اخبار ارز دیجیتال

بیت کوین به عنوان یک ارز چه آینده‌ای دارد؟

بیت کوین به عنوان یک ارز چه آینده‌ای دارد؟

به گفته زک تاونسند (Zac Townsend)، مدیرعامل شرکت Meanwhile، بیت کوین به عنوان طلای دیجیتال شکوفا شده اما در درازمدت، بیشترین تأثیر آن بر روی کسب و کارها و معاملات خواهد بود.

بیت کوین یک ارز جهانی و غیرمتمرکز است که خارج از کنترل یا تضمین هر کشوری قرار دارد. ماه‌های اخیر در اکوسیستم بیت‌ کوین با افزایش خوش‌بینی ناشی از تایید صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF‌) اسپات این ارز دیجیتال همراه بوده است. این ETF‌ها پذیرش بیت کوین را افزایش می‌دهند و آن را از طریق حساب‌های بازنشستگی میلیون‌ها نفر و همچنین ساخت سبد مبتنی بر بیت کوین توسط هزاران مشاور مالی و سرمایه‌گذاران نهادی به جریان اصلی هدایت می‌کنند.

با این حال، ETF‌ های بیت کوین اصل مطلب را نادیده گرفته‌اند. بیت کوین یک دارایی برای نگهداری نیست، بلکه یک ارز برای استفاده کردن است. بیت کوین قیمتی ندارد، بلکه نرخ مبادله دارد. بیت کوین در آینده یک دارایی نیست که در یک ETF یا در حیاط خلوت شخصی در کیف پول سخت‌افزاری او دفن شده باشد. ارزها برای معامله در نظر گرفته شده‌اند.

اگر چه استفاده از بیت کوین برای پرداخت‌های روزانه مانند خرید قهوه ممکن است مطلوب نباشد، اما آینده پتانسیل یک اقتصاد پر رونق را دارد که در آن فعالیت اقتصادی قابل‌توجهی در بیت کوین انجام می‌شود. بیت کوین در بحث ذخیره ارزش، پرداخت‌های بزرگ، انجام خدمات مالی و موارد دیگر خواهد درخشید.

حداقل ۵۷ کشور جهان در سال گذشته نرخ تورم بالای ۱۰ درصد داشتند. تورم بریتانیا بیش از ۹ درصد و ایالات متحده بیش از ۸ درصد بود. برای افرادی که در کشورهای با سابقه تورم، بی‌ثباتی سیاسی یا ریسک ارز زندگی می‌کنند، خطرات نوسانات روزانه در نرخ مبادله بیت کوین به ارز فیات ممکن است در مقایسه با دهه‌ها سوء مدیریت مالی و پولی که در بسیاری از کشورهای جهان دیده می‌شود، کمتر باشد.

برای دستیابی به این آینده‌، شرکت‌ها و موسسات باید در اقتصاد بیت کوین ساخته شوند. البته Meanwhile یکی از اولین‌های این مسیر را ساخته است: یک شرکت بیمه عمر کاملاً تحت نظارت و تنظیم شده با بیت کوین. این شرکت بیمه تمام فعالیت‌های تجاری خود را با بیت کوین انجام می‌دهد و توسط اداره پولی برمودا تنظیم می‌شود که به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا بر اساس حسابداری اصلاح‌شده‌ای با بیت کوین به عنوان یک واحد پول کار کنند.

زک تاونسند مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران شرکت بیمه مبتنی بر بیت کوین Meanwhile است. در ادامه مدیرعامل Meanwhile توضیحات بیشتری را درباره این شرکت ارائه می‌دهد.

ما یک شرکت بیمه عمر را مانند سایر شرکت‌ها اداره می‌کنیم. اما به جای ارزی با قدرت خرید رو به کاهش – مانند دلار، یورو، ین، فرانک سوئیس یا پوند استرلینگ – واحد پولی ما بیت کوین است که به عنوان یک ذخیره ارزش رشد می‌کند.

