اخبار ارز دیجیتال

ارزش بازار بیت کوین از نقره پیشی گرفت!

ارزش بازار بیت کوین از نقره پیشی گرفت!

رشد اخیر قیمت بیت کوین به ویژه در ۲۴ ساعت گذشته که شاهد افزایش ۳/۸ درصدی آن بودیم را می‌توان به موفقیت ETF‌های اسپات بیت کوین نسبت داد.

عبور قیمت بیت کوین از سطح ۷۲ هزار دلار، آن را به هشتمین دارایی بزرگ جهان از نظر ارزش بازار تبدیل کرده و از نقره پیشی گرفته است. چنین رشدی یک نقطه عطف کلیدی برای این ارز دیجیتال است و بر نفوذ و پذیرش فزاینده آن در بازارهای مالی سنتی تأکید می‌کند.

مارکت کپ بیت کوین وارد سلسله مراتب مالی می‌شود

طبق داده‌های CompaniesMarketCap، ارزش بازار بیت‌ کوین اکنون به ۱/۴ تریلیون دلار رسیده و از نقره با مارکت کپ ۱/۳ تریلیون دلاری پیشی گرفته است. در حالی که بیت کوین همچنان پس از Alphabet Inc (NASDAQ: GOOGL) با ارزش بازار ۱/۶ تریلیون دلاری قرار دارد، اما کارشناسان صنعت کریپتو آینده‌ای را پیش‌بینی می‌کنند که در آن این ارز دیجیتال ممکن است حتی تسلط طلا را به چالش بکشد. طلا، بزرگترین دارایی حال حاضر جهان دارای مارکت کپ ۱۴/۶۶ تریلیون دلاری است.

مایک نووگراتز (Mike Novogratz)، مدیر‌عامل گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital)، در مورد باور خود نسبت به پتانسیل مارکت کپ بیت کوین برای پیشی گرفتن از طلا به عنوان یک ذخیره ثروت صحبت کرده است. علیرغم وجود تفاوت‌هایی در سرمایه بازار بیت کوین و طلا، نووگراتز همچنان نسبت به آینده خوش‌بین است و به جابجایی قریب‌الوقوع ثروت توسط نسل انفجار زاد و ولد (بین ۱۹۴۶ تا ۱۹۶۴) به عنوان یک نیروی محرکه برای رشد بیت کوین اشاره می‌کند.

از ۸۵ تریلیون دلار ثروت تخمینی که توسط این نسل نگهداری می‌شود، بخش قابل‌توجهی از آن توسط سرمایه‌گذاران متخصص مدیریت شده و آن‌ها نیز هم‌اکنون به صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین دسترسی دارند. این امر به پذیرش و سرمایه‌گذاری بیشتر در این ارز دیجیتال دامن می‌زند.

رشد قیمت بیت کوین به ویژه در ۲۴ ساعت گذشته که شاهد افزایش ۳/۸ درصدی آن بودیم را می‌توان به موفقیت ETF‌های اسپات بیت کوین نسبت داد. از زمانی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) این محصولات نوآورانه را در ماه ژانویه تأیید کرد، سرمایه‌گذاران نهادی و خُرد از طریق ETF به بازار ارزهای دیجیتال سرازیر شده‌اند. iShares Bitcoin Trust (IBIT) شرکت بلک راک (BlackRock) و Bitcoin ETF (FBTC) شرکت فیدلیتی (Fidelity) به عنوان پیشتازان این رقابت ظاهر شده‌اند و میلیاردها دلار سرمایه جذب کرده‌اند.

جدیداً شاهد رکوردشکنی صندوق FBTC از لحاظ سرمایه ورودی خالص بوده‌ایم و با توجه به ورودی یک روزه ۴۰۵ میلیون دلاری آن، مجموع سرمایه خالص ورودی این صندوق به ۵/۲ میلیارد دلار رسید. در همین حین، IBIT تسلط خود بر بازار ETF را حفظ کرده که نشان‌دهنده تمایل فزاینده سرمایه‌گذاران نهادی به بیت کوین است. مت هوگان (Matt Hougan)، مدیر ارشد بخش فناوری Bitwise Asset Management، تایید ETF‌های بیت کوین را به یک عرضه اولیه عمومی (IPO) تشبیه می‌‌کند و اظهار دارد که هنوز سرمایه زیادی از موسسات مالی بزرگ جذب نشده است.

پذیرش نهادی بیت کوین و گسترش جهانی

غول‌های نهادی مانند Bank of America Corp (NYSE: BAC) ،‌Wells Fargo & Co (NYSE: WFC) و Morgan Stanley (NYSE: MS) طبق گزارشات به مشتریان ثروتمند خود دسترسی به ETF‌های بیت‌ کوین را ارائه می‌دهند.

علاوه بر این، بازارهای بین‌المللی، از جمله هند، برای پذیرش ETF بیت کوین آماده می‌شوند و راه‌‌حل‌های جدیدی را برای سرمایه‌گذاری در اختیار سرمایه‌گذاران خُرد و نهادی قرار می‌دهند. طبق گزارش‌ها، Mudrex، پلتفرم سرمایه‌گذاری کریپتویی مستقر در هند، قرار است دسترسی به ETF‌های اسپات بیت‌کوین ایالات متحده را ارائه دهد و دامنه دسترسی به این ارز دیجیتال را بیش از پیش گسترش دهد.

پیش‌بینی صعودی رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki)، کارآفرین مشهور، به خوش‌بینی پیرامون آینده بیت‌ کوین می‌افزاید. با پیش‌بینی رسیدن قیمت بیت کوین به ۳۰۰ هزار دلار تا پایان سال ۲۰۲۴، سرمایه‌گذاران احتمالاً بیت کوین را به عنوان یک فرصت سرمایه‌گذاری پرسود با پتانسیل رشد بالا در نظر می‌گیرند.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...