ان اف تی

گران ترین NFT فروخته شده تا به امروز + معرفی خریدار آن

گران ترین NFT فروخته شده تا به امروز + معرفی خریدار آن

توکن‌های غیر مثلثی یا NFT ها، در ابتدای پیدایش خود چندان مورد توجه قرار نگرفتند. اما پس از گذشت مدتی کوتاه به یکی از دارایی‌های ارزشمند و اجزای مهم دنیای بلاکچین تبدیل شدند. ان اف تی‌ها در کنار مزایای بسیار زیادی که دارند یک روش ایده‌آل برای حفظ ارزش آثار هنری به شمار می‌روند. این ویژگی سبب شده است که برخی از پروژه‌های NFT، قیمت‌های باورنکردنی داشته باشند و با رقم‌های چند ده میلیون دلاری به فروش برسند. در این مقاله گران ترین nft فروخته شده تا به امروز و هر آنچه که لازم است درباره آن‌ها بدانید را مورد بررسی قرار خواهیم داد. پس اگر می‌خواهید با ارزشمندترین ان اف تی های دنیا آشنا شوید، از شما دعوت می‌کنیم که در ادامه با ایرانیکارت همراه باشید.

مفهوم nft یا توکن غیر مثلثی چیست؟

ان اف تی (non-Fungible Token) از جمله دارایی‌های جدید موجود در دنیا است که بر پایه هنر و خلاقیت شکل می‌گیرد. ان اف تی که با نام توکن غیر مثلثی نیز شناخته می‌شود یک دارایی با قابلیت غیر قابل تعویض هستند که به نام یک فرد خاص ثبت می‌شوند. ان اف تی به شکل‌های مختلف همچون عکس، اثر هنری، موسیقی، ویدئو و… ساخته می‌شود. هر چقدر این دارایی خلاقانه‌تر باشد و مورد توجه سایرین قرار بگیرد ارزش بیشتری خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: ان اف تیNFT چیست

از هر NFT در دنیا فقط یک نمونه وجود دارد و هیچ کس نمی‌تواند آن را کپی کند. در واقع مالکیت ان اف تی‌ها غیر قابل تغییر است، تنها می‌توان این دارایی‌های ارزشمند را در بازار مخصوص خود معامله کرد.

 NFT ها برخلاف سایر دارایی‌ها قابل تعویض با هم نیستند و این ویژگی سبب شده است که اصالت و محبوبیت بالایی داشته باشند. امروزه هنرمندان زیادی با تکیه بر خلاقیت و استعداد خود شروع به ایجاد NFT می‌کنند تا از طریق آن‌ها کسب درآمد کنند.

12 مورد از گرانترین NFT های جهان

تاکنون ان اف تی های مختلفی توسط هنرمندان مطرح دنیا به بازار عرضه شده است. هر یک از این آثار هنری ویژگی‌های خاص خود را داشته و در نوبه خود ارزش زیادی دارند. با این حال برخی از NFT های ساخته شده محبوبیت بیشتری داشته و با قیمت بالایی معامله شده‌اند. در این بخش قصد داریم گران ترین NFT های جهان را به شما معرفی کنیم.

نام NFT هنرمند قیمت  خریدار
The Merge پک 91.8 میلیون دلار بازار غیر متمرکز Nft Nifty Gateway
The First 5000 Days بیپل 69 میلیون دلار ساندارسان
Clock پک 52.8 میلیون دلار 10000 حامی جولیان آسانژ
Human One بیپل 28.95میلیون دلار رایان زورر
CryptoPunk #5822 ناشناس 23.7 میلیون دلار دیپاک تاپلیال
CryptoPunk #7523 سیلی تونا 11.7 میلیون دلار خریدار ناشناس در پلتفرم کارگزاری مستقر در ایالات متحده ساتبی
Tpunk #3442 تی پانک 10.5 میلیون دلار جاستین سان
CryptoPunk #4156 پانک  10.26 میلیون دلار نامشخص
CryptoPunk #5577 کریپتو پانک 7.7 میلیون دلار رابرات لشنر
CryptoPunk #3100 کریپتو بانک 7.58 میلیون دلار نامشخص
CryptoPunk #7804 کریپتو پانک 7.57 میلیون دلار دیلن فیلد
Ringers #109 دیمیتری چرنیاک 7.1 میلیون دلار نامشخص

