اخبار ارز دیجیتال

کدام یک از غول‌های وال استریت به دنبال راه‌اندازی ETF بیت کوین هستند؟

کدام یک از غول‌های وال استریت به دنبال راه‌اندازی ETF بیت کوین هستند؟

ETF‌ های اسپات بیت کوین ممکن است در ماه ژانویه توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) تایید شوند. در ادامه لیستی را از تمامی متقاضیان اصلی صندوق سرمایه گذاری ارز دیجیتال در وال استریت از بلک راک گرفته تا فیدلتی تهیه کرده‌ایم.

حال که وارد ماه ژانویه شده‌ایم، هر لحظه ممکن است یک یا چند مورد از صندوق‌های ETF بیت کوین در ایالات متحده به تایید برسند. در واقع، پیش از پایان ضرب‌الاجل تصمیم‌گیری نهایی SEC در تاریخ ۱۰ ژانویه، انتظارات زیادی برای این اتفاق مهم در ایالات متحده وجود دارد و بیش از ۱۲ متقاضی از شرکت‌های بزرگ در تعامل با بیت کوین تا برخی از شناخته‌شده‌ترین نام‌ها در امور مالی جهانی برای راه‌اندازی این ETF رقابت می‌کنند.

ETF اسپات بیت کوین پتانسیل آن را دارد که برای سرمایه‌گذاران ابزاری تنظیم‌شده و قابل دسترس به این ارز دیجیتال پیشرو در جهان فراهم کند.

برخلاف مسیرهای سرمایه‌گذاری سنتی، مانند مالکیت مستقیم یک دارایی یا معاملات آتی، ETF بیت کوین فرآیند را ساده می‌کند و به طیف وسیع‌تری از سرمایه‌گذاران، چه نهادی و چه خرد، اجازه می‌دهد تا در بازار کریپتو فعالیت داشته باشند.

در ادامه این مطلب به رقابت شدید بین بازیگران برجسته صنعت مالی برای دریافت تاییدیه اولین ETF بیت کوین در ایالات متحده می‌پردازیم.

گری اسکیل (GRAYSCALE)

گری اسکیل

گری اسکیل که زیرمجموعه Digital Currency Group (DCG) محسوب می‌شود، یک شرکت جهانی در زمینه سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای متمرکز بر بلاک چین و ارزهای دیجیتال است. این شرکت محصولات سرمایه‌گذاری را ارائه می‌دهد که قرار گرفتن در معرض ارزهای دیجیتال مختلف از جمله بیت کوین، اتریوم و سایرین را ساده‌تر می‌کند.

صندوق Grayscale Bitcoin Trust (GBTC) از سال ۲۰۱۳ یک محصول مالی ارائه شده توسط Grayscale Investments بوده و تنها راه سرمایه‌گذاری موسسات در بیت کوین محسوب می‌شود.

GBTC یک تراست با قابلیت معامله‌پذیری عمومی است که بیت کوین را در اختیار دارد و سهام آن در بازارهای خارج از بورس یا فرابورس (OTC) معامله می‌شود. این تراست راهی را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند تا بدون نیاز به خرید و ذخیره مستقیم ارز دیجیتال، با بیت کوین در ارتباط باشند.

از جمله خریداران این صندوق می‌توان به Ark Invest، یکی از متقاضیان راه‌اندازی ETF بیت کوین اشاره کرد.

۲۱ شیرز (21SHARES)

۲۱ شیرز

۲۱ شیرز یک شرکت سوئیسی است که در ارائه محصولات سرمایه‌گذاری متمرکز بر دارایی‌های دیجیتال تخصص دارد.

این شرکت که پیش‌تر با نام Amun AG شناخته می‌شد، در فوریه ۲۰۲۱ به ۲۱ شیرز تغییر نام داد. Amun در سال ۲۰۱۸ توسط تیمی از متخصصان مالی از جمله هانی رشوان (Hany Rashwan) و اوفلیا اسنایدر (Ophelia Snyder) تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در زاگ، سوئیس قرار دارد.

از آن زمان به بعد، این شرکت مجموعه‌ای از محصولات قابل معامله در بورس (ETP‌) را برای ردیابی ارزهای دیجیتال مختلف راه‌اندازی کرده است. این ETP‌ها در بورس‌های سنتی معامله می‌شوند و به سرمایه‌گذاران راه مناسبی را برای قرار گرفتن در معرض دارایی‌های دیجیتال ارائه می‌دهند.

