آینده ارزهای دیجیتال

آینده ارز دسنترالند، پیش بینی قیمت مانا تا سال 2030

آینده ارز دسنترالند، پیش بینی قیمت مانا تا سال 2030

بسیاری متاورس را نسل جدید تکنولوژی می‌دانند. در این جهان مجازی که مبتنی بر بلاکچین ساخته شده است، همه کاربران باید پول مجازی یا همان ارزهای دیجیتال مخصوص پلتفرم را داشته باشند. برای مثال، مانا (MANA) ارز دیجیتال رسمی پلتفرم دیسنترالند (یکی از برترین پلتفرم‌های متاورسی) است که علاوه بر کاربردهای مختلف در پلتفرم، در صرافی‌ها خرید و فروش می‌شود و حتی با رشد چند صددرصدی که داشت؛ به یکی از ارزهای دیجیتال محبوب تبدیل شد. اما آینده ارز دسنترالند چه می‌شود؟ آیا هنوز هم می‌توان به ارزهای متاورسی اعتماد کرد؟ بیاید بررسی کنیم تا سال ۲۰۳۰ چه اتفاقاتی برای قیمت ارز مانا خواهد افتاد.

پیش بینی قیمت آینده ارز دسنترالند

پلتفرم دسنترالند (Decentraland)، یک اکوسیستم واقعیت مجازی است که در سال ۲۰۱۵ توسط دو آرژانتینی به نام‌های استابان اوردانو (Estaban Ordano) و اری میلیش (Ari Meilich) تأسیس شد. دیسنترالند روی شبکه اتریوم فعال است و در آن کاربران می‌توانند LAND یا زمین‌ها، که توکن‌های غیر قابل تعویض هستند، را خریداری کنند و به فعالیت‌هایی مانند بازی و کسب درآمد بپردازند. در سال ۲۰۱۷، دیسنترالند ارز دیجیتال مانا (MANA) را به عنوان ارز اصلی پلتفرم خود معرفی کرد. این توکن ERC-20 برای خرید و فروش زمین، آیتم‌ها و خدمات در دیسنترالند استفاده می‌شود. در ابتدا، مانا طی یک عرضه اولیه (ICO) در ژوئن سال ۲۰۱۷ با قیمت ۰.۰۲۶ دلار منتشر و سپس با راه‌اندازی پلتفرم در سال ۲۰۲۰ به یکی از محبوب‌ترین ارزهای متاورسی تبدیل شد. به صورتیکه در تاریخ ۲۵ نوامبر ۲۰۲۱، قیمت مانا به بالاترین حد خود یعنی ۵.۹ دلار رسید. اما این رشد دوام چندانی نداشت و پس از گذشت مدتی، بیش از ۹۰ درصد ارزش خود را از دست داد. اما عملکرد این ارز در آینده چگونه خواهد بود؟ 

در ادامه با تحلیل تکنیکال و فاندامنتال ارز دیجیتال مانا، وضعیت آن را بررسی خواهیم کرد.

پیش بینی آینده قیمت ارز مانا MANA از نظر تحلیل تکنیکال

در تاریخ ارزهای دیجیتال، مانا به عنوان ارزی شناخته می‌شود که سریع‌ترین رشد قیمتی میان رمزارزها را تجربه کرده است. در سال ۲۰۲۱، با افزایش توجه‌ها به متاورس، این ارز حدود ۲۹۵۰ درصد رشد کرد. به طور کلی در این سال تعداد کاربران دیسنترالند و حجم معاملات در این پلتفرم، به طور قابل توجهی افزایش یافت و این موضوع، باعث افزایش تقاضا برای توکن مانا شد. پس از گذراندن دوره صعودی، مانا از آن زمان برای بیش از ۷۰۰ روز وارد فاز نزولی شد.

اما با رشد اخیر بیت کوین، مانا نیز توانست پس از مدت‌ها روند نزولی طولانی مدت خود را بشکند و با یک رشد ۸۰ درصدی، جانی تازه بگیرد. با این حال، مانا همچنان مقاومت مهم سقف ۱.۱۳ را پیش روی خود دارد. در صورتی که این ارز بتواند این سطح را از پیش رو بردارد، می‌توان انتظار رشد تا ۲ دلار را برای آینده ارز دسنترالند نیز داشت.

پیش بینی آینده قیمت ارز مانا MANA از نظر تحلیل تکنیکال

در حال حاضر ابزارهای تکنیکال در تایم فریم هفتگی برای ارز مانا وضعیت خرید را اعلام می‌کنند.

