موجب می‌شود که سودجویان نتوانند با فروش توکن‌های بی‌ارزش اطمینان کاربران را به بازار کریپتو خدشه‌دار کنند.

همچنین کاربران با اطمینان بیشتری معاملات ارزهای دیجیتال را در صرافی انجام می‌دهند. معامله و سرمایه‌گذاری مالی روی ارز لیست شده نیز باعث می‌شود که تقاضا برای خرید بالا رفته و رشد قیمتی برای آن توکن اتفاق بیفتد. البته توجه داشته باشید که خرید ارزهای جدیدی که لیست می‌شوند لزوما سودده نخواهد بود و مانند خرید سایر ارزهای دیجیتال با ریسم همراه است. در هر حال کسب سود از بازار ارزهای دیجیتال نیاز به سواد مالی این بازار دارد که یکی از آن‌ها شناخت پروژه‌های سودمند است.

سوالات متداول
Request for Quote

لیست شدن ارز دیجیتال در صرافی را می‌توان یکی از نشانه‌های اعتبار و داشتن پشتوانه آن پروژه دانست. اما برای این‌که بتوان از بازار کریپتو سود کرد و جلوی ضررهای احتمالی را گرفت باید سواد مالی خود را بالا ببرید تا پروژه‌های سودمند را شناسایی کنید.

پشتوانه عرضه اولیه، پیشینه و سابقه توسعه‌ دهندگان و میزان پتانسیل رشد ارز دیجیتال قبل از لیست شدن در صصرافی توسط تحلیل‌گران بازارهای مالی بررسی می‌شود.

منظور از لیست شدن ارزهای دیجیتال در صرافی چیست؟
تاکنون بیش از ۲۰ هزار رمزارز، برای سرمایه‌گذاری در بازار کریپتو راه اندازی شده است. البته این لیست به این تعداد محدود نمی‌شود و تقریبا هرروز یک ارز جدید وارد...
5 از 2 رای ثبت شده
درج نظر
با درج نظر امتیاز کسب کنید

  1. سلام
    ما یه ارزی رو خریدیم
    امکان داره این ارز های که تو پنکیک سواپ لیست میشه فروشش رو ببندن و یه طرفه بشه ؟

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      اگر استخرهای نقدینگی پنکیک سواپ نقدینگی کافی نداشته باشند، به صورت موقت بسته خواهد شد.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  2. با سلام
    سوالی داشتم
    اگه ارزی رو خریده باشیم و هنوز تپ هیچ صرافی لیست نشده باشه
    نمیشه اون ارز رو فروخت؟
    پنکیک سواپ ارزی رو خریدم ولی نمیشه فروختش و هنوز تا لیست شدنشم یکماهی مونده.
    امکانش هست راهنماییم کنین

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    • سلام و احترام
      خیر فروش چنین ارزی دشوار خواهد بود. اگر امکان تبادل آن در پنکیک سواپ وجود دارد می توانید آن را به یک ارز دیگر تبدیل کنید.
      پایدار باشید

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟
  3. با سلام
    سوالی داشتم
    اگه ارزی رو خریده باشیم و هنوز تپ هیچ صرافی لیست نشده باشه
    نمیشه اون ارز رو فروخت؟
    پنکیک سواپ ارزی رو خریدم ولی نمیشه فروختش و هنوز تا لیست شدنشم یکماهی مونده.
    امکانش هست راهنماییم کنین

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
بهترین صرافی های جایگزین بایننس
آموزش صرافی ارز دیجیتال
بهترین صرافی های جایگزین بایننس
اخیرا یافتن بهترین صرافی جایگزین بایننس، به یک مشکل اساسی تبدیل شده است. با اجباری شدن احراز هویت در صرافی بایننس، موج عظیمی از تریدرهای حوزه ارزهای رمزنگاری شده دچار...
لیست بهترین ایردراپ صرافی ها ۲۰۲۲
آموزش صرافی ارز دیجیتال
لیست بهترین ایردراپ صرافی ها ۲۰۲۲
بسیاری از شرکت‌های ارز دیجیتال برای افزایش عرضه در گردش و تحرکات بازار، توکن‌های رایگان را در جوامع خود توزیع می‌کنند که به عنوان airdrops شناخته می‌شوند. بیشتر ایردراپ‌هایی که...
خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت (معرفی بهترین صرافی)
آموزش صرافی ارز دیجیتال
خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت (معرفی بهترین صرافی)
از آنجایی که تراکنش‌های ارزهای دیجیتال بین کاربران ناشناس هستند و در چند ثانیه انجام می‌شوند، سرعت و ناشناس بودن خرید و فروش ارزهای دیجیتال فرصتی جذاب برای مجرمانی است...