1- The Merge |  گران ترین nft جهان

معرفی پروژه the merge

The Merge در جایگاه ویژه‌ای در بین ان اف تی‌های ساخته شده دارد و در لیست گران ترین nft تاریخ قرار می‌گیرد. این اثر هنری توسط هنرمندی به نام مستعار pak طراحی و روانه بازار شده است. The Merge در دسامبر 2021 با قیمت 91.8 میلیون دلار معامله شد و توانست رکورد فروش nft های جهان را بشکند.

این nft جذاب در بازار غیر متمرکز Nft Nifty Gateway به فروش رسید. البته نکته قابل توجه درباره فروش این ان اف تی تبدیل آن به 312686 قطعه و توزیع بین 28983 خریدار بود. قیمت اولیه تعیین شده برای هر واحد این nft رقمی بالغ بر 575 دلار بود که با گذشت هر 6 ساعت، 25 دلار به آن اضافه می‌شد. در نهایت فروش The Merge با مبلغ نهایی 91.8 میلیون دلار خاتمه یافت و به گرانترین ان اف تی دنیا تبدیل شد.

2- The First 5000 Days

ان اف تی The First 5000 Days

The First 5000 Days یک اثر هنری خارق‌العاده است که توسط هنرمندی به نام بیپل (Beeple) طراحی شده است. بیپل یکی از بزرگترین هنرمندان فعال در بازار ان اف تی است که آثار هنری خلاقانه و با ارزشمندی را طراحی می‌کند. این nft جذاب در خانه مزایده christies با قیمت 69 میلیون دلار به یک برنامه نویس سنگاپوری به نام vingesh Sundaresan فروخته شد.

پروژه The First 5000 Days حاوی 5000 عکس متنوع و جذاب است که طی 13 سال گرفته شده است. این پروژه به‌عنوان گرانترین ان اف تی شناخته می‌شود که به یک سرمایه‌گذار فروخته شده است. نکته قابل توجه درباره The First 5000 Days این است که این اثر هنری در ابتدای مزایده با پیشنهاد اولیه 100 دلار به فروش گذاشته شد اما تنها در طی یک ساعت به 69 میلیون رسید و معامله شد.

 بیشتر بخوانید: بهترین NFT برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۳

3- Clock |  یک ماشین حساب زنده برای زندانی شدن جولیان آسانژ

معرفی پروژه‌ی clock

Clock یک ان اف تی خلاقانه و جذاب است که با هدف به تصویر کشیدن روزهای سپری شده جولیان آسانژ در زندان، طراحی شده است. جولیان آسانژ بنیانگذار ویکی لیکس است که در سال 2019 به جرم هک و جاسوسی از دلت ایالات متحده آمریکا به حبس محکوم شده است. این پروژه در فوریه سال 2022 با قیمت 52.8 میلیون دلار به فروش رفته است و 100 درصد مبلغ فروش آن به بنیاد Wau Holland داده شده است.

پروژه Clock توسط هنرمند ناشناس pak و برای آزاد سازی جولیان آسانژ طراحی شده است. این پروژه دقیقا شکل ساعت است و تمام مدتی که آسانژ در زندان بوده است را به رخ می‌کشد. ان اف تی CLOCK توسط ده هزار حامی جولیان آسانژ خریداری شده است. هر یک از این حامیان سهمی متفاوت در این خرید داشتند و با کمک هم توانستند این پروژه را خریداری کنند. 

4- Human One |  ان اف تی با ترکیبی از هنر دیجیتال و فیزیکی

معرفی پروژه‌ی human one

Human One یکی دیگر از آثار هنرمند معروف بییپل است که در لیست گران ترین nft دنیا قرار می‌گیرد. این اثر هنری یک فضانورد را نشان می‌دهد که در محیط‌های متحرک و ناشناخته قرار دارد. بییپل به این nft دسترسی دارد و همواره در حال تغییر دادن این nft و آپدیت آن است.

