اخبار ارز دیجیتال

آیا ETFهای بیت کوین پای خود را به بریتانیا باز می‌کنند؟

آیا ETFهای بیت کوین پای خود را به بریتانیا باز می‌کنند؟

تایید صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین در ایالات متحده بحث داغی را در بریتانیا برانگیخته و رهبران صنعت کریپتو خواستار دسترسی گسترده‌تر سرمایه‌گذاران بریتانیایی به این محصولات هستند. این امر در بحبوحه افزایش سرمایه‌گذاری‌های کریپتویی در ایالات متحده پس از چراغ سبز کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) به ETFها طی ماه ژانویه صورت می‌گیرد.

حمایت از ETF بیت کوین در بریتانیا

بیوو داس (Bivu Das)، مدیر‌عامل صرافی Kraken UK، عرضه صندوق‌های ETF بیت کوین را گامی مهم در جهت تبدیل بریتانیا به یکی از بازیگران اصلی در صنعت ارزهای دیجیتال می‌داند. این ابزارهای سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهند تا بدون داشتن مالکیت مستقیم خود ارز دیجیتال، در معرض تغییرات قیمت بیت‌ کوین قرار گیرند.

این امر به طور بالقوه می‌تواند یک نقطه ورود رگوله شده و در دسترس برای علاقه‌مندان به دارایی‌های دیجیتال باشد. با این حال، اداره رفتار مالی بریتانیا (FCA) درباره این دست از محصولات سرمایه‌گذاری محتاط است. در سال ۲۰۲۱، آنها خرده‌فروشی محصولات مشتقات کریپتویی، از جمله اوراق قابل مبادله‌ در بورس (ETP) را که توسط ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌شوند، ممنوع کردند.

برخی این موضع را در مقایسه با ایالات متحده، جایی که سرمایه‌گذاران خُرد نیز می‌توانند به راحتی در ETF بیت کوین سرمایه‌گذاری کنند، به ضرر بریتانیا می‌دانند. داس استدلال می‌کند که چشم‌انداز نظارتی این کشور از زمان ممنوعیت سال ۲۰۲۱ تکامل یافته است. او معتقد است که ETF‌ها حتی می‌توانند برخی از نگرانی‌های FCA را برطرف کنند، زیرا سرمایه‌گذاران مستقیماً بیت کوین را نزد خود نگه نمی‌دارند.

ورود ETFها به این کشور می‌تواند راه را برای اتخاذ یک رویکرد مسالمت‌آمیز از سوی رگولاتور مالی بریتانیا هموار کند. اما نشانه‌هایی هم از آغاز بالقوه برخی تغییرات وجود دارد، به طوری که FCA اخیراً ETN‌های رمزارزی را تأیید کرده است، البته فقط برای سرمایه‌گذاران نهادی. این حرکت FCA را می‌توان گامی محتاطانه در جهت ایجاد فرصت‌های گسترده‌تر برای سرمایه‌گذاری کریپتویی در این کشور در نظر گرفت.

ایجاد تعادل بین نوآوری و ریسک

طرز فکر دانیل سیفرت (Daniel Seifert)، مدیرعامل صرافی کوین‌بیس (Coinbase) بریتانیا نیز با گفته‌های داس همسو بوده است. او معتقد است که طیف وسیع‌تری از محصولات سرمایه‌گذاری مانند ETF‌ها گزینه‌های بیشتری را در اختیار مصرف‌کنندگان برای ورود به بازار کریپتو قرار می‌دهند. این فشار برای افزایش انتخاب سرمایه‌گذاران نشان‌دهنده گرایش روز افزون به سمت دموکراتیک کردن دسترسی به بازارهای مالی است.

با این حال، FCA باید به دقت منافع رقبا را متعادل کند. در حالی که تقویت نوآوری در بخش کریپتو برای حفظ رقابت‌پذیری مالی بریتانیا بسیار مهم خواهد بود، اما محافظت از سرمایه‌گذاران خرد در برابر آسیب‌های احتمالی اولویت اصلی آن‌هاست. نوسانات بالای بازار ارزهای دیجیتال نگرانی‌هایی را در مورد مناسب بودن ابزارهای پیچیده مانند ETF برای سرمایه‌گذاران بی‌تجربه ایجاد می‌کند.

هجوم میلیاردها دلار سرمایه به صندوق‌های ETF بیت کوین در کشور ایالات متحده، شور و اشتیاق جهانی و رو به رشدی را برای این محصولات ‌برجسته می‌کند. این افزایش تقاضا می‌تواند فشار بیشتری بر FCA برای بازنگری در موضع خود وارد کند. مزایای بالقوه افزایش سرمایه‌گذاری در کریپتو و ایجاد یک اکوسیستم رمزارزی قوی‌تر می‌تواند بر ریسک‌های فعلی برتری داشته باشد و در نهایت منجر به تشکیل یک محیط نظارتی آزادتر شود.

FCA ممکن است قبل از اتخاذ موضع قطعی خود در مورد ETF‌های بیت کوین منتظر ایجاد تصویر واضح‌تری از مقررات جهانی ارزهای دیجیتال باشد. حتی اگر FCA صندوق‌های ETF بیت کوین را تأیید کند، ممکن است مقررات و نظارت بیشتری بر روی این بازار اعمال شود که به طور بالقوه بر عرضه و دسترسی محصولات مالی ارائه شده در بورس تأثیر می‌گذارد.

تصمیم ایالات متحده برای تایید ETFها می‌تواند یک اثر دومینویی ایجاد کند و بر FCA بریتانیا فشار بیاورد تا در موضع محتاطانه خود در مورد ETF بیت کوین تجدید نظر کند. اگر FCA سخت‌گیری خود را کاهش دهد، می‌توانیم شاهد ورود سرمایه قابل‌توجهی به این بازار باشیم و از سوی دیگر موقعیت بریتانیا در بازار جهانی کریپتو نیز مستحکم شود. با این حال، این امر به ایجاد تعادل بین تقویت نوآوری و محافظت از سرمایه‌گذاران با تجربه کمتر بستگی دارد.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...