۲۱ شیرز طیف وسیعی از ETPها، از جمله بیت‌ کوین (ABTC)، اتریوم (AETH)، ریپل (AXRP) و 21Shares Crypto Basket Index ETP را ارائه می‌کند که با مجموعه متنوعی از ارزهای دیجیتال در ارتباط هستند.

ETPهای ۲۱ شیرز در بورس‌های سنتی مختلف لیست شده‌اند و از طریق حساب‌های کارگزاری معمولی برای طیف وسیع‌تری از سرمایه‌گذاران دردسترس‌اند.

آرک اینوست (ARK INVEST)

آرک اینوست

آرک اینوست یک شرکت مدیریت سرمایه‌ به حساب می‌آید که به دلیل رویکرد فعال و نوآورانه خود برای سرمایه‌گذاری در فناوری‌های تحول‌آفرین شناخته شده است.

آرک اینوست که توسط کتی وود (Cathie Wood) در سال ۲۰۱۴ تأسیس شده، از آن زمان به دلیل تمرکز بر نوآوری‌های دگرگون‌کننده و سرمایه‌گذاری ریشه‌ای، شهرت گسترده‌ای کسب کرده است. این شرکت به شدت از بیت کوین و تسلا در روزهای اولیه آن‌ها حمایت کرد و تصمیمات سرمایه‌گذاری غیرمتعارف اما موفقی داشته است.

آرک اینوست مجموعه ای از صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) را مدیریت می‌کند که با رویکرد منحصر به فرد آن هماهنگ است.

برخی از ETF‌ های شاخص این شرکت عبارتند از ARK Innovation ETF (ARKK) ،ARK Genomic Revolution ETF (ARKG) و ARK Next Generation Internet ETF (ARKW).

آرک اینوست به طور فعال سبدهای خود را مدیریت کرده است و تصمیمات سرمایه‌گذاری استراتژیک را بر اساس تحقیقات و تجزیه و تحلیل خود از روندهای مهم اتخاذ می‌کند.

شایان ذکر است صندوق‌های آن از پیشگامان ارائه GBTC بوده‌اند که طی سال ۲۰۱۵ در بورس‌های OTC در دسترس قرار گرفت. وود تا به امروز بارها و بارها پیش‌بینی کرده که قیمت بیت کوین در دهه آینده بیش از ۱ میلیون دلار ارزش پیدا می‌کند.

بلک راک (BLACKROCK)

بلک راک

بلک راک (BlackRock) بزرگترین شرکت مدیریت سرمایه در جهان محسوب می‌شود و تریلیون‌ها دلار دارایی‌ را تحت مدیریت خود دارد.

بلک راک که در سال ۱۹۸۸ به عنوان یک شرکت مدیریت ریسک و درآمد ثابت تأسیس شد، از آن زمان به یک غول مدیریت سرمایه جهانی با مجموعه‌ای جامع از خدمات مالی برای سرمایه‌گذاران نهادی، متخصصان مالی و سرمایه‌گذاران فردی تبدیل شده است.

بلک راک عمدتا به دلیل رویه مدیریت دارایی‌ محنصر به فرد خود شناخته می‌شود و طیف گسترده‌ای از محصولات سرمایه‌گذاری از جمله صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک، صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) و حساب‌های نهادی جداگانه را ارائه می‌دهد. این شرکت طبقات مختلفی از دارایی‌ها از سهام و درآمد ثابت گرفته تا استراتژی‌های جایگزین را را پوشش داده است.

جالب است که لری فینک (Larry Fink)، مدیرعامل بلک راک، در گذشته بیت کوین را نادیده گرفته بود و از این فناوری نوپا و ارتباط آن با فعالیت‌های مجرمانه مبتنی بر دارک وب انتقاد کرده است.

با این حال، انتشار خبر درخواست بلک راک برای راه‌اندازی ETF بیت کوین در سال ۲۰۲۳ توجه زیادی را به سمت این شرکت جلب کرد و حالا فینک بر اعتماد خود به ارزش پایدار این ارز دیجیتال غیرمتمرکز تاکید کرده است.

بیت‌وایز (BITWISE)

بیت‌وایز

Bitwise Asset Management یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال است که در بحث صندوق‌های سرمایه‌گذاری مبتنی بر رمزارز تخصص دارد.