 Human One یک قطعه هنری جذاب است که با گذشت زمان در حال پیشرفت است و ارزش بسیار زیادی دارد. این ان اف تی در 9 نوامبر سال 2021 با قیمت 28.95 میلیون دلار به شخصی به نام رایان زورر (Ryan Zurrer) که فردی شناخته‌شده در وب 3 است فروخته شد.

5- CryptoPunk #5822 |  گران ترین nft کریپتو پانک

ان اف تی CryptoPunk #5822

کریپتو بانک به‌عنوان رکورد دار گرانترین ان اف تی دنیا شناخته می‌شود. کریپتو پانک‌ها تنوع بسیار زیادی دارند و CryptoPunk #5822 در صدر لیست گران قیمت‌ترین آن‌ها قرار می‌گیرد.

 فروشنده یا هنرمند این پروژه مشخص نیست ولی خریدار آن دیپاک تاپلیال بنیانگذار chain.com است. این ان اف تی در تاریخ 12 فوریه با قیمت 23.7 میلیون دلار فروخته شده است. اما طبق بررسی‌های انجام شده دیپاک اولین خریدار CryptoPunk #5822 نیست و فردی ناشناس آن را پنج سال قبل به قیمت 1641 دلار خریده است.

6- CryptoPunk #7523

ان اف تی CryptoPunk #7523

CryptoPunk #7523 یکی دیگر از گران ترین nft های دنیا است که در 10 ژوئن سال 2021 به قیمت 11.7 میلیون دلار فروخته شده است. این پروژه جذاب حاوی ماسک پزشکی است و در سال 2020 و پس از شروع همه گیری ویروس کرونا به بازار اضافه شد. در واقع CryptoPunk #7523 یک ان اف تی یک پانک نقابدار در دسته موجودات فضایی نادر است. کاربری ناشناس به اسم sillytuna، پروژه CryptoPunk #7523 به یک خریدار ناشناس در پلتفرم کارگزاری مستقر در ایالات متحده ساتبی فروخت.

7- Tpunk #3442 | گران ترین NFT در بلاک چین ترون

ان اف تی Tpunk #3442

پروژه Tpunk #3442 به‌عنوان گرانترین ان اف تی در بلاک چین شناخته می‌شود که توسط جاستین سان مالک شبکه ترون خریداری شده است. این پروژه دارای قیمت 10.5 میلیون دلار یا 120 میلیون ترون است. Tpunk #3442 شخصیت معروف DC “جوکر” را به اشتراک می‌گذارد. این پروژه جذابیت بسیار زیادی دارد به همین جهت توجه جاستین سان را جلب کرده است تا آن را خریداری کند.

8- CryptoPunk #4156

ان اف تی CryptoPunk #4156

CryptoPunk #4156 یکی دیگر از پروژه‌های قدرتمند کریپتو پانک است که یک میمون با روسری آبی رنگ را به نمایش می‌گذارد. فروشنده یا هنرمند این پروژه نام کاربری Punk4156 را برای خود انتخاب کرده است. در نهایت پروژه CryptoPunk #4156 با قیمت 10.26 میلیون دلار به فروش رسید و تبدیل به سومین NFT گران قیمت در پروژه کریپتو بانک لقب گرفت. 

بیشتر بخوانید: بهترین سایت های خرید و فروش NFT

9- CryptoPunk #5577

ان اف تی CryptoPunk #5577

CryptoPunk #5577 یکی از پروژه‌های 24 میمون پانک است که یک کلاه قهوه‌ای رنگ بر سر دارد. این پروژه در رتبه 9 گرانترین NFT دنیا قرار دارد. CryptoPunk #5577 در فوریه سال 2022 با قیمت 7.7 میلیون دلار به شخصی به نام رابرت لشنر (بنیانگذار پروتکل مرکب Defi) فروخته شد.

