اخبار ارز دیجیتال

هش ریت بیت کوین دوباره به بالاترین سطح خود رسید

هش ریت بیت کوین دوباره به بالاترین سطح خود رسید

هش ریت بیت کوین از پایین‌ترین سطح خود در ماه ژانویه رشد کرده و در مسیر ریکاوری قرار دارد. همبستگی هش ریت حالا با قیمت بیت کوین کاملاً محسوس است.

هش ریت (Hash Rate) بیت کوین از پایین ترین سطح ۴۷۹ EH/s خود در ۲۲ ژانویه در حال ریکاوری است. این بازگشت نرخ هش با بسیاری از اتفاقات مثبت این شبکه از جمله تثبیت قیمت بیت کوین همزمان شده است.

روند هش ریت بیت کوین

هش ریت بیت کوین معیاری در شبکه است که سختی تولید توکن‌های جدید BTC را مشخص می‌کند. هرچه هش ریت بالاتر باشد، تولید رمزارز جدید دشوارتر است و مهم‌تر از همه اینکه امنیت شبکه بیت کوین برای همه کاربران افزایش پیدا می‌کند.

هش‌ ریت بیت‌ کوین از لحاظ تاریخی در یک روند صعودی منظم محاسبه می‌شود، چرا که هر چه ماینرهای بیشتری سیستم‌های خود را به اکوسیستم متصل کنند، هش‌ ریت هم افزایش پیدا می‌کند. هش ریت بیت کوین ابتدای سال ۲۰۲۴ در سطح 516 EH/s قرائت شد و تا حد زیادی نامنظم بوده است. این معیار در ۶ ژانویه به بالاترین سطح ۵۴۹ EH/s خود رسید. دلیل آن را می‌توان احساسات مثبت معامله‌گران نسبت به تایید محصول صندوق قابل معامله ETF بیت کوین در نظر گرفت.

هش ریت بیت کوین با افزایش چشمگیر خود در تاریخ ۱۲ ژانویه به سطح ۵۱۶ EH/s بازگشت و در ادامه طی ۱۷ ژانویه به بالاترین سطح اخیر خود یعنی ۵۴۷ EH/s رسید. نرخ هش بیت کوین از این محدوده در تاریخ ۲۲ ژانویه به پایین‌ترین سطح خود یعنی ۴۷۹ EH/s کاهش یافت. اما اکنون به اوج خود در زمان نگارش این خبر بازگشته است.

هش‌ ریت بیت‌ کوین ممکن است در آینده نزدیک از ریزش سنگین خود اجتناب کند، زیرا ماینرها آماده هستند که پیش از رویداد هاوینگ پیش‌رو، با افزایش دستگاه‌های خود سهم بیشتری را از بلوک‌های استراخ‌شده به دست آورند.

تاثیر هش ریت بر قیمت بیت کوین

سختی استخراج رو به رشد شبکه تأثیر بسیار ظریفی بر عملکرد قیمت بیت کوین دارد. این بهبود فعلی هش ریت در زمانی رخ داده که بیت‌ کوین مسیر رشد خود را از ۳۸،۶۷۲ دلار به ۴۱،۹۶۸ دلار در زمان نگارش این خبر ترسیم کرده است.

اکنون که بیت کوین به واسطه تایید ETF بیت کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در معرض سرمایه‌گذاران نهادی قرار گرفته، حفظ سلامت شبکه می‌تواند به عنوان یک رای اعتماد به سرمایه‌گذاران برای امنیت بلاک چین عمل کند.

این اطمینان خاطر می‌تواند به حفظ بیت کوین توسط مؤسسات بزرگ کمک کند و تأثیر خود را بر قیمت این دارایی دیجیتال داشته باشد. کاهش سرعت خروج سرمایه از صندوق Grayscale Bitcoin Trust (GBTC) می‌تواند به طور قابل‌توجهی در تقویت قیمت بیت کوین نقش داشته باشد.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...