پیش بینی آینده قیمتی ارز دیسنترالند بر اساس تحلیل فاندامنتال

برخلاف توجه گسترده‌ای که در سال ۲۰۲۱ دیدیم، در سال ۲۰۲۲ طوفان توجه‌ها به سمت متاورس کم و کمتر شد. در واقع، از آنجایی که بسیاری از پلتفرم‌های متاورس نتوانستند به وعده‌های خود عمل کنند، اقبال و اعتماد عمومی به پلتفرم‌های متاورسی از جمله دسنترالند کاهش یافت. البته در این موضوع ضررهای گزافی که ارزهای متاورسی به سرمایه‌گذاران دادند نیز بی‌تاثیر نبوده است.

پیش بینی آینده قیمتی ارز دیسنترالند بر اساس تحلیل فاندامنتال

با وجود این، به نظر می‌رسد نگاه‌های فاندامنتالی به پروژه دسنترالند همچنان مثبت است. این موضوع به خوبی از درصد هولدرهای مانا کاملا مشخص است. به تصویر بالا دقت کنید. طبق آمار 68.26% افراد فعال در این پروژه هولدر هستند که این مقدار در 2024 بیشتر هم شده است. این پروژه توسط یک تیم توسعه‌دهنده قدرتمند پشتیبانی می‌شود و تاکنون طبق نقشه راه  پیش رفته است و این به‌عنوان یک نشانه مثبت برای این پروژه به‌شمار می‌رود. اما با همه این‌ها، مانا و پلتفرم دسنترالند برای رشد نیاز به یک نوآوری تازه دارد تا بتواند اعتماد از دست رفته سرمایه‌گذاران را بازگرداند. 

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال مانا از 2024 تا 2030

مطابق پیش‌بینی کارشناسان برتر پلتفرم‌های تجزیه و تحلیل، سال‌های پیش‌رو برای ارز دیجیتال MANA بسیار حیاتی هستند. در صورتی که این پلتفرم بتواند شرکا و سرمایه‌گذاران جدیدی پیدا کند و میزبان رویدادهای جدیدی شود، دسنترالند می‌تواند ورق را برای پلتفرم‌های متاورسی برگرداند.

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال مانا تا پایان ۲۰۲۴

مطابق با پیش‌بینی کارشناسان برتر برای ارز مانا، تخمین زده می‌شود که این رمزارز ممکن است بین ۰.۳۶ تا ۰.۹۶ دلار معامله شود که در آن ۰.۳۶ دلار حداقل قیمت و ۰.۹۶ دلار حداکثر قیمت است. میانگین قیمت نیز ۰.۵۶ دلار است.

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال مانا تا پایان ۲۰۲۵

در سال ۲۰۲۵، انتظار می‌رود که ارز مانا حداقل و حداکثر قیمت‌های حدود ۰.۹۲ دلار و ۱.۱۳ دلار را داشته باشد.  

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال مانا تا پایان ۲۰۲۶

در سال ۲۰۲۶ حداکثر قیمت پیش بینی شده ۱.۵۷ دلار و حداقل قیمت می‌تواند حدود ۱.۲۷ دلار با میانگین قیمت ۱.۳۷ دلار باشد. به طورکلی از نظر متخصصین ریسک بالایی برای سرمایه‌گذاری در مانا وجود ندارد زیرا بلاک چین دسنترالند ممکن است تا سال ۲۰۲۶ بسیار قوی‌تر از حال حاضر شود.

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال مانا تا پایان ۲۰۲۷

قیمت ارز دیجیتال مانا تا سال ۲۰۲۷ حداقل ۱.۶۶ دلار خواهد بود. قیمت پیش بینی شده مانا ممکن است تا دسامبر به ۱.۹۹ دلار افزایش یابد. تحلیلگران بازار پیش بینی می‌کنند که MANA به طور متوسط در کل سال ۱.۸۱ دلار معامله شود.

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال مانا تا پایان ۲۰۲۸

طبق پیش‌بینی‌های مانا، انتظار می‌رود که حداکثر قیمت ۱.۷۲ دلار و حداقل قیمت ۱.۴۴ دلار برای کل سال ۲۰۲۸ باشد.  

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال مانا تا پایان ۲۰۲۹

با نگاهی به عملکردها و تحلیل‌های گذشته، ممکن است مانا در سال ۲۰۲۹ در محدوده ۲.۰۵ تا ۲.۳۶ دلار معامله شود.