این بدان معناست که شرکت ما واقعاً بر اساس استاندارد بیت کوین کار می‌کند. ما ترازنامه و صورت درآمدی خود را به طور کامل بر اساس واحد بیت کوین بیان می‌کنیم. بیمه‌گذاران ما حق بیمه خود را به بیت کوین می‌پردازند و ما ضمانت‌ها و قول‌نامه‌های خود را در قالب بیت کوین صادر می‌کنیم. همچنین موافقت کرده‌ایم که تمام مطالبات ذینفعان را به طور کامل با بیت کوین پرداخت کنیم. ما محاسبات پرداخت بدهی خود را با توجه به قیمت بیت کوین انجام می‌دهیم و همه پرونده‌های نظارتی خود را از دید بیت کوین بررسی می‌کنیم. ما ذخایر بیمه خود را نیز به بیت کوین نگه می‌داریم. ما با بیت کوین ارزش‌های خط مشی خود را بیان می‌کنیم و تمام محاسبات آماری این شرکت نیز در وجه بیت کوین صورت می‌گیرد.

این رویکرد بدان معناست که به قول معروف، یک بیت کوین برابر با یک بیت کوین است. بیمه‌شدگان ما می‌توانند با آگاهی از این که نوسانات نرخ ارز بر کسب و کار ما تأثیر نمی‌گذارد، خیالی آسوده داشته باشند و ما هم با علم به این که می‌توانیم به همین دلیل به وعده‌های خود عمل کنیم، نگرانی از بابت فعالیت‌هایمان نداریم. قیمت بیت کوین در طول فعالیت این شرکت بین ۱۵،۵۰۰ تا ۷۰ هزار دلار در نوسان بوده، اما ترازنامه آن‌ها از نظر بیت کوین بدون هیچ نوسانی در حال رشد است.

ما یکی از اولین شرکت‌هایی هستیم که به این شکل فعالیت می‌کنیم، اما نباید آخرین باشیم. کارآفرینان، سازندگان، بومی‌های بیت‌ کوین (و کریپتو) و صادقانه بگوییم، بسیاری از جمعیت جهان به طور فزاینده‌ای پتانسیل ایجاد کسب‌وکار و زندگی خود را بر اساس استاندارد این ارز دیجیتال درک خواهند کرد. به طور مشابه، آن‌ها نیز می‌توانند تمرکز خود را از نگرانی در مورد نرخ تبدیل فعلی یا کوتاه‌مدت بیت کوین به دلار بردارند و در عوض بیت کوین را به عنوان یک ذخیره بلندمدت ارزش در نظر بگیرند که احتمالاً در دهه‌های آینده قیمت آن افزایش می‌یابد.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
معرفی ارز دیجیتال
تتر چیست؟ محبوب ترین استیبل کوین دنیا
تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل‌کوین از نظر ارزش بازار است. از اصلی‌ترین کاربرد این نوع دارایی‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد که معامله‌گران بازار رمزارزها از تتر و دیگر استیبل‌کوین‌های...
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
آموزش نحوه خرید و فروش تتر در ایران
در دنیای جذاب رمزارزها و بازارهای مالی دیجیتال، تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز محبوب و پایدار برای انتقال و نگهداری ارزش مالی در جهان و علی الخصوص ایران جایگاه...
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
آموزش ارز دیجیتال
تاریخچه بیت کوین از ابتدا تا سال ۲۰۲۴
ساتوشی ناکاموتو، نابغه‌ای ناشناس بود که دنیای فناوری را تکان داد. این شخص ناشناس در یکی از انجمن‌های اینترنتی در سال 2008 خلق یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز را پیشنهاد کرد...
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
دانستنی های درآمد ارزی و فریلنسری
کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی
متاسفانه بیشتر عکاسان اطلاعات دقیقی از نحوه کسب درآمد دلاری از فروش عکس در سایت های خارجی نداشته و نمی‌دانند که چگونه به کمک آن درآمد ارزی مناسبی را به...
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حساب های بین المللی
پی پال چیست؟ آموزش صفر تا صد حساب پی پال
حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید از سایتی خرید کنید یا در سایتی اشتراکی ایجاد کنید و ندانید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای پرداخت هزینه کدام است. وقتی...