بیت‌وایز که در سال ۲۰۱۷ توسط هانتر هورسلی (Hunter Horsley) و هونگ کیم (Hong Kim) تأسیس شده است، قصد دارد سرمایه‌گذاران نهادی و فردی را در معرض دارایی‌های دیجیتال قرار دهد. صندوق شاخص آن Bitwise 10 Crypto Index نام دارد که سبدی متنوع از ده ارز دیجیتال بزرگ بر اساس مارکت کپ را ردیابی می‌کند.

این صندوق راهی را به سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهد تا طی یک سرمایه‌گذاری واحد، در معرض طیف گسترده‌ای از دارایی‌های دیجیتال قرار گیرند.

بیت‌وایز این صندوق را با متعادل‌سازی منظم دارایی‌های آن برای منعکس کردن تغییرات در بازار و اطمینان از هم‌سویی با استراتژی سرمایه‌گذاری خود، مدیریت می‌کند.

بیت‌وایز به دلیل تلاش‌های تحقیقاتی خود و ارائه بینشی مثبت در مورد بازار ارزهای دیجیتال شناخته شده است. علاوه بر این، بیت‌وایز یکی از اندک متقاضیان ETF بیت‌ کوین است که کمپین تبلیغاتی خود را راه‌اندازی کرد و در این امر هم بسیار موفق بود.

ون‌اک (VANECK)

ون‌اک

ون‌اک (VanEck) یک شرکت مدیریت سرمایه جهانی است که در سال ۱۹۵۵ توسط جان سی. ون اک (John C. van Eck) در شهر نیویورک تاسیس شد. این شرکت در ابتدا بر مدیریت سرمایه‌گذاری‌های طلا متمرکز بود، اما در طول سال‌ها، خدمات خود را گسترش داد تا طیف متنوعی از طبقات دارایی و استراتژی‌های سرمایه‌گذاری را شامل شود. این شرکت انواع مختلفی از محصولات سرمایه‌گذاری، از جمله صندوق‌های مشترک، صندوق‌های ETF و سایر ابزارهای سرمایه‌گذاری را ارائه می‌دهد، اما به دلیل تخصص خود در زمینه کالاها شناخته شده است.

ون‌اک برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ برای راه‌اندازی یک صندوق قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین اقدام کرد و از آن زمان یکی از فعال‌ترین شرکت‌های وال استریت در تلاش برای تأیید این محصول سرمایه‌گذاری بوده است.

ویزدوم‌تری (WISDOMTREE)

ویزدوم‌تری

WisdomTree Investments یک شرکت مدیریت دارایی جهانی است که طیف وسیعی از صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF)، محصولات قابل معامله در بورس (ETP) و سایر راه‌حل‌های سرمایه‌گذاری را ارائه می‌دهد.

این شرکت در سال ۲۰۰۶ توسط جاناتان استاینبرگ (Jonathan Steinberg) تاسیس شد و هدف آن ایجاد محصولات سرمایه‌گذاری نوآورانه برای افرادی بود که به دنبال قرار گرفتن در معرض طبقات مختلفی از دارایی‌ها از جمله سهام، صندوق‌های درآمد ثابت، ارزها و استراتژی‌های جایگزین بودند. ویزدوم‌تری به فضای ارزهای دیجیتال، به ویژه بیت کوین نیز علاقه نشان داده است. این شرکت پرونده‌های نظارتی خود را برای راه‌اندازی محصولات قابل معامله در بورس مرتبط با بیت کوین ارسال کرده است. مشارکت ویزدوم‌تری در بحث ETF‌ های بیت کوین بخشی از اکتشافات گسترده آن در دارایی‌های دیجیتال و فناوری بلاک چین بوده است.

اینوسکو (INVESCO)

اینوسکو

Invesco Ltd یک شرکت مدیریت سرمایه جهانی با طیف متنوعی از محصولات و خدمات مالی است. اینوسکو که در سال ۱۹۳۵ تأسیس شد، به یک شرکت مدیریت سرمایه با حضور فعال در آمریکای شمالی، اروپا، آسیا – اقیانوسیه و سایر مناطق تبدیل شده است.

اینوسکو طیف گسترده‌ای از محصولات و خدمات سرمایه‌گذاری، از جمله صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک، صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF)، حساب‌های مدیریت‌شده جداگانه و استراتژی‌های سازمانی را ارائه می دهد.