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال مانا تا پایان ۲۰۳۰

کارشناسان انتظار دارند میانگین قیمت توکن‌های MANA تا سال ۲۰۳۰ به ۳.۱۱ دلار برسد. در بهترین حالت ممکن است قیمت مانا تا ۳.۲۶ دلار افزایش یابد.

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال مانا توسط افراد و پلتفرم های معروف

به طور کلی، پیش‌بینی‌های مختلفی درباره قیمت ارز دیحیتال مانا وجود دارد. طبیعی است که بخشی از این پیش‌بینی به فعالیت دسنترالند و نظرات عمومی به متاورس بستگی داشته باشد. به همین دلیل، خوب است تا نگاهی به نظر افراد معروف و پیش‌بینی قیمت آن توسط این افراد داشته باشیم تا بدانیم آینده ارز دیجیتال مانا چگونه خواهد بود. برخی از پیش‌بینی‌های افراد مشهور درباره آینده ارز دسنترالند عبارت است از:

  • گاوین وود (Gavin Wood)، بنیانگذار اتریوم، معتقد است که ارز دیجیتال مانا می‌تواند در آینده، به یکی از ارزهای دیجیتال برتر تبدیل شود. وی پیش‌بینی کرده است که قیمت MANA در سال ۲۰۲۵، به حدود ۷ دلار برسد.
  • چارلی لی (Charlie Lee)، بنیانگذار Litecoin، معتقد است که ارز دیجیتال MANA می‌تواند در آینده، به یک ارز دیجیتال محبوب برای خرید و فروش زمین‌های مجازی تبدیل شود. وی پیش بینی کرده است که قیمت MANA در سال ۲۰۲۵، به حدود ۱۰ دلار برسد.
  • نیک کارتر(Nic Carter)، تحلیلگر بازار ارزهای دیجیتال، معتقد است که ارز دیجیتال مانا می‌تواند در آینده، به یک ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری محبوب تبدیل شود. وی همچنین پیش بینی کرده است که قیمت MANA در سال ۲۰۲۵، به حدود ۱۵ دلار برسد.

همچنین نظر برخی از پلتفرم‌های مشهور درباره آینده MANA عبارت است از:

  • DigitalCoinPrice، یک پلتفرم تحلیل قیمت نیز پیش‌بینی کرده است که قیمت ارز دیجیتال MANA در سال ۲۰۲۴، به حدود ۳.۵ دلار و در سال ۲۰۲۵، به حدود ۵ دلار افزایش یابد. همچنین در سال ۲۰۲۶، قیمت مانا ممکن است به حدود ۷ دلار و در سال ۲۰۲۷، به حدود ۱۰ دلار برسد. سپس در سال ۲۰۲۸، مانا می‌تواند حوالی ۱۳ دلار را لمس کند و در سال ۲۰۳۰، به حدود ۱۸ دلار برسد.
  • براساس پیش‌بینی‌های Wallet Investor، قیمت ارز دیجیتال مانا در سال ۲۰۲۴، به حدود ۴.۵ دلار خواهد رسید. در سال ۲۰۲۵، قیمت این ارز ممکن است به حدود ۷ دلار افزایش یابد. همچنین در سال ۲۰۲۶، قیمت آن به حدود ۱۰ دلار و در سال ۲۰۲۷، به حدود ۱۵ دلار افزایش یابد. در سال ۲۰۲۸، قیمت MANA می‌تواند حوالی ۲۰ دلار را لمس کند و در سال ۲۰۳۰ به حدود ۳۰ دلار برسد.

چالش‌ها و مشکلات ارز دسنترالند (مانا)

چالش‌ها و مشکلات ارز دسنترالند (مانا)

پلتفرم دسنترالند یک فضای متاورسی است که اندازه آن ۹ برابر از لوکزامبورگ، ۲ برابر از قبرس و لبنان بزرگ‌تر است! در این پلتفرم اگرچه همه چیز عالی به نظر می‌رسد اما کامل نیست و این می‌تواند مشکلات و چالش‌هایی را برای دسنترالند و ارز آن ایجاد کند. در واقع، این پلتفرم ظرفیت بیش از ۶۰ میلیون جمعیت را دارد اما تنها ۱۰۰ کاربر در آن فعال هستند. دلیل این موضوع را می‌توانیم مشکلات نرم‌افزاری این پلتفرم ربط دهیم که کاربران برای لود شدن هر صحنه از بازی باید حداقل یک دقیقه صبر کنند!