10- CryptoPunk #3100

ان اف تی CryptoPunk #3100

CryptoPunk #3100 یکی از 9 پانک بیگانه است که از یک هدبند دو رنگ استفاده می‌کند. این پروژه جزو چهره‌های کمیاب کریپتو پانک شناخته می‌شود و ارزش بسیار زیادی دارد. پروژه CryptoPunk #3100 در سال 2017 ایجاد شد و در 11 مارس 2021 با قیمت 3000 اتریوم معادل 7.58 میلیون دلار در آن زمان می‌شود. این پروژه در لیست گران ترین NFT فروخته شده تا به امروز قرار می‌گیرد و از جذابیت بسیار زیادی برخوردار است.

11- CryptoPunk #7804

ان اف تی CryptoPunk #7804

CryptoPunk #7804 یکی دیگر از پروژه‌های طراحی شده توسط گروه کریپتو پانک است. این NFT تصویر یکی از 9 پانک بیگانه را به رخ می‌کشد که یک کلاه خاکستری، عینک آفتابی سیاه و پیپ دود به همراه دارد. پروژه CryptoPunk #7804 در تاریخ 10 مارس 2021 با قیمت 7.57 میلیون دلار به دیلن فیلد (مدیر عامل فیگما) فروخته شد. 

12- Ringers #109

ان اف تی Ringers #109

Ringers #109 یکی از پروژه‌های جذاب موجود در بازار ان اف تی است که توسط هنرمندی به نام دیمیتری چرنیاک طراحی شده است. این پروژه در اکتبر سال 2021 با قیمت 7.1 میلیون دلار فروخته شد و به افزایش اهمیت و ارزش پروژه Art Blocks را کمک کرد. Ringers #109 پروژه‌ای با طرح‌های پیچیده و نادر است که توجه هر هنرمندی را به سمت خود جلب می‌کند.

سخن پایانی

ان اف تی یا توکن‌های غیر قابل تعویض، یکی از دارایی‌های ارزشمند و محبوب موجود در دنیا است. این دارایی‌ها بر پایه هنر و خلاقیت افراد شکل می‌گیرند و سبک جدیدی از دارایی‌های به شمار می‌رود. تاکنون ان اف تی‌های مختلف زیادی توسط هنرمندان مختلف ساخته شده است.  هر یک از این دارایی‌ها ویژگی‌های خاص خود را داشته و با قیمت‌های متفاوت معامله شده‌اند. در این مقاله سعی کردیم 12 تا از گران ترین NFT های دنیا را به شما معرفی کنیم. همچنین اطلاعات کلی درباره قیمت، هنرمند و خریدار این NFT ها به شما دادیم. شما نیز با ساخت و فروش ان اف تی یا معامله NFT های طراحی شده سایر هنرمندان می‌توانید کسب درآمد کنید. امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و برای شما مفید بوده باشد.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش نحوه خرید و فروش NFT
آموزش ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش NFT
خرید و فروش NFT ها اخیراً در جامعه کریپتو و افرادی که به خرید و فروش ارز دیجیتال می‌پردازند، محبوبیت پیدا کرده است. بنابراین، NFT ها در حال تبدیل شدن...
آموزش ساخت NFT و فروش آن در اوپن سی و Rarible
ان اف تی
آموزش ساخت NFT و فروش آن در اوپن سی و Rarible
مراحل ساخت NFT ها بسیار دشوار نیست و هر کسی می‌تواند به این کار بپردازد، البته به شرطی که ماهیت واقعی و زیرساختی توکن‌سازی بر بستر بلاکچین را به طور...
NFT 2.0 چیست؟ نسخه دوم NFT
ان اف تی
NFT 2.0 چیست؟ نسخه دوم NFT
دوران NFT با Bored Ape Yacht Club ،CryptoPunks و دیگر پروژه‌های NFT 1.0 آغاز شد که چیزی جز تصاویر روی بلاک چین نبودند. با این حال مانند هر فناوری دیگری،...