اخبار ارز دیجیتال

احتمالاً از فردا ETF های بیت کوین را در تبلیغات گوگل می‌بینیم!

احتمالاً از فردا ETF های بیت کوین را در تبلیغات گوگل می‌بینیم!

گوگل قرار است در روز دوشنبه، ۲۹ ژانویه، سیاست‌های اجرایی خود را به‌روز و امکان تبلیغ برخی از محصولات ارزهای دیجیتال را در موتورهای جستجوی اصلی خود فراهم کند. به نظر می‌رسد صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بیت‌ کوین معیارهای گوگل را برآورده کرده‌اند و این امر باعث گمانه‌زنی‌هایی در صنعت کریپتو شده است.

در دسامبر ۲۰۲۳، گزارش شده بود که سیاست رمزارزی و تبلیغات مرتبط با کریپتو گوگل در ۲۹ ژانویه مورد بازنگری قرار خواهد گرفت. این بازبینی به شرکت‌ها اجازه می‌دهد که تراست‌های کریپتویی را با هدف ایالات متحده تبلیغ کنند.

با تایید ۱۱ صندوق قابل معامله ETF اسپات بیت کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در تاریخ ۱۰ ژانویه، سرمایه‌گذارانی که سهام یک ETF بیت کوین را خریداری می‌کنند، سهمی را از بیت کوین‌های آن صندوق به دست می‌آورند. این امر با الزامات به‌روزشده گوگل مطابقت دارد:

محصولات مالی که به سرمایه‌گذاران امکان داد و ستد سهام را در تراست‌ها می‌دهند و این صندوق‌ها نیز باید دارای استخرهای بزرگ ارز دیجیتال باشند.

تحلیلگران حوزه کریپتو با اشاره به ظرفیت بالای گوگل در پردازش جستجوها، نسبت به ورود سرمایه احتمالی به ETF‌ ها و تاثیر روی قیمت بیت کوین خوش‌بین هستند. بر اساس داده‌های اخیر DemandSage، گوگل روزانه ۸/۵۵ میلیارد جستجو را پردازش می‌کند.

با این حال، گوگل این محصولات مجاز را به طور مبهمی تحت عنوان «تراست‌های کوین‌ دیجیتال» معرفی کرده است.

در همین حین، یکی از بزرگترین تراست‌های بیت کوین یعنی Grayscale Bitcoin Trust (GBTC)، اخیراً با تایید صندوق‌های اسپات توسط SEC در تاریخ ۱۰ ژانویه به یک ETF بیت کوین تبدیل شده است.

پیش از این، خرید سهام GBTC در بازار اولیه فقط برای سرمایه‌گذاران معتبر و مشروط به یک دوره نگهداری شش ماهه امکان‌پذیر بود.

سرمایه‌گذاران تأیید اعتبارشده باید بیش از ۱ میلیون دلار دارایی خالص یا بیش از ۲۰۰ هزار دلار درآمد کسب شده در دو سال گذشته داشته باشند. این قوانین برای محافظت از سرمایه‌گذاران با دانش محدود در برابر سرمایه‌گذاری‌های مخاطره‌آمیز که ممکن است منجر به از دست رفتن دارایی آن‌ها شوند، وضع شده‌اند.

با این حال، ETF اسپات بیت کوین در ایالات متحده برای عموم مردم در دسترس است. این صندوق‌ها تحت قانون اوراق بهادار سال ۱۹۳۳ تنظیم می‌شوند و این امر آن‌ها را به گزینه‌ای احتمالاً ایمن‌تر برای گوگل تبدیل کرده است. این غول موتورهای جستجو حالا می‌تواند ETF ها را در تبلیغات خود در نظر بگیرد.

در آگوست ۲۰۲۱، مایکل ون دی پوپ (Michael van de Poppe)، معامله‌گر معروف ارزهای دیجیتال، نسبت به تأثیر تبلیغات گوگل بر محصولات مرتبط با بیت کوین، به ویژه با توجه به بررسی ETF های آتی BTC توسط رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار که در اکتبر ۲۰۲۱ به تأیید رسید، ابراز خوش‌بینی کرد.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...