اخبار ارز دیجیتال

بزرگترین بورس استرالیا احتمالاً تا پایان امسال ETF بیت کوین را تایید می‌کند

بزرگترین بورس استرالیا احتمالاً تا پایان امسال ETF بیت کوین را تایید می‌کند

بزرگترین بورس استرالیا – بورس اوراق بهادار استرالیا (ASX) – می‌تواند تا پایان سال ۲۰۲۴ به چندین صندوق قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین چراغ سبز نشان دهد.

تعدادی منابع ناشناس و آگاه نسبت به این موضوع به بلومبرگ گفته‌اند به دنبال پذیرش این صندوق‌ها در ایالات متحده و هنگ کنگ، درخواست راه‌اندازی ETF اسپات بیت کوین، ارائه شده توسط شرکت VanEck استرالیا و BetaShares، شرکت مدیریت صندوق‌های مالی متمرکز بر ETF، قرار است قبل از پایان سال میلادی جاری تایید شود.

تعداد درخواست‌ها برای راه‌اندازی ETF بیت‌ کوین به‌ دنبال تایید این صندوق‌ها در ایالات متحده افزایش پیدا کرده است. با تایید این ETF ها در کشور آمریکا شاهد انباشت ۵۳ میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت (AUM) در ۱۱ محصول جداگانه بوده‌ایم.

جریان سرمایه تاریخی ETF بیت کوین
جریان سرمایه تاریخی ETF بیت کوین

جاستین ارزدون (Justin Arzadon)، رئیس بخش دیجیتال BetaShares گفت:

جریان سرمایه قابل‌توجه به ETF‌ های مستقر در ایالات متحده باعث شده که احتمال راه‌اندازی این محصولات در استرالیا نیز افزایش پیدا کند. ETF‌ بیت کوین ثابت کرد که دارایی‌های دیجیتال با زندگی روزمره عجین شده‌اند.

جف یو (Jeff Yew)، مدیر‌عامل شرکت مدیریت دارایی‌های کریپتویی Monochrome – که درخواست خود را برای ETF بیت کوین در یک بورس رقیب ثبت کرده – در گفتگویی استرالیا را به عنوان یک «کشور بسیار کریپتویی» توصیف کرد و انتظار دارد ETF های اسپات بیت کوین در استرالیا بین ۳ تا ۴ میلیارد دلار جریان خالص ورودی در سه سال اول تولید کنند.

یو گفت که تقاضا برای ETF های بیت کوین در درجه اول توسط مدیران صندوق‌هایی که به دنبال خرید بیت کوین هستند و سرمایه‌گذاران صندوق‌های سرمایه‌گذاری خودگردان (SMSF) هدایت می‌شود. در ضمن تقاضای کوچکتر و در عین حال قابل‌توجهی نیز از سوی سرمایه‌گذاران خُرد وجود دارد.

سرمایه‌گذاران SMSF در حال حاضر در صرافی‌های کریپتویی مستقیماً امکان خرید بیت کوین را دارند، چیزی که به گفته او ذاتاً خطرناک است و در صورت فروپاشی صرافی‌های کریپتویی بسیار شبیه یک «بمب ساعتی» عمل می‌کند.

او گفت:

اداره مالیات استرالیا گفته که بیش از یک میلیارد دلار ارز دیجیتال در صرافی‌ها وجود دارد و بیشتر آن‌ها از سوی سرمایه‌گذاران SMSF آمده است.

یو اظهار داشت که ETF های بیت کوین راه ایمن‌تری را به سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهند تا بتوانند به صورت نظارت شده دارایی‌های دیجیتال را خریداری کنند.

Monochrome برای اولین بار در تاریخ ۱۴ جولای ۲۰۲۳ درخواست خود را برای راه‌اندازی یک ETF بیت کوین در بورس ASX ثبت کرد، اما در ادامه به دنبال عدم پیش‌برد روند تایید در ASX، درخواست خود را به Cboe استرالیا – یک بورس بسیار کوچکتر – ارائه داد.

منبع: جف یو
منبع: جف یو
ما می‌خواهیم در Cboe صندوق خود را راه‌اندازی کنیم زیرا این بورس چارچوب زمانی واقعی‌تر و چارچوب فهرست‌بندی شفاف‌تری را ارائه می‌دهد.

یو در آخر گفت:

همه می‌دانند که ASX اخیراً با چالش‌های نظارتی روبرو شده است. من معتقدم که آن‌ها تمایل چندانی به دنبال کردن محصولات جدید ندارند.

یو همچنان انتظار دارد که Cboe استرالیا درخواست این شرکت را «طی چند هفته آینده» تأیید کند.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
اکانت های خارجی
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
تلگرام پرمیوم چیست؟ تلگرام با میزبانی از 700 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، از جدیدترین پلن اشتراکی جذاب خود یعنی تلگرام پرمیوم رونمایی کرد. تلگرام پریمیوم نسبت به...
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج ارز دیجیتال
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج بیت کوین با استفاده از گوشی‌های هوشمند، که در ابتدا تنها توسط رایانه‌های قدرتمند و تجهیزات مخصوص ممکن بود، اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش قدرت پردازشی گوشی‌های هوشمند،...
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
آموزش ارز دیجیتال
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
هر پولی، یک پشتوانه دارد. بیت کوین، اولین و پراستفاده‌ترین ارز دیجیتال دنیا، پیش‌فرض‌های ذهن بسیاری از افراد در مورد پشتوانه پول‌ها به هم ریخته است. بیت کوین برخلاف ارزهای...
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
اکانت های خارجی
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
شماره مجازی (virtual number) شماره تلفنی است که وجود حقیقی نداشته و بدون نیاز به سیمکارت کارایی شماره‌های واقعی را دارد؛ به بیان دیگر، این سرویس نوعی تلفن مجازی است...
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
معاملات روزانه ارزهای دیجیتال به دلیل داشتن سودهای کوتاه‌مدت اما پربازده، اخیرا به روشی محبوب برای تریدرها تبدیل شده است. بدین‌ ترتیب، معامله‌گران از طبیعت سریع و پرنوسان بازار کریپتو...