اینوسکو از سال ۲۰۲۱ محصول Invesco Physical Bitcoin، یک ETP با پشتوانه فیزیکی و خارج از سوئیس را ارائه داد و در حال حاضر برای راه‌اندازی ETF بیت کوین رقابت می‌کند. اینوسکو برای ارائه ETF بیت‌ کوین خود در ایالات متحده، با گلکسی دیجیتال هلدینگ (Galaxy Digital Holdings)، یک شرکت خدمات مالی و مدیریت سرمایه‌ که بر روی ارزهای دیجیتال متمرکز شده، همکاری کرده است.

گلکسی دیجیتال که توسط مایک نووگراتز (Mike Novogratz)، مدیر سابق صندوق‌های سرمایه‌گذاری پوشش ریسک، تأسیس شد، قصد دارد پلی بین امور مالی سنتی و دنیای در حال ظهور دارایی‌های دیجیتال باشد. شرکت تحقیقاتی گلکسی ارزش بازار قابل دست‌یابی برای ETF بیت کوین را میلیاردها دلار تخمین زده است.

فیدلیتی (FIDELITY)

فیدلیتی

Fidelity Investments یک شرکت خدمات مالی پیشرو مستقر در ایالات متحده و یکی از بزرگترین شرکت‌های خصوصی و تحت مدیریت در وال استریت است. فیدلیتی در سال ۱۹۴۶ تاسیس شد و به دلیل تمرکز خود بر مدیریت سرمایه، برنامه‌ریزی برای بازنشستگی، مدیریت ثروت، بیمه عمر و سایر خدمات مالی شناخته شده است.

با این حال، این شرکت بیشتر به دلیل ارائه صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک خود شهرت پیدا کرده است. فیدلیتی طیف گسترده‌ای از صندوق‌ها را ارائه می‌دهد که طبقات مختلف دارایی، سبک‌های سرمایه‌گذاری و استراتژی‌های مختلف را تحت پوشش خود دارد. فیدلیتی از سال ۲۰۱۳ به فضای دارایی‌های دیجیتال علاقه نشان داده است. در آن زمان بخش‌های تحقیق و توسعه این شرکت به حوزه ماینینگ بیت کوین ورود کردند و مدیرعامل آن یعنی ابیگیل جانسون (Abigail Johnson) در سال ۲۰۱۷ گفت که «عاشق» بیت کوین است.

از آن زمان تاکنون این شرکت در صنعت کریپتو فعال بوده است. Fidelity Digital Assets راه‌حل‌های نگهداری امن بیت‌ کوین و سایر ارزهای دیجیتال را ارائه می‌دهد و به مشتریان سازمانی که به دنبال گنجاندن دارایی‌های دیجیتال در سبد خود هستند، کمک می‌کند.

والکری (VALKYRIE)

والکری

Valkyrie Investments یک شرکت خدمات مالی متخصص در بحث مدیریت سرمایه در فضای دارایی‌های دیجیتال است.

این شرکت در سال ۲۰۲۰ تأسیس شده و در ایالات متحده مستقر است. والکری صندوق‌ها و ابزارهایی را ایجاد کرده که امکان ارتباط سرمایه‌گذاران با دارایی‌های دیجیتال، مانند بیت‌ کوین و سایر ارزهای دیجیتال را فراهم می‌کنند. شرکت Valkyrie Investments پیشنهاداتی را برای راه‌اندازی ETF بیت کوین ارائه کرده و در انتظار تایید SEC است.

گلوبال ایکس (GLOBAL X)

گلوبال ایکس

Global X یکی از ارائه‌دهندگان معروف صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) با تمرکز بر سرمایه‌گذاری موضوعی است. ETF‌ های موضوعی برای ردیابی مضامین یا روندهای سرمایه‌گذاری خاص طراحی شده‌اند و ارتباط سرمایه‌گذاران را با بخش‌ها یا صنایع خاصی برقرار می‌کنند.

ETFهای Global X طیف گسترده‌ای از مضامین از جمله هوش مصنوعی، انرژی‌های تجدیدپذیر، تجارت الکترونیک و موارد دیگر را پوشش می‌دهند.

هشدکس (HASHDEX)

هشدکس

هشدکس یک شرکت مدیریت دارایی متمرکز بر ارزهای دیجیتال است که در ایجاد محصولات سرمایه‌گذاری با محوریت دارایی‌های دیجیتال تخصص دارد. این شرکت در سال ۲۰۱۸ تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در برزیل مستقر است. هشدکس در وهله اول بر مدیریت محصولات سرمایه‌گذاری مرتبط با ارزهای دیجیتال تمرکز دارد. هدف هشدکس این است که سرمایه‌گذاران را از طریق ابزارهای سرمایه‌گذاری تنظیم‌شده و ساختاریافته در معرض دارایی‌های دیجیتال قرار دهد.

