اخبار ارز دیجیتال

آلت سیزن یا بیت سیزن؟

آلت سیزن یا بیت سیزن؟

در طول ماه گذشته، قیمت بیت کوین رشد قیمت قابل توجهی را تجربه کرد. بیت کوین طی این رشد قیمتی ۳۰٪ افزایش یافت و به بالاترین سطح قیمتی سالانه ۳۵,۰۰۰ دلار رسیده است که ۱۰٪ بالاتر از قله قبلی امسالش است. به طرز جالبی، در حالی که رشد بیتکوین به وضوح قابل مشاهده است، بازار آلتکوین ها هنوز به اندازه کافی قادر نبود پابه پای بیت کوین رشد کند و خبری از توازن در شد نبود.

ارزش بازار آلتکوین‌ها

ارزش بازار آلتکوین‌ها که به ارزش بازار کل ارزهای دیجیتال بدون درنظر گرفتن مارکت کپ بیت کوین گفته می‌شود.

با توجه به چارت زیر می توانیم برداشت زیر را در نظر بگیریم. زمانی که قیمت، با ثبت LH های پیاپی از بالا، ثابت بودن کف و سقف های قیمتی در پایین تشکیل الگو می دهد (الگو ترسیم شده در شکل زیر) می گوییم که قیمت در یک مثلث قرار گرفته است.

بر اساس تجربیات گذشته و تحلیل کلاسیک انتظار داریم، فروشندگان به تدریج در حال تسخیر خریداران باشند و روند نزولی پیدا کند.

در صورت شکستن چنین الگویی از سمت پایین، در این چارت، معمولاً به عنوان یک شاخص خوش‌بینانه می شود با هدف قرار دادن اولین قله، به عنوان مقصد بعدی قیمت، می توان از این شرایط انتظار داشت.

در این حالت، ارزش بازار آلتکوین‌ها بالقوه می‌تواند افزایش 15٪ دیگری را تجربه کند و به بالاترین سطح سالانه در آوریل برسد.

شاخص توتال 2

الگوی مشابهی که در سیکل قبلی دیده شد، جایی که ارزش بازار آلتکوین‌ها در حال معامله در یک سیکل نزولی بود. پس از شکستن این الگو، ارزش بازار آلتکوین‌ها افزایش 90 درصدی را تجربه کرد. چنین روندهای تاریخی نشان‌دهنده اهمیت نظارت دقیق بر این الگوها به عنوان شاخص‌های بالقوه تغییر در بازار است.

در مقابل، در حالی که ارزش بازار آلتکوین‌ها در حال تشکیل HL های پی در پی است، قیمت بیت کوین در حال تشکیل HH سالانه جدید است. این پویایی نشان می‌دهد که بیت کوین در حال توسعه سهمش از بازار است. این شرایط اغلب اوقات به عنوان “فصل بیت کوین(بیت سیزن)” نام برده می شود.

فصل بیت کوین

سهم بازار بیت کوین در حال حاضر 54٪ است که بالاترین سطح در بیش از دو سال گذشته است.

آخرین باری که سهم بازار بیت کوین در این سطح بود، طی بازار صعودی سال 2021 بود. همان‌طور که آن سال پیشرفت می‌کرد، این دارایی شروع به از دست دادن سهم بازار کرد، زیرا سرمایه‌گذاران توجه خود را به سمت کوین هایی که سرمایه گذاری و رشد کمتری در آنها رخ داده، جلب کردند، در نهایت نیز ترغیب شدن به دلیل کسب سود بیشتر، باعث رشد آلتکوین ها شد.

اکنون به نظر می‌رسد این روند در حال معکوس شدن است. سرمایه‌گذاران دوباره برای سرمایه گذاری های خود به سمت بیت کوین ترغیب شده اند.

دامیننس بیت کوین

مقاومت بعدی در سطح ۵۸٪ قرار دارد، بنابراین اگر بیتکوین این مرز را با موفقیت شکست دهد، می‌تواند ۵٪ دیگر نیز به سهم خود از بازار (دامیننس) اضافه کند.

تاریخچه قیمتی نشان داده است که در فازهای اولیه بازار‌های گاوی (صعودی محض) بیتکوین به طور معمول به عنوان لیدر قیمتی عمل می‌کند و سعی می‌کند برای ایجاد ثبت قیمت های بالاتر پیش برود. این رخداد معمولاً از طریق داستان‌های متمرکز بر بیت کوین مانند هاوینگ و دیگر رویداد ها، می تواند تقویت و یا تضعیف شود.

در سال جاری، انتظارات افزایش یافته مربوط به تایید ETF بیتکوین وجود دارد. در صورت تأیید، می‌تواند راه را برای مشارکت گسترده‌تری از سرمایه‌گذاران در این بازار باز کند.

عملکرد برجسته برخی از التکوین‌ها

حتی در طی بیت سیزن (فصل بیت کوین)، برخی از التکوین‌ها توانسته‌اند بازدهی بالایی را نشان دهند. برخی از التکوین‌های قابل توجه عبارتند از:

Injective: +74%

Solana: +68%

PEPE: +67%

RENDER: +45%

Chainlink: +45%

توجه:

محتوای ارائه شده در این مقاله صرفاً به منظور اطلاع رسانی است و نباید به عنوان مشاوره سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شود. لطفاً قبل از اتخاذ هرگونه تصمیم سرمایه‌گذاری، با یک مشاور مالی مشورت کنید.

معامله‌گری و سرمایه‌گذاری با خطر مالی قابل توجه همراه است. عملکرد گذشته نشان‌دهنده نتایج آینده نیست. هیچ محتوایی در این سایت به عنوان توصیه یا درخواست برای خرید یا فروش اوراق بهادار یا رمز ارزها تلقی نمی‌شود.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
اکانت های خارجی
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
تلگرام پرمیوم چیست؟ تلگرام با میزبانی از 700 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، از جدیدترین پلن اشتراکی جذاب خود یعنی تلگرام پرمیوم رونمایی کرد. تلگرام پریمیوم نسبت به...
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج ارز دیجیتال
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج بیت کوین با استفاده از گوشی‌های هوشمند، که در ابتدا تنها توسط رایانه‌های قدرتمند و تجهیزات مخصوص ممکن بود، اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش قدرت پردازشی گوشی‌های هوشمند،...
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
آموزش ارز دیجیتال
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
هر پولی، یک پشتوانه دارد. بیت کوین، اولین و پراستفاده‌ترین ارز دیجیتال دنیا، پیش‌فرض‌های ذهن بسیاری از افراد در مورد پشتوانه پول‌ها به هم ریخته است. بیت کوین برخلاف ارزهای...
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
اکانت های خارجی
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
شماره مجازی (virtual number) شماره تلفنی است که وجود حقیقی نداشته و بدون نیاز به سیمکارت کارایی شماره‌های واقعی را دارد؛ به بیان دیگر، این سرویس نوعی تلفن مجازی است...
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
معاملات روزانه ارزهای دیجیتال به دلیل داشتن سودهای کوتاه‌مدت اما پربازده، اخیرا به روشی محبوب برای تریدرها تبدیل شده است. بدین‌ ترتیب، معامله‌گران از طبیعت سریع و پرنوسان بازار کریپتو...