چالش جدی دومی که این پلتفرم با آن روبه‌رو شده مشکلات زیرساختی آن است. در درجه اول، مشکل شبکه بلاکچینی است که این پلتفرم روی آن اجرا می‌شود. Decentraland یک پروژه قدیمی است که بر روی شبکه اتریوم ساخته شده و فعالیت می‌کند. اما کارمزد تراکنش‌های شبکه اتریوم در بعضی ساعات به ۵۰۰ دلار نیز می‌رسد. حتی روزهای عادی که این رقم به ۴۰ تا ۵۰ دلار کاهش می‌یابد، همچنان بسیار گران است. هیچ‌کس نمی‌خواهد کالایی را با کارمزد تراکنش ۵۰ دلاری بخرد در حالی که خود کالا ۵ دلار ارزش دارد.

دومین مشکل زیرساختی این است که Decentraland یک بازی بر روی مرورگر وب است. به همین دلیل زمان بارگذاری صفحات آن زمانبر است و حتی با وجود سخت افزارهای قوی همچنان عملکرد بسیار پایینی را ارائه می‌دهد. این در حالی است بازی های رقیب زیادی وجود دارند که روی کامپیوترهای شخصی اجرا می‌شوند و سرعت پردازش بسیار بالایی دارند. بنابراین، این عوامل می‌توانند باعث شوند آینده ارز دسنترالند در خطر باشد. در صورتی که این پلتفرم نتواند مشکلات خود را رفع کند و همچنان تعداد کاربران آن کم باشند، ارز دیجیتال آن نیز دیگر ارزشی نخواهد داشت.

رقبای اصلی دسنترالند کدام پروژه‌ها هستند؟

با رونق گرفتن متاورس در سال ۲۰۲۱ پروژه‌ها و پلتفرم‌های مختلفی روی کار آمدند که تقریبا همه آن‌ها را می‌توان رقیب دسنترالند دانست. هر کدام از این پلتفرم‌ها امکانات مختلفی را روی متاورس به اجرا در می‌آورند. از آموزش‌های رایگان گرفته تا بازی‌های جذاب و nft های باارزش هرکدام می‌توانند دلایلی باشند که علاقمندان به جای دسنترالند به سراغ پروژه‌های دیگر بروند. اما اصلی‌ترین رقبای Decentraland کدام پروژه‌ها هستند؟

  • The Sandbox، یک دنیای مجازی سه‌بعدی است که بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است. این پروژه، ویژگی‌های مشابهی با دسنترالند دارد، اما برخی تفاوت‌های کلیدی نیز بین آن‌ها وجود دارد. برای مثال، The Sandbox، بر روی بازی‌سازی تمرکز بیشتری دارد.
  • Axie Infinity، یک بازی مبتنی بر بلاکچین است که در یک دنیای مجازی سه‌بعدی جریان دارد. این بازی، روی پرورش و مبارزه با موجودات مجازی به نام Axie تمرکز دارد.
  • Roblox، یک پلتفرم بازی آنلاین است که به کاربران اجازه می‌دهد بازی‌های خود را ایجاد و منتشر کنند. این پلتفرم، بیش از 50 میلیون کاربر فعال روزانه دارد و یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های بازی آنلاین در جهان است.
  • Microsoft Mesh، یک پلتفرم واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است که توسط شرکت مایکروسافت توسعه یافت. این پلتفرم، به کاربران اجازه می‌دهد در یک دنیای مجازی سه‌بعدی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و تعامل داشته باشند.

به یاد داشته باشید که تمامی این پلتفرم‌ها ارزهای دیجیتال متاورسی اختصاصی خود را دارند که برخی از آن‌ها بسیار ارزشمنداند. بنابراین، MANA برای رشد کار نسبتا مشکلی را پیش روی خود دارد.

عوامل موثر بر قیمت ارز دیجیتال مانا

در دنیای ارزهای دیجیتال، عوامل مختلفی مانند عرضه و تقاضا، تورم ارزهای فیات و قانون‌گذاری دولت‌ها عوامل ثابتی هستند که می‌توانند بر قیمت یک رمزارز تاثیر بگذارند. اما از آنجا که مانا، یک ارز دیجیتال متاورسی به‌شمار می‌رود ما باید در کنار عواملی که بر دیگر ارزها تاثیر می‌گذارند اتفاقات این پلتفرم را نیز در نظر بگیریم. بدین ترتیب، برخی از عواملی که بر قیمت ارز دیجیتال مانا تاثیرگذار هستند عبارت است از:

  • افزایش محبوبیت متاورس: همانطور که می‌دانید متاورس، یک دنیای مجازی سه‌بعدی است که کاربران می‌توانند در آن تعامل داشته باشند و کسب درآمد کنند. در سال‌های اخیر، توجه زیادی به متاورس شده است و بسیاری از شرکت‌های بزرگ، سرمایه‌گذاری‌های زیادی در این حوزه انجام داده‌اند. این موضوع، باعث افزایش علاقه سرمایه‌گذاران به پروژه‌های متاورس، از جمله دسنترالند و ارز مانا شده است.
  • توسعه‌های جدید در دسنترالند: دسنترالند به طور مداوم در حال توسعه است و ویژگی‌های جدیدی به آن اضافه می‌شود. این ویژگی‌ها، باعث جذاب‌تر شدن این پلتفرم برای کاربران و افزایش تقاضا برای توکن MANA می‌شوند.
  • رقابت از سوی سایر پروژه‌های متاورس: در حال حاضر، پروژه‌های متاورس دیگری نیز وجود دارند که به دنبال جذب کاربران هستند. این موضوع، می‌تواند باعث کاهش تقاضا برای توکن MANA شود.

علاوه بر آنچه گفته شد، نوسانات بازار ارزهای دیجیتال و به‌خصوص بیت کوین از دیگر عواملی است که می‌تواند بر قیمت ارز دیجیتال MANA تأثیر بگذارد. از آنجا که بیت کوین حجم معاملات عظیمی را به خود اختصاص داده، تغییرات آن می‌تواند باعث تاثیر بر دیگر ارزها شود. به همین دلیل، سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال باید همواره نگاهی به این ارز نیز داشته باشند.

دسنترالند، یکی از بهترین‌های متاورس

پلتفرم متاورسی دسنترالند با ارز دیجیتال بومی خود یعنی مانا، با وجود این که در ابتدا عملکرد چشمگیری را از خود به جای گذاشت اما اکنون مدتی است که نوسانات چندانی ندارد و در روند نزولی به سر می‌برد. با این حال، با رونق گرفتن بازار ارزهای دیجیتال و بیت کوین، مانا نیز پس از مدت‌ها توانسته روند خسته‌کننده خود را بشکند. با این حال، برای این که بدانیم در آینده ارز دسنترالند چه پیش می‌آیند باید منتظر عملکرد متاورس و این پلتفرم باشیم. توجه داشته باشید آنچه خواندید یک مقاله راهنما بود و هیچ توصیه مالی ندارد.

آینده ارز دسنترالند، پیش بینی قیمت مانا تا سال 2030
بسیاری متاورس را نسل جدید تکنولوژی می‌دانند. در این جهان مجازی که مبتنی بر بلاکچین ساخته شده است، همه کاربران باید پول مجازی یا همان ارزهای دیجیتال مخصوص پلتفرم را...
5 از 1 رای ثبت شده
درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آینده ارز دیجیتال اتریوم چگونه خواهد بود؟ پیش بینی قیمت اتریوم
آینده ارزهای دیجیتال
آینده ارز دیجیتال اتریوم چگونه خواهد بود؟ پیش بینی قیمت اتریوم
گذشته نشان داده است که کسب سود چشم‌گیر در بازارهای مالی به ویژه بازار ارزهای دیجیتال نیازمند صبر و زمان است، چرا که سرمایه‌گذاری همیشه یک ماراتن بوده تا دوی...
آینده ارز کاردانو؛ پیش بینی قیمت کاردانو تا ۲۰۳۰
آینده ارزهای دیجیتال
آینده ارز کاردانو؛ پیش بینی قیمت کاردانو تا ۲۰۳۰
یقینا آینده کاردانو بستگی به پتانسیل‌های این پروژه نسبت به رقبای آن دارد؛ ارز دیجیتال کاردانو به عنوان یک پروژه با قابلیت‌های قابل توجه و فراتر از نقش آن در...
آینده شیبا اینو -پیش بینی قیمت – بروزرسانی ۲۰۲۴
آینده ارزهای دیجیتال
آینده شیبا اینو -پیش بینی قیمت – بروزرسانی ۲۰۲۴
شیبا اینو دومین ارز دیجیتال بازار میم‌کوین‌ها از نظر ارزش بازار است که جامعه طرف‌دار مختص به خود را دارد. این رمزارز نیز به تقلید از برترین میم‌کوین بازار رمزارزها...