فرانکلین تمپلتون (FRANKLIN TEMPLETON)

فرانکلین تمپلتون

فرانکلین تمپلتون یک شرکت مدیریت سرمایه‌ جهانی با سابقه طولانی در ارائه طیف متنوعی از محصولات و خدمات سرمایه‌گذاری است. این شرکت که در سال ۱۹۴۷ تأسیس شد، به یکی از شرکت‌های مدیریت سرمایه پیشرو در جهان تبدیل شده است.

فرانکلین تمپلتون با حضور در بیش از ۱۶۵ کشور جهان فعالیت می‌کند. این شرکت دارای شبکه‌ای از دفاتر و متخصصان سرمایه‌گذاری در سراسر جهان است. این غول وال استریت طیف گسترده‌ای از محصولات سرمایه‌گذاری، از جمله صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک، صندوق‌های سرمایه‌گذاری محدود، حساب‌های مدیریت‌شده جداگانه و غیره را ارائه می‌دهد. این شرکت طبقات مختلفی از دارایی‌ها مانند سهام، درآمد ثابت، دارایی‌های جایگزین و استراتژی‌های چندگانه را تحت پوشش خود دارد.

فرانکلین تمپلتون، یکی از شرکت‌هایی که دیرتر از سایرین وارد رقابت برای دریافت تاییدیه ETF بیت کوین شده است، به طور خاص برای این صندوق‌ها شناخته نمی‌شود. به این ترتیب، ورود فرانکلین تمپلتون در این رقابت به عنوان نشانه‌ای از اشتهای غول‌های وال استریت برای ارائه محصولات ETF بیت کوین در نظر گرفته شده است.

درج نظر اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
با درج نظر امتیاز کسب کنید

پیشنهادی سردبیر ایرانیکارت
برگزیده اخبار و مقالات
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
دانستنی های گیفت کارت
آموزش گرفتن جم رایگان فری فایر + بازی کنیم جم بگیریم؟
چگونه جم رایگان فری فایر بگیریم؟ این سوال یکی از رایج‌ترین سوالاتی است که گیمرها با آن مواجه می‌شوند و برای انجام بهتر بازی فری فایر به دنبال جواب دقیقی...
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
اکانت های خارجی
تلگرام پرمیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
تلگرام پرمیوم چیست؟ تلگرام با میزبانی از 700 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، از جدیدترین پلن اشتراکی جذاب خود یعنی تلگرام پرمیوم رونمایی کرد. تلگرام پریمیوم نسبت به...
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج ارز دیجیتال
آموزش نحوه استخراج بیت کوین با گوشی + معرفی 5 برنامه کاربردی برای استخراج سریع
استخراج بیت کوین با استفاده از گوشی‌های هوشمند، که در ابتدا تنها توسط رایانه‌های قدرتمند و تجهیزات مخصوص ممکن بود، اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش قدرت پردازشی گوشی‌های هوشمند،...
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
آموزش ارز دیجیتال
پشتوانه بیت کوین چیست؟ تأثیر تکنولوژی بلاکچین بر مالیات و اقتصاد
هر پولی، یک پشتوانه دارد. بیت کوین، اولین و پراستفاده‌ترین ارز دیجیتال دنیا، پیش‌فرض‌های ذهن بسیاری از افراد در مورد پشتوانه پول‌ها به هم ریخته است. بیت کوین برخلاف ارزهای...
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
اکانت های خارجی
آموزش ساخت شماره مجازی رایگان
شماره مجازی (virtual number) شماره تلفنی است که وجود حقیقی نداشته و بدون نیاز به سیمکارت کارایی شماره‌های واقعی را دارد؛ به بیان دیگر، این سرویس نوعی تلفن مجازی است...
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه ویژه ایرانی‌ها
معاملات روزانه ارزهای دیجیتال به دلیل داشتن سودهای کوتاه‌مدت اما پربازده، اخیرا به روشی محبوب برای تریدرها تبدیل شده است. بدین‌ ترتیب، معامله‌گران از طبیعت سریع و پرنوسان بازار کریپتو...