اخبار ارز دیجیتال

افزایش حجم ETF ها با وجود ریزش بیت کوین؛ ورود سرمایه در راه است؟

افزایش حجم ETF ها با وجود ریزش بیت کوین؛ ورود سرمایه در راه است؟

حجم معاملات ETF بیت‌ کوین در ماه مارس به دلیل کاهش سرمایه ورودی از ماه فوریه فراتر رفت که نشان‌دهنده تعامل پایداری در بازار است.

جریان سرمایه ETF بیت کوین در هفته گذشته بار دیگر در محدوده مثبت قرار گرفت و در مجموع شاهد ۴۸۵ میلیون دلار ورود سرمایه بودیم. با این حال، سرعت این ورود سرمایه به ETF بیت‌ کوین کاهش یافته و این سوال را ایجاد کرده که آیا قیمت بیت‌ کوین به این صندوق‌ها به روند صعودی خود تا ۱۰۰ هزار دلار ادامه می‌دهد یا خیر.

حجم ETF های بیت کوین همچنان بالاست

علیرغم اصلاح قیمت بیت کوین از بالاترین سطح تاریخی خود به زیر ۷۰ هزار دلار، حجم معاملات ETF های اسپات این ارز دیجیتال همچنان بالاست.

طبق گفته Santiment، ارائه‌دهنده داده‌های آنچین، حجم معاملات این صندوق‌ها حتی چهار هفته پس از ثبت یک رکورد تاریخی جدید برای بیت کوین همچنان در سطح خوبی باقی مانده است. قابل ذکر است که در صندوق‌های مختلفی مانند GBTC ،‌IBIT ،‌FBTC ،‌ARKB ،‌BTCO ،‌BITB و HODL، فعالیت معامله‌گران همچنان از سطوح مشاهده شده از اواخر فوریه پیشی می‌گیرد که نشان‌دهنده تعامل پایدار بازار از آن زمان است.

با نزدیک شدن به رویداد هاوینگ در تاریخ ۱۹ آوریل، به طور گسترده پیش‌بینی می‌شود که این فعالیت افزایش یافته ادامه‌دار باشد. با این حال، گمانه‌زنی‌هایی در مورد پتانسیل کاهش حجم ETF ها و حجم آنچین بلافاصله پس از هاوینگ وجود دارد و این امر پیگیری تحرکات بازار پس از این رویداد را جذاب‌تر هم می‌کند.

داده‌های سنتیمنت
داده‌های سنتیمنت

پرایس اکشن بیت کوین چه می‌گوید؟

تقاضای مداوم برای ETF‌ های اسپات بیت کوین به عنوان یک شاخص صعودی برای این ارز دیجیتال عمل می‌کند، به خصوص که رویداد هاوینگ بیت کوین را نیز طی ده روز آینده در پیش داریم. کاهش قریب‌الوقوع عرضه همراه با تقاضای مداوم بازار ETF اسپات می‌تواند به طور بالقوه قیمت این ارز دیجیتال پیشرو را به ۸۰ هزار دلار برساند.

با این حال، سیاست پولی فدرال رزرو عامل مهمی است که بر تحرکات بازار ETF اسپات BTC تأثیر می‌گذارد. تغییرات در شاخص‌های اقتصادی ایالات متحده و به طور ویژه تعدیل‌های احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو، می‌تواند بر تقاضای موجود برای بیت کوین تأثیر بگذارد. پیش‌بینی می‌شود انتشار داده‌های تورمی این کشور طی این هفته بر انتظارات بازار در مورد تغییر احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو در ماه ژوئن تأثیر داشته باشد.

بیت کوین این روزها در بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه و ۲۰۰ روزه خود باقی مانده و این امر سیگنال‌های صعودی قیمت را تایید می‌کند. عبور قیمت بیت کوین از مرز ۷۰ هزار دلار می‌تواند یک مومنتوم صعودی برای بازار ایجاد کند و احتمالاً رکورد تاریخی قبلی (ATH) بیت کوین یعنی ۷۳،۸۰۸ دلاری را که در ۱۴ مارس به دست آمده بود، به چالش بکشد. اگر ATH جدیدی ایجاد شود، سطح ۷۵ هزار دلار هدف مهمی است که گاوها به دنبال آن خواهند بود.

ناظران بازار باید داده‌های به دست آمده از جریان سرمایه ETF اسپات بیت بیت کوین، شاخص‌های اقتصادی ایالات متحده و اظهارات فدرال رزرو در روز دوشنبه را به دقت بررسی کنند. از سوی دیگر، کاهش قیمت بیت کوین به زیر سطح حمایت ۶۹ هزار دلار ممکن است نشان‌دهنده افت احتمالی قیمت به سمت سطح حمایت ۶۴ هزار دلار باشد.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
اکانت های خارجی
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
تلگرام پرمیوم چیست؟ تلگرام با میزبانی از 700 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، از جدیدترین پلن اشتراکی جذاب خود یعنی تلگرام پرمیوم رونمایی کرد. تلگرام پریمیوم نسبت به...
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج ارز دیجیتال
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج بیت کوین با استفاده از گوشی‌های هوشمند، که در ابتدا تنها توسط رایانه‌های قدرتمند و تجهیزات مخصوص ممکن بود، اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش قدرت پردازشی گوشی‌های هوشمند،...
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
آموزش ارز دیجیتال
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
هر پولی، یک پشتوانه دارد. بیت کوین، اولین و پراستفاده‌ترین ارز دیجیتال دنیا، پیش‌فرض‌های ذهن بسیاری از افراد در مورد پشتوانه پول‌ها به هم ریخته است. بیت کوین برخلاف ارزهای...
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
اکانت های خارجی
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
شماره مجازی (virtual number) شماره تلفنی است که وجود حقیقی نداشته و بدون نیاز به سیمکارت کارایی شماره‌های واقعی را دارد؛ به بیان دیگر، این سرویس نوعی تلفن مجازی است...
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
معاملات روزانه ارزهای دیجیتال به دلیل داشتن سودهای کوتاه‌مدت اما پربازده، اخیرا به روشی محبوب برای تریدرها تبدیل شده است. بدین‌ ترتیب، معامله‌گران از طبیعت سریع و پرنوسان بازار کریپتو...